88%

Komentáře a recenze 154

jirka-knobloch
jirka-knobloch
379 bodů
10
V nejtěžší filmové disciplíně zfilmování "reality snu" Nolan neuspěl (i když je pravda, že lucidní snění jsem si vždy představoval nějak takhle), Věčný svit tak i nadále zůstává jediným hraným počinem, který to uvěřitelně dokázal. Nolanovo snění je nahodilosti, překvapení, absurdity i surrealismu zbavené a díky chladnosti, odosobněnosti i pragmatičnosti zaměnitelné spíše za virtuální realitu. Což není zápor, pouze konstatování. Počátek od počátku přichází se složitým, ovšem do detailů promyšleným mnohavrstevným světem, do kterého je umístěn děj sice jednoduchý (klasický formát heist movie o vychytralém plánu, kde má každý svou pevně danou roli), ale nikoli hloupý. Navíc je to dokonalé řemeslo, to jak přehledně se zde pracuje s pěti (či dokonce šesti?) plány současně je obdivuhodné. Za co však Nolanovi tleskám je závěrečný několika vteřinový záběr, který je ve své jednoduchosti dokonalejší (a "blade runnerovsky" nadčasovější) než sebelepší šokující pointa. A nejlepší na tom je, že je to postavené tak, aby to fungovalo pro obě teorie stejně.
Annie555
Annie555
354 bodů
9.5
To že je Nolan skvělý režisér jsem věděla od shlédnutí Temného rytíře, Počátkem mi ale doslova vyrazil dech. Více než komplikovaný film, občas se moc nechytám, v které úrovni zrovna jsme, ale když už člověk vidí Počátek po druhé nebo potřetí, začne se v něm víc orientovat. Skvělý film a skvělý závěr.
martek
325 bodů
je to jeden z těch filmů, po jehož skončení víte, že se na něj chcete brzy podívat ještě jednou. Určitě spadá do kategorie těch filmů, které lze vidět vícekrát. vtáhne vás do jednotlivých scén, že snadno zapomenete, co čemu předcházelo a musíte při sledování filmu občas i popřemýšlet, aby jste se zorientovali "kde" vlastně jste.
filip-stich
312 bodů
10
Neskutečný film...
DHDV
DHDV
311 bodů
10
Po hodně dlouhé době konečně originální a pro mě dneškem už kultovní film (alespoň pro mě). Kdy si to byly filmy Star Wars, Forest Gump a Matrix (i jiné, samozřejmě), které udávaly módu a styl ve filmografii. Po dnešním zhlédnutí se dalším filmem, který bude udávat módu a inspiraci pro další režiséry několik let se stal Inception. Nolan dokázal vytvořit originální film s velmi dobře propracovaným scénářem a silným příběhem. Aby sem začal tak nějak tento film komentovat souvisle, začnu hezky od začátku. Film je směřován do drama/akční/romantic ký všechno tyto prvky do sebe zapadají a ani jeden nevyčnívá. Kamera/střih: skvěle detaily na tváře herců, dobře udělané akční scény a skvělé časování záběrů. Další věcí, kterou se liší film, od průměrných filmů sou skvělé herecké výkony. Leonardo si určitě zaslouží zlatou sošku a stejně tak si ji zaslouží Ellen Page. Oba tito herci dokázali dát do filmu úplně celé své nadání a dopomohli filmu k dokonalosti. Hardy, Watabe, Murphy sou také skvělý herci, podaly ve filmu také skvělé herecké výkony a přemýšlím, jestli by Nolan dokázal vybrat lepší herce ale asi ne. A Cotillard zahrála skvěle svou postavu. Levitt přesvědčil, že umí hrát ale ještě mě nedokázal přesvědčit, že to není herec jen jednoho skvělého filmu. Z filmu se bude čerpat hodně dlouho, jelikož některé tak originální/dokonalé scény sem ještě neviděl, a musím uznat, že Nolan má velkou představivost. Hudba ve filmu je stejně tak originální jako film, všechno sou to nové motivy, které působí velmi moderně. Celková stylizace filmu obleky, totemy, budování a následná deformace snu sou perfektní. Příběh je silný, ale mám obavy, že lidé kteří nejsou tvořitelé či filozoficky/intelekt uálně nadaní film nepochopí a špatně ohodnotí. Film zajistí hercům „snad“ nějaké ceny (Oscary- Film, Nejlepší mužský výkon, nejlepší ženský výkon ve vedlejší roli, hudba) a režisérovy dá status jeden z nejlepších režisérů současné dekády. Možná díky Incption pochopí studia, že je čas se posunout dál a ne se pořád tápat v předělávkách klasik apod. Film chci v top 10! Sem rád, že sem viděl film v kině, určitě si na něj zajděte!!Soundtrack: Hans Zimmer předvádí nové hudební motivy. Úderná chytlavá hudba doplněná skvělými jemnými smyčcovými nástroji. V některých písních můžeme slyšet i elektronický či kytarový doprovod. Písně, které se mi ze soundtracku nejvíce líbily sou Time, Mombassa, Paradox, 528491 (v hudbě slyšíte prvky s trailerové hudby od Z.H) a asi nejzajímavější píseň je Dream is Collapsing. Velmi nadprůměrný a Hanz Zimmer dokázal, že se nebrání novým metodám.…. Teď mimo film: 22.7 13:30 promítání v Brně Olympia (sál 8)- chtěl jen říct/napsat, že by se nad sebou měl zamyslet postarší pán v modro/bílém tričku (seděl úplně nahoře) že funěním a šustěním sáčku se choval jak úplný ++++. Osobně mi to zkazilo celý prožitek filmu a lituje lidí, kteří seděli vedle něj, jelikož to byl fakt bezohledný člověk, který bohužel nedostal základy slušného chování.
daisyna
daisyna
279 bodů
9.5
Velmi podobne Matrixu, uz od zacatku je clovek prilepeny k obrazovce, co se bude dal dit, ale chvílemi mi prislo, ze se v tom clovek muze ztracet, az moc komplikovany dej. Ale je to vskutku originální scénář a výborné výkony herců jen dotvářejí zajimavy film
taliz
taliz
257 bodů
9.5
Luxusní film od začátku až do konce. Leo opět nezklamal. I když chvílema už je to hříčka se neztratit v té realitě nebo snu... :-D
Markovel
250 bodů
8
Nolanovi filmy mám rád a tenhle není výjimka. Je skvěle natočený a velice dobře natočený.
Stanulda007
Stanulda007
244 bodů
9
Ačkoliv jsem se napoprvé ve filmu trošku ztratil a chvíli netušil, zda jsou hrdinové v realitě, ve snu, nebo ve snu kde mají sen (už jen to zní zajímavě), nepamatuji si, kdy naposledy mi nějaký film tak vyrazil dech, že pokud by na mě při sledování někdo mluvil, vedle mě se něco rozbilo nebo zasáhl jiný rušivý moment, absolutně bych to nevnímal, jelikož jsem pouze civěl na obrazovku s otevřenou pusou. Takto geniální film se povede jednou za několik let. Spolu s Matrixem nejúžasnější sci-fi, co jsem kdy viděl. Už teď se těším, až se opět na Počátek kouknu.
Anni
240 bodů
8