-
100%
Obsáhlou knihu převést do scénáře a natočit podle toho uspokojující film není žádná legrace. Kupodivu, tady se to povedlo. Příběh Dr. Ellie Arroway už od dětských let zapálenou do rádiových signálů, což ji ani v dospělém věku nijak neopustilo, přináší rozvahu, neochvějnost a držení se svých zásad na cestě za svým snem a dosažení cílů. Tvrdě a zásadově prosazuje zachytávání rádiových signálů z vesmíru ve smyslu důkazu o existenci mimozemské civilizace. Velice realistický pohled očima vědce přicházející po dlouhých dnech neúspěchu s nepochopením nadřízených a neochoty dál průzkum dotovat. A když se jako zázrakem nějaký signál objeví, politická rozvaha zúčastněných ve snaze se na tom zviditelnit je takřka nekonečná. Tajemný signál sebou přinese plány na výstavbu tajemného stroje a to, co se následně začne dít, předčí filmové románové očekávání. Jedná se o jeden z mála filmových sci-fi příběhů, ve kterém se nelétá kosmickými koráby vesmírem a neválčí se. Tady je celý děj na pomezí skutečné vědy ve spojení s různými teoriemi o stavu věcí. Má to své příznivce i odpůrce, dokonce i z řad vyslovených fanatiků schopných jít až k teroristickému činu. Věda je hodně konfrontována s bohem, což má do činění hlavně fakt, jestli si člověk na boha po vědecké stránce vůbec může hrát. V pozadí je morálnost a přesvědčení v logice věci. Příběh doprovázejí velké myšlenky vedoucí k diskuzi. K diskuzi o vědě a náboženství, které nijak nemůžeme dokázat. Co je blíže k pravdě? Existence boha a nebo mimozemské civilizace? A lze to vůbec dokázat? To je fakt, o který tu jde především. Snímek je dějově ohromným počinem s impozantním obsazením a stejně působivými vizuálními efekty, které mají za úkol pouze ozvláštnit děj k vyvolání určitého vzrušení. To samé se týká i hereckých es. Každý má po herecké stránce své pevné místo, což vede k uvěřitelnosti svých postav. Např. Rob Lowe jako konzervativní politik, James Woods mající obavy ze strachu z neznámého viděním dané situace jako možný útok, Tom Skerritt jako někdo, kdo se snaží jen využít situace k zviditelnění když je příležitost, jinak spíše hází klacky pod nohy, atd. Film má tedy dvě roviny. V jedné působí jako velkolepý zábavný sci-fi snímek, v druhé přináší myšlenku a stav zcela reálné věci k zamyšlení. A záleží jen na divákovi, jakým způsobem snímek pojme. Nejlepší je oboje. Potom už nezbývá nic jiného, než doporučit knihu od autora Carla Sagana, která vyšla i v češtině. Stojí za to.
-
65%
-
80%
SETI je zkratka pro výzkum mimozemské inteligence a je to právě to místo, kde Eleanor už jako malá chtěla pracovat. Jenže když její výzkum nepřináší ovoce chtějí ji její práci zastavit. A tak Ellie sežene peníze ze soukromých zdrojů a vybuduje sérii satelitů v Novém Mexiku. A za čtyři roky dojde k překvapivému objevu. Nejsme tu sami.
Režisér Robert Zemeckis přišel s filmovým přepisem knihy Carla Sagana a předlouhé natáčení se neobešlo bez problémů. Nakonec se film dočkal premiéry a jen ve Spojených státech vydělal tolik peněz, aby se mohl nazývat hitem. Kontakt táhne svou přítomností právě Jodie Foster, která ztvárňuje svou postavu jako neúnavnou bojovnici za svůj cíl. -
75%
Sci-fi, které se dá věřit. Zemeckisova urputná orientace na hlavní ženskou hrdinku, s níž se opakovaně vracíme do jejího dětství, může být zpočátku úmorná a zdlouhavá, ale nakonec je to právě psychologický portrét odstrkované ženy plnící si své životní sny, který vyprávění dominuje a připravuje solidní emocionální základy pro závěrečnou intradimenzionální nadstavbu. Těžko sice soudit, ale politicko-společenská hysterie ohledně navázání kontaktu s okolním vesmírem je znázorněna velice autenticky a inteligentně, a přestože tempo by chvílemi prohrálo v rychlosti i s profesorem Xavierem, závěr je natolik povedený, oslovující a vizuálně půvabný, že úspěšně zacvakává všechny průběžné nedostatky do přesvědčivého a smysluplného systému - a takových sci-fi není opravdu moc.
-
100%
Opravdu inteligentní sci-fi, které nepotřebuje hromadu efektů a jež drží výborný scénář a famózní Jodie Foster v hlavní roli. Film o tom jak sdělit nesdělitelné a jak se vypořádat s tím, kdy chceme otevřít oči druhým s tím , že v nich vidíme sebe sama neochotného naslouchat a opírajícího se o premisy, jež nám brání se hnout z místa ze zaběhaných myšlenkových stereotypů.
-
85%
Jodie Foster zcela přesvědčivá jako vědkyně ateistka s duší té malé holčičky, která se dívala s tatínkem do hlubin vesmíru dřív, než i o tohoto druhého rodiče přišla. A její protipól McConaughey jakožto věřící týpek, který jí málem zatrhne cestu do jiných dimenzí. Film o nezlomné vůli, víře ať už v Boha nebo v existenci života daleko ve hvězdách, odvaze a touze objevovat a vyjevit pravdu za každou cenu. Samotná cesta a následné výslechy už jsou sice trochu nemastné neslané, ale čas od času se k tomuto snímku ráda vracím. Carl Sagan byl každopádně velmi inspirativní člověk.
-
80%
-
80%
-
80%
-
70%
Jako fanoušek scifi, sem nemohl propast toto dílo. Podle knižní předlohy C. Sagana. Kontakt je skvělý film,co je týče námětu. Kdo čeká,paprskomety atd, bude smutný, kdo hledá film u kterého chce přemýšlet,má vyhráno kontakt se zaměřuje hlavně na otázku.. Lidstvo není ve vesmíru samo, co s tím? Máme se bát, nebo radovat? Film ukazuje různé reakce různých skupin lidi.. Samozřejmě že panbickari, se zachovali tak jako vždy v historii..
-
95%
Kontakt je pro mě jedním z nejnapínavějších snímků své kategorie. Od začátku do konce vás nenechá ani vydechnout a na scéně se pořád něco, většinou dosti neočekávaného děje. Navíc scénář s perfektní režií zcela vtáhnou do děje a vše působí velmi realisticky a sugestivně. Příběh má spád, je poměrně originální a plný nečekaných zvratů. Hudba jen podtrhuje napínavou atmosféru filmu a navíc všichni herci hrají své postavy zcela přesvědčivě, samozřejmě v čele s Jodie Foster. V žánru mysteriozní sci-fi (ale nejen tam), jde podle mě o jeden z po všech stránkách nejkvalitněji natočených snímků. 95%
-
90%
-
90%
Pro mě jeden z nejlepších sci-fi snímků vůbec. Obešel se bez vyparáděných efektů (červí díry a jiné galaxie jsou samozřejmě slast pro oko), stamiliónových rozpočtů a já nevím čeho všeho. Něčekejte šedé šišaté hlavy, zelené mužíky, ani jiná monstra, Kontakt je jakási filozoficko-teologicko-vědecko-romantická směska, vše do sebe ale zapadá perfektně. První část filmu je sice možná zbytečně zdlouhavá, ale to mu dokážu odpustit. Scéna zachycení signálu je dokonalá a vždy mi naskakuje husí kůže. Od té chvíle se děj nezastavuje. Kdo má rád Zemeckise(režie: Návrat do budoucnosti 1,2,3, Forrest Gump, Trosečník, Smrt jí sluší,..; scénář:Návraty do budoucnosti, 1941,..), nemůže nevidět Kontakt
-
100%
Když nevíte co s večerem, tento film je to pravé. Po sérii Vetřelců je to konečně další film, který nestárne a neurazí. Námět, že cestování vesmírem nemusí být nutně daný vesmírnou raketou a dlouhou cestou, je víc než zajímavý. Nejsou k tomu ani nutně zapotřebí super odborníci. Když se zkoumala naše planeta, byla to hlavně věc vědců a dobrodruhů. Hlavní hrdinka je vlastně obojí. Jodie Foster si umí vybrat filmy a je to sázka na jistotu, že film stojí za to. Nebylo potřeba ani nijak složitých efektů a triků a přesto je to skvělé pokoukání.
- výborné herecké obsazení
- skvělý námět a scénář
- výborné zpracování
- tady není