André S. Labarthe: Nejlepší filmy a seriály

6.7

André S. Labarthe: Filmy a seriály

  • "Cinéastes de notre temps" John Cassavetes
    "Cinéastes de notre temps" John Cassavetes (1969)
    Film
    77%
    1
  • Žít svůj život
    Žít svůj život (1962)
    FilmRole: Paul
    74%
    2
  • Šílená láska
    Šílená láska (1969)
    FilmRole: Le réalisateur
    73%
    3
  • U konce s dechem
    U konce s dechem (1960)
    FilmRole: Journalist at Orly
    • iTunes
    Legendární nestárnoucí debut klasika francouzské Nouvelle vague. Pastiš filmových žánrů v originální filmové koláži-dekonstrukci. Neúnavný rebel a experimentátor Jean-Luc Godard s pomocí svého dvorního kameramana Raoula Coutarda posílá vycházející hvězdu Belmonda na osudnou štafetu v ulicích Paříže. Jednoduchý příběh o krádeži auta, následné vraždě a útěku překvapuje formální vytříbeností a bezprostředním vyprávěním a fragmentárností. Téměř závratné tempo příběhu o přitažlivém rebelovi, okouzlujícím a ležérním vrahu na útěku představuje odvetu mladé filmařské generace úzkoprsé společnosti. Režisér si nenuceně pohrává s žánrovými klišé a hlásí se k anarchistickému okouzlení zločinem, sexem, násilím. Přitom znovu objevuje krásu filmové interpunkce, jak ji definoval Griffith nebo Feuilladův Fantomas. Nevyhýbá se kontrapunktnímu srovnání, hýří širokou paletou nástrojů, od klasického Mozarta, až po odvazový jazz. Snímek má i příznačné poslání bezstarostné jízdy a volného pádu, tak typické pro divoké mládí a bezohlednou upřímnost. Sotva se totiž Godardův hrdina nadechne, pokud mu to závratné tempo a těkající kamera umožní, již chcípá na bílé laině ulice. Vzkřísení filmové řeči a nastartování nových vyjadřovacích možností, které U konce s dechem signalizuje, má i dodnes nesmírný vliv, který je možno najít i u tak rozdílného režiséra, jako je Quentin Tarrantino. Přitom jeden z nejvlivnějších a stále svěžích snímků světové kultury není jen dílem jednotlivce. Ďábelský koktejl a manifest Nové vlny o rychlé jízdě, vraždě, bezstarostné mládeži, pop-ikonách západní kultury totiž pomáhali namíchat tehdy ještě nepříliš známé osobnosti jako režiséři François Truffaut, Claude Chabrol nebo Jean-Pierre Melville. "Osobnost poněkud odlišná od Wellese, Buňuela, Bergmana, Claira. Oproti jejich dlouhé tvorbě má za sebou teprve sedm let režijní práce, na rozdíl od nich nemá vyhlídky stát se klasikem sedmého umění. Jeho filmy poznamenává spontánní, živelné hledání nových možností, zkoušení nosnosti výrazových prostředků, neukončenost tvaru, kvas myšlenky, určitá nekázeň, což všechno se špatně slučuje s požadavky, jež bývají zpravidla kladeny na zralá, mistrovská díla." (Ljubomír Oliva)
    72%
    Legendární nestárnoucí debut klasika francouzské Nouvelle vague. Pastiš filmových žánrů v originální filmové koláži-dekonstrukci. Neúnavný rebel a experimentátor Jean-Luc Godard s pomocí svého dvorního kameramana Raoula Coutarda posílá vycházející hvězdu Belmonda na osudnou štafetu v ulicích Paříže. Jednoduchý příběh o krádeži auta, následné vraždě a útěku překvapuje formální vytříbeností a bezprostředním vyprávěním a fragmentárností. Téměř závratné tempo příběhu o přitažlivém rebelovi, okouzlujícím a ležérním vrahu na útěku představuje odvetu mladé filmařské generace úzkoprsé společnosti. Režisér si nenuceně pohrává s žánrovými klišé a hlásí se k anarchistickému okouzlení zločinem, sexem, násilím. Přitom znovu objevuje krásu filmové interpunkce, jak ji definoval Griffith nebo Feuilladův Fantomas. Nevyhýbá se kontrapunktnímu srovnání, hýří širokou paletou nástrojů, od klasického Mozarta, až po odvazový jazz. Snímek má i příznačné poslání bezstarostné jízdy a volného pádu, tak typické pro divoké mládí a bezohlednou upřímnost. Sotva se totiž Godardův hrdina nadechne, pokud mu to závratné tempo a těkající kamera umožní, již chcípá na bílé laině ulice. Vzkřísení filmové řeči a nastartování nových vyjadřovacích možností, které U konce s dechem signalizuje, má i dodnes nesmírný vliv, který je možno najít i u tak rozdílného režiséra, jako je Quentin Tarrantino. Přitom jeden z nejvlivnějších a stále svěžích snímků světové kultury není jen dílem jednotlivce. Ďábelský koktejl a manifest Nové vlny o rychlé jízdě, vraždě, bezstarostné mládeži, pop-ikonách západní kultury totiž pomáhali namíchat tehdy ještě nepříliš známé osobnosti jako režiséři François Truffaut, Claude Chabrol nebo Jean-Pierre Melville. "Osobnost poněkud odlišná od Wellese, Buňuela, Bergmana, Claira. Oproti jejich dlouhé tvorbě má za sebou teprve sedm let režijní práce, na rozdíl od nich nemá vyhlídky stát se klasikem sedmého umění. Jeho filmy poznamenává spontánní, živelné hledání nových možností, zkoušení nosnosti výrazových prostředků, neukončenost tvaru, kvas myšlenky, určitá nekázeň, což všechno se špatně slučuje s požadavky, jež bývají zpravidla kladeny na zralá, mistrovská díla." (Ljubomír Oliva)
    4
  • RoGoPaG
    RoGoPaG (1963)
    FilmRole: ("Nový svět")
    71%
    5
  • Jdi za mámou, táta pracuje
    Jdi za mámou, táta pracuje (1978)
    FilmRole: Doctor
    65%
    6
  • Německo rok 90 devět nula
    Německo rok 90 devět nula (1991)
    FilmRole: Récitant
    65%
    7
  • Noviciat
    Noviciat (1964)
    Film
    Šmírák, který byl přistižen při špehování kurzu sebeobrany pro ženy, je zajat vedoucí kurzu. Zpočátku ho kurz používá jako cvičného panáka, ale jeho zacházení ze strany žen se postupně stává nebezpečnějším a ponižujícím.
    63%
    Šmírák, který byl přistižen při špehování kurzu sebeobrany pro ženy, je zajat vedoucí kurzu. Zpočátku ho kurz používá jako cvičného panáka, ale jeho zacházení ze strany žen se postupně stává nebezpečnějším a ponižujícím.
    8
  • Turné
    Turné (2010)
    FilmRole: Le patron du cabaret
    • Edison
    • Magenta TV
    Úspěšný pařížský televizní producent Joachim se na prahu čtyřicítky na všechno vykašlal – na své děti, přátele, nepřátele, lásky i výčitky svědomí – a odjel do Ameriky, aby tam opět začal od píky. Do vlasti se vrací s turné striptérek New Burlesque, kterým nasliboval vysněnou Francii a Paříž… Showgirls si navzdory neosobním hotelům, hudbě ve výtazích a nedostatku peněz vytvoří extravagantní fantaskní svět plný vřelosti a večírků.
    Žánry:Komedie
    62%
    Úspěšný pařížský televizní producent Joachim se na prahu čtyřicítky na všechno vykašlal – na své děti, přátele, nepřátele, lásky i výčitky svědomí – a odjel do Ameriky, aby tam opět začal od píky. Do vlasti se vrací s turné striptérek New Burlesque, kterým nasliboval vysněnou Francii a Paříž… Showgirls si navzdory neosobním hotelům, hudbě ve výtazích a nedostatku peněz vytvoří extravagantní fantaskní svět plný vřelosti a večírků.
    Žánry:Komedie
    9
  • Novo
    Novo (2002)
    Film
    Ti, co ho milovali včera, by neměli počítat s dneškem. Ti, co se do něj zamilovali dnes, riskují, že jim zítra zlomí srdce. Graham (Eduardo Noriega) pracuje jako úředník v kopírovacím studiu. Má vše, po čem ženy touží: je šarmantní, vtipný a sexy. V důsledku úrazu však trpí ztrátou dlouhodobé paměti. Většinu věcí zapomíná už po pár minutách. Nepoznává svou ženu Isabelle (Paz Vega), syna Antoina (Lenny Bueno) ani svého nejlepšího přítele Freda (Eric Caravaca). Od té doby, co pro něj každý den začíná všechno znovu, se Graham vyrovnává se životem zaznamenáváním všech detailů do elektronického deníku a snaží se najít klíč ke své identitě. Někomu jeho postižení vyhovuje, někdo jím trpí. Grahamova atraktivní nadřízená Sabine (Nathalie Richard) využívá jeho pohlavní touhu ve svůj prospěch. Krásná Irene (Anna Mouglalis) se marně snaží vzdorovat Grahamovu neodolatelnému šarmu. Ale jak se do ní může Graham opravdu zamilovat, když je pro něj každé setkání jako první? Irene se snaží najít nové cesty v jejich vztahu. Musí si pamatovat vše, co prožívají - pro ně pro oba. Každý v Grahamově okolí má své důvody, proč by se měl a nebo neměl uzdravit.
    51%
    Ti, co ho milovali včera, by neměli počítat s dneškem. Ti, co se do něj zamilovali dnes, riskují, že jim zítra zlomí srdce. Graham (Eduardo Noriega) pracuje jako úředník v kopírovacím studiu. Má vše, po čem ženy touží: je šarmantní, vtipný a sexy. V důsledku úrazu však trpí ztrátou dlouhodobé paměti. Většinu věcí zapomíná už po pár minutách. Nepoznává svou ženu Isabelle (Paz Vega), syna Antoina (Lenny Bueno) ani svého nejlepšího přítele Freda (Eric Caravaca). Od té doby, co pro něj každý den začíná všechno znovu, se Graham vyrovnává se životem zaznamenáváním všech detailů do elektronického deníku a snaží se najít klíč ke své identitě. Někomu jeho postižení vyhovuje, někdo jím trpí. Grahamova atraktivní nadřízená Sabine (Nathalie Richard) využívá jeho pohlavní touhu ve svůj prospěch. Krásná Irene (Anna Mouglalis) se marně snaží vzdorovat Grahamovu neodolatelnému šarmu. Ale jak se do ní může Graham opravdu zamilovat, když je pro něj každé setkání jako první? Irene se snaží najít nové cesty v jejich vztahu. Musí si pamatovat vše, co prožívají - pro ně pro oba. Každý v Grahamově okolí má své důvody, proč by se měl a nebo neměl uzdravit.
    10

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.