Komentáře týdne: Film Jan Žižka připomíná brutální pohádku o Jeníčkovi a Mařence. Herci hrají dobře a umírají rychle
Jan Žižka (2022) – Nevidím zde žádná výrazná specifika určující dobu, kromě komentáře při zahájení filmu.
„Po zhlédnutí Jana Žižky musím říci, že jsem viděl skvělé obrazové i zvukové efekty a herecké výkony, ale to je bohužel vše. Šel jsem do kina na historický film (takto to bylo prezentováno) a dostalo se mi jakési podivné fantasy, nebo možná jakéhosi hrdinského eposu vycházejícího z nějakých pomatených pověstí, ve kterém je smíchán Robin Hood s Williamem Wallacem a okoukanými hrdiny, kteří jsou v každém druhém americkém filmu. Tento film je čirou smyšlenkou nehledě na to, že je tam plno reálií, které se nikdy nestali, tím nemyslím toho fiktivního superhrdinu, kterého nazývají Janem Žižkou, ale děje odehrávající se v Českém království, nechce se mi všechny nesmysly vyjmenovávat, uvedu např. průběh zajetí Václava IV. roku 1402 Panskou jednotou, při kterém film končí. Chvílemi jsem měl dojem, že se dívám na brutální pohádku o Jeníčkovi a Mařence, která trpí Stockholmským syndromem v té nejtěžší formě. Děj filmu se mohl odehrávat prakticky všude na světě a hrdina se mohl jmenovat jakýmkoliv jménem, nevidím zde žádná výrazná specifika určující dobu, kromě komentáře při zahájení filmu, ten je tam pravděpodobně pro to, aby divák poznal, na co se vlastně dívá. Ten, koho zajímají romantické krváky s příměsí fantasy a nepatrné hrstky historie, nebo např. filmy typu Hra o trůny bude filmem nadšen (pokud bych si odmyslel název filmu, jméno superhrdiny a to, že byl film prezentován, jako historický a měl rád masakry s příměsí romantiky byl bych nadšen také).“HanO / 45 procent
Jan Žižka (2022) – Film o muži, co chce zabíjet, a všichni pak zabíjejí pro svobodu.
„Pokud máte rádi masakr, bitky, pak chvilku válčení a pak nějakou useknutou hlavu, hurá do kina, protože herci hrají dobře a umírají rychle. Každopádně to vypadá jako film o muži, co chce zabíjet a všichni pak zabíjejí pro svobodu. Paradox? Určitě.“ Hare77 / 55 procent
„Zavraždil plukovník Elvise? To je otázka, na níž hledáme odpověď. Přiznávám, že jsem se nadměrné stopáže filmu děsil úplně zbytečně. Hluchá místa zde prakticky nejsou a ten jakýsi únik do snového světa se nejen dá snést, ale je vlastně příjemnou změnou a předělem mezi kapitolami. A je to mnohem lepší předěl než třeba u Rocketmana a jeho, z mého pohledu velmi otravných muzikálových vložek. Co mi vadilo, byly velké časové skoky uprostřed Elvisova života. Mám si snad myslet, že se v těch 10 letech nedělo nic zajímavého? Nebo snad mám průběh těch let notoricky znát? Zde podle mě byl děj osekán na úkor živých vystoupení. Co se mi naopak líbilo, byl kontrast mezi starou popmusic a tou novou, Elvisovou. Ubíjející frustrace tehdejší mládeže z poslechu starých dokola omílaných vyčpělostí typu Simonové s Chladilem, do nichž vlétl Elvis se svou vesmírnou energií. Byl to takový pankáč 50. let, jen s tím rozdílem, že on a jeho muzikanti na své nástroje uměli dobře hrát. Ani tak bych však v této puritánské, pokrytecké a rasistické době nechtěl žít. Neměli to hoši snadné.“ leafroller / 80 procent
„DC Liga supermazlíčků je fajnová alternativa k všem superhrdinským filmům. Pokud máte doma malé děti a chcete je pomalu přivést k vaší vlastní zálibě, tak je tento film tím pravým. Nachází se zde obrovské množství různých odkazů a narážek, které si užijí hlavně lidé zběhlí ve světě DC. Animace mne moc neoslovila, ale zase humor byl fajn. Na jedno shlédnutí dobré, ale rozhodně se nejedná o žádnou filmovou revoluci.“ Brenan88 / 65 procent
Minamata (2020) – Depp uvěřitelný, protože hraje nejvíc sám sebe.
„Depp v klasické roli životem unaveného chlapíka, který už nic nového neplánuje, nechce dělat a jen bilancuje s flaškou v ruce. Pak ho cosi přece jen nakopne a mezitím zažije pár průšvihů a pár inspirujících setkání. Obehraný scénář, který přesto má potenciál zaujmout, ale musí to rvát emoce podstatně víc než v tomto filmu. Depp uvěřitelný, protože hraje nejvíc sám sebe. Jinak odtažité, nedokáže přitáhnout pozornost. Navíc, rozervaného alkoholika, neschopného plnit sliby, to by Deppovi šlo dobře. Ale světově proslulého fotografa jsem tam už moc neviděla, což je ale nejvíc chybou slabého scénáře. Škoda, byť téma arogantní korporace versus osamělý bojovník není nic nového pod filmovým nebem, pořád se z toho dá vyždímat podstatě víc než v Minamata.“ marie-kolarova / 65 procent
„Kvalitní řemeslo, které je milé a dravé. Aby taky ne, když nad tím vším drží pevnou ruku producentská špička oboru - Jerry Bruckheimer. Jeho dohled zajistí, že ten film je přesně oním zábavným mixem stabilního zážitku, který v některých momentech vyčnívá svojí pečlivostí a přesností. Zároveň je ale hlavním důvodem, proč nevyčnívá víc, protože Jerry se později v rámci své kariéry do větších risků nepouštěl a až na pár vzácných výjimek jel na jistotu (jako zde). Rozhodně to není výtka, protože všechno je přesně na svém místě, ale je potřeba s tím počítat a uvědomit si to co nejdřív. Poté vám už stačí se nechat pohltit kvalitním zážitkem, kterému ale v mých očích chybí větší výjimečnost.“ JosefTomas / 85 procent
Zaujal vás některý z filmů/seriálů? Našli jste doporučení k dílům, která vás zajímají? Pokud ne, napište komentář na kartu snímku z naší databáze. Příště třeba vybereme právě váš.
Všechny komentáře najdete přehledně seřazené od nejnovějšího zde. Dejte „palec“ těm, které vás zaujaly.
Kinobox: Uf, oni jsou tady! Lepší horor letos neuvidíte
Jordan Peele je králem hororu a společenských komentářů o Spojených státech amerických. Oscarově nás vyděsil svým Uteč, zamotal nám hlavu podobenstvím My a teď se pustil do tématu UFO.