Venom s Carnagem své publikum šokují. Slavní herci zachraňují celý film

Venom 2: Carnage přichází (2021) | Marvel Studios
Dlouho očekávaný komiksový snímek Venom 2: Carnage přichází (Venom: Let There Be Carnage) právě dorazil do našich kin. Režisérskou štafetu převzal po americkém tvůrci Rubenu Fleischerovi britský herec Andy Serkis. Ten je nejvíc známý filmovou rolí Gluma v trilogii Pán prstenů.
Trailer
Venom 2: Carnage přichází
V prvním díle se Eddie Brock poprvé střetl s mimozemským symbiontem během jedné z jeho novinářských misí. Tehdy se vkradl do laboratoře významného vědce Drakea, aby získal cenné informace, to ho ale stálo kariéru i vztah a místo reportáže si odtamtud přinesl Venoma. Ten byl jedním z vědcových experimentů. Drake se jej ale nemínil vzdát a byl připravený udělat cokoliv pro to, aby ho získal zpět. Sám své tělo propůjčil Riotovi, jednomu z dalších symbiontů, aby společně chytili Venoma a dostali jej znovu do laboratoře...
Příběh druhého dílu přímo navazuje na závěr prvního filmu, kdy je novinář Eddie pozván do cely ve věznici San Quentin, v níž si odpykává trest sériový vrah Cletus Kasady. Ten se mu chce svěřit se svým životním příběhem. Eddie z toho není nadšený, ale vidina možného úspěchu z publikování biografie slavného kriminálníka jej přeci jen přesvědčí. Nemohl ale čekat, že se krátce po vydání ocitne ve smrtelném nebezpečí. A nejen to, v ohrožení jsou také jeho blízcí a celé San Francisco. Na zemi se objeví nový symbiont známý jako Carnage a ten pravý masakr může začít.
venom-s-carnagem-sve-divaky-sokuji-slavni-herci-zachranuji-cely-film-5
Na druhý díl Venoma jsem se těšila od té doby, co nám bylo před třemi lety odhaleno, že se v dalším pokračování setkáme s hvězdným Woodym Harrelsonem v roli hlavního padoucha známého jako Carnage. Pamatuji si jej primárně z Války o planetu opic (2017), kde ztvárnil záporný charakter, vojáka McCullougha. Vzhledem k tomu, že se pro mě právě tato role stala tak zapamatovatelnou, tušila jsem, že pro něj bude postava šíleného sériového vraha Cletuse Kasadyho, nositele Carnageho, jako dělaná. Dále jste Harrelsona mohli vidět v Takových normálních zabijácích, Zombielandu, Hunger Games nebo v první sérii Temného případu.
venom-s-carnagem-sve-divaky-sokuji-slavni-herci-zachranuji-cely-film-8
S Tomem Hardym měl vytvořit dva největší tahouny snímku a stát se příslibem jeho kvality. A to se podle mě rozhodně vyplnilo. Oba herci své role zahráli dokonale. Tom Hardy v roli Eddieho Brocka působí jako schizofrenik, jenž nezvládá řídit svůj vlastní život a je na pokraji psychického zhroucení. Ačkoliv dosáhl s Venomem prakticky dokonalé harmonie, sdílí společné zájmy, ctí pravidla, propůjčují si schopnosti a radí si ve složitých situacích, tak si Eddie přeje, aby ho mimozemský symbiont nechal na pokoji. Chce žít normální a klidný život obyčejného člověka.
venom-s-carnagem-sve-divaky-sokuji-slavni-herci-zachranuji-cely-film
Cletus Kasady byl v komiksech vždy popisován jako maniak, kterému jde o to rozsévat kolem sebe bolest, strach a chaos. Jedná se o šílence, který se nezastaví před nikým a před ničím, co mu stojí v cestě. Stejně tak ve filmu působí Harrelson. Jeho ztvárnění zrzavé komiksové postavy nemá jedinou chybu a mé sympatie si získal na plné čáře. O to více mě ale mrzí, že mu bylo věnováno poměrně málo času. Scény s ním byly krátké, uspěchané a jeho padoušský potenciál tak vůbec nevynikl.
Ačkoliv se na první pohled může zdát, že se tvůrci snažili tuto postavu co nejvíce přiblížit a psychologicky rozebrat, bohužel nakonec zůstává plochým charakterem, jenž si zamilujete jen díky skvělému herci, který mu propůjčil tvář, mimiku a hlas. Co se ale rozhodně povedlo, je jeho velkolepý nástup. V tu chvíli si řeknete, že jsme se konečně dočkali pořádného komiksového padoucha. Možná mi tam chybí trochu více brutality, nějaká krev by scéně neuškodila. Dle mého názoru by to získalo na autentičnosti a posunulo by to snímek někam nad úroveň jiných komiksáren. Nejedná se přeci o typický hrdinský snímek, protagonistou je zde spíše antihrdina. Kdyby tvůrci zvolili o něco morbidnější cestu, bylo by to něco nového a originálního. To se ale nestalo.
venom-s-carnagem-sve-divaky-sokuji-slavni-herci-zachranuji-cely-film-1
Kromě Venoma, Carnageho a jejich lidských hostitelů ve filmu vystupuje také postava Anne (Michelle Williams), jež se objevila již v prvním dílu. Jedná se o bývalou snoubenku Eddieho, která se rozhodla začít nový život s poněkud klidnějším partnerem, doktorem Danem Lewisem (Reid Scott). V prvním díle se Anne na chvíli propojila s Venomem, tím se na našich obrazovkách poprvé v historii objevila komiksová postava She Venom. Ve druhém pokračování se na to tvůrci snažili navázat, ale vůbec se to nepovedlo. Celkově ale tato scéna nebyla pro film nijak přínosná a klidně bych ji oželela.
venom-s-carnagem-sve-divaky-sokuji-slavni-herci-zachranuji-cely-film-9
Stejně tak bych vymazala postavu Dana, poněvadž byl pro děj zcela nadbytečný. O něco lépe je na tom nová postava, milenka Cletuse Kasadyho Frances Barrison (Naomie Harris), známá také jako Shriek. Jedná se o lidského mutanta s nadpřirozenými schopnostmi, jimiž dokáže manipulovat se zvukem. Oproti Anne a Danovi má přeci jen pro příběh nějaký přínos. Společně s Cletusem nám ukázali novou úroveň naprosto šíleného vztahu, jenž ve své extravagantnosti přesahuje dokonce i známou dvojici Joker a Harley Quinn, kteří jsou mezi komiksovými fanoušky proslulí svým kriminálním běsněním v Batmanově Gothamu.
První díl Venoma byl rozhodně o něco přehlednější a plynulejší. Příběh postupně gradoval a nebylo v něm tolik nezodpovězených otázek. Druhý díl je mnohem chaotičtější. Na druhou stranu ale příjemně překvapil veškerými bojovými scénami a jejich CGI. Finální bitva mezi Venomem a Carnagem je uvěřitelná, tajemnější a atmosférická. A to nejen díky vyvedeným záběrům.
venom-s-carnagem-sve-divaky-sokuji-slavni-herci-zachranuji-cely-film-2
Tato scéna mě také překvapila lokací, v níž se odehrávala. Jednalo se o katedrálu, která mi přinesla dávku nostalgie. Část, kdy bijí ve věži kostelní zvony a symbionti jsou jejich zvukem zraňováni, ve mně evokovala vzpomínky na Spider-Mana 3 (2007), kdy se Peter Parker zbavoval svého nového černého obleku, jímž byl mimo jiné právě Venom. Když jsme už u Spider-Mana, tak u něj ještě chvíli zůstanu. Fanoušci komiksáren jsou zvyklí čekat na potitulkové scény, tento zvyk rozhodně dodržte. Dozvíte se zajímavou novinku, jež vás přivede na myšlenky, co se asi bude dít v dalším díle. Ano, Venom se rozhodně dočká uzavřené trilogie.
venom-s-carnagem-sve-divaky-sokuji-slavni-herci-zachranuji-cely-film-6
Ve finále hodnotím snímek lehce nadprůměrně. Své kvality rozhodně má, bohužel ale i chyby, které jsem nedokázala jen tak přehlédnout. Tom Hardy a Woody Harrelson však přesto dílo zachraňují, oba předvedli skvělý a uvěřitelný herecký výkon, díky nimž se možná na Venoma 2 budete chtít jít podívat i podruhé.
Hodnocení: 60 %
Průměr hodnocení ze všech recenzí najdete ZDE.