Hans Pössenbacher: Nejlepší filmy a seriály

6.1

Hans Pössenbacher: Filmy a seriály

  • Seltsamen Methoden des Franz Josef Wanninger, Die
    Seltsamen Methoden des Franz Josef Wanninger, Die (1965)
    Seriál
    81%
    1
  • Kommissar, Der
    Kommissar, Der (1969)
    Seriál
    Der Kommissar (Komisař) je německý televizní seriál o skupině detektivů z mnichovské kriminálky. Všech 97 epizod, natočených černobíle a poprvé odvysílaných v letech 1969 až 1976, napsal Herbert Reinecker. V hlavní roli komisaře Herberta Kellera se představil Erik Ode. Kellerovými asistenty byli Walter Grabert, Robert Heines a Harry Klein, kterého v roce 1974 nahradil jeho mladší bratr Erwin Klein.
    Žánry:DramaKrimi
    76%
    Der Kommissar (Komisař) je německý televizní seriál o skupině detektivů z mnichovské kriminálky. Všech 97 epizod, natočených černobíle a poprvé odvysílaných v letech 1969 až 1976, napsal Herbert Reinecker. V hlavní roli komisaře Herberta Kellera se představil Erik Ode. Kellerovými asistenty byli Walter Grabert, Robert Heines a Harry Klein, kterého v roce 1974 nahradil jeho mladší bratr Erwin Klein.
    Žánry:DramaKrimi
    2
  • Stoßtrupp 1917
    Stoßtrupp 1917 (1934)
    FilmRole: Anderl
    69%
    3
  • Ein Mann geht durch die Wand
    Ein Mann geht durch die Wand (1959)
    FilmRole: Herr Blum
    66%
    4
  • Nachts auf den Straßen
    Nachts auf den Straßen (1952)
    Film
    65%
    5
  • Zámek
    Zámek (1968)
    FilmRole: Wirt
    Zeměměřič K. přichází do vesnice, které dominuje silueta záhadného zámku. Jeho zdi jsou naplněny podivnými činovníky, kteří jsou vázáni striktními pravidly a ovládáni nevysvětlitelnými změnami nálad a kteří navíc vyžadují bezmeznou poslušnost. K. se snaží navázat kontakt s touto podivnou společnost na zámku, ale nedaří se mu to. Čím více se blíží svému cíli, o to více se před ním zámek vzdaluje. Zámek natočil v roce 1969 Rudolf Noelte s Maximilianem Schellem v roli K. a dokonce i s hereckou účastí Ivy Janžurové v jedné z vedlejších, nicméně nepřehlédnutelných rolí. Snímek se stal prvním velkým režijním úspěchem tohoto původně divadelního režiséra a zahájil jeho kariéru filmového tvůrce. Aby ale mohla adaptace Zámku vůbec vzniknout, musel Noelte spolu s Schellem nejprve založit nezávislou produkční firmu. Obtížně hledali i zahraničního distributora: bezvýchodný Kafka se nezdál být vhodným předpokladem ke komerčnímu úspěchu filmu. Kritika ale Noelteho debut přijala velmi kladně. Dokázal totiž velmi přesně vystihnou tísnivou a zároveň absurdní atmosféru příběhu. Film byl dokonce vybrán jako západoněmecký zástupce v boji o Oscara v kategorii Nejlepší cizojazyčný film, nicméně do užší nominace nepostoupil. V roce 1968 se měl účastnit soutěže na MFF v Cannes, ale festival byl zrušen kvůli událostem ve Francii v květnu téhož roku. Některé scény z tohoto snímku využil později Jaromil Jireš při natáčení svého hraného dokumentu Labyrint, v němž opět hlavní roli ztvárnil Maximilian Schell. (Česká televize)
    64%
    Zeměměřič K. přichází do vesnice, které dominuje silueta záhadného zámku. Jeho zdi jsou naplněny podivnými činovníky, kteří jsou vázáni striktními pravidly a ovládáni nevysvětlitelnými změnami nálad a kteří navíc vyžadují bezmeznou poslušnost. K. se snaží navázat kontakt s touto podivnou společnost na zámku, ale nedaří se mu to. Čím více se blíží svému cíli, o to více se před ním zámek vzdaluje. Zámek natočil v roce 1969 Rudolf Noelte s Maximilianem Schellem v roli K. a dokonce i s hereckou účastí Ivy Janžurové v jedné z vedlejších, nicméně nepřehlédnutelných rolí. Snímek se stal prvním velkým režijním úspěchem tohoto původně divadelního režiséra a zahájil jeho kariéru filmového tvůrce. Aby ale mohla adaptace Zámku vůbec vzniknout, musel Noelte spolu s Schellem nejprve založit nezávislou produkční firmu. Obtížně hledali i zahraničního distributora: bezvýchodný Kafka se nezdál být vhodným předpokladem ke komerčnímu úspěchu filmu. Kritika ale Noelteho debut přijala velmi kladně. Dokázal totiž velmi přesně vystihnou tísnivou a zároveň absurdní atmosféru příběhu. Film byl dokonce vybrán jako západoněmecký zástupce v boji o Oscara v kategorii Nejlepší cizojazyčný film, nicméně do užší nominace nepostoupil. V roce 1968 se měl účastnit soutěže na MFF v Cannes, ale festival byl zrušen kvůli událostem ve Francii v květnu téhož roku. Některé scény z tohoto snímku využil později Jaromil Jireš při natáčení svého hraného dokumentu Labyrint, v němž opět hlavní roli ztvárnil Maximilian Schell. (Česká televize)
    6
  • Something for Everyone
    Something for Everyone (1970)
    FilmRole: Carl

    Michael York jako vychytralý sloužící zchudlé šlechtické rodiny v černé komedii z malebného Bavorska. Uznávaný broadwayský producent a režisér Harold Prince (nar. 1928) se proslavil zejména svými inscenacemi muzikálů (West Side Story, V Římě na place byla legrace, Šumař na střeše, Kabaret, Sweeney Todd, Evita, Fantom Opery, Loď komediantů aj.) a na svém kontě má neuvěřitelných dvacet prestižních cen Tony. V sedmdesátých letech si vyzkoušel i filmovou režii a za svůj debut si vybral adaptaci románu Harryho Kressinga Kuchař (1965; česky nevyšel), líčící příběh záhadného cizince, jenž během krátké doby dokáže ovládnout celé městečko, kam přijede. Ve filmové verzi se změnila profese hlavního hrdiny a také prostředí, jímž se stalo malebné městečko v podhůří Bavorských Alp (natáčelo se v bavorském Füssenu, v jehož blízkosti leží známý zámek Neuschwanstein, a v rakouském Salzburgu). Sem na kole přijíždí mladík Konrad (Michael York), který se dokáže vetřít do přízně zchudlé aristokratické rodiny, tvořené ovdovělou hraběnkou (Angela Lansburyová) a jejími dospívajícími dětmi. Jeho schopnosti nenápadné manipulace jsou téměř dokonalé, ale nakonec i on najde svého mistra. Málo známý snímek (u nás nebyl nikdy uveden) je zajímavý hereckou účastí Michaela Yorka, známého především z muzikálu Kabaret, a Angely Lansburyové, která byla za svou roli nominována na Zlatý glóbus a která se světové popularity dočkala až později, díky úloze Jessiky Fletcherové v detektivním seriálu To je vražda, napsala (1984–96). (Česká televize) Film je v ČR uváděn pod názvem Pro každého něco.

    Žánry:KomedieKrimiLGBTQ+
    64%

    Michael York jako vychytralý sloužící zchudlé šlechtické rodiny v černé komedii z malebného Bavorska. Uznávaný broadwayský producent a režisér Harold Prince (nar. 1928) se proslavil zejména svými inscenacemi muzikálů (West Side Story, V Římě na place byla legrace, Šumař na střeše, Kabaret, Sweeney Todd, Evita, Fantom Opery, Loď komediantů aj.) a na svém kontě má neuvěřitelných dvacet prestižních cen Tony. V sedmdesátých letech si vyzkoušel i filmovou režii a za svůj debut si vybral adaptaci románu Harryho Kressinga Kuchař (1965; česky nevyšel), líčící příběh záhadného cizince, jenž během krátké doby dokáže ovládnout celé městečko, kam přijede. Ve filmové verzi se změnila profese hlavního hrdiny a také prostředí, jímž se stalo malebné městečko v podhůří Bavorských Alp (natáčelo se v bavorském Füssenu, v jehož blízkosti leží známý zámek Neuschwanstein, a v rakouském Salzburgu). Sem na kole přijíždí mladík Konrad (Michael York), který se dokáže vetřít do přízně zchudlé aristokratické rodiny, tvořené ovdovělou hraběnkou (Angela Lansburyová) a jejími dospívajícími dětmi. Jeho schopnosti nenápadné manipulace jsou téměř dokonalé, ale nakonec i on najde svého mistra. Málo známý snímek (u nás nebyl nikdy uveden) je zajímavý hereckou účastí Michaela Yorka, známého především z muzikálu Kabaret, a Angely Lansburyové, která byla za svou roli nominována na Zlatý glóbus a která se světové popularity dočkala až později, díky úloze Jessiky Fletcherové v detektivním seriálu To je vražda, napsala (1984–96). (Česká televize) Film je v ČR uváděn pod názvem Pro každého něco.

    Žánry:KomedieKrimiLGBTQ+
    7
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    8
  • Jednotka 08/15 - Ve vlasti
    Jednotka 08/15 - Ve vlasti (1955)
    FilmRole: Krawattke
    Třetí část trilogie Paula Maye "08/15" natočená podle románu Hanse Hellmuta Kirsta se odehrává krátce před koncem druhé světové války: Na jaře 1945 jsou německé jednotky prakticky poraženy a prapor Kowalského, generálmajora von Plönniese a Asche, který mezitím dosáhl hodnosti poručíka, je do značné míry ponechán svému osudu. Doufají, že budou moci vyčkat konce války, aniž by se museli setkat s bojovými operacemi. Současně se Asch snaží zabránit vysoce postaveným nacistickým důstojníkům v tom, aby zmizeli bez povšimnutí a těžili z chaotických okolností.
    Žánry:DramaVálečný
    Režie:Paul May
    54%
    Třetí část trilogie Paula Maye "08/15" natočená podle románu Hanse Hellmuta Kirsta se odehrává krátce před koncem druhé světové války: Na jaře 1945 jsou německé jednotky prakticky poraženy a prapor Kowalského, generálmajora von Plönniese a Asche, který mezitím dosáhl hodnosti poručíka, je do značné míry ponechán svému osudu. Doufají, že budou moci vyčkat konce války, aniž by se museli setkat s bojovými operacemi. Současně se Asch snaží zabránit vysoce postaveným nacistickým důstojníkům v tom, aby zmizeli bez povšimnutí a těžili z chaotických okolností.
    Žánry:DramaVálečný
    Režie:Paul May
    9
  • Derrick
    Derrick (1974)
    Seriál
    45%
    10

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.