Glenn Freemantle

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Glenn Freemantle
Glenn Freemantle se narodil 20. května 1959 v Uxbridge, Middlesex, Anglie a je britským zvukařem a sound designérem. Má na svém kontě více než 130 filmových kreditů od začátku své kariéry v roce 1981. Začátky kariéry a raná díla Freemantle začínal ve filmovém průmyslu ve střižnách, následoval tak kroky svého otce, který byl střihačem obrazu, než přešel ke zvuku. Mezi jeho rané zvukové práce patří Yentl (1983) Barbry Streisand a psychologický thriller White of the Eye (1987) o sériovém vrahovi, který je odborníkem na zvuk. Freemantle začal získávat své první kredity jako supervizor zvukové střihy na celovečerních filmech na začátku 90. let, kdy se digitální technologie teprve objevovaly ve filmové postprodukci. Spolupráce s Dannym Boylem Významnou součástí Freemantlovy kariéry je dlouhodobá spolupráce s režisérem Dannym Boylem, která zahrnuje filmy The Beach (2000), 28 Days Later (2002), Sunshine (2007), Slumdog Millionaire (2008), 127 Hours (2010) a T2 Trainspotting (2017). Za svou práci na filmu Slumdog Millionaire byl nominován na 81. předávání Oscarů v kategorii Nejlepší zvuková střiha. Oscarový úspěch s filmem Gravity Freemantle získal svou druhou nominaci a první výhru v kategorii Nejlepší zvuková střiha za film Gravity na 86. předávání Oscarů v roce 2014. Jeho mistrovství je patrné z faktu, že má ve své sbírce prestižní Oscara za nejlepší zvukovou střihu za práci na filmu Gravity, kde simuloval zvuky nacházející se ve vesmíru. Freemantle také použil MidiLive během příprav na Gravity, který se stal benchmarkem pro prostorovou surround sound technologii Dolby Atmos. Rozmanitá filmografie Za posledních dvacet let se jeho kredit jako sound designer a/nebo supervizor zvukové střihy objevil na tak rozmanitých titulech jako Bridget Jones's Diary (2001) a jeho pokračováních, Nanny McPhee (2005), Brideshead Revisited (2008), The Eagle (2011), Gnomeo & Juliet (2011) a filmech Paddington (2014 a 2017). Mezi další významné tituly v jeho kreditech patří Legend (1986), Iris (2001), The Golden Compass (2007), An Education (2009) a 127 Hours (2010). Inovativní přístup k sound designu Pro film Ex Machina Freemantle experimentoval v MidiLive Studios v Paříži s různými zařízeními a technikami pro vytvoření zvuku robotické postavy. "Hráli jsme si s křišťálovými koulemi a gyroskopy běžícími olejem," vysvětluje. "Nechtěli jsme používat serva nebo cokoliv elektrického, protože jsme chtěli krásný zvuk pro krásného robota. Také jsme používali hydrofonní mikrofony ve vodě, které jsme vzorkovali pro pohyby těla." Studio Sound 24 a současná práce Freemantle je majitelem a hnací silou studia Sound 24 se sídlem ve Slough, Spojené království. Plně přijal digitální technologie, jeho zařízení Sound 24 ve studiích Pinewood obsahuje audio pracovní stanice Avid Pro Tools a konzole/ovladače S3/S6. Nedávno pracoval jako supervizor zvukové střihy na filmu Civil War, kde opět spolupracoval s režisérem Alexem Garlandem.


Glenn Freemantle: Filmy a pořady 73


Dodatečné informace

Narození:
20. 5. 1959
Úmrtí:
20. 5. 1959
Uxbridge, Middlesex, Anglie, Velká Británie

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.