Žebříčky

Nejlepší filmy na téma: narození

  1. Happy end
    Happy end (1967)
    Film
    • KVIFF TV
    Oldřich Lipský se rozpřáhl k unikátnímu experimentu: příběh vypráví - a to doslova - pozpátku. Zvolil polohu bizarní kriminální komedie: na jejím počátku vidíme, jak se zdvíhá ostří gilotiny, jak useknutá odsouzencova hlava přiskočí zpět ke krku atd. Vše se odvíjí skrze mile zveličovaná žánrová schémata, do nichž jsou vměstnány osudy vznětlivého řezníka, jehož přivede do varu manželčina nevěra. A protože sekerou i nožem se umí dokonale ohánět, pomsta na sebe nenechá dlouho čekat. Na diváky však režisérův počin byl příliš výstřední a přehlíželi jej; nutno však uznat, že ani režisér nedokázal adekvátně realizovat veškeré své představy, takže výsledek byl jakýsi polovičatý.
    84%
    Oldřich Lipský se rozpřáhl k unikátnímu experimentu: příběh vypráví - a to doslova - pozpátku. Zvolil polohu bizarní kriminální komedie: na jejím počátku vidíme, jak se zdvíhá ostří gilotiny, jak useknutá odsouzencova hlava přiskočí zpět ke krku atd. Vše se odvíjí skrze mile zveličovaná žánrová schémata, do nichž jsou vměstnány osudy vznětlivého řezníka, jehož přivede do varu manželčina nevěra. A protože sekerou i nožem se umí dokonale ohánět, pomsta na sebe nenechá dlouho čekat. Na diváky však režisérův počin byl příliš výstřední a přehlíželi jej; nutno však uznat, že ani režisér nedokázal adekvátně realizovat veškeré své představy, takže výsledek byl jakýsi polovičatý.
    1
  2. Monty Pythonův smysl života
    Monty Pythonův smysl života (1983)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Snímek Monty Python: Smysl života postrádá hlavního hrdinu. Je to přece svět viděný rybami skrz sklo akvária a v rozbitém světě pro něj není práce. Není se s kým ztotožnit, s kým a pro co trpět. Z lidskosti zbyly jen okamžiky, kdy smolaři jednotlivých miniosudů stojí tváří v tvář své opuštěnosti. Z hlavního hrdiny minulých filmů zbyla jen tvář Briana na kříži. Je to podobné, jako když se Gogolovu Revizorovi vyčítalo, že postrádá kladného hrdinu, a on si v dopisu příteli smutně postěžoval, že tam byl, jen si ho nikdo nevšiml, že jím je přece smích. Zde jako poslední naděje lidstva.
    79%
    Snímek Monty Python: Smysl života postrádá hlavního hrdinu. Je to přece svět viděný rybami skrz sklo akvária a v rozbitém světě pro něj není práce. Není se s kým ztotožnit, s kým a pro co trpět. Z lidskosti zbyly jen okamžiky, kdy smolaři jednotlivých miniosudů stojí tváří v tvář své opuštěnosti. Z hlavního hrdiny minulých filmů zbyla jen tvář Briana na kříži. Je to podobné, jako když se Gogolovu Revizorovi vyčítalo, že postrádá kladného hrdinu, a on si v dopisu příteli smutně postěžoval, že tam byl, jen si ho nikdo nevšiml, že jím je přece smích. Zde jako poslední naděje lidstva.
    2
  3. Dítě z Maconu
    Dítě z Maconu (1993)
    Film
    V roce 1659, v zemi spravované prostomyslným a sadistickým vladařem, se odehrává příběh zázračného dítěte, které je zcela ovládáno jeho sestrou a mocnou církví. Podle původního záměru z roku 1986 chtěl Peter Greenaway pojednat DÍTĚ Z MACONU jako operu. I když se později rozhodl pro filmovou verzi, v konečném výsledku se výrazně uplatňují také operní prvky. Dílo je předvedeno jako velkolepé barvité divadlo s prologem, třemi dějstvími a s velkým finále. Děj se odehrává na jevišti barokního divadla a místy se přenáší do ulic města či do nedostavěné gotické katedrály. Základem je schéma her o zázraku, jež byly v barokní době často uváděny katolickou církví s cílem oslabit reformační proudy. Ve zbídačelém městě se odporné stařeně narodí krásný chlapec. Její dcera dosáhne toho, že lidé uvěří na zázrak neposkvrněného početí, a vydává se za matku dítěte. Do města se načas vrací blahobyt. Dceřino rouhání a zpupnost však jsou brzy potrestány a po několikanásobné tragédii se opět vrací bída a neplodnost. Greenaway natočil působivé podobenství o zneužívání dětí, o moci církve, která má patent na zázraky, i o snadném ovládání zfanatizovaného davu. Ve formě výpravných obrazů, v nichž dominují statická seskupení četných postav, s bohatým hudebním doprovodem, s liturgickými a rituálními (někdy velmi krutými) obřady, s obratným využíváním iluzionismu a archetypálních kulturních prvků vznikla sugestivní podívaná s myšlenkovým nábojem. Zdá se, že k dokonalosti dovedený Greenawayův manýrismus zde má i jiný účel než pouze provokovat a šokovat. O tom ostatně vypovídá závěr filmu, naznačující ve zmnoženém efektu otázku, zda i my nejsme jen diváci a zároveň herci nějakého divadelního kusu.
    69%
    V roce 1659, v zemi spravované prostomyslným a sadistickým vladařem, se odehrává příběh zázračného dítěte, které je zcela ovládáno jeho sestrou a mocnou církví. Podle původního záměru z roku 1986 chtěl Peter Greenaway pojednat DÍTĚ Z MACONU jako operu. I když se později rozhodl pro filmovou verzi, v konečném výsledku se výrazně uplatňují také operní prvky. Dílo je předvedeno jako velkolepé barvité divadlo s prologem, třemi dějstvími a s velkým finále. Děj se odehrává na jevišti barokního divadla a místy se přenáší do ulic města či do nedostavěné gotické katedrály. Základem je schéma her o zázraku, jež byly v barokní době často uváděny katolickou církví s cílem oslabit reformační proudy. Ve zbídačelém městě se odporné stařeně narodí krásný chlapec. Její dcera dosáhne toho, že lidé uvěří na zázrak neposkvrněného početí, a vydává se za matku dítěte. Do města se načas vrací blahobyt. Dceřino rouhání a zpupnost však jsou brzy potrestány a po několikanásobné tragédii se opět vrací bída a neplodnost. Greenaway natočil působivé podobenství o zneužívání dětí, o moci církve, která má patent na zázraky, i o snadném ovládání zfanatizovaného davu. Ve formě výpravných obrazů, v nichž dominují statická seskupení četných postav, s bohatým hudebním doprovodem, s liturgickými a rituálními (někdy velmi krutými) obřady, s obratným využíváním iluzionismu a archetypálních kulturních prvků vznikla sugestivní podívaná s myšlenkovým nábojem. Zdá se, že k dokonalosti dovedený Greenawayův manýrismus zde má i jiný účel než pouze provokovat a šokovat. O tom ostatně vypovídá závěr filmu, naznačující ve zmnoženém efektu otázku, zda i my nejsme jen diváci a zároveň herci nějakého divadelního kusu.
    3
  4. Křik
    Křik (1964)
    Film
    Civilně pojatý snímek Jaromila Jireše diváka situuje do rozpoložení nadcházejícího otce Slávka, jenž právě odvezl svou ženu Irenu do porodnice. Na ploše necelých 80 minut pak společně s nimi prožíváme obavy, starosti a pochybnosti ze zlomového životního bodu, který však oba zažívají odděleně. Každý sám za sebe v retrospektivních segmentech rekapituluje jejich dosavadní vztah a události, které předcházely aktuální situaci. Zatímco Irena je upoutaná na lůžko, Slávek zažívá pracovní den, během kterého i kvůli roztěkané mysli naráží na všemožné interakce, které jej vyvádějí z míry, pro jeho odlišný pohled na svět. Jeho jednání je náhle podmíněno stoupajícím napětím a očekáváním porodu. Metoda snímání upozadňuje přítomnost kamery a soustředí se na dokumentárně pojatý záznam zlomového dne obou aktérů.
    Žánry:Drama
    66%
    Civilně pojatý snímek Jaromila Jireše diváka situuje do rozpoložení nadcházejícího otce Slávka, jenž právě odvezl svou ženu Irenu do porodnice. Na ploše necelých 80 minut pak společně s nimi prožíváme obavy, starosti a pochybnosti ze zlomového životního bodu, který však oba zažívají odděleně. Každý sám za sebe v retrospektivních segmentech rekapituluje jejich dosavadní vztah a události, které předcházely aktuální situaci. Zatímco Irena je upoutaná na lůžko, Slávek zažívá pracovní den, během kterého i kvůli roztěkané mysli naráží na všemožné interakce, které jej vyvádějí z míry, pro jeho odlišný pohled na svět. Jeho jednání je náhle podmíněno stoupajícím napětím a očekáváním porodu. Metoda snímání upozadňuje přítomnost kamery a soustředí se na dokumentárně pojatý záznam zlomového dne obou aktérů.
    Žánry:Drama
    4
  5. První znamení: Přichází satan!
    První znamení: Přichází satan! (2024)
    Film
    • Disney+
    • iTunes
    • Rakuten
    • +1
    Mladá Američanka odjíždí do Říma, kde má sloužit v kostele jako jeptiška. Právě v Evropě se však setká s temnotou, která ji donutí začít si klást otázky ohledně své víry. Navíc odhalí děsivé spiknutí, jehož cílem je přivést na svět čiré zlo. Hororový film První znamení: Přichází Satan! je prequelem slavného snímku Přichází Satan! (The Omen) z roku 1976.
    Žánry:Horor
    64%
    Mladá Američanka odjíždí do Říma, kde má sloužit v kostele jako jeptiška. Právě v Evropě se však setká s temnotou, která ji donutí začít si klást otázky ohledně své víry. Navíc odhalí děsivé spiknutí, jehož cílem je přivést na svět čiré zlo. Hororový film První znamení: Přichází Satan! je prequelem slavného snímku Přichází Satan! (The Omen) z roku 1976.
    Žánry:Horor
    5
  6. Godzilla
    Godzilla (1998)
    Film
    • Oneplay
    • iTunes
    • Rakuten
    Jaderné zkoušky v Tichomoří přinesly své ovoce. Godzilla, zmutované monstrum gigantických rozměrů, se vynořila z hlubin oceánu, aby změnila New York a další světová velkoměsta v hromady sutin. Armáda Spojených států je bezmocná a záchrana lidstva nakonec spočine na bedrech mladého vědce Nicka Tatopoulose (Matthew Broderick), který před vznikem podobné příšery dávno varoval, a charismatického vyšetřovatele jménem Philippe Roaché (Jean Reno). Času věru není nazbyt, protože Godzilla nejenže ničí, co jí přijde pod tlapu, ale možná se chystá přivést na svět malá godzillata. To se nesmí stát, protože potom by nastal konec lidské civilizace...
    63%
    Jaderné zkoušky v Tichomoří přinesly své ovoce. Godzilla, zmutované monstrum gigantických rozměrů, se vynořila z hlubin oceánu, aby změnila New York a další světová velkoměsta v hromady sutin. Armáda Spojených států je bezmocná a záchrana lidstva nakonec spočine na bedrech mladého vědce Nicka Tatopoulose (Matthew Broderick), který před vznikem podobné příšery dávno varoval, a charismatického vyšetřovatele jménem Philippe Roaché (Jean Reno). Času věru není nazbyt, protože Godzilla nejenže ničí, co jí přijde pod tlapu, ale možná se chystá přivést na svět malá godzillata. To se nesmí stát, protože potom by nastal konec lidské civilizace...
    6
  7. Ať přiletí čáp, královno!
    Ať přiletí čáp, královno! (1989)
    Film
    • iVysílání
    63%
    7
  8. Břímě běsu
    Břímě běsu (1977)
    Film

    Když se geniálnímu vědci podařilo stvořit superpočítač na biologické bázi, byl velmi hrdý. Tento výtvor obsáhne veškeré vědomosti lidstva a bude jeho velkou oporou. Ale neuvědomil si, že takto inteligentní stroj - vlastně supermozek - si brzy uvědomí vlastní omezení a jeho jedinou touhou bude stvořit své pokračování, které bude mít nejen geniální mozek, ale i tělo. (Magic Box)

    63%

    Když se geniálnímu vědci podařilo stvořit superpočítač na biologické bázi, byl velmi hrdý. Tento výtvor obsáhne veškeré vědomosti lidstva a bude jeho velkou oporou. Ale neuvědomil si, že takto inteligentní stroj - vlastně supermozek - si brzy uvědomí vlastní omezení a jeho jedinou touhou bude stvořit své pokračování, které bude mít nejen geniální mozek, ale i tělo. (Magic Box)

    8
  9. Příběh zrození
    Příběh zrození (2006)
    Film
    • iTunes
    Příběh zrození se ve své filmové podobě dostává na plátna kin vůbec poprvé. Film zaznamenává náročnou cestu Marie a Josefa, zázračné otěhotnění a narození Ježíše, které navždy změní chod dějin. Prostřednictvím tohoto dramatického a zároveň podmanivého příběhu se spolu s párem mladých lidí vydáváme na cestu z jejich domova v Nazaretě do Betléma, kde od pradávna sídlí Josefův rod, aby se tam při sčítání lidu, nařízeném králem Herodem, dali zapsat. Cesta o délce více než 160 kilometrů vedla nehostinnými pustinami a byla pro oba o to náročnější, že Marie byla v posledním měsíci těhotenství...
    63%
    Příběh zrození se ve své filmové podobě dostává na plátna kin vůbec poprvé. Film zaznamenává náročnou cestu Marie a Josefa, zázračné otěhotnění a narození Ježíše, které navždy změní chod dějin. Prostřednictvím tohoto dramatického a zároveň podmanivého příběhu se spolu s párem mladých lidí vydáváme na cestu z jejich domova v Nazaretě do Betléma, kde od pradávna sídlí Josefův rod, aby se tam při sčítání lidu, nařízeném králem Herodem, dali zapsat. Cesta o délce více než 160 kilometrů vedla nehostinnými pustinami a byla pro oba o to náročnější, že Marie byla v posledním měsíci těhotenství...
    9
  10. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.8 z 1000+ hodnocení4.8 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  11. Polibek od Beatrice
    Polibek od Beatrice (2017)
    Film
    63%
    10
  12. matka!
    matka! (2017)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    • SWEET.TV
    Mladá žena (Jennifer Lawrence) žije se svým manželem, uznávaným básníkem (Javier Bardem), v odlehlém venkovském domě, který se snaží zrekonstruovat. Jejich klidný život je narušen, když k nim přijde neznámý muž (Ed Harris), následován svou manželkou (Michelle Pfeiffer). Přítomnost nezvaných hostů způsobuje napětí a chaos v domě, zatímco žena se stále více cítí izolovaná a ohrožená. Jak se situace zhoršuje, do domu přichází stále více návštěvníků. Mysteriózní film matka! režiséra Darrena Aronofského se zabývá tématy posedlosti a destrukce.
    62%
    Mladá žena (Jennifer Lawrence) žije se svým manželem, uznávaným básníkem (Javier Bardem), v odlehlém venkovském domě, který se snaží zrekonstruovat. Jejich klidný život je narušen, když k nim přijde neznámý muž (Ed Harris), následován svou manželkou (Michelle Pfeiffer). Přítomnost nezvaných hostů způsobuje napětí a chaos v domě, zatímco žena se stále více cítí izolovaná a ohrožená. Jak se situace zhoršuje, do domu přichází stále více návštěvníků. Mysteriózní film matka! režiséra Darrena Aronofského se zabývá tématy posedlosti a destrukce.
    11
  13. Joy
    Joy (2024)
    Film
    • Netflix
    Joy je britský film podle skutečných událostí, který vypráví příběh zrození úplně prvního dítěte na světě díky umělému oplodnění. Stalo se tak v roce 1978 a oním dítětem byla Louise Joy Brown. Snímek sleduje desetiletou snahu tří nejdůležitějších lidí, díky kterým se tento zázrak stal – zdravotní sestry a embryoložky Jean Purdy, vědce Roberta Edwardse a chirurga Patricka Steptoea. Jen díky nim a jejich neutuchajícímu úsilí se povedl zázrak, který k dnešnímu dni udělal šťastnými miliony lidí po celém světě.
    Režie:Ben Taylor
    62%
    Joy je britský film podle skutečných událostí, který vypráví příběh zrození úplně prvního dítěte na světě díky umělému oplodnění. Stalo se tak v roce 1978 a oním dítětem byla Louise Joy Brown. Snímek sleduje desetiletou snahu tří nejdůležitějších lidí, díky kterým se tento zázrak stal – zdravotní sestry a embryoložky Jean Purdy, vědce Roberta Edwardse a chirurga Patricka Steptoea. Jen díky nim a jejich neutuchajícímu úsilí se povedl zázrak, který k dnešnímu dni udělal šťastnými miliony lidí po celém světě.
    Režie:Ben Taylor
    12
  14. Domů na vánoce
    Domů na vánoce (2010)
    Film
    Film *Domů na Vánoce*, inspirovaný povídkami norského autora Leviho Henriksena, proplétá osudy lidí, kteří se na Štědrý večer snaží najít cestu domů pod barvami polární záře. Děj se odehrává během několika odpoledních hodin na Štědrý den v městečku Skogli. Jednotlivé příběhy se občas prolínají a postavy v nich představují širokou škálu věkových kategorií a životních situací, od smíření se svým životem až po silnou frustraci. Někteří projevují vůli porozumět svému životu a něco s ním udělat, zatímco jiní se vzdali. Hluboce tragické a melancholické aspekty se mísí s humorem a poněkud lehkovážnými řešeními.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Bent Hamer
    58%
    Film *Domů na Vánoce*, inspirovaný povídkami norského autora Leviho Henriksena, proplétá osudy lidí, kteří se na Štědrý večer snaží najít cestu domů pod barvami polární záře. Děj se odehrává během několika odpoledních hodin na Štědrý den v městečku Skogli. Jednotlivé příběhy se občas prolínají a postavy v nich představují širokou škálu věkových kategorií a životních situací, od smíření se svým životem až po silnou frustraci. Někteří projevují vůli porozumět svému životu a něco s ním udělat, zatímco jiní se vzdali. Hluboce tragické a melancholické aspekty se mísí s humorem a poněkud lehkovážnými řešeními.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Bent Hamer
    13
  15. Mamas & Papas
    Mamas & Papas (2010)
    Film
    • Prima Plus
    • Magenta TV
    Příběh filmu tvoří mozaika osudů několika manželských či partnerských dvojic, které v určitém zlomovém bodě života řeší otázky chtěného, nechtěného, vytouženého nebo zmařeného rodičovství. Záměrem scenáristky a režisérky Alice Nellis je ukázat pomocí souběžného vyprávění několika příběhů, že problém moderního rodičovství je širší a hlubší než konkrétní situace kterékoliv jednotlivé postavy. „Spoje mezi příběhy, přechody tam a zpět mezi různými světy a různými podobami téhož principu vyjadřují relativitu a absurditu daných situací,“ říká Alice Nellis a dodává: „Zatímco vidíme, že žena zvažující možnost dát dítě k adopci věří, že její problém by jednoduše vyřešil dostatek peněz, příběh lékařky, která ztratila své dítě, nám sděluje, že peníze neznamenají nic. Zatímco mladý pár směřující k interrupci si myslí, že svůj život zachrání tím, když nebude mít dítě, manželé, kteří se rozhodnou pro adopci, jsou přesvědčeni, že jejich vztah dítě zachrání. Všechna řešení jsou relativní. V jádru se vždycky dostaneme k jednoduchým přírodním zákonitostem, těm o životě a smrti, a našim přirozeným vrozeným povinnostem a zákonům, které nejsme schopni obejít, bez ohledu na to, jak moc se snažíme. Ale stejně se o to stále pokoušíme.“ Téma vztahů mezi rodiči a dětmi se prolíná vlastně všemi filmy Alice Nellis – od debutu Ene Bene až po Tajnosti. Čím ji právě rodičovství tolik přitahuje, že se na něj stále snaží dívat z rozličných úhlů? (Oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    58%
    Příběh filmu tvoří mozaika osudů několika manželských či partnerských dvojic, které v určitém zlomovém bodě života řeší otázky chtěného, nechtěného, vytouženého nebo zmařeného rodičovství. Záměrem scenáristky a režisérky Alice Nellis je ukázat pomocí souběžného vyprávění několika příběhů, že problém moderního rodičovství je širší a hlubší než konkrétní situace kterékoliv jednotlivé postavy. „Spoje mezi příběhy, přechody tam a zpět mezi různými světy a různými podobami téhož principu vyjadřují relativitu a absurditu daných situací,“ říká Alice Nellis a dodává: „Zatímco vidíme, že žena zvažující možnost dát dítě k adopci věří, že její problém by jednoduše vyřešil dostatek peněz, příběh lékařky, která ztratila své dítě, nám sděluje, že peníze neznamenají nic. Zatímco mladý pár směřující k interrupci si myslí, že svůj život zachrání tím, když nebude mít dítě, manželé, kteří se rozhodnou pro adopci, jsou přesvědčeni, že jejich vztah dítě zachrání. Všechna řešení jsou relativní. V jádru se vždycky dostaneme k jednoduchým přírodním zákonitostem, těm o životě a smrti, a našim přirozeným vrozeným povinnostem a zákonům, které nejsme schopni obejít, bez ohledu na to, jak moc se snažíme. Ale stejně se o to stále pokoušíme.“ Téma vztahů mezi rodiči a dětmi se prolíná vlastně všemi filmy Alice Nellis – od debutu Ene Bene až po Tajnosti. Čím ji právě rodičovství tolik přitahuje, že se na něj stále snaží dívat z rozličných úhlů? (Oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    14
  16. Městečko prokletých
    Městečko prokletých (1995)
    Film
    • SkyShowtime
    • iTunes
    54%
    15
  17. Xtro
    Xtro (1982)
    Film
    53%
    16
  18. Noční můra v Elm Street 5: Dítě snu
    Noční můra v Elm Street 5: Dítě snu (1989)
    Film
    • iTunes
    Freddy Krueger se vrací ve svém dosud nejperverznějším krvavém představení a s ním i strach ve zcela nové podobě! Freddymu se nedaří přemoci démona, který se ho zmocnil v Noční můře 4 a opět pronásleduje Alici. Tentokrát ji ovládá prostřednictvím snů jejího dosud nenarozeného dítěte a její přátele děsí čirou hrůzou. Podaří se dítě zachránit před tím, aby se stalo Freddyho nejnovější zbraní, nebo maniak znovu vzkřísí svůj hrůzný odkaz? Pro toto oslnivé pokračování si režisér Stephen Hopkins najal maskérského kouzelníka Davida Millera - původního autora Freddyho děsivé vizáže. Výsledek: tvář, kterou by ani vlastní matka nedokázala milovat a hrůza, jež předčí vaše nejdivočejší noční můry!
    53%
    Freddy Krueger se vrací ve svém dosud nejperverznějším krvavém představení a s ním i strach ve zcela nové podobě! Freddymu se nedaří přemoci démona, který se ho zmocnil v Noční můře 4 a opět pronásleduje Alici. Tentokrát ji ovládá prostřednictvím snů jejího dosud nenarozeného dítěte a její přátele děsí čirou hrůzou. Podaří se dítě zachránit před tím, aby se stalo Freddyho nejnovější zbraní, nebo maniak znovu vzkřísí svůj hrůzný odkaz? Pro toto oslnivé pokračování si režisér Stephen Hopkins najal maskérského kouzelníka Davida Millera - původního autora Freddyho děsivé vizáže. Výsledek: tvář, kterou by ani vlastní matka nedokázala milovat a hrůza, jež předčí vaše nejdivočejší noční můry!
    17
  19. Krutost podvědomí
    Krutost podvědomí (2001)
    Film

    Unikátní šance spatřit na velkém plátně jeden z nejprovokativnějších hororů vůbec, dodnes zakázaný v řadě zemí – vyjma Žižkova. Krutost podvědomí je legendárním debutem Karima Hussaina, dnes již renomovaného kameramana, mj. dvorního spolupracovníka Cronenberga mladšího. Hussain dodal osobitost mnoha žánrovkám (Somrák s brokárnou, Antiviral, Possessor) a ani jeho prvotina není pražádnou výjimkou. Ostatně ji propracovával celých šest let, až se kvůli ní propracoval za mříže. Zplodil však antologii vizionářských proporcí, která těžko snese srovnání. Snůška jmen jako Makavejev, Bava, Russell, Marins či Jodorowsky pouze dávají tušit, co vás v kinosále (ne)milosrdně rozseká.

    Na popcorn zapomeňte. Čtveřice krajně znepokojivých příběhů, stejně krásných jako ohavných, rozpitvává vztah mezi stvořením a zkázou, vášní a bolestí. Hussainův horor vám udeří na pravou polovinu mozku, tu tvůrčí i emoční, a nemilosrdně rozleptá rozumovou hemisféru, zavšivenou racionalitou a logikou. Radikální snímek si sice nebere žádné servítky, ale výjevy incestu, menstruace, znásilnění, mučení či zabíjení tu nejsou lacinými atrakcemi. Surovými tělesnými akty se vyprávění prořezává do zásvětí nemyslitelného, zatímco důmyslná stylová paleta redefinuje možnosti hororového žánru. Hypnotickou noční můru, od níž nelze masochisticky odvrátit zrak, dokresluje zvukařské mistrovství Davida Kristiana, jež spolu s ambientní hudbou Teruhika Suzukiho učinilo ze Krutosti podvědomí nejen vizuální, ale též hudební báseň o zvrhlosti a tužbách lidského plémě. (Festival otrlého diváka)

    Žánry:DramaHororExtrémní
    52%

    Unikátní šance spatřit na velkém plátně jeden z nejprovokativnějších hororů vůbec, dodnes zakázaný v řadě zemí – vyjma Žižkova. Krutost podvědomí je legendárním debutem Karima Hussaina, dnes již renomovaného kameramana, mj. dvorního spolupracovníka Cronenberga mladšího. Hussain dodal osobitost mnoha žánrovkám (Somrák s brokárnou, Antiviral, Possessor) a ani jeho prvotina není pražádnou výjimkou. Ostatně ji propracovával celých šest let, až se kvůli ní propracoval za mříže. Zplodil však antologii vizionářských proporcí, která těžko snese srovnání. Snůška jmen jako Makavejev, Bava, Russell, Marins či Jodorowsky pouze dávají tušit, co vás v kinosále (ne)milosrdně rozseká.

    Na popcorn zapomeňte. Čtveřice krajně znepokojivých příběhů, stejně krásných jako ohavných, rozpitvává vztah mezi stvořením a zkázou, vášní a bolestí. Hussainův horor vám udeří na pravou polovinu mozku, tu tvůrčí i emoční, a nemilosrdně rozleptá rozumovou hemisféru, zavšivenou racionalitou a logikou. Radikální snímek si sice nebere žádné servítky, ale výjevy incestu, menstruace, znásilnění, mučení či zabíjení tu nejsou lacinými atrakcemi. Surovými tělesnými akty se vyprávění prořezává do zásvětí nemyslitelného, zatímco důmyslná stylová paleta redefinuje možnosti hororového žánru. Hypnotickou noční můru, od níž nelze masochisticky odvrátit zrak, dokresluje zvukařské mistrovství Davida Kristiana, jež spolu s ambientní hudbou Teruhika Suzukiho učinilo ze Krutosti podvědomí nejen vizuální, ale též hudební báseň o zvrhlosti a tužbách lidského plémě. (Festival otrlého diváka)

    Žánry:DramaHororExtrémní
    18
  20. Nenarozený
    Nenarozený (2001)
    Film
    • iTunes
    Přemýšleli jste někdy o tom, jak to vypadá ve světě dosud nenarozených dětí? Hodně vám o tom poví Milo - právě tam se totiž připravuje na svůj vstup do pozemského života. Na Zemi se mu ale nechce, co víc, odmítne se narodit. Tím ale značně naruší křehkou rovnováhu světa a lidstvu rázem hrozí vyhynutí. Milovi opatrovatelé mají pouze 24 hodin na to, aby Milovi ukázali, jak může být život krásný. Naneštěstí je za tímto účelem povolán Elmore Dahl, člověk, jehož minulý život nebyl zrovna z nejpříkladnějších. Možná by mohli Milovu narození napomoci jeho rodiče Elizabeth a Kevin. Výsledek celé akce ale rozhodně nejde označit za předem jistý.
    Žánry:FantasyKomedie
    52%
    Přemýšleli jste někdy o tom, jak to vypadá ve světě dosud nenarozených dětí? Hodně vám o tom poví Milo - právě tam se totiž připravuje na svůj vstup do pozemského života. Na Zemi se mu ale nechce, co víc, odmítne se narodit. Tím ale značně naruší křehkou rovnováhu světa a lidstvu rázem hrozí vyhynutí. Milovi opatrovatelé mají pouze 24 hodin na to, aby Milovi ukázali, jak může být život krásný. Naneštěstí je za tímto účelem povolán Elmore Dahl, člověk, jehož minulý život nebyl zrovna z nejpříkladnějších. Možná by mohli Milovu narození napomoci jeho rodiče Elizabeth a Kevin. Výsledek celé akce ale rozhodně nejde označit za předem jistý.
    Žánry:FantasyKomedie
    19
  21. Twilight sága: Rozbřesk - 1. část
    Twilight sága: Rozbřesk - 1. část (2011)
    Film
    • Netflix
    • Prima Plus
    • iTunes

    V první části závěrečného dílu strhující upíří romance s názvem Twilight sága: Rozbřesk se Bella Swan (Kristen Stewart) a Edward Cullen (Robert Pattinson) po svatbě vydávají na líbánky do Ria de Janeira, kde se konečně, stranou všeho a všech, mohou naplno oddat své lásce. Jejich štěstí, ale netrvá dlouho. Bella zmítaná prudkou vášní k upírovi Edwardovi, ale zároveň upřímnou náklonností k vlkodlakovi Jacobu Blackovi (Taylor Lautner), brzy zjišťuje, že čeká dítě. Těhotenství s upírem pro ni však znamená fatální hrozbu. Čeká ji tedy bouřlivý rok plný lásky, pokušení i ztrát. Musí se s konečnou platností rozhodnout, zda vstoupí do temného, ale lákavého světa nesmrtelných, nebo zda bude žít plnohodnotným lidským životem. Nevyhnutelnost tohoto rozhodnutí se vine celým Belliným příběhem jako červená nit, na níž visí osudy obou kmenů – upírů i vlkodlaků. A jakmile se Bella rozhodne, dojde k celému řetězu nečekaných událostí, jež mohou mít nedozírné následky.

    Twilight sága se jak v knižní, tak filmové podobě stala skutečným fenoménem. První tři díly filmového zpracování vidělo v českých a slovenských kinech přes 900 tisíc diváků.

    48%

    V první části závěrečného dílu strhující upíří romance s názvem Twilight sága: Rozbřesk se Bella Swan (Kristen Stewart) a Edward Cullen (Robert Pattinson) po svatbě vydávají na líbánky do Ria de Janeira, kde se konečně, stranou všeho a všech, mohou naplno oddat své lásce. Jejich štěstí, ale netrvá dlouho. Bella zmítaná prudkou vášní k upírovi Edwardovi, ale zároveň upřímnou náklonností k vlkodlakovi Jacobu Blackovi (Taylor Lautner), brzy zjišťuje, že čeká dítě. Těhotenství s upírem pro ni však znamená fatální hrozbu. Čeká ji tedy bouřlivý rok plný lásky, pokušení i ztrát. Musí se s konečnou platností rozhodnout, zda vstoupí do temného, ale lákavého světa nesmrtelných, nebo zda bude žít plnohodnotným lidským životem. Nevyhnutelnost tohoto rozhodnutí se vine celým Belliným příběhem jako červená nit, na níž visí osudy obou kmenů – upírů i vlkodlaků. A jakmile se Bella rozhodne, dojde k celému řetězu nečekaných událostí, jež mohou mít nedozírné následky.

    Twilight sága se jak v knižní, tak filmové podobě stala skutečným fenoménem. První tři díly filmového zpracování vidělo v českých a slovenských kinech přes 900 tisíc diváků.

    20
Které jsou top filmy na téma narození? Ve filmovém žebříčku pro téma narození s celkovým počtem 23 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Happy end, Monty Pythonův smysl života, Dítě z Maconu, Křik, První znamení: Přichází satan!, s hlavními hvězdami, jako jsou: Vladimír Menšík, Jaroslava Obermaierová, Josef Abrhám, Bohuš Záhorský, Stella Zázvorková, Jiří Steimar. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video, Disney+, Oneplay, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.