Ken Lundy: Nejlepší filmy a seriály

6.7

Ken Lundy: Filmy a seriály

  • Zuzanka v nesnázích
    Zuzanka v nesnázích (1942)
    FilmRole: Elevator Boy (uncredited)
    72%
    1
  • Zahraniční aféra
    Zahraniční aféra (1948)
    Film
    Billy Wilder se vrátil v roce 1945 do Německa na žádost Úřadu válečných informací. Díky svému předválečnému působení dobře znal většinu pracovníků německého filmového průmyslu a mohl se tedy kompetentně podílet na jeho denacifikaci. Kilometry spojeneckého filmového materiálu, zachycujícího osvobozování koncentračních táborů, ho přitom inspirovaly k vytvoření dokumentu Death Mills (Mlýny smrti), který měl německé obyvatelstvo konfrontovat s vlastní minulostí a odpovědností za ni. Ironií je, že zatímco vedle služebních povinností (marně) pátral po osudu své rodiny, pobyt v Německu mu vnukl i myšlenku na nový film - romantickou komedii. Berlín v ruinách, plný zoufalých hladovějících lidí, byl pro ni podle něj dokonalou kulisou. Souhlas s natáčením získal u vojenského velení argumentem, že němečtí diváci už jsou vůči přímočaré propagandě imunní, zatímco on je zabaví a přitom jim kýžené poselství jakoby mimochodem podsune. Ať už byly Wilderovy osobní pocity vůči Němcům jakékoli (Jeho zkušenost: Nepotkal jsem jediného nacistu. Každý byl oběť, každý byl v odboji se po letech objeví i v Raz dva tři), jeho popis situace a vztahů v poválečné metropoli je podle očekávání sarkastický. Na jednom pólu je úchvatná barová zpěvačka Erika von Schlutowová, která byla za války Goebbelsovou milenkou - nebo Göringovou? Jednoho z nich určitě a která beze studu přežívá díky náklonnosti spojeneckých důstojníků. Na straně druhé stojí upjatá členka kongresové komise Phoebe Frostová z Iowy, jež přijela do Berlína na vizitaci. K ruce je jí přidělen kapitán John Pringle, který je ovšem Eričiným milencem. Další směřování děje je zřejmé. Rámec, který Wilder pro tento klasický model muže mezi dvěma ženami zvolil, je pro romantickou komedii velmi atypický, však je také Zahraniční aféra více politickým filmem než romancí. Jako romance popravdě příliš nefunguje, už proto, že postava Eriky je podstatně životnější a přitažlivější než rigidní Phoebe, vztahové rozuzlení je tudíž diktováno více potřebou než logikou. Daleko přesvědčivější je snímek coby režisérův pohled na viníky a spravedlivé, přičemž jednoznačnost tohoto hodnocení se (pro Wildera typicky) záměrně a významně rozostřuje. Snad proto byl tento původně propagandistický film v Německu poprvé uveden až v roce 1977! - Iva Hejlíčková (Letní filmová škola)
    71%
    Billy Wilder se vrátil v roce 1945 do Německa na žádost Úřadu válečných informací. Díky svému předválečnému působení dobře znal většinu pracovníků německého filmového průmyslu a mohl se tedy kompetentně podílet na jeho denacifikaci. Kilometry spojeneckého filmového materiálu, zachycujícího osvobozování koncentračních táborů, ho přitom inspirovaly k vytvoření dokumentu Death Mills (Mlýny smrti), který měl německé obyvatelstvo konfrontovat s vlastní minulostí a odpovědností za ni. Ironií je, že zatímco vedle služebních povinností (marně) pátral po osudu své rodiny, pobyt v Německu mu vnukl i myšlenku na nový film - romantickou komedii. Berlín v ruinách, plný zoufalých hladovějících lidí, byl pro ni podle něj dokonalou kulisou. Souhlas s natáčením získal u vojenského velení argumentem, že němečtí diváci už jsou vůči přímočaré propagandě imunní, zatímco on je zabaví a přitom jim kýžené poselství jakoby mimochodem podsune. Ať už byly Wilderovy osobní pocity vůči Němcům jakékoli (Jeho zkušenost: Nepotkal jsem jediného nacistu. Každý byl oběť, každý byl v odboji se po letech objeví i v Raz dva tři), jeho popis situace a vztahů v poválečné metropoli je podle očekávání sarkastický. Na jednom pólu je úchvatná barová zpěvačka Erika von Schlutowová, která byla za války Goebbelsovou milenkou - nebo Göringovou? Jednoho z nich určitě a která beze studu přežívá díky náklonnosti spojeneckých důstojníků. Na straně druhé stojí upjatá členka kongresové komise Phoebe Frostová z Iowy, jež přijela do Berlína na vizitaci. K ruce je jí přidělen kapitán John Pringle, který je ovšem Eričiným milencem. Další směřování děje je zřejmé. Rámec, který Wilder pro tento klasický model muže mezi dvěma ženami zvolil, je pro romantickou komedii velmi atypický, však je také Zahraniční aféra více politickým filmem než romancí. Jako romance popravdě příliš nefunguje, už proto, že postava Eriky je podstatně životnější a přitažlivější než rigidní Phoebe, vztahové rozuzlení je tudíž diktováno více potřebou než logikou. Daleko přesvědčivější je snímek coby režisérův pohled na viníky a spravedlivé, přičemž jednoznačnost tohoto hodnocení se (pro Wildera typicky) záměrně a významně rozostřuje. Snad proto byl tento původně propagandistický film v Německu poprvé uveden až v roce 1977! - Iva Hejlíčková (Letní filmová škola)
    2
  • Trouble Makers
    Trouble Makers (1948)
    Film
    66%
    3
  • Junior G-Men
    Junior G-Men (1940)
    FilmRole: Buck
    Parta pouličních dětí a klub rádoby federálních agentů z předměstí, zpočátku rivalové, spojí síly, aby zachránili otce jednoho z dětí, vynálezce supervýbušniny a dálkového detonátoru, ze spárů skupiny zahraničních rozvracečů zvaných "Plamenná pochodeň". Dvanáctidílný filmový seriál s kapitolami: 1. Nepřátelé uvnitř 2. Výbuch zkázy 3. Lidský dynamit 4. Spalující nebezpečí 5. V pasti zrádců 6. Zrada zrádců 7. Plamenná smrt 8. Vymrštěni do prostoru 9. Strmý pád do záhuby 10. Daň za zradu 11. Blížící se zkáza 12. Síla patriotismu
    Žánry:DramaKrimi
    66%
    Parta pouličních dětí a klub rádoby federálních agentů z předměstí, zpočátku rivalové, spojí síly, aby zachránili otce jednoho z dětí, vynálezce supervýbušniny a dálkového detonátoru, ze spárů skupiny zahraničních rozvracečů zvaných "Plamenná pochodeň". Dvanáctidílný filmový seriál s kapitolami: 1. Nepřátelé uvnitř 2. Výbuch zkázy 3. Lidský dynamit 4. Spalující nebezpečí 5. V pasti zrádců 6. Zrada zrádců 7. Plamenná smrt 8. Vymrštěni do prostoru 9. Strmý pád do záhuby 10. Daň za zradu 11. Blížící se zkáza 12. Síla patriotismu
    Žánry:DramaKrimi
    4
  • Mr. Dynamite
    Mr. Dynamite (1941)
    FilmRole: Sandlot Baseball Boy
    64%
    5
  • Brimstone
    Brimstone (1949)
    Film
    64%
    6
  • Back Street
    Back Street (1941)
    Film
    64%
    7
  • Sweet Rosie O'Grady
    Sweet Rosie O'Grady (1943)
    Film
    62%
    8
  • Junior G-Men of the Air
    Junior G-Men of the Air (1942)
    Film
    62%
    9
  • Sealed Lips
    Sealed Lips (1942)
    Film
    62%
    10
  • Sioux City Sue
    Sioux City Sue (1946)
    FilmRole: Jody
    62%
    11
  • Unmasked
    Unmasked (1950)
    Film
    Šéfredaktor bulvárního plátku si půjčuje peníze od své milenky, manželky bohatého divadelního producenta, a slibuje, že si ji vezme, až se rozvede. Její manžel jí však rozvod nechce povolit a vezme zpět všechny peníze a šperky, které jí dal. Šéfredaktor uvidí manžela odcházet z jejího bytu, a když vidí svou příležitost, zabije ji, vezme si všechny své dlužní úpisy (a šperky) a vraždu hodí na manžela.
    60%
    Šéfredaktor bulvárního plátku si půjčuje peníze od své milenky, manželky bohatého divadelního producenta, a slibuje, že si ji vezme, až se rozvede. Její manžel jí však rozvod nechce povolit a vezme zpět všechny peníze a šperky, které jí dal. Šéfredaktor uvidí manžela odcházet z jejího bytu, a když vidí svou příležitost, zabije ji, vezme si všechny své dlužní úpisy (a šperky) a vraždu hodí na manžela.
    12

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.