Druhým celovečerákem, jenž Bigelow natočila (jejím prvním filmem je zapomenuté drama Nemilovaná s Willemem Dafoem), byla temná a nezvyklá upířina ze současnosti. V ČR bohužel skoro neznámý, ale rozhodně velmi dobrý film o partě "moderních" upírů (kteří naštěstí nemají absolutně nic společného s těmi ze Stmívání), který by měl zajímat kromě fandů osobitých hororů také milovníky Cameronových Vetřelců. Proč? Na prahu temnot vzniklo jen o rok později a zřejmě není úplnou náhodou, že se v něm ve významných rolích objevili Bill Paxton (Hudson), Jenette Goldstein (Vasquezová) a Lance Henriksen (Bishop)...
První skutečná bomba v režisérčině filmografii. Nestárnoucí nadupaný thriller o poldovi v utajení Johnym Utahovi (Keanu Reeves), který se infiltruje mezi milovníky adrenalinových sportů (hlavně surfování), kteří vykrádají banky, což považují za svou formu protestu proti systému. Ty vede charismatický Bodhi (jednoznačně nejvíc cool role Patricka Swayzeho), jenž se s Johnym spřátelí... Bod zlomu o adrenalinových sportech nejenom vypráví, nýbrž je sám ukázkovou adrenalinovou podívanou s několika strhujícími akčními scénámi a osobitým feelingem, jenž filmu zajišťují právě netradiční svobodomyslní "záporáci". Kromě nedávného (už dnes zapomenutého) remaku patří mezi jeho nepřiznané předělávky také např. první Rychle a zběsile, kde surfování a skoky padákem nahradila posedlost auty a závoděním. Film Bigelow spoluprodukoval James Cameron, jenž se na dva roky stal i jejím manželem (pro Camerona šlo už o třetí neúspěšné manželství).
Bod zlomu Cameron své tehdejší manželce "jen" produkoval, pro její následující (a celkově možná vůbec nejlepší) snímek jí rovnou i spolunapsal scénář. A jaký! Zvláštní dny jsou hodně pochmurnou vizí blízké budoucnosti (která je nyní už dvacet let minulostí), v níž se bývalý polda Lenny Nero (Ralph Fiennes) zaplete do vyšetřování vraždy, která souvisí s překupnictvím paměťových disků, na něž se ukládají vzpomínky a pocity. Důležitou roli v příběhu sehrají také Lennyho bývalá přítelkyně Faith (Julliete Lewis) a dvojice zkorumpovaných policajtů (Vincent D'Onofrio a William Fichtner). Skvělá spletitá zápletka, atmosféra, postavy, obsazení, herecké výkony, režie - zkrátka prvotřídní futuristický thriller, jenž by si zasloužil mnohem větší věhlas, než jaký momentálně má...
V roce 2002 přišla režisérka s hvězdně obsazeným (Harrison Ford, Liam Neeson) ponorkovým dramatem inspirovaným skutečnými událostmi. V roce 1961 vyplula první sovětská jaderná ponorka s označením K-19. Brzy se však ponorka se svojí posádkou dostane do velkých problémů, které mohou vyvrcholit nukleární explozí, jež by mohla drasticky ovlivnit probíhající studenou válku... Snímek boduje zejména stísněnou a mrazivou atmosférou hrozící katastrofy a eskalující rivalitou mezi dvojicí rozdílných charismatických kapitánů. Na kvalitě mu sice trochu ubírá velké množství patosu, i tak se ale jedná o jeden z nejpovedenějších "ponorkářských" filmů.
Oním oscarovým zlomem v kariéře vynikající filmařky je toto syrové a sugestivní moderní válečné drama s netypickým poselstvím o závislosti na adrenalinu. Bigelow vypjatou atmosféru bojového konfliktu plnou nervozity a paranoie zvládá bez zaváhání, stejně jako letmý, ale přesto výmluvný a působivý pohled do duše několika obyčejných mladých vojáků. Dá se pochopit, že někomu může tento snímek připadat celkem prázdný, obyčejný a neobjevný, většina filmu je jen sledem scén bez silnější provázanosti a gradace, ale ke konci už film nabere jasný směr a závěrečné ztvárnění jeho myšlenky je mrazivé a současně velmi cool. Drsnou a špinavou tvář dnešního světa umí autorka portrétovat sebejistě, intenzivně a přitom nepateticky.
Natočit seriózní procedurální špionážní thriller o tom, jak reálně probíhal hon na nejhledanějšího teroristu světa, by byla dozajista velkou výzvou i pro ty největší filmaře. Bigelow však opět s obrovskou sebejistotu vysekla další hutné, stylově čisté a skvěle odvyprávěné (a vygradované!) drama, které kromě jiného působivě a věrohodně popisuje fungování moderních tajných služeb.
Zatím posledním filmovým dílem oceňované filmařky je opět skutečnými událostmi inspirovaný příběh. V roce 1967 vypukly ve městě Detroit rasové nepokoje, které vyústily v rabování a pouliční potyčky mezi obyvateli města a policií. Děj filmu se zaměřuje především na incident v The Algiers Motel, kde policie udělá razii a začne brutálně vyslýchat skupinu mladých lidí. Výslech se však zcela vymkne kontrole a skončí tragédií... Dlouhodobě aktuální a palčivé téma rasismu ve Spojených státech Bigelow decentně využila pro natočení napínavého a velmi intenzivního psychothrilleru, který velmi dobře funguje i bez ohledu na kontext.