Matrix

88%

Komentáře a recenze 90

9 035 bodů
10
Nejvrstevnatější film co znám. V první dokáže zabavit neutuchajícím tempem, v té druhé nabízí jednu z nejlépe zužitkovaných akčních choreografií všech dob, ve třetí vrstvě převrací a resuscituje akční žánr a sci-fi, přičemž ve čtvrté dokáže přihodit navrch ještě filozofické myšlenky a v páté vytvořit ultimátní film, jehož budou uctívat snad všichni cinefilové. Nejzajímavější kombinace, jakou filmový průmysl pamatuje, neboť ten film dokáže právě díky zmíněným vrstvám bavit v jakémkoliv věku a v každém období přinést úplně jiný zážitek. Dokonalost sama.
cerfik
cerfik
7 890 bodů
10
Filmový skvost, který mě pohltil jak vizuální stránkou, tak scénářem a jako celek působí dokonale a patří k těm filmům, na které jen tak nezapomenete a bude ve vás ještě dlouho doznívat. Ta nezapomenutelná atmosféra už bohužel dalším dílům chybí a technické vychytávky to nezachrání.
Arthur Logoff
Arthur Logoff
7 771 bodů
7.5
Vynikající věc z pera mistra P.K.Dicka, ostatně jako vždy (zfilmované pecky jako jsou Blade Runner, Minority Report, Total Recall, 12 opic, ad. snad všichni znají). Tento první díl trilogie měl být podle mne jediný, otevřený konec by tomu slušel. Skvělý Lawrence Fishbourne, vynikající OST !
kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
10
Matrix has me.
kedl
kedl
6 380 bodů
7
Sourozenci Wachowsští stvořili Sci-fi kult.
jirka26
6 288 bodů
9
Cool film, cool zpomalovačky, cool Reeves.
blazma
blazma
4 928 bodů
10
Sice tento komentář píšu dost pozdě, nic méně věřím že i před 20 lety bylo velmi těžké přijít s nějakým opravdu originálním tématem, který se navíc stane tak ikonickým, že si ho i právě po 20 letech bude pamatovat snad celý svět. Takový pocit mám právě z Matrixu. Navíc ten příběh je zároveň tak jednoduchý a přitom tak složitý. Zamotaný, ale i strašně přímý. Zkrátka pro mě byl legendární, navíc se mi vybaví vzpomínka když jako malý kluk jsem dostal tento film na VHS pod stromeček k Vánocům, to už je zkrátka nostalgie.
VitvarJane
VitvarJane
4 487 bodů
8
jednička dobrá, ale další díly nic moc. Příběh Nea je vlastně dneska takový kult, filmaři vytvořili něco nového, originálního, něco co tu ještě nebylo a přesto to všechny oslovilo, i přes svou zvláštní a pro někoho těžko pochopitelnou hlavní myšlenku...
Floridsky
4 376 bodů
10
Vyjímečný film, který navždy změnil filmový průmysl. Neskutečná akční pecka s filozofickým přesahem. Škoda, že další dva díly jsou už průměr.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
10
Nepochybně kultovní film, o kterém mohu i po téměř dvaceti letech zas a znovu dokola přemýšlet. Někdy mi fakt připadá, že sním někde v Matrixu a ve skutečnosti jen ležím v nějaké kádi a mou energii vysávají stroje. Líbí se mi ten nápad, fáze, kdy Neo ještě žije "normálním" životem ve světě, jaký všichni známe, a pak najednou pozná, že všechno je jinak - prostě ten moment, který už logicky v dalších dílech nemohl nastat. Zdánlivá realita se propadá do virtuálního světa a skutečnou realitou je jen nekončící válka hrstky lidí se stroji v postapokalyptickém prostředí zničené země. Kolik týdnů se mi ještě vracely scény z tohoto filmu pokaždé, když zazvonil telefon. A i ty nejmenší drobnosti jsou skvěle vymyšlené - telekineze? Jen schopnost ovládat Matrix. Deja vu? Chyba v Matrixu, když se něco najednou změní. Představitelé hlavních rolí jsou bezchybně vybraní - Keanu Reeves jako subtilní bývalý hacker s nečekanou vnitřní silou, Carrie-Anne Moss se svým obvyklým smutným výrazem a oblečkem z latexu, Laurence Fishburne, z něhož charisma doslova odkapává a Hugo Weaving, u něhož se pořád nemohu rozhodnout, jestli je lepší jako Elrond nebo agent Smith. K tomu skvělý soundtrack, kamera, střih a přitom je to celé v podstatě minimalistické a komorní - na rozdíl od dalších dvou dílů. Pro mě jeden z nej filmů.