Seriál Halo kombinuje brutalitu Hvězdné pěchoty, styl Mandaloriana a sílu propagandy, která může zabíjet

Halo | Paramount Network
Pokud budeme mluvit v číslech, jde o jednoznačný úspěch. Pilotní díl vytvořil v rámci sledovanosti nový rekord pro Paramount+. Přesná data neznáme, ale předchozí laťku držel prequel Yellowstonu, seriál 1883, s 4,9 milionu diváků a divaček za prvních 24 hodin. „Přivést Halo k životu jako streamovaný seriál bylo pro Paramount+ dosud jedním z nejpřínosnějších počinů a z masivní odezvy fanoušků na debut seriálu nemůžeme být více nadšeni,“ uvedla Tanya Giles, programová ředitelka Paramount+. „Spolu s našimi fenomenálními partnery ze společností Showtime, 343 Industries a Amblin Television se nemůžeme dočkat, až se fanoušci budou moci více seznámit s tímto úžasným světem,“ dodala.

Trailer: Halo

Halo
V Paramountu si tedy mohou gratulovat, nicméně výsledek adaptace je minimálně v rámci úvodní epizody rozpačitý. Převedení kultovní herní sci-fi série nás uvádí do 26. století, v němž se odehrávají osudy dokonalého vojáka Master Chiefa (Pablo Schreiber), doktorky Catherine E. Halsey (Natascha McElhone) a mnoha dalších postav čelících nebezpečné vesmírné rase zvané The Covenant. Z pilotu se dozvídáme, že vesmírný program, jehož je Master Chief hlavní atrakcí, není dvakrát populární. Mnozí lidé vnímají vše jen jako propagandu a vidí v Master Chiefovi a jeho bojovnících nebezpečí, protože se slepě řídí rozkazy. Nejnovější úkol hne bojovníkovým svědomím, on se rozhodne, že poprvé v životě odmítne poslušnost a musí se dát na útěk.
To je ve zkratce děj první epizody, která rychle spěchá k tomu, aby pro budoucí epizody jasně definovala hlavní konflikt. Činí tak přehnaně zbrkle, takže z bezpochyby bohatého světa vidíme minimum, postavy prakticky nepoznáme a vůbec je tu až přehnaně rychlý spád. Pilot sice nestihne nudit, současně se ale pořádně nedokáže nadechnout. Chrlí jeden moment za druhým a více by mu slušelo, kdyby měl délku celovečerního filmu namísto použité klasické hodiny, kde by se našel prostor i pro nějaké to podhoubí.
serial-halo-kombinuje-brutalitu-hvezdne-pechoty-styl-mandaloriana-a-silu-propagandy-ktera-muze-zabijet-1
Halo | Paramount Network
Samotný Master Chief navíc, jakkoli je to dáno předlohou, působí jen jako nudnější variace Mandaloriana, tedy nepříliš ukecaného lovce, který se většinu času producíruje v helmě a nechává za sebe mluvit hlavně činy. Zatímco však svět Star Wars je barvivý na mimozemské rasy, Halo ukazuje podobných pozlátek pohříchu málo. Jakkoli tak evidentně nejde o podfinancovaný projekt, není z hlediska obsahu – minimálně pro zaryté scifisty, fanoušci předlohy to možná uvidí jinak – příliš zajímavý. Interesantní jsou jen ony hrátky s propagandou, které v kombinaci s překvapivě brutální akcí dávají vzpomenout na legendární Hvězdou pěchotu Paula Verhoevena. Jenže ta vše kořenila a ozvláštňovala satirou, Halo přidanou hodnotu nemá.
serial-halo-kombinuje-brutalitu-hvezdne-pechoty-styl-mandaloriana-a-silu-propagandy-ktera-muze-zabijet-2
Halo | Paramount Network
Úvodní epizoda tak končí v půli cesty. Rozhodně neuspává, ale že by člověk hladově vyhlížel další díly, to také ne. Nejsem nicméně fanouškem předlohy. Zkoušel jsem pár dílů a nikdy mě žádný dostatečně neoslovil, abych ho dohrál, takže je možné, že znalci ocení detaily, které oko běžného diváka nevnímá. Jestli jim to bude stačit ke spokojenosti, to už je druhá věc.
hodnocení pilotu: 50 %