-
80%
Velmi depresivní jízda zhuntovanou budoucností,která je velice nelichotivá a hlavně realistická. Cuarón natočil tuhle vizuální pastvu pro oči podle vlastního scénáře,který podle mne patří mezi nejlepší vůbec. Některé scény jsou tak úžasně natočené, že ve mne zanechali na dlouhou dobu pořádný dojem. Filmová revoluce se sice nekoná,ale i tak Cuarón natočil něco výjimečného.
-
100%
Temný snímek s realistickou budoucností. Ano, toto se zkutečně může stát. Lidé ztratili plodnost a to vedlo až k anarchii. Snímek svou vizuální stránkou je zcela šokující, což je podpořeno i skvělými hereckými výkony. Práce kamery je dechberoucí a reálnosti přispívají i nezvykle dlouhé scény. Zvláště u těch válečných, kdy to vytváří až dojem přímého přenosu. A to doslova. Po citové stránce je nejúžasnější, slzu tvořící scéna na konci snímku, kdy dětský pláč zastaví válečnou vřavu. Dojetím se snad ani nedýchá. Takové emoce z filmu tu dlouho nebyly. Snímek drsný, ale upřímný. Vše funguje jak má. Chudoba, špína, pocit beznaděje a smrti. Zásadní povedené dílo vedoucí k zamyšlení.
-
85%
-
95%
Film je hyperrealistickou jízdou, která vás vtáhne do děje v okamžiku úvodního titulku filmu a pak vás už nepustí. Potomci lidí je druhem filmu, který měl od začátku nemalé ambice, které se mu bezezbytku podařilo naplnit. Obsahuje nevídané scény, které neruší žádné viditelné počítačové efekty, nosnou myšlenku a občas i humor. Cuarón zde rozvíjí způsob natáčení bez viditelných střihů, který použil pro celý film později jeho krajan Iňárritu v oskarovém Birdmanovi.
-
95%
Z Alfonsa Cuaróna se pomalu stává vizuální bůh, který dokáže poškádlit divákovy smyslové buňky s takovou intenzitou, jako snad jen Steven Spielberg nebo James Cameron. Potomci lidí mají možná trochu zdlouhavější a upovídanější první polovinu, ale zase se mohou pochlubit naprosto bombastickým a emocionálně tak působivým závěrem, že jsem byl při jeho sledování jako v tranzu a pořád jsem si říkal "ať to ještě neskončí". Ponurá vize blízké budoucnosti podpořená skvělou ústřední myšlenkou a stylovým vizuálním zpracováním je naprosto dokonalá, každý propracovaný záběr se výrazně podílí na budování atmosféry a každé Owenovo gesto ji ještě prohlubuje. Pro mě neskutečný snímek a jeden z nejvýznamnějších titulů za rok 2006.
-
100%
-
65%
Alfonsovi Caurónovi se podařilo mě držet od začátku filmu až do konce ve střehu. Ani se není čemu divit, když hlavní hrdina Theo hned v úvodních pár minutách vyjde z kavárny a ta náhle vyletí dopovětří. Pak jsem si nemohl být jistý, kdy se zas něco podělá a hlavním hrdinům půjde o krk. Dlouhé záběry bez střihu rozebrané i v dokumentu jsou opravdu skvělé. Závěrečná akce ve městě z pohledu Thea také stojí za zmínku a když se na kameře objevily kapky krve, nachvíli jsem si připadal být součástí celého dění Tenhle film mě prostě opravdu zaujal a nezbývá mi než ho vřele doporučit.
-
85%
Prvních 20 minut je ultra nudných, nic se tam neděje a vy s napětím očekáváte KONEČNĚ nějakou pořádnou scénu. Dále to pouze graduje. Atmosféra je výborná, C. Owen jakbysmet a příběh se jakž takž ještě dá snést. Ale nic, z čeho bych měl být unešený. Každopádně je to na pomezí 3-4*. Dám 4*, protože od té 20 minuty jsem se ani náhodou nenudil a to znamená, že film splnil to, co se od něj čeká, ne?;-)
-
100%
Obsah je dost prázdný. Dal by se vyřknout v jedné košatější větě a nic podstatné by nebylo opomenuto. Originální nápad má tak sice minimum vychytaných detailů (tohle prostě není "hravá budoucnost"), ale Cuarón dává téhle pochybné báchorce tak neskutečně naléhavý podtón, že se s ním nedokáži přít. Mnohé scény mi vzaly dech a musel jsem si je pustit několikrát za sebou. Od Blade Runnera jsem neviděl tak "uvěřitelnou" filmovou vizi blížících se zítřků...
-
80%
-
65%
-
90%
Z filmařského hlediska Alfonso Cuarón posouvá hranice nemožného.Cuarón jakoby následuje zcela hladkými pohyby hrdiny(Clive Owen a Julianne Moore) i ve chvílích největšího vytržení a zmatku.Přehlednost a délka některých záběrů je naprosto fascinující a překonává všechno, co jsem viděl třeba u J.J Abramse,nebo v některých momentech Gilliemova filmu 12 OPIC.Pamatuji si celkem na tři záběry-sekvence z nichž každý sám o sobě zaručuje snímku věčné místo ve slavnostní síni v dějinách filmu,nebo ve filmových učebnicích.Trvají tak dlouho, až si při nich uvědomíme jejich délku a pak zase zapomeneme, že se pokračuje bez přerušení (dokonalý střih).Silný zážitek! Film roku,který se trhá na kusy s LETEM ČÍSLO 93.
-
65%
-
90%
Beru to jako vyobrazení možné blízké budoucnosti. Takovýto obraz se mi dost líbil a celkem povedenou zápletkou toho všeho okolo. Když se už devatenáct let nenarodí dítě a najednou přijde těhotná žena, je z toho velké "haloo". Všechno by mělo jít potají, protože to je tak v dnešním světě lepší. Pro mě film s dobrým nápadem
-
80%
-
80%
-
80%
80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80%80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80%80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80%80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80% 80%
-
100%