Drive

78%

Komentáře a recenze 74

47 084 bodů
9
Drive aneb, když je vynikající film,tak není potřeba mnoho slov. Refn je pro mne takový filmový podivín,ale jeho snímky mě vcelku baví. Tento film je ukázkou kvalitní a režie a vynikajícího scénáře. Velké plus patří Ryanu Goslingovi v hlavní roli,který zde zazářil.
29 697 bodů
8
I když příběh není z nejoriginálnějších, je Drive skvělá podívaná. Jde o to, že zpracování je skvělé, tempo filmu ideální a ledový klid Ryana Goslinga dává příběhu další rozměr. Přidá-li se originální a vhodná hudba, vyjde z toho velmi dobrý snímek.. 80%
8
Drive si svou pověst zaslouží. Nepohltil mě sice příběhem, zpracování je ale o to silnější. Zcela mimo měřítka. Bohužel se mi to ale nedostalo pod kůži. Zatím ne.
10
Ryan Gosling je nový Al Pacino. Neskutečné, co ten kluk dokáže vyloudit za atmosféru pouhým pohledem. Nebýt toho (pro mě ne moc uspokojivého závěru) ani nad plným hodnocením neváhám. Takhle jsem sice na pochybách, ale za tu bezchybnou režii, už zmiňovaného Goslinga a magický soundtrack nakonec stejně nemůžu jinak. Jeden z nejzajímavějších filmů roku...9/10
10
Malou revoluci v neonoirových filmech znamenal film Drive dánského režisérského internacionála Nicolase Windinga Refna, za který získal po právu cenu za režii na MFF v Cannes. Výtvarně strhující art film plný nepředvídatelného brutálního násilí a kýče byl působivým mixem, který oslovil diváky i kritiku po celém světě. Příběh je přitom typická černá série, já volím známku nejvyšší. Pokud znáte filmovou historii, tak budete hýkat blahem!
8
Atmosférický nátěr, který by s promyšlenějším zacházením se zápornými postavami a větší komplexností stál na ramenou Tarantinovi. Některá uspěchaná řešení a hloupé chování postav, byť nemají na vnější vycíděnost a rytmus žádný vliv, snižují jinak impozantní a formálně ultraintenzivní neo-noir. Skvělý soundtrack, šokující eRkové násilí, atmosférická hra se světlem a kamerovými pozicemi a bravurní, nejlepší výkon Goslinga..
5.5
Od začátku se to lenivě vleče. Sem tam nějaká brutální vražda, i když jen tak rozšlápnout někomu lebku, směšné. Ale v mezerách mezi bitkami lenivé
  • vraždy
  • tempo
  • nelogické záběry
9 279 bodů
7
Kriticky oblíbený a divácky přívětivý Drive, nebo jak praví jeden český překlad "Jízda nadoraz", je patrně jeden z nejzajímavějších kompromisů mezi těmito dvěma světy.. Ryan Gostling potřeboval vystoupit ze svojí škatulky milovníka a potvrdit svůj herecký potenciál. Může jen děkovat dánskému režisérovi Nicolasi Windingovi, který si v novém světě plnil svůj americký sen. Chlapík, který se vymyká oblíbeným severským snímkům a navíc dává najevo svoje pohrdání předními režisérskými velikány skandinávských filmů, jakými je třeba Lars von Trier. A než aby ctil osobitost severské kinematografie, vydal se více mainstreamovou cestičkou, aby nakonec v blockbusterovém ohozu Hollywoodu točil pecky s jasným odleskem hlubšího a drsnějšího severu.. Drive má obrovskou sílu ve svém atmosférickém a vizuálním pojetí, kde dokáže diváka opakovaně spoutávat a nutit ho přemítat nad krásou, jakou vidí na plátně. Dokáže kombinovat pomalejší styl s živelně syrovou akcí, anebo nechat Gostlinga svým ladným až uspávacím způsobem pronášet takřka každý dialog, akorát že ve výsledku se filmu jen daří podtrhávat takový pocit, že jde o něco cool.. Veškeré závodní scény dělají z Gostlinga to, na co si už třetí dekádu jen hraje Vin Diesel v jedné nekonečné závodní sérii. Lahodný zážitek, který nasytí veškeré audiovizuální choutky, které můžete od filmu mít. Ovšem stejně tak je vidět, jak moc forma vítězí nad obsahem, a tak samotný příběh má tendenci už někdy v rámci druhé třetiny začít uvadat až nakonec dojíždí tak nějak na výparech.. Uznávám, že jsem byl několikrát okouzlen, avšak nejednou jsem se přistihl s úsměvem, jak banálně vás příběh někdy posune, nebo i kam to celé vysměruje.. Ale třeba jako taková líbivá oddechovka, kde všechno je cítit benzínem, či divák trpí touhou vidět vzrušující automobilovou honičku, je Drive tím nejlepším, po čem lze v podobně laděných snímcích sáhnout. 75%
9 025 bodů
9
Vou, to bylo něco. Nečekal jsem nic extra, ale byl jsem mile, ale sakra mile překvapen. Perfektní režie, kombinovaná se skvělými herci, kteří umí a hlavně, mají co hrát. Scénář je sice trochu jednoduší a akčních sekvencí je pomálu, za což dávám mínusové body. Jenže scénář je takový, aby nenudil a příjemně překvapil. S akcí je to složitější, nečekejte propracované akční pasáže ala Rychle a zběsile, ale pomalé, nýbrž drsné a hlavně perfektně působící. Práce kamery je také na úžasné úrovni a je vidět, že se jedná o spíše artový film, což mi ale vůbec nevadí. Pevných 90%.
8 584 bodů
8
Jeden z filmů, kterej jsem zachytil ve správnou dobu a yprohloubil můj zájem o kinematografii. V tu dobu jsem se bavil i u Refnovo art-housovějšího Neon Demon, jenže od tý doby nenatočil nic, co by stálo za pozornost.
Snažil jsem se koukat na jeho seriál Too Old to Die Young, ale bylo to tak natahovaný a nudný, že jsem to vzdal ve druhém díle. O Kodaňskýho kovboje už jsem ani nezavadil, protože už všem došlo, že se NWR vyčerpal.
Drive však funguje dobře, protože ve své 100min stopáži rozvine dostatečně dramatické kriminální vyprávění, které stojí na příjemné atmosféře (utvářené synthwave soundtrackem) a tajemném protagonistovi.
Mě třeba Gosling strhnul na svou stranu i v druhém Blade Runnerovi, kde mě rovněž strhnul na svou stranu navzdory své zádumčivé a uzavřené poloze. Zajímavé je rovněž to, že Gosling později uspěl i díky svému komediálnímu talentu, jak prokázal v Nice Guys nebo Barbie.
Je ovšem praděpodobné, že filmu toliko nepodlehne ten divák, který nepodlehne protagonistovi, jenž nosí stříbrnou bundu se žlutým škorpionem na zádech a jehož jméno se za celu dobu nedozvíme - který dělá ve dne kaskadéra a v noci vozí kriminálníky - který se upřímně zamiluje do svý sousedky a nezištně pomůže jejímu manželovi se zastavárnou, protože ten musí splatit své dluhy z vězení, avšak celé se to nějak pokazí a skrze protagonistovu klidnou fasádu proráží výboje agresivity a násilí, kdy třeba rozdupe nějakýmu mafiánovi úplně hlavu.
Dobře se to sešlo, protože Refnův tón filmu hodně napomohl tomu, abychom se na protagonistu nějak naladili.