Tržby 1 milion 686 tisíc Kč / návštěvnost 7 736 diváků / 55 kin
Na pátém místě startuje filmové pokračování dalšího z oblíbených anime seriálů a už se tento úspěch ani nedá považovat za nečekaný. Popularita anime stále stoupá a i u nás mají tyto animáky velmi věrnou komunitu fanoušků, což start Jujutsu Kaisen jasně dokazuje. Ano, odpich nedosahuje takových šokujících čísel jako před pár měsíci mnohem populárnější Demon Slayer a finišovalo se i kousek pod nedávným Chainsaw Manem, i přesto se jedná na poměry anime o nadprůměrné číslo, jež dokazuje, že posílat podobné počiny do kin se u nás rozhodně vyplatí.
Tržby 1 milion 476 tisíc Kč / návštěvnost 9 096 diváků / 156 kin
Za očekáváním skončil start české fantasy Zrození alchymistky, spin-offu Princezny zakleté v čase, které se v kinech dařilo o poznání lépe. První díl Princezny sice startoval na 11 tisících diváků, díky skvělému tempu ale nakonec skončil u hranice 100 tisíc, druhý díl už díky popularitě značky startoval s 67 tisíci. V tomto srovnání novinka zaznamenala opravdu razantní propad. Těžko říct, zda za nižší návštěvnost může zaměření na dětské diváky, vynechání oné princezny z názvu či ztráta popularity celé značky. Alchymistka se bude muset zkrátka v následujících týdnech hodně snažit, aby se z ní stala alespoň trvalka, a doufat, že díky blížícím se Vánocům chytne druhý dech. Jinak se sny tvůrců o prvním velkém českém filmovém univerzu velmi brzy rozplynou.
Tržby 1 milion 751 tisíc Kč / návštěvnost 9 224 diváků / 116 kin
Na příval novinek doplatil také minulý vítěz v podobě Neporazitelných. Mezivíkendový propad o 55 % nevěstí nic moc dobrého, od chváleného snímku s Ivanem Trojanem a Hynkem Čermákem se čekala o něco větší výdrž. Snímek musí příští týden doufat ve stabilizování propadů, které z něj ještě zimní trvalku stále mohou udělat . Sen o překlenutí hranice 100 tisíc diváků ještě není ztracen, s aktuálními 43 tisíci návštěvníky to však sportovní počin bude mít už trochu složitější.
Tržby 5 milionů 495 tisíc Kč / návštěvnost 31 303 diváků / 207 kin
Druhá příčka patří nové české romantice z hor, která ukazuje, že Rudolf Havlík divákům těchto žánrovek ještě nadále rozumí. Na horách patří v jeho filmografii k těm silnějším startům, v rámci českých romantických komedií, jejichž popularita už v posledních dvou letech přeci jen chřadne, se také jedná o nadprůměrný otvírák. Čeští diváci zkrátka na vztahy a také horské prostředí slyší a Havlík si navíc napravuje reputaci po slabých startech (a celkových výkonech) Franty mimozemšťana či Pokladu. Na horách má našlápnuto k tomu oba tituly návštěvností rychle překonat a finišovat za hranicí 100 tisíc diváků. Tedy pokud romantice brzy nedojde dech.
Tržby 21 milionů 604 tisíc Kč / návštěvnost 116 951 diváků / 208 kin
Na prvním místě skončilo dle očekávání druhé Zootropolis, a to s naprostou suverenitou. 116 tisíc diváků patří mezi nejlepší otevírací víkendy roku, což je trojnásobně více než před necelými 10 lety při startu prvního dílu. Snímek má navíc šestý nejlepší otevírací víkend z hlediska animovaných filmů a ukazuje, že hlad rodin s dětmi po velkém animovaném titulu byl v posledních měsících značný. Zootropolis může díky začínající zimě a vánočnímu dopingu lákat děti celou zimu a dostat se tak k hranici půl milionu diváků. Nic aktuálně není u animovaného filmu, který se stal megahitem po celém světě, nemožné.
Zootropolis: Město zvířat 2: finální trailer | Falcon