Top kina ČR: Teambuildingová ujetost vypálila hollywoodské konkurenci rybník

Top kina ČR: Teambuildingová ujetost vypálila hollywoodské konkurenci rybník
Jedeme na teambuilding | CinemArt

5. místo

Přání
Přání
56%
Přání: trailer, český dabing | Falcon
tržby 2 miliony 253 tisíce Kč / návštěvnost 12 674 diváci / 74 kina
Disneyovka Přání (Wish) se v českých kinech hraje měsíc, přišlo na ni 96 tisíc platících, kteří v pokladnách nechali 15 milionů korun. Disney v rámci loňských oslav sta let založení slavného studia šlápl vedle. Přání celosvětově utržilo pouhých 176 milionů dolarů, producenty vyšlo na obřích 200 milionů, čímž se zařadilo mezi nejdražší animované filmy všech dob a komerčně propadlo.
Disney v Přání skládá poctu sám sobě. Je nový animák sebestřednou propagandou?
Recenze30. 11. 2023
Disney v Přání skládá poctu sám sobě. Je nový animák sebestřednou propagandou?

4. místo

Ptáci stěhováci
Ptáci stěhováci
65%
Ptáci stěhováci: finální trailer | CinemArt
tržby 4 miliony 19 tisíc Kč / návštěvnost 22 096 diváků / 118 kin
Studio Illumination, které stojí za sériemi Já, padouch a Mimoni, vyslalo do kin Ptáky stěhováky (Migration). Titul režiséra Benjamina Rennera (Myška a medvěd) se u nás promítá druhý víkend, na kontě má 42 tisíce divaček a diváků a 7 milionů korun v rámci tržeb. Celosvětově Ptáci stěhováci utržili 106 milionů dolarů, přičemž studio vyšli na 72 miliony. Převezme Illumination otěže od Disneyho a stane se novou animační jedničkou? Po veleúspěšném Super Mario Bros. (miliarda 360 milionů dolarů) do budoucna ještě upevní spolupráci s Nintendem, tudíž je komerční úspěch zaručený.
Ze Super Maria je miliardový hit. Co přihraje Nintendo do kin příště?
Filmy23. 5. 2023
Ze Super Maria je miliardový hit. Co přihraje Nintendo do kin příště?

3. místo

Wonka
Wonka
78%
Wonka: 2. trailer | Vertical Entertainment
tržby 7 milionů 978 tisíc Kč / návštěvnost 41 784 diváci / 103 kina
Před Vánoci kraloval, mezi svátky odolával Aquamanovi a nyní klesl na třetí příčku. Cukrář Wonka režiséra Paula Kinga plný hudby a tance se stal nejlépe hodnoceným filmem roku 2023 a svou pověst potvrdil i v komerční sféře. U nás na něj za necelé tři týdny přišlo 165 tisíc platících, tržby činí 30 milionů korun. Celosvětově Wonka utržil 385 milionů dolarů, přičemž tvůrce vyšel na 125 milionů. Pro srovnání, Burtonova filmová verze verze Karlík a továrna na čokoládu (Charlie and the Chocolate Factory) z roku 2005 stála 150 milionů dolarů a celosvětově utržila 475 milionů. Do českých kin přišlo na Karlíka 129 tisíc divaček a diváků.
Pokud jste na sladké, neodolatelně optimistický Wonka pro vás bude filmem roku
Recenze11. 12. 2023
Pokud jste na sladké, neodolatelně optimistický Wonka pro vás bude filmem roku

2. místo

Aquaman a ztracené království
Aquaman a ztracené království
63%
Aquaman a ztracené království: finální trailer | Vertical Entertainment
tržby 8 milionů 5 tisíc Kč / návštěvnost 38 668 diváků / 117 kin
Minule se přetahoval o vedení s cukrkandlovým Wonkou, tentokrát se díky vyšším tržbám dostal před něj. Aquaman a ztracené království (Aquaman and the Lost Kingdom) má za dva víkendy od premiéry na kontě 96 tisíc divaček a diváků, kteří v pokladnách nechali 19 milionů korun. Nejde tedy o natolik velký průšvih, jak se dopředu novému DC komiksu predikovalo. Ztracené království stálo 205 milionů dolarů, celosvětově má na kontě jen něco málo přes 255 milionů. Jednička z roku 2018 utržila miliardu 150 milionů, Ztracené království bude rádo za poloviční čísla.
Aquaman 2 jako by spolknul a vyvrhnul několik filmů. Bez Amber Heard děj skoro nedává smysl
Recenze22. 12. 2023
Aquaman 2 jako by spolknul a vyvrhnul několik filmů. Bez Amber Heard děj skoro nedává smysl

1. místo

Jedeme na teambuilding
Jedeme na teambuilding
55%
Jedeme na teambuilding: trailer | CinemArt
tržby 9 milionů 870 tisíc Kč / návštěvnost 52 501 divák / 176 kin
Slovensko-česká komedie Jedeme na teambuilding je remakem rumunského snímku Teambuilding, který se streamuje na Netflixu. Verze z našich luhů a hájů je premiérově v kinech a dotáhla to rovnou na nejvyšší metu. Publikum, které zavítalo do sálů mezi svátky, se zjevně rozhodlo bavit za každou cenu a novinka slovenské režisérky Zuzany Mariankové (Známí neznámí) na tom vydělala. Jedeme na teambuilding to má solidně rozehrané, důležité bude, aby se na film chodilo i následující týdny a kinaři nasazení a zájmu o něj věřili.
Prachař, Kotek a Polívková jedou na teambuilding. Drsná komedie hýří souložemi a lihem
Recenze28. 12. 2023
Prachař, Kotek a Polívková jedou na teambuilding. Drsná komedie hýří souložemi a lihem

Aktuální program českých kin naleznete zde.
zdroje: Kinobox, Unie filmových distributorů, Box Office Mojo, Screen Rant, IMDb, Kinomaniak