84%

Komentáře a recenze 114

farb
farb
2 064 bodů
10
Famózní! Chris Nolan se vrátil ke kořenům (Batman Begins), dostál svým slibům (Každý velký příběh zasluhuje velký konec) a nejlepší filmová sága od prapůvodní trilogie Star Wars se dočkala mistrovského vyvrcholení. Strhující Bale, strhující Hardy ( z každého jeho výstupu mrazí) a dokonalá Anne Hathaway. Maximální emocionální zážitek!
Hare77
Hare77
2 051 bodů
6.5
CHtěl jsem jenom dodat, že přes veškerou adoraci tohoto dílu mě film nezaujmul. Jakási kalkulace, nevěrohodnost, ploché postavy a málo Batmana.
karlik4801
1 942 bodů
8.5
Nolan si dal hodně záležet na tom, aby i Temný rytíř povstal měl svojí vlastní epičnost. Ta začala jakmile se Bruce ztratil v zapomnění. Celé scény o jeho zotavování a vůli, byli skvěle natočené, tak že mi v žilách vřelo napětí. Každý herec měl svůj malý příběh a všechny byli zakomponované do hlavní dějové linky. Akce na konci v epické bitvě a v plném představení Banea s výborným zvratem. Pár chytáků přímo na konci filmu, hlavně ten s Robinem. Jen si furt stojím za tím, že by bylo lepší, kdyby Batman zůstal mrtvý a nebyla na konci scéna v kavárně. Viděno v kině.
winetach
winetach
1 927 bodů
10
áno, dostal som to, čo som chcel... možno aj naviac
65David21
65David21
1 852 bodů
9
Velice zajímavé ukončení trilogie, jehož největším problémem je snaha o vyrovnání nebo překonání minulého dílu, což s tím, jak je laťka vysoko, je velmi těžké a celkově snímku to spíše škodí. Tentokrát tu Bruce Wayne bojuje se zeslábnutím a poté samozřejmě s návratem na vrchol. Film má asi tři zvraty, což může být na jedno dílo celkem dost. Vrací se nám sem (především příběhově než, že by byl nějak dlouho na plátně - asi dvě scény) postava Liama Neesona Rab Al Ghul, který mě v Batman začíná hodně nudil. A tím chci narazit na hlavní problém, proč je Temný rytíř lepší než tento film: Joker. Díky jeho nevyzpytatelnosti působí mnohem hrozněji a strašidelněji než maska 2.0 a i Al Ghul. V Temný rytíř povstal nesledujeme epický morální souboj, nýbrž Batmanovu touhu se pokusit vrátit a zachránit Gotham i za cenu vlastní oběti. Upřímně už je to sice dlouho, co jsem neviděl nějakou trilogii, ale takhle už mě dlouho nic neposadilo do gauče s naprostým úžasem a prožíval bych příběh jako pětiletý kluk. Děkuju Nolanovi za úžasnou trilogii, kterou jsem si náramně užil, a i když vím, že je to nereálné, tak bych si přál pokračování příběhu například právě s postavou Josepha Gordona-Levitta, jakožto policisty Blakea, kde by se i objevovala postava Bruce Wayna od Balea a dělala by Blakeovi určitého rádce. Nolan je svůj. Ví, jak točit a já mu to žeru. V životě bych nečekal, že mě komiksová trilogie bude takhle bavit. 90-95%
Duffman97
Duffman97
1 618 bodů
10
Film je opět na velmi slušné úrovni.Ale pointa s oblbnutím Banea je přetažená za vlasy.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
8
Hollywoodské řemeslo v těch nejlepších rukou. Velkolepé ukončení Batmanovské trilogie. Akce je zde zase o kus lepší, pěstní souboje s Banem patří k tomu nejlepšímu v superhrdinském žánru. Velké množství postav funguje o něco hůře než v předešlých dvou filmech, zejména vztah ústředního hrdiny s Mirandou a Black Cat mírně pokulhává. Ještě k tomu je Bruce mnohem více pasivním protagonistou, který jen reaguje na činy ostatních postav. S tím se pojí nevyvážené tempo, kdy v určitých částech snímek až na příliš dlouhou dobu zpomalí. Občas je z toho cítit mírně chladnější přístup k postavám, ovšem oproti nadcházející Nolanovy filmografie je to ještě v opravdu malinké míře. 8,5/10
Pavlína81
Pavlína81
1 576 bodů
9
Tak nevím jestli jsem zklamaná nebo nadšená.Ale jo je to vcelku povedené možná až moc dlouhé ale napínavéa akční.
Nevka
Nevka
1 503 bodů
9
Pozor. Obsahuje !!!SPOILERY!!! Konečně je to tady! To na co celý svět čekal, spekuloval nad tím a film, který někoho zklamal, a někoho zase velice potěšil (mezi ty lidi se s radostí můžu počítat i já, ač bych to po shlédnutí druhého dílu nečekal). Christopher Nolan vypustil do světa třetí díl trilogie Temný rytíř, a musím přiznat, že i když to Nolan odmítl, a zařekl se, že další díl už točit nebude, nechal buď pro sebe (co kdyby se mu náhodou zachtělo natočit další film a zvednout si tak peníze na svém účtu), nebo pro někoho dalšího na konci, dá se říct otevřené vrátka pro možné další pokračování (ale o tom víc na konci komentáře). Temný rytíř povstal byl úplně jiný, než jeho předchůdce Temný rytíř. Podstatný fakt byl už ten, že už nehrozilo potencionální nebezpečí ze strany šíleného Jokera (který minulému dílu dodával efekt krve tuhnoucí v žilách), ale hrozilo nebezpečí zmrzačeného (samozřejmě nejen na obličeji, ale možná i na duši) žoldáka Banea, který jako Bruce Wayne coby Batman, byl také členem nelítostné organizace Ligy Stínů, která chtěla Gotham zničit v prvním dílem. S novým Batmanem (myslím jako s dílem) přišlo více akce, boje a pár skvělých nových postav od kterých jsem téměř nic neočekával. Hlavním překvapením byla Anne Hathaway, která si zahrála roli Catwoman a zasloužila si tím můj plný obdiv a přidání do TOPky stejně tak, jako detektiv Bleak v podání Josepha Gordona-Levitta. Začátek se ještě částečně nesl v duchu dvojky, ale poté přišel úplně nový styl trojky. Počínaje skvělou scénou se vstupem Banea do banky a následnou honičkou, při které jsem se jen dementně usmíval a naplno si ji užíval. Další skvělá pasáž začala při startu ragbyového utkání, spolu s hláškou Banea při americké hymně: "Ten chlapec má, ale nádherný hlas." a pokračovala pasáží z věznice ze které se nakonec Bruce dostal stejně tak jako malý Bane. A tady přichází ta brilantní myšlenka s tím, že to dítě vůbec nebyl Bane, ale byla to ta baba co se stala majitelem Wayne Enteprise (pardon, ale na jméno si nevzpomínám), která svedla hlavní roli na konci filmu a která chtěla dokončit plán svého otce Raz Ál-Ghula. Následné drama při snaze zneškodnit jadernou bombu a konečný výbuch nad mořem spolu s The Bat se staly skvělým zážitkem. Nápad s autopilotem byl od Batmana pěkně prohnaný, ale potěšilo, že nezemřel. A teď k těm vrátkům. Na konci, když si Blake vyzvedl své věci, bylo zmíněno jeho pravé jméno: Robin a on pak odešel do bývalé "laboratoře Batmana" a záminka je tady! Já byl mile překvapen a dal jsem trojce Batmana pět hvězdiček.
Foltest
Foltest
1 304 bodů
10
Temný rytíř povstal už navždy zůstane jedním z největších filmových zážitků mého života. Já pět hvězd opravdu nedávám často, ale Boha, toto bylo prostě úžasné. Když naběhly titulky, jen jsem strnule seděl, protože jsem byl pohnut. Nejsem žádná měkota, ale vpravdě, já byl pohnut. Nechci říkat, že jsem měl slzy na krajíčku, ale ten konec byl tak neuvěřitelně dojemný a zároveň prostě dokonalý v tom, že se nakonec vlastně ukáže, že to skončilo dobře. Jistě, bylo by to i grandiózní, kdyby se Nolan nerozhodl přihodit závěrečnou scénu ve Florencii, ale přesto, vždyť komu by se to mohlo líbit? Věřím, že film má divákovi i něco předat, nějaké kladné poselství, a není úplně správné, když snímek na konci neobsahuje jakousi "naději do budoucna". A tento úkol Temný rytíř povstal zvládl jednoduše perfektně. Jednou z nejdůležitějších částí snímku je pro mě Batmanův vyvíjející se vztah s Catwoman. Základem úspěchu je, že Anne Hathawayová se na tu roli neuvěřitelně hodí. Nejenom, že je krásná a typově pro Catwoman prostě opravdu vhodná, navíc je i jako herečka velmi schopná a její volba byl prostě skvělý krok. Právě její charakterový vývoj je velmi pěkně vyobrazen. To, jak Batmana nejdříve zradí, ten ji ale skrz svou "milost" spasí, a ona se nakonec rozhodne udělat správnou věc a neopustit Gotham. Nolan opravdu celý film nabil podprahovými poselstvími. Jakože například Batman nakonec štěstí nezíská skrze své poslání, ale jedině když pozná, že jeho čas pominul a rozhodne se pro lásku, pro rodinu. Boj nechává mladším. Nakonec jedinou cestou ke spáse duše i srdce může být jedině láska a rodina. Nikdy nic jiného. To vše je obsaženo v závěrečné scéně ve Florencii, jež je tak pro mě jednoznačně nejlepší scénou celého filmu. Zároveň oceňuji jasné odsouzení anarchokomunistického Banea, což by si už v dnešní době příliš režiséru nedovolilo. Zároveň i to, že Batman se nikdy nevzdává, no, ono je to prostě všechno opravdu vynikající. Akce, hudební doprovod, všechno. Film Temný rytíř povstal tak rozhodně doporučuji ke zhlédnutí.