Komentáře a recenze 74

6
Definice "nic moc". Snaha o Coel/Tarantino kabát moc nevyšla. Estetika filmu mi byla cizí ještě o něco víc, než postavy.
farb
farb
2 064 bodů
9
Osudové setkání s řidičem, jeho nabušenou károu a kladivem. Každá scéna, každý záběr, každá sekunda filmu se stává v Refnově podání ikonickou a zcela nezapomenutelnou. Naprosto jedinečný film, který se mi navždy nesmazatelně vryl pod kůži.
petr-hnyk
1 542 bodů
10
Většina filmu je příjemně snová s maximem filmových výrazových prostředků a minimem slov. Bohužel ke konci začnou téci proudy krve jako od Tarantina...
zemina
1 386 bodů
10
Ze snímku atmosféra přímo sálá, hudba z osmdesátek, Gosligův pokerface za volantem, a to že příběh není zrovna moc originální a je jako vystřižený z videohry Driver ničemu nevadí.
lucyky
1 353 bodů
7
Ze začátku to vypadalo nadějně. Temná atmosféra, výborná hudba. Asi po půl hodině mi vadilo jak se příběh natahuje (zpomalování) a hudba už jen vyplňovala zbytečně dlouhé, nic neříkající scény. Mě tam něco chybělo. Dávám body jen za herce a hudbu.
salisbury
salisbury
1 101 bodů
10
Výtečný film. I přesto, že jsem o filmu hodně slyšel, nezklamal mě, ba naopak nadchl. Příběh pln brutální filmařské jízdy bojující o své přežití. Ryan Gosling možná ve své životní roli, ikdyž na druhou stranu má toho díky tomuto filmu určitě ještě hodně před sebou.
voleman
voleman
927 bodů
7.5
Tak špatný to určitě nebylo, mělo to hodně slušnou atmosféru a poměrně slušné herce. Ryan Gosling mě sice není moc sympatický, ale to neznamená že neumí hrát. Největší problém mám ale s příběhem, který sice celkově pasuje k pomalé noir atmosféře, ale mě se prostě na to abych dal 5* zdál příliš slabý. Takový Scorsseseho Taxikář se mi prostě zdál ve všech ohledech lepší. I tak jde ovšem v tomhle žánru o silný nadprůměr a v posledních letech nic podobného nevzniklo. 75%
Innuendo
Innuendo
908 bodů
8.5
Scény vymazlené do Snyderovska. I přes v podstatě převážně komorní atmosféru akce baví. Střídání slowmotion a následně rychlého sledu scén vyráží dech. Hudební fláky, (ve stylu 80. max půlky 90. let, vůbec nevím o co jde, ale líbilo se mi to) vytváří skvělou atmosféru a jsou nezvykle chytlavé. No a Ryan Gosling je prostě borec. Jsem zvědav v čem se objeví dále. Film + hudba = 5
javor6
javor6
530 bodů
10
- Absolutní, čistoskvoucí a ničím nezpochybnitelná pětka. Tenhle film má 99,999999 procenta toho, co by pořádně stylový movie měl mít a ten zbytek, co zbývá do stovky je statistická chyba. Žral jsem každou vteřinu. Každý mimický pohyb u každé z výborně vykreslených postav. Jako bych viděl rukopis nebožtíka Leoneho a lehké záchvěvy jeho Once Upon a Time. Málomluvné postavy, dlouhé pohledy, osudový příběh... Stylová hudba, fantastický střih... a mohl bych referovat ještě dlouho. NWRefna si dávám do checklistu a Ryan Gosling se zařadí vedle Toma Hardyho do mého listu objevů posledního roku (Rock'n'Rolla jsem viděl teprve nedávno). Kdo chce napínavý, atmosferický a dobře nakroucený snímek, Drive ho nemůže zklamat .... Maple6
gomacabeza
gomacabeza
451 bodů
1
Drive jsem nepochopil, mohl bych napsat a znamenalo by to prakticky totéž, jako když poznamenám, že mám obavy z toho, jak důkladně jsem ho naopak prohlédl. Je to jeden z těch případů, který má tak dotažený a vymakaný marketing, že stačí málo a znovu naletíte. Ten film je docela prostý, jednoduše čitelný, jede to obezřetně a pomalu, aby vám náhodou něco neuniklo a možná volí tuto taktiku, aby se nabudilo zdání čehosi hypnotického (rozuměj uměleckého). To jsou ty momenty, kdy se to vleklé tempo zastaví tak, že veškerá dynamika je na nule a vám to trochu vnucuje psychedelickou optiku. Dánský režisér Nicolas Winding Refn, autor filmů jako je Barbar, Bronson nebo Dealer, který se pod projektem podepsal, žádný skandinávský otisk nezanechává, vyrobil dokonalý hollywoodský produkt. Pokud jste fanouškem a konzumentem tohoto kulturního typu, budete nejspíš spokojeni. Jestli čekáte něco „víc“, co by přesáhlo toto vymezení, dostaví se nejspíš zklamání a je dost možné, že to prostě po dvaceti minutách vzdáte a zaměříte se na něco zajímavějšího.