Tomasz Lengren: Nejlepší filmy a seriály

7.0

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Tomasz Lengren: Filmy a seriály

  • Kolumbowie
    Kolumbowie (1970)
    Seriál
    77%
    1
  • Země zaslíbená
    Země zaslíbená (1975)
    FilmRole: Kessler's Foreman
    Príbeh odohrávajúci sa v Lodži okolo roku 1880, ktorého hrdinami sú traja priatelia: Poliak, Nemec a Žid. I oni sa chcú podieľať na hospodárskom zázraku a sú preto schopní obetovať všetky ideály a morálne zábrany. Režisér v jednom zo svojich najpôsobivejších diel, ktoré je prepisom rovnomenného románu nositeľa Nobelovej ceny W. S. Reymonta, v naturalistických obrazoch predvádza rozvoj a dôsledky industrializácie a zároveň detailne portrétuje dobu, v ktorej udávajú tón kariéristi.
    Žánry:Drama
    76%
    Príbeh odohrávajúci sa v Lodži okolo roku 1880, ktorého hrdinami sú traja priatelia: Poliak, Nemec a Žid. I oni sa chcú podieľať na hospodárskom zázraku a sú preto schopní obetovať všetky ideály a morálne zábrany. Režisér v jednom zo svojich najpôsobivejších diel, ktoré je prepisom rovnomenného románu nositeľa Nobelovej ceny W. S. Reymonta, v naturalistických obrazoch predvádza rozvoj a dôsledky industrializácie a zároveň detailne portrétuje dobu, v ktorej udávajú tón kariéristi.
    Žánry:Drama
    2
  • Výslech
    Výslech (1989)
    FilmRole: Major Olcha
    Virtuózní, životní výkon K. Jandové v náročné roli lehkomyslné kabaretní zpěvačky, uvržené v 50. letech do soukolí fanatické mašinérie státní bezpečnosti. Osamělá vzdoruje nekonečným výslechům, týrání a ponižování. Respektuje instinktivní úctu k sobě samé, odmítá svědčit proti vlastizrádci, impulsivně odmítá bezpráví, nespravedlnost, zločinný záměr degradovat její osobnost. V utrpení krystalizuje síla jejího charakteru. V uzavřeném prostředí cely a vyšetřovací místnosti autor nepateticky a dost naturalisticky načrtává modelové charaktery mučitelů a jejich obětí, vytvářeje emocionálně intenzivní psychologické monodrama v prudkém tempu. Jeden z nejvýznamnějších antikomunistických filmů se dostal do polských kin až v r. 1989, jako poslední uvolněný, neboť jeho režisér rok po jeho natočení emigroval do Kanady. Postavu komunismu oddané spoluvězenkyně vytvořila známá režisérka Agnieszka Hollandová.
    75%
    Virtuózní, životní výkon K. Jandové v náročné roli lehkomyslné kabaretní zpěvačky, uvržené v 50. letech do soukolí fanatické mašinérie státní bezpečnosti. Osamělá vzdoruje nekonečným výslechům, týrání a ponižování. Respektuje instinktivní úctu k sobě samé, odmítá svědčit proti vlastizrádci, impulsivně odmítá bezpráví, nespravedlnost, zločinný záměr degradovat její osobnost. V utrpení krystalizuje síla jejího charakteru. V uzavřeném prostředí cely a vyšetřovací místnosti autor nepateticky a dost naturalisticky načrtává modelové charaktery mučitelů a jejich obětí, vytvářeje emocionálně intenzivní psychologické monodrama v prudkém tempu. Jeden z nejvýznamnějších antikomunistických filmů se dostal do polských kin až v r. 1989, jako poslední uvolněný, neboť jeho režisér rok po jeho natočení emigroval do Kanady. Postavu komunismu oddané spoluvězenkyně vytvořila známá režisérka Agnieszka Hollandová.
    3
  • Nie lubie poniedzialku
    Nie lubie poniedzialku (1971)
    FilmRole: Plane Passenger Pretending to Sleep (uncredited)
    Děj této situační komedie se odehrává jedno osudné pondělí ve Varšavě. Hrdiny filmu jsou nejrůznější obyvatelé Varšavy, ale i italský průmyslník Francesco Romanelli, který obchodně přijíždí do Varšavy. Protože však ředitel, který ho má přijmout, uvízne ve výtahu, Itala slavnostně uvítají Poláci, kteří čekají na někoho jiného. Poté Francesco usedá do špatného taxíku a ocitá se sám uprostřed cizího města. Nakonec se dostane do sňatkové kanceláře, která se potýká s problémem manka, a je vítán jako spasitel. Uvízne v tenatech sličné prodavačky kosmetiky, ale včas se upamatuje na své obchodní poslání. Jen tak mimochodem zmaří bankovní loupež. V této komedii se složitě splétají příběhy mnoha Varšavanů, kteří se neúspěšně snaží jít za svým cílem.
    Žánry:Komedie
    73%
    Děj této situační komedie se odehrává jedno osudné pondělí ve Varšavě. Hrdiny filmu jsou nejrůznější obyvatelé Varšavy, ale i italský průmyslník Francesco Romanelli, který obchodně přijíždí do Varšavy. Protože však ředitel, který ho má přijmout, uvízne ve výtahu, Itala slavnostně uvítají Poláci, kteří čekají na někoho jiného. Poté Francesco usedá do špatného taxíku a ocitá se sám uprostřed cizího města. Nakonec se dostane do sňatkové kanceláře, která se potýká s problémem manka, a je vítán jako spasitel. Uvízne v tenatech sličné prodavačky kosmetiky, ale včas se upamatuje na své obchodní poslání. Jen tak mimochodem zmaří bankovní loupež. V této komedii se složitě splétají příběhy mnoha Varšavanů, kteří se neúspěšně snaží jít za svým cílem.
    Žánry:Komedie
    4
  • Rejs
    Rejs (1970)
    FilmRole: Passenger (uncredited)

    Plavba je považována za jeden z nejlepších filmů v historii polské kinematografie, dodnes existují fankluby, jejichž členové znají tento film nazpaměť. Na palubu výletní lodi, která pluje po Visle, se dostává černý pasažér. Kapitán ho považuje za nového kulturně-osvětového referenta a černý pasažér se ochotně vpravuje do této role. Zorganizuje seznamovací setkání, během něhož se zrodí nápad na další večírky a zábavy. Kulturní referent se stále více opájí svou funkcí a získává spojence mezi cestujícími s organizačními sklony. Film vyvolává dojem spontánnosti, je natočen téměř jako dokument. Je nejen originální studií trapnosti, ale i kritikou nesvobody všeho druhu.

    Žánry:KomedieSatira
    73%

    Plavba je považována za jeden z nejlepších filmů v historii polské kinematografie, dodnes existují fankluby, jejichž členové znají tento film nazpaměť. Na palubu výletní lodi, která pluje po Visle, se dostává černý pasažér. Kapitán ho považuje za nového kulturně-osvětového referenta a černý pasažér se ochotně vpravuje do této role. Zorganizuje seznamovací setkání, během něhož se zrodí nápad na další večírky a zábavy. Kulturní referent se stále více opájí svou funkcí a získává spojence mezi cestujícími s organizačními sklony. Film vyvolává dojem spontánnosti, je natočen téměř jako dokument. Je nejen originální studií trapnosti, ale i kritikou nesvobody všeho druhu.

    Žánry:KomedieSatira
    5
  • Oda do radosci
    Oda do radosci (2006)
    FilmRole: Wiktor's Father (segment "Morze")
    Tři příběhy mladých Poláků ze Slezska, z Varšavy a Pomoří. Tři vize reality. Tři debutanti zdůvodňují finální setkání svých hrdinů v autobuse směřujícím do Londýna úvahou: „Jsme první generací svobodného Polska. Vyrůstali jsme v ovzduší podnikatelského boomu, otevřených hranic, nezkrotného mediálního cirkusu, klubajících se možností a perspektiv. Veškerá polská realita nás utvrdila v přesvědčení, že všechny autority padly. Způsobila, že jsme přestali důvěřovat nejen státním, ale i institucím všeho druhu. Přes naše zklamání se nám zatím nechce opustit tuto zemi. Věříme, že něco lze ještě změnit. Proto o tom všem, co nás bolí a rozčiluje, chceme křičet, pranýřovat to, varovat a zneklidňovat! Chceme vytvářet celuloidové sny pro lidi a vzrušovat je, aby začali na způsob dětí vroucně věřit, doufat a bezmezně milovat, otevřeně a nekompromisně.“
    Žánry:Drama
    73%
    Tři příběhy mladých Poláků ze Slezska, z Varšavy a Pomoří. Tři vize reality. Tři debutanti zdůvodňují finální setkání svých hrdinů v autobuse směřujícím do Londýna úvahou: „Jsme první generací svobodného Polska. Vyrůstali jsme v ovzduší podnikatelského boomu, otevřených hranic, nezkrotného mediálního cirkusu, klubajících se možností a perspektiv. Veškerá polská realita nás utvrdila v přesvědčení, že všechny autority padly. Způsobila, že jsme přestali důvěřovat nejen státním, ale i institucím všeho druhu. Přes naše zklamání se nám zatím nechce opustit tuto zemi. Věříme, že něco lze ještě změnit. Proto o tom všem, co nás bolí a rozčiluje, chceme křičet, pranýřovat to, varovat a zneklidňovat! Chceme vytvářet celuloidové sny pro lidi a vzrušovat je, aby začali na způsob dětí vroucně věřit, doufat a bezmezně milovat, otevřeně a nekompromisně.“
    Žánry:Drama
    6
  • Ekipa
    Ekipa (2007)
    SeriálRole: prezes koncernu medialnego
    71%
    7
  • 8
  • Jak zabíjet lásku
    Jak zabíjet lásku (1972)
    FilmRole: Staszek [współlokator Andrzeja]
    Mladý pár se miluje. Chlapec neustále hledá práci, která by mu seděla, a nakonec se stane zlodějíček, který už nedokáže splácet dluhy. Rozhodne se krást v domech, kam dochází na pravidelné návštěvy k osamělým ženám v domácnosti. Dívka pracuje jako zdravotní sestra, ale je příliš citlivá v extrémních případech. Souběžně s jejich příběhem se odehrává metafora o trosečníkovi na vrakovišti, který se všemi možnými způsoby snaží zbavit psa, který se k němu připoutal. Nakonec psovi připevní dynamit, ale ten se utrhne a výbuch oba smete.
    Žánry:DramaRomantický
    68%
    Mladý pár se miluje. Chlapec neustále hledá práci, která by mu seděla, a nakonec se stane zlodějíček, který už nedokáže splácet dluhy. Rozhodne se krást v domech, kam dochází na pravidelné návštěvy k osamělým ženám v domácnosti. Dívka pracuje jako zdravotní sestra, ale je příliš citlivá v extrémních případech. Souběžně s jejich příběhem se odehrává metafora o trosečníkovi na vrakovišti, který se všemi možnými způsoby snaží zbavit psa, který se k němu připoutal. Nakonec psovi připevní dynamit, ale ten se utrhne a výbuch oba smete.
    Žánry:DramaRomantický
    9
  • Lov na mouchy
    Lov na mouchy (1969)
    FilmRole: Club Patron
    67%
    10
  • Krajina po bitvě
    Krajina po bitvě (1970)
    FilmRole: American Soldier
    66%
    11
  • Sztos
    Sztos (1997)
    Film
    65%
    12
  • Pare osób, maly czas
    Pare osób, maly czas (2007)
    FilmRole: Fotograf
    Varšava, přelom 70. a 80. let 20. století. Nevlídné poměry a „literární úterky“ básníka Mirona Białoszewského vymezují čas vnitřního dramatu slepé Jadwigy Stańczakové. Stárnoucí dáma, uzurpovaná dominantním otcem, nabídne své služby sebestřednému Mironovi. Přepisuje z magnetofonu jeho texty, organizuje mu čas a vycházky. Fascinuje ho pragmatismem i způsobem vnímání tvářnosti světa, jež je jí odepřena. Muž, deptaný malostí doby, ale i svou odlišnou sexuální orientací, soustředěný na úvahy o síle a kráse slov, podnítí Jadwigu k psaní a stává se nemilosrdným kritikem její poezie. Právě ona však posléze v Deníku ve dvou s nevšedním taktem vystihne obrodný smysl bytí v naprosté odevzdanosti tvorbě. Z této výpovědi o duchovním souznění psychologicky nesouměřitelných bytostí vychází film, jemuž dominuje herecká kreace Krystyny Jandové. Český název filmu je citací z básně Mirona Białoszewského, která u nás byla přeložena.
    Žánry:Drama
    65%
    Varšava, přelom 70. a 80. let 20. století. Nevlídné poměry a „literární úterky“ básníka Mirona Białoszewského vymezují čas vnitřního dramatu slepé Jadwigy Stańczakové. Stárnoucí dáma, uzurpovaná dominantním otcem, nabídne své služby sebestřednému Mironovi. Přepisuje z magnetofonu jeho texty, organizuje mu čas a vycházky. Fascinuje ho pragmatismem i způsobem vnímání tvářnosti světa, jež je jí odepřena. Muž, deptaný malostí doby, ale i svou odlišnou sexuální orientací, soustředěný na úvahy o síle a kráse slov, podnítí Jadwigu k psaní a stává se nemilosrdným kritikem její poezie. Právě ona však posléze v Deníku ve dvou s nevšedním taktem vystihne obrodný smysl bytí v naprosté odevzdanosti tvorbě. Z této výpovědi o duchovním souznění psychologicky nesouměřitelných bytostí vychází film, jemuž dominuje herecká kreace Krystyny Jandové. Český název filmu je citací z básně Mirona Białoszewského, která u nás byla přeložena.
    Žánry:Drama
    13
  • Žena v klobouku
    Žena v klobouku (1985)
    FilmRole: director
    Psychologická sonda do života mladé polské divadelní herečky Ewy, která hledá vlastní cestu. Hraje malou roli v Jasieńského "Bálu manekýn", což je naprostý opak její skutečné osobnosti, a zároveň touží po roli Kordelie v Shakespearově "Králi Learovi". Ewa žije sama, občas navštěvuje slavnou herečku, s níž si povídá o divadle, stará se o chudou sousedku a bojuje se svou kultivovanou matkou, která odmítá přijmout pravdu o jejím milovaném otci, který zemřel jako alkoholik.
    Žánry:Komedie
    65%
    Psychologická sonda do života mladé polské divadelní herečky Ewy, která hledá vlastní cestu. Hraje malou roli v Jasieńského "Bálu manekýn", což je naprostý opak její skutečné osobnosti, a zároveň touží po roli Kordelie v Shakespearově "Králi Learovi". Ewa žije sama, občas navštěvuje slavnou herečku, s níž si povídá o divadle, stará se o chudou sousedku a bojuje se svou kultivovanou matkou, která odmítá přijmout pravdu o jejím milovaném otci, který zemřel jako alkoholik.
    Žánry:Komedie
    14
  • Zabij mnie, glino
    Zabij mnie, glino (1988)
    Film
    63%
    15
  • Kryminalni
    Kryminalni (2004)
    SeriálRole: Pawlik
    Kryminalni byl polský kriminální televizní seriál, který vysílala stanice TVN od 18. září 2004 do 24. května 2008. Bylo odvysíláno celkem 8 řad a 101 epizod. Seriál vytvořil polský režisér a scenárista Piotr Wereśniak a produkovalo ho studio MTL Maxfilm. Seriál sledoval život a práci policistů z elitního oddělení pro kriminalitu, terorismus a vraždy Varšavské metropolitní policie; název odkazuje na policisty pracující v kriminální sekci. Tři hlavní postavy tvořili Adam Zawada, zkušený a tvrdý policista, jeho mladší kolega Marek Brodecki a Barbara Storosz, ambiciózní policejní důstojnice, která v první řadě nastupuje do týmu hned po ukončení studia. Ačkoli žádný z hlavních herců neměl před uvedením seriálu status hvězdy, všichni tři získali během pětiletého vysílání popularitu a uznání. Hostovali v něm mnozí z nejznámějších polských herců, kteří obvykle ztvárnili role lidí zapojených do jedné konkrétní vyšetřovací kauzy. Seriál se stal jedním z nejpopulárnějších v Polsku: každý týden ho sledovaly 4 miliony diváků.
    Žánry:Krimi
    61%
    Kryminalni byl polský kriminální televizní seriál, který vysílala stanice TVN od 18. září 2004 do 24. května 2008. Bylo odvysíláno celkem 8 řad a 101 epizod. Seriál vytvořil polský režisér a scenárista Piotr Wereśniak a produkovalo ho studio MTL Maxfilm. Seriál sledoval život a práci policistů z elitního oddělení pro kriminalitu, terorismus a vraždy Varšavské metropolitní policie; název odkazuje na policisty pracující v kriminální sekci. Tři hlavní postavy tvořili Adam Zawada, zkušený a tvrdý policista, jeho mladší kolega Marek Brodecki a Barbara Storosz, ambiciózní policejní důstojnice, která v první řadě nastupuje do týmu hned po ukončení studia. Ačkoli žádný z hlavních herců neměl před uvedením seriálu status hvězdy, všichni tři získali během pětiletého vysílání popularitu a uznání. Hostovali v něm mnozí z nejznámějších polských herců, kteří obvykle ztvárnili role lidí zapojených do jedné konkrétní vyšetřovací kauzy. Seriál se stal jedním z nejpopulárnějších v Polsku: každý týden ho sledovaly 4 miliony diváků.
    Žánry:Krimi
    16
  • Historie hříchu
    Historie hříchu (1975)
    Film
    61%
    17
  • Kapital, czyli jak zrobic pieniadze w Polsce
    Kapital, czyli jak zrobic pieniadze w Polsce (1990)
    FilmRole: Kurdyba
    56%
    18
  • Sztuka kochania
    Sztuka kochania (1989)
    FilmRole: Caretaker
    56%
    19
  • Zróbmy sobie wnuka
    Zróbmy sobie wnuka (2003)
    FilmRole: Policjant Szwendas
    55%
    20
  • Kochaj i rób co chcesz
    Kochaj i rób co chcesz (1997)
    FilmRole: Wiesio Ślaski
    52%
    21
  • Na dobre i na zle
    Na dobre i na zle (1999)
    Seriál
    Na dobre i na złe (V dobrém i zlém) je polský televizní lékařský dramatický seriál, který TVP2 vysílá od 7. listopadu 1999. V současné době běží 15. sezóna a má přes 520 epizod, což z něj činí nejdéle vysílané drama v hlavním vysílacím čase v polské televizi. Seriál se točí kolem životů lékařů a pacientů nemocnice v Leśné Góře nedaleko Varšavy. Na dobre i na złe se těší velké oblibě u diváků, navzdory nedávné kritice nedostatku originality. Získal ocenění „Telekamery“ za nejlepší televizní seriál v letech 2001, 2002 a 2003.
    46%
    Na dobre i na złe (V dobrém i zlém) je polský televizní lékařský dramatický seriál, který TVP2 vysílá od 7. listopadu 1999. V současné době běží 15. sezóna a má přes 520 epizod, což z něj činí nejdéle vysílané drama v hlavním vysílacím čase v polské televizi. Seriál se točí kolem životů lékařů a pacientů nemocnice v Leśné Góře nedaleko Varšavy. Na dobre i na złe se těší velké oblibě u diváků, navzdory nedávné kritice nedostatku originality. Získal ocenění „Telekamery“ za nejlepší televizní seriál v letech 2001, 2002 a 2003.
    22

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.