?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jacek Petrycki: Filmy a seriály

  • Amatér
    Amatér (1979)
    Film
    Jeden z vrcholů vlny filmu morálního neklidu, dílo mluvčího mladé polské generace 70. let, ve kterém dokonale využil vlastní dlouholeté zkušenosti z natáčení dokumentárních snímků. Formálně strohé dílo s mnohými významovými podtexty vypovídá o probuzení člověka z dřímoty šedivého nenáročného života a zároveň o ztrátách, které toto rozběhnutí se k novým, dosud netušeným hodnotám přináší. Film vypráví o nijak výjimečném třicátníkovi, pro kterého je osudové setkání s kamerou výzvou k zamyšlení nad svým životem. Přístroj ho doslova přinutí vidět skutečnost v nové perspektivě, ostře a kriticky. Jeho závěrečná zpověď do vlastní kamery svědčí o tom, že vidí ve svém životě smysl a bere za něj odpovědnost. Sám Krzysztof Kieslowski říká: "Kamera nutí hrdinu definovat sama sebe. Naivka z Wielic začal tím, že chtěl kamerou zachytit rodinné chvíle a končí náročným výkladem světa, dokonce sebeinterpretací." Na strhující podobě filmu má výrazný autorský podíl vynikající Jerzy Stuhr v hlavní roli.
    78%
    Jeden z vrcholů vlny filmu morálního neklidu, dílo mluvčího mladé polské generace 70. let, ve kterém dokonale využil vlastní dlouholeté zkušenosti z natáčení dokumentárních snímků. Formálně strohé dílo s mnohými významovými podtexty vypovídá o probuzení člověka z dřímoty šedivého nenáročného života a zároveň o ztrátách, které toto rozběhnutí se k novým, dosud netušeným hodnotám přináší. Film vypráví o nijak výjimečném třicátníkovi, pro kterého je osudové setkání s kamerou výzvou k zamyšlení nad svým životem. Přístroj ho doslova přinutí vidět skutečnost v nové perspektivě, ostře a kriticky. Jeho závěrečná zpověď do vlastní kamery svědčí o tom, že vidí ve svém životě smysl a bere za něj odpovědnost. Sám Krzysztof Kieslowski říká: "Kamera nutí hrdinu definovat sama sebe. Naivka z Wielic začal tím, že chtěl kamerou zachytit rodinné chvíle a končí náročným výkladem světa, dokonce sebeinterpretací." Na strhující podobě filmu má výrazný autorský podíl vynikající Jerzy Stuhr v hlavní roli.
    1
  • Evropa, Evropa
    Evropa, Evropa (1990)
    Film
    Ve snímku Evropa, Evropa přibližuje Agnieszka Hollandová roztodivné osudy židovského chlapce Sallyho, jemuž se podařilo přežít stalinskou převýchovu, aby se po drastických zvratech stal synem pluku ve wehrmachtu a nakonec se ocitl jako nadějný adept Hitlerjugend v elitním nacistickém učilišti. Sally je zvláštní ,,antihrdina", který nechce nic víc než přežít. Jeho až ahasverské putování ze Západu na Východ a zase zpět, tedy z nepřátelského tábora do tábora ještě nepřátelštějšího, nabízí v tvorbě Agnieszky Hollandové doposud nezvykle groteskní polohu zobrazení osamělého hrdiny. V okamžicích, kdy se Sally začne projevovat jako individualita a sám se chce odhodlat k činu, vždy zasáhnou dějiny. Využití černého humoru pomáhá režisérce odpatetizovat vážné válečné události, zároveň ale téma nijak nezlehčuje. Skrze tragikomickou situaci zobrazuje absurditu, kterou rodí totalita. Přesvědčivé líčení Sallyho neuvěřitelných zážitků i jeho rozpolcenosti ze dvojího života, jenž ho přinutil hrát roli oběti i pachatele současně, umocňuje relativně poetická kamera skvělého polského kameramana Jacka Petryckého, častého spolupracovníka Agnieszky Hollandové. Snímek doprovází ohromující hudba Zbigniewa Preisnera, která dokresluje hloubku tragického osudu a nesmyslnost a nebezpečí ideologických tezí v životě člověka. Režisérka skvěle vede ve filmu debutujícího dvacetiletého Němce Marca Hofschneidera (coby Sallyho), který se k roli dostal náhodou. Původně měl postavu ztvárnit jeho starší bratr René, ale jelikož se začátek natáčení protahoval, René poněkud zestárl (v době realizace mu bylo již 29 let) a pro roli se už nehodil. Nakonec se ve filmu mihne jako Salomonův starší bratr Isaak. Ačkoli se Sallyho příhody mohou divákům zdát neuvěřitelné, byly inspirovány skutečnými životními anabázemi židovského chlapce Salomona Perela, jemuž se během 2. světové války podařilo uniknout nacistické perzekuci díky tomu, že se vydával za jednoho z nich. Perel pak po čtyřiceti letech mlčení vydal autentické svědectví o svém osudu. Jeho autobiografická kniha nazvaná Salomon - Přežil jsem v Hitlerjugend vyšla v 90. letech také v českém překladu. Bezmála „švejkovský", místy až bizarní snímek se setkal s velmi příznivým přijetím jak v USA, tak v Evropě. Výjimkou bylo Německo, které si nechtělo připomínat svou minulost. Dokonce zde byly vyvinuty aktivity, jež měly zabránit tomu, aby byl film vyslán do soutěže o Oscara. Zajímavé je, že podle původní verze scénáře měl končit scénou, v níž se Salomon Perel po letech setká s bývalými kolegy Němci a vzrušeně zpívá hitlerovské písně. Producenti se obávali reakcí židovského publika a závěr změnili - na plátně se objeví skutečný Salomon Perel, který po válce vykonal ještě jednu cestu, když odjel - tentokrát natrvalo - do Izraele. (Letní filmová škola)
    77%
    Ve snímku Evropa, Evropa přibližuje Agnieszka Hollandová roztodivné osudy židovského chlapce Sallyho, jemuž se podařilo přežít stalinskou převýchovu, aby se po drastických zvratech stal synem pluku ve wehrmachtu a nakonec se ocitl jako nadějný adept Hitlerjugend v elitním nacistickém učilišti. Sally je zvláštní ,,antihrdina", který nechce nic víc než přežít. Jeho až ahasverské putování ze Západu na Východ a zase zpět, tedy z nepřátelského tábora do tábora ještě nepřátelštějšího, nabízí v tvorbě Agnieszky Hollandové doposud nezvykle groteskní polohu zobrazení osamělého hrdiny. V okamžicích, kdy se Sally začne projevovat jako individualita a sám se chce odhodlat k činu, vždy zasáhnou dějiny. Využití černého humoru pomáhá režisérce odpatetizovat vážné válečné události, zároveň ale téma nijak nezlehčuje. Skrze tragikomickou situaci zobrazuje absurditu, kterou rodí totalita. Přesvědčivé líčení Sallyho neuvěřitelných zážitků i jeho rozpolcenosti ze dvojího života, jenž ho přinutil hrát roli oběti i pachatele současně, umocňuje relativně poetická kamera skvělého polského kameramana Jacka Petryckého, častého spolupracovníka Agnieszky Hollandové. Snímek doprovází ohromující hudba Zbigniewa Preisnera, která dokresluje hloubku tragického osudu a nesmyslnost a nebezpečí ideologických tezí v životě člověka. Režisérka skvěle vede ve filmu debutujícího dvacetiletého Němce Marca Hofschneidera (coby Sallyho), který se k roli dostal náhodou. Původně měl postavu ztvárnit jeho starší bratr René, ale jelikož se začátek natáčení protahoval, René poněkud zestárl (v době realizace mu bylo již 29 let) a pro roli se už nehodil. Nakonec se ve filmu mihne jako Salomonův starší bratr Isaak. Ačkoli se Sallyho příhody mohou divákům zdát neuvěřitelné, byly inspirovány skutečnými životními anabázemi židovského chlapce Salomona Perela, jemuž se během 2. světové války podařilo uniknout nacistické perzekuci díky tomu, že se vydával za jednoho z nich. Perel pak po čtyřiceti letech mlčení vydal autentické svědectví o svém osudu. Jeho autobiografická kniha nazvaná Salomon - Přežil jsem v Hitlerjugend vyšla v 90. letech také v českém překladu. Bezmála „švejkovský", místy až bizarní snímek se setkal s velmi příznivým přijetím jak v USA, tak v Evropě. Výjimkou bylo Německo, které si nechtělo připomínat svou minulost. Dokonce zde byly vyvinuty aktivity, jež měly zabránit tomu, aby byl film vyslán do soutěže o Oscara. Zajímavé je, že podle původní verze scénáře měl končit scénou, v níž se Salomon Perel po letech setká s bývalými kolegy Němci a vzrušeně zpívá hitlerovské písně. Producenti se obávali reakcí židovského publika a závěr změnili - na plátně se objeví skutečný Salomon Perel, který po válce vykonal ještě jednu cestu, když odjel - tentokrát natrvalo - do Izraele. (Letní filmová škola)
    2
  • Výslech
    Výslech (1989)
    Film
    Virtuózní, životní výkon K. Jandové v náročné roli lehkomyslné kabaretní zpěvačky, uvržené v 50. letech do soukolí fanatické mašinérie státní bezpečnosti. Osamělá vzdoruje nekonečným výslechům, týrání a ponižování. Respektuje instinktivní úctu k sobě samé, odmítá svědčit proti vlastizrádci, impulsivně odmítá bezpráví, nespravedlnost, zločinný záměr degradovat její osobnost. V utrpení krystalizuje síla jejího charakteru. V uzavřeném prostředí cely a vyšetřovací místnosti autor nepateticky a dost naturalisticky načrtává modelové charaktery mučitelů a jejich obětí, vytvářeje emocionálně intenzivní psychologické monodrama v prudkém tempu. Jeden z nejvýznamnějších antikomunistických filmů se dostal do polských kin až v r. 1989, jako poslední uvolněný, neboť jeho režisér rok po jeho natočení emigroval do Kanady. Postavu komunismu oddané spoluvězenkyně vytvořila známá režisérka Agnieszka Hollandová.
    75%
    Virtuózní, životní výkon K. Jandové v náročné roli lehkomyslné kabaretní zpěvačky, uvržené v 50. letech do soukolí fanatické mašinérie státní bezpečnosti. Osamělá vzdoruje nekonečným výslechům, týrání a ponižování. Respektuje instinktivní úctu k sobě samé, odmítá svědčit proti vlastizrádci, impulsivně odmítá bezpráví, nespravedlnost, zločinný záměr degradovat její osobnost. V utrpení krystalizuje síla jejího charakteru. V uzavřeném prostředí cely a vyšetřovací místnosti autor nepateticky a dost naturalisticky načrtává modelové charaktery mučitelů a jejich obětí, vytvářeje emocionálně intenzivní psychologické monodrama v prudkém tempu. Jeden z nejvýznamnějších antikomunistických filmů se dostal do polských kin až v r. 1989, jako poslední uvolněný, neboť jeho režisér rok po jeho natočení emigroval do Kanady. Postavu komunismu oddané spoluvězenkyně vytvořila známá režisérka Agnieszka Hollandová.
    3
  • Iluminace
    Iluminace (1973)
    FilmRole: Man In Shelter
    Zanussiho charakterizuje v nejvýznamnějším období jeho tvorby věcný analytický přístup ke skutečnosti, poznamenaný skepsí a nedůvěrou k suverénním soudům. Intelektuální obezřetnost spojuje s respektem k základním mravním hodnotám, ústícím do obhajoby člověka jako individuality. Iluminace je filosofická esej o podstatě lidského bytí, obrazově složená ze série hraných, ostře stříhaných sekvencí, dokumentárních záběrů z laboratoří, továren, přírody, z diskusí studentů i z výroků autentických vědeckých osobností. Iluminace - zážitek náhlého porozumění, osvícení pravdou, láká hrdinu, který neuspokojený studiem bez kontaktu se skutečnou vědou, jde vlastní cestou: přes fyzikální pracoviště a biologické kabinety, neobejde astrofyziku, zavadí o astrology, zúčastní se hypnotických seancí, hledá odpovědi na mučivé otázky v psychiatrických nemocnicích i v rozhovorech s mnichy - chce poznat přirozenost a podstatu člověka, aby si správně zvolil své místo. Stav milosti nenachází, jeho několikaleté hledání končí rezignací, vzbuzující smutek, ne však zoufalství. K smíření se životem dospívá až po mnoha vlastních rozhodnutích, uskutečněných s plnou odpovědností a s pocitem povinnosti vůči manželce a dítěti.
    Žánry:Drama
    74%
    Zanussiho charakterizuje v nejvýznamnějším období jeho tvorby věcný analytický přístup ke skutečnosti, poznamenaný skepsí a nedůvěrou k suverénním soudům. Intelektuální obezřetnost spojuje s respektem k základním mravním hodnotám, ústícím do obhajoby člověka jako individuality. Iluminace je filosofická esej o podstatě lidského bytí, obrazově složená ze série hraných, ostře stříhaných sekvencí, dokumentárních záběrů z laboratoří, továren, přírody, z diskusí studentů i z výroků autentických vědeckých osobností. Iluminace - zážitek náhlého porozumění, osvícení pravdou, láká hrdinu, který neuspokojený studiem bez kontaktu se skutečnou vědou, jde vlastní cestou: přes fyzikální pracoviště a biologické kabinety, neobejde astrofyziku, zavadí o astrology, zúčastní se hypnotických seancí, hledá odpovědi na mučivé otázky v psychiatrických nemocnicích i v rozhovorech s mnichy - chce poznat přirozenost a podstatu člověka, aby si správně zvolil své místo. Stav milosti nenachází, jeho několikaleté hledání končí rezignací, vzbuzující smutek, ne však zoufalství. K smíření se životem dospívá až po mnoha vlastních rozhodnutích, uskutečněných s plnou odpovědností a s pocitem povinnosti vůči manželce a dítěti.
    Žánry:Drama
    4
  • Bez konce
    Bez konce (1985)
    Film
    Píše se rok 1982. V Polsku je vyhlášen výjimečný stav a organizace Solidarita postavena mimo zákon. Urszulu potkává životní tragédie - ztratí manžela. Aby se psychicky nezhroutila, zaměřuje veškerou pozornost na překlady Orwellova díla a na svého syna. Její manžel Antek se k ní však stále vrací. Býval totiž obhájcem politických vězňů a trápí ho, že svůj poslední případ nestihl dokončit. Metafyzická a politická rovina příběhu se prolínají...
    Žánry:DramaRomantický
    73%
    Píše se rok 1982. V Polsku je vyhlášen výjimečný stav a organizace Solidarita postavena mimo zákon. Urszulu potkává životní tragédie - ztratí manžela. Aby se psychicky nezhroutila, zaměřuje veškerou pozornost na překlady Orwellova díla a na svého syna. Její manžel Antek se k ní však stále vrací. Býval totiž obhájcem politických vězňů a trápí ho, že svůj poslední případ nestihl dokončit. Metafyzická a politická rovina příběhu se prolínají...
    Žánry:DramaRomantický
    5
  • Černý čtvrtek. Janek Wiśniewski padl
    Černý čtvrtek. Janek Wiśniewski padl (2011)
    Film
    • Netflix
    72%
    6
  • Günese yolculuk
    Günese yolculuk (1999)
    Film
    Mehmet, mladý Turek, který se nedávno přistěhoval z vesnice Tire, se v Istanbulu zaměstná jako hledač úniků vody pod povrchem ulic. Kvůli zvláštní shodě okolností je omylem považován za Kurda, uvězněn a brutálně zbit. Po propuštění o týden později se stává vyděděncem označeným za Kurda, ztrácí byt, práci a nakonec i přítelkyni Arzu. Když je jeho kurdský přítel Berzan zabit při pouličním protestu vyvolaném hladovkou, Mehmet se vydává na cestu, aby vrátil tělo do Berzanovy rodné vesnice poblíž irácké hranice, a dozvídá se, proč je tolik Kurdů uprchlíky.
    70%
    Mehmet, mladý Turek, který se nedávno přistěhoval z vesnice Tire, se v Istanbulu zaměstná jako hledač úniků vody pod povrchem ulic. Kvůli zvláštní shodě okolností je omylem považován za Kurda, uvězněn a brutálně zbit. Po propuštění o týden později se stává vyděděncem označeným za Kurda, ztrácí byt, práci a nakonec i přítelkyni Arzu. Když je jeho kurdský přítel Berzan zabit při pouličním protestu vyvolaném hladovkou, Mehmet se vydává na cestu, aby vrátil tělo do Berzanovy rodné vesnice poblíž irácké hranice, a dozvídá se, proč je tolik Kurdů uprchlíky.
    7
  • Aktorzy prowincjonalni
    Aktorzy prowincjonalni (1979)
    Film
    Film se odehrává v malém městečku nedaleko Varšavy, kam přijíždí mladý a nadějný režisér, aby nastudoval klasickou hru (Wyspiański "Osvobození") v moderním pojetí. Všichni v produkci dostávají své obvyklé stereotypní role, ale stárnoucí idol souboru cítí příležitost podat životní výkon. Pro mladého režiséra je už všechno dané. Hlavní herec se ale nevzdává a snaží se roli vrátit do podoby podle jeho představ. Jeho žena naslouchá jeho obavám, stížnostem a frustracím, a zároveň se smiřuje s uvadající kariérou v loutkovém divadle.
    68%
    Film se odehrává v malém městečku nedaleko Varšavy, kam přijíždí mladý a nadějný režisér, aby nastudoval klasickou hru (Wyspiański "Osvobození") v moderním pojetí. Všichni v produkci dostávají své obvyklé stereotypní role, ale stárnoucí idol souboru cítí příležitost podat životní výkon. Pro mladého režiséra je už všechno dané. Hlavní herec se ale nevzdává a snaží se roli vrátit do podoby podle jeho představ. Jeho žena naslouchá jeho obavám, stížnostem a frustracím, a zároveň se smiřuje s uvadající kariérou v loutkovém divadle.
    8
  • Boisko bezdomnych
    Boisko bezdomnych (2008)
    Film
    Skupinka bezdomovců se nadchne pro připravované mistrovství světa ve fotbale, jež je určeno právě jim, lidem žijícím na ulici. Jacek, bývalý fotbalista, který se také nešťastnou náhodou stává mužem bez domova, se ujímá místa trenéra a začíná své svěřence připravovat na turnaj. Nový smysl života a společný cíl muže velmi sbližuje. Když se do jejich kolektivu dostane mladá dokumentaristka Sewka, která se zajímá o jejich osudy, křivdy i všední pocity, vychází najevo, že bezdomovci nalézají ve fotbale víc než jen pouhé potěšení ze hry. V ofsajdu je satirickou komedií se sociálním podtextem. Přímost sdělení je umocněna pohyblivou ruční kamerou, jež proniká mezi bezdomovce a obratně se pohybuje ve veřejném prostředí. [FebioFest 2009]
    Žánry:DramaKomedie
    68%
    Skupinka bezdomovců se nadchne pro připravované mistrovství světa ve fotbale, jež je určeno právě jim, lidem žijícím na ulici. Jacek, bývalý fotbalista, který se také nešťastnou náhodou stává mužem bez domova, se ujímá místa trenéra a začíná své svěřence připravovat na turnaj. Nový smysl života a společný cíl muže velmi sbližuje. Když se do jejich kolektivu dostane mladá dokumentaristka Sewka, která se zajímá o jejich osudy, křivdy i všední pocity, vychází najevo, že bezdomovci nalézají ve fotbale víc než jen pouhé potěšení ze hry. V ofsajdu je satirickou komedií se sociálním podtextem. Přímost sdělení je umocněna pohyblivou ruční kamerou, jež proniká mezi bezdomovce a obratně se pohybuje ve veřejném prostředí. [FebioFest 2009]
    Žánry:DramaKomedie
    9
  • Shooters
    Shooters (2001)
    Film
    Shooters je dramatický dokumentární film režiséra Dana Reeda pro Suspect Device Films. Film se odehrává v Liverpoolu a jako herci v něm vystupují místní zločinci, kteří zobrazují životy místních "gangsterů". Nejvíce se proslavil tím, že byl zcela bez scénáře, kromě stručného nástinu; každá scéna byla improvizovaná a herci si dialogy vymýšleli sami.
    Žánry:Krimi
    Režie:Dan Reed
    66%
    Shooters je dramatický dokumentární film režiséra Dana Reeda pro Suspect Device Films. Film se odehrává v Liverpoolu a jako herci v něm vystupují místní zločinci, kteří zobrazují životy místních "gangsterů". Nejvíce se proslavil tím, že byl zcela bez scénáře, kromě stručného nástinu; každá scéna byla improvizovaná a herci si dialogy vymýšleli sami.
    Žánry:Krimi
    Režie:Dan Reed
    10
  • Léčitel
    Léčitel (2002)
    Film
    64%
    11
  • Spravedlivý
    Spravedlivý (2016)
    Film
    Šestiletá Hania, sirota, je přijata mladým polským párem, který se i přes obrovská rizika rozhodne dát jí nejen útočiště, ale i lásku. Anastasia a Jan se s nasazením života snaží zachránit nejen Haniin život, ale také jí pomoci zůstat dítětem. Klíčovou roli zde hraje Pajtek, považovaný za místního podivína, který se stává dívčiným nejbližším přítelem, náhradou za staršího bratra, jenž i v těch nejtěžších chvílích dokáže odvést její pozornost od zla tohoto světa a nakazit ji svou radostí ze života.
    Žánry:Drama
    64%
    Šestiletá Hania, sirota, je přijata mladým polským párem, který se i přes obrovská rizika rozhodne dát jí nejen útočiště, ale i lásku. Anastasia a Jan se s nasazením života snaží zachránit nejen Haniin život, ale také jí pomoci zůstat dítětem. Klíčovou roli zde hraje Pajtek, považovaný za místního podivína, který se stává dívčiným nejbližším přítelem, náhradou za staršího bratra, jenž i v těch nejtěžších chvílích dokáže odvést její pozornost od zla tohoto světa a nakazit ji svou radostí ze života.
    Žánry:Drama
    12
  • Žabí lamento
    Žabí lamento (2005)
    Film
    57%
    13
  • Potomek knížat
    Potomek knížat (2011)
    Film
    Zbyszek je mladík, jemuž otec, samorostlý filozof, od mládí vštěpoval, že se může vymanit ze svazujících vesnických poměrů a že by měl usilovat o dosažení harmonie. Zbyszkovi se ale nedaří, ze studií práv ve městě je vyloučen a zoufale se mu nedostává peněz, protože matka jen stěží sama splácí dluhy otce, jenž svoje ideály nakonec utopil v alkoholu. V širším plánu je film obrazem chudého východopolského venkova, kde panuje vysoká nezaměstnanost, bují alkoholismus a zároveň životy lidí ovlivňuje bigotní katolicismus. Nejednoznačný a zvláštním způsobem fascinující Zbyszek, toužící udělat něco se svým životem, avšak neschopný činu, je jednou z nejzajímavějších postav, jaké se v polské kinematografii v posledních letech objevily. Uměřené černobílé obrazy zkušeného kameramana Jacka Petryckého dokonale souznějí s vyprávěným příběhem a zesilují jeho filozofické vyznění. (47th KVIFF)
    Žánry:Drama
    56%
    Zbyszek je mladík, jemuž otec, samorostlý filozof, od mládí vštěpoval, že se může vymanit ze svazujících vesnických poměrů a že by měl usilovat o dosažení harmonie. Zbyszkovi se ale nedaří, ze studií práv ve městě je vyloučen a zoufale se mu nedostává peněz, protože matka jen stěží sama splácí dluhy otce, jenž svoje ideály nakonec utopil v alkoholu. V širším plánu je film obrazem chudého východopolského venkova, kde panuje vysoká nezaměstnanost, bují alkoholismus a zároveň životy lidí ovlivňuje bigotní katolicismus. Nejednoznačný a zvláštním způsobem fascinující Zbyszek, toužící udělat něco se svým životem, avšak neschopný činu, je jednou z nejzajímavějších postav, jaké se v polské kinematografii v posledních letech objevily. Uměřené černobílé obrazy zkušeného kameramana Jacka Petryckého dokonale souznějí s vyprávěným příběhem a zesilují jeho filozofické vyznění. (47th KVIFF)
    Žánry:Drama
    14
  • A Kind of Hush
    A Kind of Hush (1999)
    Film
    Šestice teenagerů, kteří byli v dětství traumatizováni zneužíváním, se spojí, aby vytvořili gang. Jejich cílem je pomsta těm, kteří se na nich dopustili zločinů. Vůdce gangu je jediný, kdo má relativně normální život. Bydlí v hotelu, kde se učí a přátelí se s manažery, kteří mu nahrazují rodiče. Když ale ostatní začnou útočit na své trýznitele, Smith je do tohoto konfliktu také zatažen.
    Žánry:Drama
    45%
    Šestice teenagerů, kteří byli v dětství traumatizováni zneužíváním, se spojí, aby vytvořili gang. Jejich cílem je pomsta těm, kteří se na nich dopustili zločinů. Vůdce gangu je jediný, kdo má relativně normální život. Bydlí v hotelu, kde se učí a přátelí se s manažery, kteří mu nahrazují rodiče. Když ale ostatní začnou útočit na své trýznitele, Smith je do tohoto konfliktu také zatažen.
    Žánry:Drama
    15
  • Odnajdę Cię
    Odnajdę Cię (2018)
    Film
    • Netflix
    43%
    16
  • Letní láska
    Letní láska (2006)
    Film
    Do města přijíždí cizinec (Karel Roden) s mrtvolou hledaného muže (Val Kilmer). Tak začíná „první polský western“, svébytná žánrová variace, dílo vyhlášeného výtvarného umělce Piotra Uklanského. Nevytvořil parodii ani poctu: spíše využil „nejustálenější filmový žánr“ jako rámec symbolického filmu. Postavy tu nemají jména, některé během příběhu nepromluví. Přítomnost „hvězdně obsazené mrtvoly“ je rýpnutím do nutkání evropských produkcí mít v obsazení hollywoodskou hvězdu. Cizinec (Roden) se záhy zaplete do milostného příběhu místní barmanky (Katarzyna Figura) a alkoholem nasáklého šerifa (Bogusław Linda). „Okopírovaná kopie“ Letní láska, natáčená v horských exteriérech na jihu Polska, oplývá černým humorem a sytě depresivní westernovou atmosférou. Po premiéře na festivalu v Benátkách je uváděna jak v kontextu současného umění, tak filmu. [MFF KV 2008]
    Žánry:Western
    35%
    Do města přijíždí cizinec (Karel Roden) s mrtvolou hledaného muže (Val Kilmer). Tak začíná „první polský western“, svébytná žánrová variace, dílo vyhlášeného výtvarného umělce Piotra Uklanského. Nevytvořil parodii ani poctu: spíše využil „nejustálenější filmový žánr“ jako rámec symbolického filmu. Postavy tu nemají jména, některé během příběhu nepromluví. Přítomnost „hvězdně obsazené mrtvoly“ je rýpnutím do nutkání evropských produkcí mít v obsazení hollywoodskou hvězdu. Cizinec (Roden) se záhy zaplete do milostného příběhu místní barmanky (Katarzyna Figura) a alkoholem nasáklého šerifa (Bogusław Linda). „Okopírovaná kopie“ Letní láska, natáčená v horských exteriérech na jihu Polska, oplývá černým humorem a sytě depresivní westernovou atmosférou. Po premiéře na festivalu v Benátkách je uváděna jak v kontextu současného umění, tak filmu. [MFF KV 2008]
    Žánry:Western
    17
  • Operace Dunaj
    Operace Dunaj (2009)
    Film
    Film připomíná invazi vojsk Varšavské smlouvy do Československa v srpnu 1968. Vypráví o polském tanku, který se v Čechách ztratí během srpnové invaze. Jacek Glomb říká: „Chci natočit to, čemu se v Polsku říká komediodram, česky tragikomedie. Zajímá mě historie z pohledu člověka, ne ideologie. Je to film o porozumění." Film vychází z divadelní inscenace, kterou Jacek Glomb uvedl v divadle v Legnici v roce 2006. Legnice má k invazi hlubší vztah: byl zde štáb, ze kterého šly invazní rozkazy. Do Legnice byli také po svém zatčení převezeni představitelé Pražského jara.
    29%
    Film připomíná invazi vojsk Varšavské smlouvy do Československa v srpnu 1968. Vypráví o polském tanku, který se v Čechách ztratí během srpnové invaze. Jacek Glomb říká: „Chci natočit to, čemu se v Polsku říká komediodram, česky tragikomedie. Zajímá mě historie z pohledu člověka, ne ideologie. Je to film o porozumění." Film vychází z divadelní inscenace, kterou Jacek Glomb uvedl v divadle v Legnici v roce 2006. Legnice má k invazi hlubší vztah: byl zde štáb, ze kterého šly invazní rozkazy. Do Legnice byli také po svém zatčení převezeni představitelé Pražského jara.
    18

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.