78%

Komentáře a recenze 74

Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
7
Ryan Gosling je ve své roli málomluvného řidiče na hranici geniality. Atmosféra je uhrančivá, mafiánští bosové mají tu správnou auru, do Carey Mulligan bych se dokázal zamilovat za všech okolností a soundtrack mi zní neustále v uších. Jakkoli mě ale oslňují fragmenty a jednotlivé scény, celek mi v rámci „velikého vnitřního chvění“ úplně nefunguje. Možná za to může lehce nedotažený konec. Možná příběh, který je artový ne do míry intelektuálních odkazů, ale dějové prázdnoty, kterou plní dlouhé zamyšlené záběry. Je to působivý kus filmařiny, ale Američana George Clooneyho, který je z podobného soudku, jsem si užil o chlup více.
kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
10
Refn načetl noirové přiručky a uhodil nesmlouvavý dánský hřebík na stylovou hollywoodskou hlavu. Gosling je oficiální král neverbální komunikace.
Pas
Pas
6 225 bodů
3.5
Celosvětově divácky úspěšný film. Nejprve vzrůstající láska k sousedce, pak přepadení zástavárny se sousedem a nakonec souboj málomluvného řidiče - Fantomase se Zvířetem a jeho parťáky. K tomu pár lekcí autoškoly pro pokročilé lupiče a zbytek jen tichá nuda podmalovaná příjemnou hudbou a pár vraždami. Pochválit lze ryzí filmovost a neukecanost snímku, podle mne to jde ale na úkor napětí.
Standa.
Standa.
6 180 bodů
6.5
Když jsem poprvé v kině viděl trailer na tenhle film, tak jsem si myslel, jaká to nebude akční jízda ve stylu Rychle a zběsile. Ale po té počáteční a taky jediné akční scéně mě nadšení opustilo, protože se z toho vyklubal docela nudný artfilm.
Kinghome
Kinghome
5 293 bodů
6
A tohle, že měl bejt jeden z nejlepších filmů roku 2011?? To nemyslíte vážně ne? Nesympatickej Ryan a příšerně nudnej začátek je přímo ubíjející. Naštěstí se to ke konci rozjede a vyšplhá se to alespoň na ten průměr. Další přeceněnej film... Celkem velké zklamání.
VitvarJane
VitvarJane
4 487 bodů
8.5
Ryan Gosling ukázal, že není jen ve škatulce pěkných chlapů, ale že též dokáže hrát i jiné role a v téhle mu to vážně sedlo. Driver, který se živí jako kaskadér či automechanik je jedním s nejlepších řidičů a svůj um využívá k přivydělání jako řidič při různých nezákonných akcí. Myšlenka celého děje je celkově moc pěkná a propracovanost celého děje mě též zaujala. I role dívky a jejího syna, která divákovi hraje na city. celkově velmi povedený snímek.
kilby1989
kilby1989
4 397 bodů
10
Už jste si řekli několikrát během nějakého filmu WTF?! Nebo aspoň česky "co to kurva je?" Pokud ne, nečtěte si nic o tomto hodně zvláštním filmu, nekoukejte na trailer a jděte do něj! /89%
countcess_drella
3 910 bodů
10
Oh ano. Můj oblíbenec Refn a jeho pravděpodobně divácky nejpřívětivější film, který natočil v Americe. Celým filmem se prolíná naprosto úžasná atmosféra, kterou ještě potrhuje skvětlý soundtrack a Goslingovo hraní smutného či ještě smutnějšího. Nejvíce působivé na filmu pak je, kdy v půlce se film změní z pomalého, jemného a romantického filmu v rychlou (na Refna 100%) a brutální jízdu. P.S.: Taky podle vás je Baby Driver naprostá kopie Drive, ale upravená pro širší publikum?
bidlobox
3 802 bodů
8.5
Film trochu (víc) drsný, ale strhující. Ryan Gosling zatím ve své nejvýraznější roli.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
10
🎵 Soundtrack dopoví za vše.. Svět podle Plota. Hee-yaa brother, kdo by čekal, že po 2 letech, co jsem naposled tenhle film viděl, jsem dospěl k názoru, nejen že tohle patří ke kultovním béčkovým guilty pleasure, ale reflektuje v podstatě celý můj život. A tím se tohle stává moje špice k nejvyšší žebřině, (třetí místo taky ještě ujde). Proč jsem setrval k tomuhle názoru si přečtete až na závěr komentáře.. ** Existujou jen dva typy lidí z odcizených táborů, co sledujou Drive. 1) Hipsteři, co by samou chválou stříkali semena až po zeď, a za 2) Ty žalostnější vyznavači a odpůrci všelijakého ne-typicky-hollywoodského násilí, divné techno-hudby, kde ale není ani jedna pípající konvice s hlavou Daft Punk. Největším pilířem Drivu je bezpochyby do blba pitvořící Gaysling, a jeho touha čumět v celém filmu 20 minut do prázdna, nebo se s páratkem v tlamě šťourat do vnitřností polskýho kamioňáka. Nemám žádnou vnitřní chtíč to vidět znovu a znovu, a nazývat to kvalitní filmařinou, ale nejsem ani proti tomu. Sice mě nasral otevřenější konec s detailnější brutalitu, která nemá žádný jiný účinek, než si jen pozvracet praženou kukuřici. Zažraný Refn si svou němou negramotnost rád kompenzuje i ve svých filmech. Inu, jak jednou pravil klasik, "Pokud chcete vést orchestr, musíte se otočit zády k davu." P.S.: Perlman, nosící ksicht Hellboye i ve skutečným světe, tu nebyl nikdy tak nesebevědomým a zbytečným, jak tady! ** Můj život se každou chvíli houpe jak horská dráha. Buď brečím nebo se směju, ale na ironického kocoura, co svou černotou až září (divný slovní pojem), svým chováním dokáže odpuzovat valnou většinu. Na povrch jsem dutá kyselá skořápka, co dokáže každého ušklebit. Ale zato mám křehké a citlivé jadýrko, co miluje svou rodinu, svoji dceru a třeba ještě křečka, čer to vem. Ve dne otec, v noci chladnokrevná stvůra, co bez milosti ukuchá pohledem každého zmrda, co by jen pouhou myšlenkou zkurvil život, jak mně a život mým milovaným, a já tu jsem od toho, abych tomu zabránil. Beru to jako své životní poslání. Je to můj smysl života. Díky tomuhle filmu jssm se našel, a doufám že autistou zůstanu už navždy.. POV: Když se z tebe stává Ryan Gosling.. ❤