66%

Komentáře a recenze 63

Reedl
Reedl
44 bodů
8
Na to, jak velká očekávání jsem měl, to dopadlo ještě dobře. Budu se sice opakovat, jako většina komentujících, ale na předešlý díl to pravdu nemá. Co se ale propracovanosti a epičnosti týče, vyhrává Vzestup říše a záhadná Eva Green.
MrBlacK
31 bodů
7.5
Čekal jsem od toho filmu že to bude volné pokračování prvního 300. Což je jeden z mých nejoblíbenějších filmů, bohužel (pro mě) to bylo pojato z jiné stránky. Není to špatný film ale čekal jsem od toho něco více.
  • Hudba
  • Akční tempo filmu
  • Slabš odvar prvního dílu
  • Válečníci ze Sparty se tam objeví tak dohromady na 10 minut z celého filmu.
Jan Nováček
Jan Nováček
19 bodů
9
Film byl bombovej, jen jsem nečekal že to bude navazovat nebo spíš odehrávat ze strany Řecka když bylo 300 sparťanů zrovna u toho průsmyku, ale líbilo jsem mi hodně.
barycek
18 bodů
6.5
Je poměrně zajímavé časové a dějové zařazení filmu 300: Vzestup říše v ohledu k původnímu snímku. Nejedná se totiž o čistý sequel nebo prequel, ale o nepříliš často viděný mix obou dvou. První část se odehrává před první 300, prostřední během ní a závěrečná pasaž až po ní. Bohužel ale nic nového a ani ozvalštňujícího vzhledem k snímku Zacka Snydera nepřináší. Takže zarytí fanoušci původního díla budou nadšeni, ostatní už tolik ne. Druhý díl 300 pokračuje v nastolených normách - což znamená důraz na akční bojové sekvence a hlavně na neralisticky vzhlížející hektolitry krve. Vyprávění se již nezaměřuje pouze na jednu bitvu, nýbrž na několik. Ze souše se také přesouvá na moře, k jehož zvtárnění může mít divák určité výhrady (natáčení totiž probíhalo na souši). Někdy je z obrazu až moc cítit digitální podoba prostředí. Struktura filmu je poměrně obyčejná a běžná: střídají se akční posáže s těmi klidnějšími. Hlavní hrdina nedisponuje již takovým charisma jako jeho předchůdce Gerard Butler, a tak to musí převzít na svá bedra uhrančivá Eva Green. Což jen umocňuje fakt krátkého výskytu postavy Xerxa, ačkoliv vypravěč na něho v expozici snímku i v jeho průběhu opakovaně odkazuje jako na největšího hybatele a strůjce dění a samozřejmě i zla. Tomu i odpovídá Xerxovo vyplenění Athén, které se smrsklo jen do několika krátkých záběrů. A jak se řiká: film neurazí ale ani nenadchne.