300: Vzestup říše

66%

Komentáře a recenze 63

6
Změna rejži je znát a ten, kdo vybíral herce by měl promáknout Leonidovu prostatu a modlit se aby neměl blbej den. Eva Green je asi důkaz, že pořádný dudy dokážou hodně a Stapleton vypadá jako kdyby ho vyčorovaly, někde zpoza výlohy nějakého předraženého butiku, alespoň ten jeho ksicht je tak neuvěřitelně plastovej, až je to k smíchu ten chlap by nezahrál ani mrtvolu. Tohle by mělo skončit někde na dně studny. TOHLE NENÍ SPARTA! Díky bohu.
Zbyndex
Zbyndex
3 611 bodů
6
Přeci jen bylo těžké předčit, nebo jen vyrovnat úspěch jedničky. Moc jsem to ani nečekával, už jen díky faktu, že režisérské křeslo opustil Zack Snyder a přenechal ho celkem neznámému chlapíkovi. Ale tak neházel jsem flintu do žita, přeci jen trailer vypadal nadějně. Nevím, jestli byla správná volba hlavního borce, Sullivan Stapleton ačkoliv bojové scény zvládal dobře, herecký um už jaksi tolik nebyl jeho ocenitelnou hodnotou v tomto filmu. Celé mi to přišlo trochu nelogické, námořní bitvy ukvapeně točené, průběh takový naivní a provedení mi přišlo trochu odfláknuté. Rozhodně to nevypadalo jako první díl, kde toto bylo na vysokém levelu. Nicméně bojové scény si mi opravdu líbily, krve skoro více jako bylo vody v Egejském moři, za to palec nahoru. Eva Green na jedničku, i s přihlédnutím k jejímu dekoltu. Za to dialogy se mi moc nezamlouvaly, chyběl tomu hlubší koncept, ale 60% si toto dílo jistě zaslouží.
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
8.5
Nezáživný příběh, na jehož pozadí jsou tak krásně nasnímané záběry a tak neuvěřitelně vydařené efekty, že jsem byl skutečně okouzlen. Film mě velmi příjemně překvapil, čekal jsem mnohem více keců a motivačních proslovů a o to méně akce. Naštěstí, to dopadlo tak, že se kecalo přiměřeně a nádherně efektní boje provázely film od jeho počátku až do samého konce. Dokonce jsem poprvé ve svém krátkém životě viděl, jak lodě plují z kopce. A takových nádherných momentů je film plný. Velmi mě okouzlila i celá a jediná smilnící scénka, která byla výborná. Ve většině snímků tyhle scénky téměř přetáčím, ale tady to bylo velmi vkusné až vzrušující. Nebojím se to slovo použít. Zřejmě jsem byl u tohoto snímku spokojenější, než když se válčilo kdesi u Thermopyl. Filmy od sebe dělí cirka 8 let a po stránce efektů je to hodně znát. Bojují zde sedláci, takže svalů pochopitelně ubylo, ale v závěru to kompenzuje asi 5 minutový příchod Sparťanů, kteří pár hodin v posilovně jistě absolvovali, zbytek byl dokreslen. Nevím, co více bych dodal. Snad jen, že snímek doporučuji. Muži budou takřka zaručeně pochrochtávat blahem. Většina žen podstatně méně, ale tak už to chodí.
Zlobert
Zlobert
3 155 bodů
4
těžké zklamání. do kina jsem nešel s bůhví jakým očekáváním ale tohle je, s prominutím hovno všech hoven. první 300tovka se mělo ještě o co opřít. byl tu tenkrát ještě neokoukaný vizuál a silný příběh 300 mužů, který mnohé uchvátil už v hodinách dějepisu. ''dvojka'' má jen ten vizuál a plno nudných zpomalovaček a rádoby dialogů. příběh zde prakticky neexistuje a navíc nám tvůrci do snímku nesmyslně zakomponovaly i nadpřirozené prvky jako je magie či obří mořské příšery. jediná scéna která vás tak ve filmu opravdu zaujme je sex mezi hlavním hrdinou a sexy evou green. a to i přesto že je tenhle šot v kontextu celku naprosto zbytečný a nedává žádný smysl. holt kozy jsou kozy. tečkou na závěr je až nehutně digitální finále s digitálními lodičkami, digitálními bojovníky a jedním opravdu hodně průhledně digitálním koněm. + se spartskou královnou, která se chopí meče a naprosto nevěrohodně kosí nepřátele. za co tedy dvě hvězdičky?... jedna je za opravdu perfektní výkon evy green a druhá za ty dvě scény které vyvolávají alespoň nějáké emoce. scéna první - malá holčička sleduje znásilnění své matky a pláče u toho. scéna druhá - eva green na kolenou, spartská královna a závěrečný monolog o přicházejícím větru. na trojku mě už nikdo jít nedonutí.
Martrix
Martrix
2 449 bodů
5.5
Stěžovat si, že je film plný krvavých scén, to by bylo, jako když si Trautenberk stěžoval, že je kyselo moc kyselý. Mnohem víc mě ale děsí pomyšlení, že 300: Vzestup říše budou brát davy teenagerů jako učební pomůcku a v hodinách dějepisu, budou nadšeně vyprávět kantorům o Artemesii. Proč musejí filmaři neustále patlat dohromady 10% faktů s 90% vymyšleností? Proč to není 100% vymyšlenost s králem Tricepsem, důstojníky Benchpressem a Pulloverem? Proč to není třeba o partě kulturistů, kteří vytáhli do boje s asociací pro pearcingované megalomany? Za mě jediné dobro v celém filmu je Eva Green, která se mi líbí čím dál víc. Je trochu škoda, že se v té testosteronové polívce nenašlo víc místa pro Lenu Headey, která má podstatně větší potenciál. Vlastně si myslím, že by postavu Themistoklese zahrála lépe než Stapleton a navíc by mohla být ta zmiňovaná milostná scéna o dost peprnější. Z podstaty žánru, který 300 představuje nemohlo jít o nic jiného, než primitivní zábavu. A v tomto ohledu naplňuje očekávání všech sandálistů vrchovatě. Takže lekci dějepisu sice nedostanete, ale zato můžete strávit pohodovou hodinku a půl, aniž by jste museli týrat mozek myšlením.
skylark13
skylark13
2 087 bodů
6
Lehký nadprůměr za super souboje na moři a Evu Green, ale na původní třístovku nemá nárok..
farb
farb
2 064 bodů
6.5
300: Óda na Evu Green. Ta ženština je skutečně absolutně dokonalá. Kdykoliv se objeví v záběru, pozvedá svou přítomností film o několik úrovní výš (a není to jen její krásou, ale hlavně je z celého ansámblu herecky nejschopnější a její Artemisia je zdaleka nejzajímavější postavou filmu). A s tím se pojí i hlavní problém téhle stylizované podívané, jelikož krom Evy a povedené akce ( řádně krvavá a divoká, efektní, dynamická a přitom přehledná se spoustou cool zpomalovaček navrch) nemá co nabídnout. Zbylé postavy jsou krajně nezajímavé, případně nesympatické ( hlavní hrdina nepobral charismatu, ani co by se za nehet vešlo), děj samotný je pak zbytečně ukecaný (většina proslovů je na hranici únosnosti) a rozháraný. 65%.
winetach
winetach
1 927 bodů
6
Eva Green a spomalené zábery dobrý film nezaručia... škoda
Nevka
Nevka
1 503 bodů
6.5
Od Thermopyl jasný sešup dolů. Jednotlivé vojenské konflikty sice obsahují aspekty Themistokleovi bitevní strategie, ale ve výsledku se celkem opakují, a po první bitvě je vizuálně zajímavá maximálně bitva v mlze. Xerxes ztratil charisma a vypadá spíše směšně než děsivě. Dějově to taky není nic extra, ale co se dá dělat. Vyloženě špatné to není a dá se na to celkem koukat.
Azrael93
Azrael93
1 476 bodů
8
Brutální, akční, krvavé. Film splnil přesně to, co se od něj očekávalo. Herecké výkony nad očekávání. Od Evy Green se dobrý výkon samozřejmě čeká a Stapleton mě v roli klasického hrdiny, který se obětuje pro svou zemi velice mile překvapil. Jejich sexuální scéna a vnady Green snad také nemohli nikoho nechat chladným. A vidět Lenu Headey pro změnu také v kladné roli, a ne jako lstivou a krutou Cersei bylo také potěšující. Příběh samozřejmě nic extra vypiplaného, přece jen ve filmu akčního a krvavého ražení není až tak zapotřebí. 4 a půl hvězdy :)