Nemohl jsem se bohužel oprostit od pocitu, že by je tam měla všechny posbírat policie a po krátkém soudu je všechny postavit ke zdi. Takže moje hodnocení není absolutně směrodatné.
Skvělá klasika gangsterského filmu , která je těžko překonatelná. Úžasní Brando i Pacino , skvělá režisérská práce na základě výborné předlohy Maria Puza.Film který nikdy neomrzí.
Přes mnohé oslavné recenze tohoto filmu jsem osobně nezaznamenala na tomto filmu nic vyjímečného. Přespříliš dlouhý děj filmu, který nudí k smrti. Herecké výkony přiměřené žánru, nic skandálního nebo zajímavého jsem nepostřehla. Jako u mnoha děl kniha předčila film.
Co dodat, není moc řemeslně zručnějších filmů, možná dokonce žádný. Neuvěřitelný dopad na kinematografii, nejvýraznější checkpoint v žánru gangsterek. Pro mě osobně ale docela nuda, v rámci žánru znám zábavnějších filmů tunu. Dokonce to za mě ani není nejlepší Coppolův film. Objektivně plné hodnocení, subjektivně něco přes 70.
Kmotr mě neuchvátil tak jako většinu lidí na celém čsfd. Je to určitě kvalitní a nevídaný film, který mnohé překvapí, ale pro mě prostě nic extra. Nevídaný, ale ne kultovní. Určitě je tu ale zajímavost celé rodiny Corleonů. Nejzajímavější pasáže jsou: koňská hlava, menší masakr ke konci filmu. Taky mladý Al Pacino není vůbec k zahození. I přes délku 175 minut, Kmotr není vůbec k zahození.
skutečný filmový vrchol, Coppola vytvořil mistrovské dílo v hlavní roli s Marlonem Brandem, který si bůhví proč nepřišel vyzvednout oscara, je pro mě ve špici všech filmových charakterů. Klíčový tu je Coppolův styl pomalejšího a poetického vyprávění, s dobovou atmosférou a herci, kteří si podle skvostného scénáře měli možnost zahrát svoji životní roli a u většiny ne-li všech se to taky splnilo. Topovka filmového umění.