George Bell: Nejlepší filmy a seriály

7.1

George Bell: Filmy a seriály

  • Rio Bravo
    Rio Bravo (1959)
    FilmRole: Barfly (uncredited)
    • iTunes
    77%
    1
  • V pravé poledne
    V pravé poledne (1952)
    FilmRole: Townsman (uncredited)
    • iTunes
    Will Kane se právě oženil a chystá se opustit městečko, kde dosud vykonával funkci šerifa, když se k němu donese zneklidňující zpráva - na zastávce čekají tři nechvalně známí muži. Poledním vlakem má totiž do města přijet vrah, kterého Will kdysi pomohl dostat do vězení, aby se Willovi i městečku pomstil. Will se snaží sehnat muže, kteří by se spolu s ním čtyřem zabijákům postavili, nikdo mu ale pomoci nechce a všichni ho přesvědčují, ať raději odjede - pak dají banditi městu pokoj. Will tak proti nim stojí v pravé poledne sám.
    75%
    Will Kane se právě oženil a chystá se opustit městečko, kde dosud vykonával funkci šerifa, když se k němu donese zneklidňující zpráva - na zastávce čekají tři nechvalně známí muži. Poledním vlakem má totiž do města přijet vrah, kterého Will kdysi pomohl dostat do vězení, aby se Willovi i městečku pomstil. Will se snaží sehnat muže, kteří by se spolu s ním čtyřem zabijákům postavili, nikdo mu ale pomoci nechce a všichni ho přesvědčují, ať raději odjede - pak dají banditi městu pokoj. Will tak proti nim stojí v pravé poledne sám.
    2
  • Johnny Guitar
    Johnny Guitar (1954)
    FilmRole: Posseman (uncredited)
    Láska, chamtivost, nenávist a Joan Crawfordová v hlavních rolích klasického amerického westernu. Americký western Johnny Guitar, natočený podle stejnojmenného románu Roye Chanslora z roku 1953, byl v době své premiéry v červnu 1954 jednoznačně odmítnut odbornou kritikou i diváckou veřejností. Prvním, kdo se filmu zastal a rozpoznal jeho kvality, byl francouzský kritik (a později slavný režisér) François Truffaut, který ve své dobové recenzi mj. napsal, že mu snímek připomíná Krásku a Zvíře s tím, že Kráskou je tu Sterling Hayden (představitel titulní postavy) a Zvířetem Joan Crawfordová, která s gustem ztělesnila majitelku saloonu Viennu. Dnes je Johnny Guitar právem pokládán za klasické dílo padesátých let, které svým příběhem i zpracováním předběhlo dobu. Příběh tvrdé Vienny a její bývalé lásky, pistolníka Johnnyho Logana, který si teď říká Johnny Guitar, se sice odehrává ve westernových reáliích (natáčelo se v okolí arizonského městečka Sedona s proslulými červenými skalními útvary), ale svým laděním spíš inklinuje k tehdy populárnímu filmu noir. Příběh snímku není ani tak příběhem jeho titulního hrdiny, který je tu v podstatě vedlejší postavou, jako příběhem dvou navzájem se nenávidějících žen – Vienny a zběsilé rančerky Emmy (vynikající Mercedes McCambridgeová), která svoji sokyni chce za každou cenu zlikvidovat. Právě obě ženy jsou nositelkami výbušné agresivity, která v tomto žánru jinak výhradně náleží mužům, a skutečná nevraživost obou hlavních představitelek značnou měrou přispěla k přesvědčivosti jejich postav. Film, jehož děj dopředu posunují emoce a nikoli akce, bývá také považován za skrytou alegorii mccarthyismu (scenárista Philip Yordan byl známý tím, že svým jménem zaštiťoval práce kolegů, kteří byli na černé listině). Snímek překvapuje nezastřenou sexuální symbolikou (v dobovém hollywoodském kontextu naprosto výjimečnou), vizuální krásou (kamera Harryho Stradlinga) a působivým hudebním doprovodem Victora Younga. Režisér Nicholas Ray (1911–1979) je u nás známý především úspěšným dramatickým portrétem odcizeného mládí Rebel bez příčiny (1955) s Jamesem Deanem. Na sklonku svého života se objevil jako herec v úloze ukřičeného plukovníka ve Formanových Vlasech (1979) a spolu s Wimem Wendersem se podílel na dokumentu o svém životě a smrti, nazvaném Blesky nad vodou (1980). Některé motivy filmu (hlavní hrdina s hudebním nástrojem, ekonomické důsledky postupující železnice či postava tvrdé, soběstačné ženy) si „vypůjčil“ Sergio Leone do svého klasického díla Tenkrát na Západě (1968). (Česká televize)
    73%
    Láska, chamtivost, nenávist a Joan Crawfordová v hlavních rolích klasického amerického westernu. Americký western Johnny Guitar, natočený podle stejnojmenného románu Roye Chanslora z roku 1953, byl v době své premiéry v červnu 1954 jednoznačně odmítnut odbornou kritikou i diváckou veřejností. Prvním, kdo se filmu zastal a rozpoznal jeho kvality, byl francouzský kritik (a později slavný režisér) François Truffaut, který ve své dobové recenzi mj. napsal, že mu snímek připomíná Krásku a Zvíře s tím, že Kráskou je tu Sterling Hayden (představitel titulní postavy) a Zvířetem Joan Crawfordová, která s gustem ztělesnila majitelku saloonu Viennu. Dnes je Johnny Guitar právem pokládán za klasické dílo padesátých let, které svým příběhem i zpracováním předběhlo dobu. Příběh tvrdé Vienny a její bývalé lásky, pistolníka Johnnyho Logana, který si teď říká Johnny Guitar, se sice odehrává ve westernových reáliích (natáčelo se v okolí arizonského městečka Sedona s proslulými červenými skalními útvary), ale svým laděním spíš inklinuje k tehdy populárnímu filmu noir. Příběh snímku není ani tak příběhem jeho titulního hrdiny, který je tu v podstatě vedlejší postavou, jako příběhem dvou navzájem se nenávidějících žen – Vienny a zběsilé rančerky Emmy (vynikající Mercedes McCambridgeová), která svoji sokyni chce za každou cenu zlikvidovat. Právě obě ženy jsou nositelkami výbušné agresivity, která v tomto žánru jinak výhradně náleží mužům, a skutečná nevraživost obou hlavních představitelek značnou měrou přispěla k přesvědčivosti jejich postav. Film, jehož děj dopředu posunují emoce a nikoli akce, bývá také považován za skrytou alegorii mccarthyismu (scenárista Philip Yordan byl známý tím, že svým jménem zaštiťoval práce kolegů, kteří byli na černé listině). Snímek překvapuje nezastřenou sexuální symbolikou (v dobovém hollywoodském kontextu naprosto výjimečnou), vizuální krásou (kamera Harryho Stradlinga) a působivým hudebním doprovodem Victora Younga. Režisér Nicholas Ray (1911–1979) je u nás známý především úspěšným dramatickým portrétem odcizeného mládí Rebel bez příčiny (1955) s Jamesem Deanem. Na sklonku svého života se objevil jako herec v úloze ukřičeného plukovníka ve Formanových Vlasech (1979) a spolu s Wimem Wendersem se podílel na dokumentu o svém životě a smrti, nazvaném Blesky nad vodou (1980). Některé motivy filmu (hlavní hrdina s hudebním nástrojem, ekonomické důsledky postupující železnice či postava tvrdé, soběstačné ženy) si „vypůjčil“ Sergio Leone do svého klasického díla Tenkrát na Západě (1968). (Česká televize)
    3
  • I Love Trouble
    I Love Trouble (1948)
    Film
    68%
    4
  • Son of Zorro
    Son of Zorro (1947)
    Film
    66%
    5
  • Shoot-Out at Medicine Bend
    Shoot-Out at Medicine Bend (1957)
    FilmRole: Tinker (uncredited)
    65%
    6
  • Kolt pro leváka
    Kolt pro leváka (1958)
    FilmRole: Deputy
    Jmenoval se William Bonney a slávu získal pod přezdívkou Billy the Kid. Západ nikdy předtím nepoznal pistolníka, jako byl tento problémový levák z Brooklynu, který své jméno zapsal do historie krví. Stejně pozoruhodný je výkon Paula Newmana, který skvěle zachytil složitou povahu a náladovost mladistvého vraha. Režisér Arthur Penn (Bonnie a Clyde, Malý velký muž) zde poprvé rozebírá téma, ke kterému se ve své pozdější tvorbě znovu a znovu vracel: Společenský odpadlík versus nepřátelská a zaujatá veřejnost. Newmanův a Pennův společný projekt byl v roce 1958 rozpačitě přijat jako alarmující a provokativní. Dnes je vyzdvihován jako významný a unikátní western v dějinách kinematografie.
    63%
    Jmenoval se William Bonney a slávu získal pod přezdívkou Billy the Kid. Západ nikdy předtím nepoznal pistolníka, jako byl tento problémový levák z Brooklynu, který své jméno zapsal do historie krví. Stejně pozoruhodný je výkon Paula Newmana, který skvěle zachytil složitou povahu a náladovost mladistvého vraha. Režisér Arthur Penn (Bonnie a Clyde, Malý velký muž) zde poprvé rozebírá téma, ke kterému se ve své pozdější tvorbě znovu a znovu vracel: Společenský odpadlík versus nepřátelská a zaujatá veřejnost. Newmanův a Pennův společný projekt byl v roce 1958 rozpačitě přijat jako alarmující a provokativní. Dnes je vyzdvihován jako významný a unikátní western v dějinách kinematografie.
    7
  • Loves of Carmen, The
    Loves of Carmen, The (1948)
    Film
    62%
    8
  • Colorado Sundown
    Colorado Sundown (1952)
    Film
    Hurleyovi vlastní pilu a chtějí vytěžit veškeré dřevo v údolí. Zabijí lesníka a na jeho místo dosadí svého bratra Dustyho. Dusty pak prohlásí, že všechny stromy jsou napadené a musí být pokáceny. Ale Rex Allen je podezřívavý, napíše na lesnické oddělení a zaplete se do vyšetřování vražd.
    Žánry:Western
    62%
    Hurleyovi vlastní pilu a chtějí vytěžit veškeré dřevo v údolí. Zabijí lesníka a na jeho místo dosadí svého bratra Dustyho. Dusty pak prohlásí, že všechny stromy jsou napadené a musí být pokáceny. Ale Rex Allen je podezřívavý, napíše na lesnické oddělení a zaplete se do vyšetřování vražd.
    Žánry:Western
    9
  • Al Jennings of Oklahoma
    Al Jennings of Oklahoma (1951)
    Film
    62%
    10
  • Barricade
    Barricade (1950)
    FilmRole: Miner (uncredited)
    59%
    11

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.