Julie Atlas Muz (narozena jako Julie Ann Muz 30. května 1973 v Detroitu, Michigan, USA) je americká performerka, tanečnice, burleskní umělkyně, divadelní režisérka a herečka.
Julie Atlas Muz je především známá jako významná osobnost newyorské burleskní scény a neo-burleskního obrození. V roce 2006 získala prestižní titul Miss Exotic World a také Miss Coney Island, čímž si upevnila svou pozici v burleskním světě. Deník The New York Times ji označil za "královnu burlesky". Vystudovala Oberlin College, kde získala titul v oboru tance a historie, což jí poskytlo pevné základy pro její pozdější uměleckou kariéru.
V počátcích své kariéry v New Yorku se Julie Atlas Muz věnovala experimentálnímu divadlu a tanci, ale postupně se přesunula k burleskním vystoupením, která jí poskytovala větší uměleckou svobodu a bezprostřední kontakt s publikem. V průběhu 2000. let působila jako "hlavní mořská panna" v nyní již zaniklém newyorském nočním klubu The Coral Room, kde vystupovala v obřím akváriu s mořskou vodou o objemu 9000 galonů. Své mořské vystoupení předvedla také na Bienále ve Valencii v roce 2005, kde plavala v největším evropském akváriu s mořskou vodou. Zajímavostí je, že trénovala herečku Kate Winslet pro její scény jako mořská panna ve filmu Romance and Cigarettes (2006) režiséra Johna Turturra.
Ve filmové oblasti se Julie Atlas Muz objevila v několika snímcích. Hrála ve filmu Marie and Bruce (2004) režiséra Toma Cairnse, kde ztvárnila roli Ženy v okně. Dále účinkovala v sci-fi antologii Robot Stories (2003) a v televizním seriálu Bored to Death (2009). Její filmografie sice není rozsáhlá, ale její výrazný umělecký projev a osobitý styl ji řadí mezi zajímavé osobnosti nezávislé filmové scény. V roce 2012 se provdala za britského herce Mata Frasera, s nímž vytvořila úspěšné představení Beauty and the Beast, které kombinuje klasickou pohádku s jejich vlastním milostným příběhem. Toto představení získalo uznání kritiky a bylo uvedeno v prestižních divadlech včetně londýnského Young Vic Theatre.
Julie Atlas Muz je také uznávanou umělkyní v oblasti performance art. V roce 2004 byla mezi umělci, kteří vystupovali na Whitney Biennial v Whitney Museum of American Art, kde spolu s třinácti dalšími účinkujícími předvedla svou interpretaci Stravinského "Svěcení jara", inspirovanou životem a smrtí JonBenét Ramsey. V roce 2007 kurátorovala spolu s Kembrou Pfahler multimediální uměleckou výstavu "Womanizer" v Deitch Projects, kde představila své kontroverzní dílo "Mr. Pussy".