Arnold Pressburger: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Arnold Pressburger: Filmy a seriály

  • Déserteur, Le
    Déserteur, Le (1939)
    Film
    71%
    1
  • I katové umírají!
    I katové umírají! (1943)
    Film
    Vídeňský rodák Fritz Lang byl spolu se svou ženou a scenáristkou jeho filmů Theou von Harbou jednou z vůdčích postav německé meziválečné kinematografie. Některé z jeho filmů, především monumentální eposy Metropolis (Metropolis, 1927) a Nibelungové (Die Nibelungen: Siegfrieds Tod, Kriemhilds Rache, 1924), vyhovovaly svou koncepcí nacistické straně. Lang však nepatřil mezi stoupence této ideologie, což dokázal snímkem Závěť doktora Mabuse (Das Testament des Dr. Mabuse, 1933), když vložil autentické výroky nacistických pohlavárů do úst hlavní postavy šíleného zločince.
    Paralela mezi vývojem v Německu a vyzněním tohoto snímku byla tak zjevná, že byl v Německu ihned po premiéře zakázán. Lang však překvapivě nebyl nacisty perzekvován, naopak mu říšský ministr propagandy Josef Goebbels osobně nabídl místo vedoucího činovníka německého filmového průmyslu. Lang si vzal čas na rozmyšlenou, ale ještě týž den z Německa uprchl do Francie a odtud později emigroval do USA.
    Zatímco Fritz Lang v Hollywoodu patřil k zakladatelům Protinacistické ligy, jeho tehdy již bývalá žena a členka NSDAP Thea von Harbou se aktivně zapojila do služeb nacistické propagandy. Po válce skončila v internačním táboře a k filmu se mohla vrátit až po několikaleté nucené pauze.
    Lang se stal jedním z evropských režisérů, kteří byli po vstupu Spojených států amerických do 2. světové války vybráni k natočení propagandistických filmů, přibližujících německý teror v okupované Evropě. Lang se tomuto tématu věnoval ve třech filmech - Hon na člověka (Man Hunt, 1941), I katové umírají! a Ministerstvo strachu (Ministry of Fear, 1944).
    Prostřední film této série, snímek I katové umírají!, velmi volně interpretuje útok na Reinharda Heydricha. Na scénáři spolupracoval se známým divadelníkem Bertoldem Brechtem. Autoři vědomě rezignovali na jakoukoliv historickou věrohodnost, takže místo parašutistů vyslaných z Londýna útok úspěšně provede člen domácího odboje doktor Svoboda. Tomu se podaří nacistům opakovaně uprchnout, takže i za cenu obětí několika desítek rukojmí může pokračovat v odbojové činnosti.
    Tento Langův snímek je především napínavý film noir a režisér v něm používá oblíbený motiv osamělého člověka, jenž musí čelit mnohonásobnému nebezpečí. Fritz Lang ho přizpůsobil potřebám amerického publika. Role nacistů obsadil evropskými herci, naopak kladné role českých odbojářů zastali výhradně američtí herci. To mělo zajistit jeho snadnější přijetí i jednodušší identifikaci diváků s hlavními hrdiny. Tímto krokem však ještě snížil věrohodnost filmu pro evropské publikum. Přesto je cenný nejen jako jedna z prvních uměleckých reflexí atentátu na Heydricha, ale především je hollywoodským uznáním významu československého odboje. (oficiální text distributora)

    Režie:Fritz Lang
    69%
    Vídeňský rodák Fritz Lang byl spolu se svou ženou a scenáristkou jeho filmů Theou von Harbou jednou z vůdčích postav německé meziválečné kinematografie. Některé z jeho filmů, především monumentální eposy Metropolis (Metropolis, 1927) a Nibelungové (Die Nibelungen: Siegfrieds Tod, Kriemhilds Rache, 1924), vyhovovaly svou koncepcí nacistické straně. Lang však nepatřil mezi stoupence této ideologie, což dokázal snímkem Závěť doktora Mabuse (Das Testament des Dr. Mabuse, 1933), když vložil autentické výroky nacistických pohlavárů do úst hlavní postavy šíleného zločince.
    Paralela mezi vývojem v Německu a vyzněním tohoto snímku byla tak zjevná, že byl v Německu ihned po premiéře zakázán. Lang však překvapivě nebyl nacisty perzekvován, naopak mu říšský ministr propagandy Josef Goebbels osobně nabídl místo vedoucího činovníka německého filmového průmyslu. Lang si vzal čas na rozmyšlenou, ale ještě týž den z Německa uprchl do Francie a odtud později emigroval do USA.
    Zatímco Fritz Lang v Hollywoodu patřil k zakladatelům Protinacistické ligy, jeho tehdy již bývalá žena a členka NSDAP Thea von Harbou se aktivně zapojila do služeb nacistické propagandy. Po válce skončila v internačním táboře a k filmu se mohla vrátit až po několikaleté nucené pauze.
    Lang se stal jedním z evropských režisérů, kteří byli po vstupu Spojených států amerických do 2. světové války vybráni k natočení propagandistických filmů, přibližujících německý teror v okupované Evropě. Lang se tomuto tématu věnoval ve třech filmech - Hon na člověka (Man Hunt, 1941), I katové umírají! a Ministerstvo strachu (Ministry of Fear, 1944).
    Prostřední film této série, snímek I katové umírají!, velmi volně interpretuje útok na Reinharda Heydricha. Na scénáři spolupracoval se známým divadelníkem Bertoldem Brechtem. Autoři vědomě rezignovali na jakoukoliv historickou věrohodnost, takže místo parašutistů vyslaných z Londýna útok úspěšně provede člen domácího odboje doktor Svoboda. Tomu se podaří nacistům opakovaně uprchnout, takže i za cenu obětí několika desítek rukojmí může pokračovat v odbojové činnosti.
    Tento Langův snímek je především napínavý film noir a režisér v něm používá oblíbený motiv osamělého člověka, jenž musí čelit mnohonásobnému nebezpečí. Fritz Lang ho přizpůsobil potřebám amerického publika. Role nacistů obsadil evropskými herci, naopak kladné role českých odbojářů zastali výhradně američtí herci. To mělo zajistit jeho snadnější přijetí i jednodušší identifikaci diváků s hlavními hrdiny. Tímto krokem však ještě snížil věrohodnost filmu pro evropské publikum. Přesto je cenný nejen jako jedna z prvních uměleckých reflexí atentátu na Heydricha, ale především je hollywoodským uznáním významu československého odboje. (oficiální text distributora)

    Režie:Fritz Lang
    2
  • Berlín - Alexandrovo náměstí
    Berlín - Alexandrovo náměstí (1931)
    Film
    66%
    3
  • A Scandal in Paris
    A Scandal in Paris (1946)
    Film
    Sledujeme život Eugena Vidocqa od narození ve vězení, dětství v bídě, dospívání, kdy střídá zločiny s pobyty ve vězení, po život se zákonem v patách. Romantické melodrama zaplňují mladé ženy a lásky, útěky, pilník zapečený v narozeninovém dortu, krádeže klenotů šantánové tanečnice i markýzy, pózování pro obraz svatého Jiří s drakem, falešná identita a úkryt v armádě a další zločiny, které by měly vyvrcholit vykradením pařížské banky.
    65%
    Sledujeme život Eugena Vidocqa od narození ve vězení, dětství v bídě, dospívání, kdy střídá zločiny s pobyty ve vězení, po život se zákonem v patách. Romantické melodrama zaplňují mladé ženy a lásky, útěky, pilník zapečený v narozeninovém dortu, krádeže klenotů šantánové tanečnice i markýzy, pózování pro obraz svatého Jiří s drakem, falešná identita a úkryt v armádě a další zločiny, které by měly vyvrcholit vykradením pařížské banky.
    4
  • Shanghai Gesture, The
    Shanghai Gesture, The (1941)
    Film

    O zfilmování stejnojmenného dramatu Johna Coltona usilovalo od roku 1926 několik studií. Cenzurní dohled však zůstával neoblomný. Předloha se zabývala prostředím nevěstince, mezirasovým vztahem, nemanželským dítětem, otroctvím bělochů v Orientu, vraždou, nymfomanií a drogovou závislostí. I první verze scénáře z roku 1941 byla zamítnuta na základě námitek proti "vulgární sexuální nevázanosti a nedostatečné přítomnosti morálních hodnot". Do filmové podoby se hra dostala jen v upravené podobě. Děj se odehrává v hráčském doupěti, jehož majitelka plánuje nemilosrdnou pomstu na svém domnělém svůdci prostřednictvím jeho dcery Poppy, vášnivé kuřačky opia a gamblerky. Sternberg film řadil mezi ta svá díla, u nichž "necítil příliš velkou touhu je obhajovat". Přesto jde z hlediska jeho tvorby o zajímavý film s dekadentní atmosférou kasin a opiových dýchánků.

    Žánry:DramaFilm Noir
    65%

    O zfilmování stejnojmenného dramatu Johna Coltona usilovalo od roku 1926 několik studií. Cenzurní dohled však zůstával neoblomný. Předloha se zabývala prostředím nevěstince, mezirasovým vztahem, nemanželským dítětem, otroctvím bělochů v Orientu, vraždou, nymfomanií a drogovou závislostí. I první verze scénáře z roku 1941 byla zamítnuta na základě námitek proti "vulgární sexuální nevázanosti a nedostatečné přítomnosti morálních hodnot". Do filmové podoby se hra dostala jen v upravené podobě. Děj se odehrává v hráčském doupěti, jehož majitelka plánuje nemilosrdnou pomstu na svém domnělém svůdci prostřednictvím jeho dcery Poppy, vášnivé kuřačky opia a gamblerky. Sternberg film řadil mezi ta svá díla, u nichž "necítil příliš velkou touhu je obhajovat". Přesto jde z hlediska jeho tvorby o zajímavý film s dekadentní atmosférou kasin a opiových dýchánků.

    Žánry:DramaFilm Noir
    5
  • Verlorene, Der
    Verlorene, Der (1951)
    Film
    64%
    6
  • Man braucht kein Geld
    Man braucht kein Geld (1931)
    Film
    63%
    7
  • Sodom und Gomorrha
    Sodom und Gomorrha (1922)
    Film
    Od dětství vystavena špatným vlivům je mladá dívka Mary nucena svou matkou, aby se sblížila se starším bankéřem jménem Harber. Poté, co téměř dohnala svého snoubence k sebevraždě a svedla jeho duševně nemocného syna, si prostřednictvím metaforického snu uvědomí rozsah své nedbalosti. Odsouzena do vězení za podněcování k vraždě Harbera se vidí jako paralela k Lee, Lotově manželce v Sodomě, kde anděl Páně varuje hříšné obyvatele města před hrozícím zánikem. Lea utlačuje anděla a nakonec ho předá pohanským kněžím, když jsou její sexuální návrhy odmítnuty. V další snové sekvenci se Mary stává syrskou královnou, jejíž utlačovaný lid se obrátí proti ní a která zase odsoudí mladého muže, který ji miluje, k smrti. Nakonec se její sen vrací do současnosti a když se probudí, utíká zpět ke svému bývalému milenci.
    Žánry:Drama
    61%
    Od dětství vystavena špatným vlivům je mladá dívka Mary nucena svou matkou, aby se sblížila se starším bankéřem jménem Harber. Poté, co téměř dohnala svého snoubence k sebevraždě a svedla jeho duševně nemocného syna, si prostřednictvím metaforického snu uvědomí rozsah své nedbalosti. Odsouzena do vězení za podněcování k vraždě Harbera se vidí jako paralela k Lee, Lotově manželce v Sodomě, kde anděl Páně varuje hříšné obyvatele města před hrozícím zánikem. Lea utlačuje anděla a nakonec ho předá pohanským kněžím, když jsou její sexuální návrhy odmítnuty. V další snové sekvenci se Mary stává syrskou královnou, jejíž utlačovaný lid se obrátí proti ní a která zase odsoudí mladého muže, který ji miluje, k smrti. Nakonec se její sen vrací do současnosti a když se probudí, utíká zpět ke svému bývalému milenci.
    Žánry:Drama
    8
  • Sklavenkönigin, Die
    Sklavenkönigin, Die (1924)
    Film
    59%
    9
  • Das Spielzeug von Paris
    Das Spielzeug von Paris (1925)
    Film
    Britský playboy v Paříži se ožení s tanečnicí a přesvědčí ji, aby se vzdala kariéry a přestěhovala se s ním do malé chalupy na venkově. Jedné noci na večírku, který pořádá její bývalý manažer, ji přemluví, aby předvedla jeden ze svých slavných tanců. To vede k hádce s manželem, který uprostřed zuřící bouře utíká z večírku pryč. Její následné hledání ho ji nakonec uvrhne do nebezpečí.
    Žánry:Drama
    58%
    Britský playboy v Paříži se ožení s tanečnicí a přesvědčí ji, aby se vzdala kariéry a přestěhovala se s ním do malé chalupy na venkově. Jedné noci na večírku, který pořádá její bývalý manažer, ji přemluví, aby předvedla jeden ze svých slavných tanců. To vede k hádce s manželem, který uprostřed zuřící bouře utíká z večírku pryč. Její následné hledání ho ji nakonec uvrhne do nebezpečí.
    Žánry:Drama
    10
  • Return of the Scarlet Pimpernel
    Return of the Scarlet Pimpernel (1937)
    Film
    58%
    11

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.