89%

Komentáře a recenze 72

lord
lord
423 bodů
10
Málo filmů si zaslouží plný počet bodů, ale tento kultovní film mezi ně rozhodně patří. Nejenomže poznáte jak italská mafie v USA fungovala, k tomu by vám stačil nějaký dokument, ovšem skvělé herecké obsazení a excelentní výkony dávají této staré klasice netušený rozměr. Každou napínavou scénu budete prožívat jako byste byli její součastí, budete mafiánům fandit a po filmu dostanete obrovskou chuť na nějaké vynikající italské jídlo. Kmotr je prostě více než film.
Žid Baribal
Žid Baribal
410 bodů
10
Celý den, jsem se filmu vyhýbal, místo abych si ho pustil, jsem si pustil American History X (čehož nelituji), a teď jsou 3 ráno, já dokoukal skvost kinematografie. Marlon Brando - excelentní, a jeden z nejlepších vůbec. Al Pacino - ještě lepší kmotr než Vito, temnější, chladnější, respektuvhodnější. James Caan - stojím si za tím, že Sonny je skvělý, a zaskočila mě jeho smrt, byl to takový správný cholerik. Robert Duvall - z něho jsem měl pocit, že chvíli co chvíli někoho zabije. Režie byla výtečná, Coppola se skvěle popral s tímto příběhem. Scénář - bylo ku prospěchu, že spisovatel se na scénáři podílel. Hudba - impozantní, legendární a jedna z těch nejlepších, co jsem ve filmu slyšel. Kamera byla úchvatná. Corleonovi si mě získali, teď je 03:05 a já se po napsání komentáře kouknu na Kmotra II a na III. Okamžitě putuje do TOPky. Gangsterky jsem vždy miloval a díky Kmotrovi, milovat nadále budu. Příběh byl excelentní, a realistický, třeba když Carlo mlátil Connie, tak jsem se rozčílil do nepříčetnosti. Nebo když Vito Corleone brečí nad rozstříleným tělem svého syna Sonnym Corleonem. Scéna s pomerančem je legendární. Zapomněl jsem se vyjádřit k Johnu Cazalovi, tak tedy. John Cazale - nejroztomilejší gangster co znám. Zkrátka a dobře epické, velkolepé, super-úžasné, kmotrovské, gangsterské. Děkuji Coppolo, za natočení něčeho tak brilantně dokonalého, děkuji Brandovi, Pacinovi, Caanovi, Duvallovi, Keatonové, Cazalovi, Nino Rotě, Gordonu Willisovi, Ruddymu a dalším členům štábu, který stojí za zrozením této legendy. Scéna kdy don Vito Corleone brečí, mě málem donutila dělat to samé, co don. Italské záběry jsou skvostné a pamětivhodné. Film jsem si užil, a užívat vždy budu. Ještě jednou děkuji všem členům štábu, kteří zastoupili roli porodních bab, a doprovodili, toto oplácané, chytré, krásné, úžasné, gangsterské dítě. Také scéna kdy nájemní zabijáci zabijí hlavy 5 rodin (obzvláště policista byl pohotový). Miluju snímky s delší stopáží, a tento klenot tuto mou podivnou, nevídanou, nepochopenou lásku, jen a pouze, ještě více utužil. Jehvo, bože, Alláhu, Višnu, Šivo, Rámo a další božstvo, prosím, strašně moc a na kolenou prosím, odpusťte stupidnímu třináctiletému chlapci, co k tomuto klenotu přistupoval skepticky. Okamžitě si přečtu knihu (nejdříve se však kouknu na Kmotra II a Kmotra III, abych nevěděl, jaký bude příběh, a jak se dále bude vyvíjet). Nejkultovnější kultovní kult. Nebyla zde jediná chybička. Ještě jednou se na kolenou doprošuji božstva všeho druhu, odpusťte můj hřích, a žádám ve své prosbičce, aby bylo Desatero přikázání předěláno na jedenáctero "Skepticky se k pohybujícím fotografiím na plátně se nevyhíbej, protože pokud budeš, tak seznáš, že jméno mé, je bůh" a aby bylo přepsáno Pět pilířů Islámu na Šest pilířů Islámu, přičemž šestý pilíř bude znít: "Abys měl jistý život v nebesích, kde na tebe čeká sedmdesát dva panen, musíš se kouknuti na film Kmotr, a na následné dva díly", tím mé prosby končí. A konečně, mé hodnocení, ano, asi vás překvapí, že to bude 100%
Leonardo
Leonardo
368 bodů
8.5
Klasika nejklasikovatější!:), kdo neviděl Kmotra, ten jakoby žánr mafiánskejch filmů vlastně neznal a ani nemůže hodnotit. Hlava koně v posteli? To prostě bylo nejdál. Škoda, že trojka už tak vysoko, jako famózní jednička a možná ještě lepší dvojka, nedosáhla. Chtělo to epičtější finále.
  • všechno
  • nic
Mary11