-
100%
Vymítač ďábla byl nominován v mnoha kategoriích včetně té za nejlepší film, ale neproměnil je. Recenze byly rozporuplné. Časopis Time film označil za divošský a brutální. V magazínu Rolling Stone vyšla reakce:,, Vymítač ďábla není nic jiného než náboženský pornofilm, nejvykřičenější ukázka braku s vysokým rozpočtem, trochu se podobá dílům Cecila B. De Milla, až na to, že postrádá jeho vtip a schopnost vyprávět příběh.“
Přesto se k tomuto filmu diváci rádi vrací a ultimativní verze přilákala do kin miliony diváků. V nové verzi sestříhané a ozvučené samotným Friedkinem se dočkáme slavné scény pavoučí chůze, která stihla zkultovnět mezi fanoušky žánru. Vymítač ďábla je nutnost pro každého horrorového fanouška. Na závěr bych snad jen dodal, že většina masových kanibalistických vrahů uvedla tento snímek za svůj vůbec neoblíbenější. Film se dočkal několika slabších pokračování, z nichž jedno režíroval samotný autor předlohy Blatty. -
80%
Mno, filmařina je to bez pochyby vynikající a atmosféra je v několika chvílích poměrně nepříjemná, ovšem nato, že je to považované za nejděsivější film všech dob, jsem nijak enormě napnutý při sledování nebyl. Rozjíždí se to pěkně pomaloučku a režisér jakoby jen zvolna brnkal na divákovy nervy. S přibývající časem se hodně přiostřuje, obličej Lindy Blair se stává čím dál méně sympatickým a její hrůzné počínání dokáže pohnout s celým příběhem rychlostí blesku. Bohužel po předčasném vyvrcholení, kdy Linda v naprosto šílené pozici sbíhá ze schodů, mě už snímek ničím nedokázal překvapit a veškeré napěchované napětí vždy vyprchalo po otevření dveří do satanova pokoje. Nejsilnějším a nejnapínavějším hororem pro mě tedy dál zůstává Kubrickovo Osvícení.
-
70%
-
90%
Řada lidí se už k fimu obsáhle vyjádřila a tak není moc co dodat. Snad jen to jaký dojem na mě udělali vynikající herci, ale hlavně režisér. Pan Friedkin totiž přípravu skutečně neodflákl. To do jakých detailů je film propracovaný mě vážně ohromilo. Např. pro vymítání nutnost pověření biskupem, že prostě Karras nevletěl do pokoje s křížem v ruce a drsnou hláškou v puse. Potom ta záležitost, které se film moc nevěnuje, ale přesto tam ta otázka je. Bylo ta náhoda nebo bylo napadení připraveno tím samým člověkem, který znesvětil kostel a možná také nechal figurku u Burkova těla?
-
100%
-
100%
EXORCIST je matkou všech hororů.666 znamení d'ábla,antikrista a falešného proroka - proti všemu svatému,vždy stojí všechno co svaté není.Mistrovský horor,který navždy změnil hororovou kinematografii a posunul do nejtemnějších sfér naší fantazie/skutečnosti,která se pohybuje mezi námi v těch nejkrutějších snech.W.Friedkin je démonický režisér,který dokázal aby lidé omdlévali v kinech ! - Na 117 minut se zastavila Země -
-
75%
Ono je to prostě jiné než dnešní horory. Polovinu filmu člověk čeká na nějakou tupou lekačku nebo nechutnost a strašně se diví, že dostává nějaké podivné osudy lidí, kteří se spolu ve filmu ani nesetkali a ani o sobě nevědí. A pak to přijde na závěr, kdy propukne teprve to hororové temno. My jen dnes nejsme zvyklí zajímat se v hororu o to, kdo vlastně jsou hlavní hrdinové, co mají za sebou a jaké pohnutky je vedou k tomu co dělají. Ono to je vlastně především o osudech lidí, kteří přijdou do styku s posedlou a musí tu situaci řešit. Nikoliv o tom, jak s přítomným zlem celý film jen bojují, postupně umírají a každého zajímá jen jak hnusně jsou sprovozeni ze světa, jak je tomu dnes. Proto to je vlastně poněkud nuda.
-
85%
-
100%