Julien Bertheau: Nejlepší filmy a seriály

7.3

Julien Bertheau: Filmy a seriály

  • Hrabě Monte Christo
    Hrabě Monte Christo (1954)
    FilmRole: Napoleon
    Dvouepochový francouzský film, natočený podle slavného románu Alexandra Dumase st. Edmond Dantès se vrací z dlouhé cesty do marseillského přístavu. Je zatčen pro podezření z bonapartistických piklů a nakonec, aby nekompromitoval zástupce prokurátora, jehož otci měl Dantès odevzdat Napoleonův dopis, je uvržen do vězení na ostrově If. Po 18 letech se mu podaří uprchnout z vězení. Jako nesmírně bohatý muž se vrací do Marseille a je odhodlán všech prostředků použít k tomu, aby se pomstil těm, kteří jej před lety uvrhli do žaláře. Dílo pomsty se zdaří a Dantès odjíždí do Orientu. (FILMOVÝ PŘEHLED 18 / 1956)
    77%
    Dvouepochový francouzský film, natočený podle slavného románu Alexandra Dumase st. Edmond Dantès se vrací z dlouhé cesty do marseillského přístavu. Je zatčen pro podezření z bonapartistických piklů a nakonec, aby nekompromitoval zástupce prokurátora, jehož otci měl Dantès odevzdat Napoleonův dopis, je uvržen do vězení na ostrově If. Po 18 letech se mu podaří uprchnout z vězení. Jako nesmírně bohatý muž se vrací do Marseille a je odhodlán všech prostředků použít k tomu, aby se pomstil těm, kteří jej před lety uvrhli do žaláře. Dílo pomsty se zdaří a Dantès odjíždí do Orientu. (FILMOVÝ PŘEHLED 18 / 1956)
    1
  • Přelud svobody
    Přelud svobody (1974)
    FilmRole: Le premier préfet de police
    Mozaika světa, pozorovaného v absurdní nadsázce a pospojovaná řetězícím se přeskakováním z jedné vedlejší postavy na druhou, se skládá z nesourodých výjevů všeobjímajícího pocitu neporozumění. Logika moderního světa je postavena pod úhlem absurdního žertu na hlavu: fotografie, na něž v pařížském parku lákal neznámý muž dívenky a nad nimiž se později zvědavě rozdychťuje pan Foucauld se svou manželkou, se ukáží být obyčejnými pohlednicemi s památkami. Obráceně se chovají i soudci, kteří odsoudí masového vraha a vzápětí ho propustí na svobodu. Stejně tak úspěšně vyhlašuje policie pátrání po dívence, která nezmizela. Celou mozaiku uzavírá v detailním záběru hlava pštrosa, kolem níž se ozývá nepřetržitá střelba. Předposlední film španělského režiséra a scenáristy Luise Buñuela nazvaný Přelud svobody (1974) tvoří závěrečnou část volného triptychu podobenství s filmy Mléčná dráha (1969) a Nenápadný půvab buržoazie (1972).
    Žánry:DramaKomedieSatira
    76%
    Mozaika světa, pozorovaného v absurdní nadsázce a pospojovaná řetězícím se přeskakováním z jedné vedlejší postavy na druhou, se skládá z nesourodých výjevů všeobjímajícího pocitu neporozumění. Logika moderního světa je postavena pod úhlem absurdního žertu na hlavu: fotografie, na něž v pařížském parku lákal neznámý muž dívenky a nad nimiž se později zvědavě rozdychťuje pan Foucauld se svou manželkou, se ukáží být obyčejnými pohlednicemi s památkami. Obráceně se chovají i soudci, kteří odsoudí masového vraha a vzápětí ho propustí na svobodu. Stejně tak úspěšně vyhlašuje policie pátrání po dívence, která nezmizela. Celou mozaiku uzavírá v detailním záběru hlava pštrosa, kolem níž se ozývá nepřetržitá střelba. Předposlední film španělského režiséra a scenáristy Luise Buñuela nazvaný Přelud svobody (1974) tvoří závěrečnou část volného triptychu podobenství s filmy Mléčná dráha (1969) a Nenápadný půvab buržoazie (1972).
    Žánry:DramaKomedieSatira
    2
  • Nenápadný půvab buržoazie
    Nenápadný půvab buržoazie (1972)
    FilmRole: Monseigneur Dufour
    Skupina přátel z vyšší společnosti by ráda společně pojedla, toto banální přání se však ukáže jako nesplnitelné. Hosté se sejdou, popíjejí, konverzují, ale ke společnému jídlu nikdy nedojde – a události, které jej maří, jsou čím dál tím bizarnější. Spletitý, hravý příběh graduje v absurdním, snovém finále. Na základě této groteskní zápletky Buñuel se zlomyslným humorem analyzuje povrchnost společnosti i její ideály, přičemž nešetří církevní hodnostáře, vrcholné politiky, revolucionáře, vojáky ani aristokraty. Směšno-trapná společenská faux pas v nejvážnějších situacích umocňují satirický náboj filmu. Režisér nabízí pohled do podvědomí znuděných snobů – komické scény střídají zdánlivě nesouvisející situace a pro Buñuela typické absurdní snové sekvence. V duchu surrealistické hry jsou akcentovány motivy snu, sexu a smrti. Hlavní postava (velvyslanec jihoamerického státu, vydělávající peníze na výrobě a pašování drog) umožnila režisérovi vyjádřit určitou dobovou levicovou angažovanost, většina kritizovaných společenských nešvarů je však aktuální i dnes. (oficiální text distributora)
    75%
    Skupina přátel z vyšší společnosti by ráda společně pojedla, toto banální přání se však ukáže jako nesplnitelné. Hosté se sejdou, popíjejí, konverzují, ale ke společnému jídlu nikdy nedojde – a události, které jej maří, jsou čím dál tím bizarnější. Spletitý, hravý příběh graduje v absurdním, snovém finále. Na základě této groteskní zápletky Buñuel se zlomyslným humorem analyzuje povrchnost společnosti i její ideály, přičemž nešetří církevní hodnostáře, vrcholné politiky, revolucionáře, vojáky ani aristokraty. Směšno-trapná společenská faux pas v nejvážnějších situacích umocňují satirický náboj filmu. Režisér nabízí pohled do podvědomí znuděných snobů – komické scény střídají zdánlivě nesouvisející situace a pro Buñuela typické absurdní snové sekvence. V duchu surrealistické hry jsou akcentovány motivy snu, sexu a smrti. Hlavní postava (velvyslanec jihoamerického státu, vydělávající peníze na výrobě a pašování drog) umožnila režisérovi vyjádřit určitou dobovou levicovou angažovanost, většina kritizovaných společenských nešvarů je však aktuální i dnes. (oficiální text distributora)
    3
  • Tajemný předmět touhy
    Tajemný předmět touhy (1977)
    FilmRole: soudce
    Ve svém posledním filmu se sedmasedmdesátiletý, téměř hluchý Buñuel věnuje příběhu tanečnice Conchity, která připraví o rozum bohatého světáka Mathieua. Jde o adaptaci románu Pierra Louÿse Žena a tatrman z roku 1898 (česky vyšel v roce 1922), který např. už roku 1935 zfilmoval Joseph von Sternberg s Marlene Dietrichovou a v roce 1959 Julien Duvivier s Brigitte Bardotovou. Zatímco se tyto filmy soustřeďují na dramatické ztvárnění osudových příběhů žen, Buñuel v první řadě ironicky líčí křehkost zdánlivě nenarušitelného buržoazního pořádku. V úvodní scéně snímku vylije Mathieu (Fernando Rey) z okna vlaku mladé Conchitě na hlavu vědro vody.... (oficiální text distributora)
    73%
    Ve svém posledním filmu se sedmasedmdesátiletý, téměř hluchý Buñuel věnuje příběhu tanečnice Conchity, která připraví o rozum bohatého světáka Mathieua. Jde o adaptaci románu Pierra Louÿse Žena a tatrman z roku 1898 (česky vyšel v roce 1922), který např. už roku 1935 zfilmoval Joseph von Sternberg s Marlene Dietrichovou a v roce 1959 Julien Duvivier s Brigitte Bardotovou. Zatímco se tyto filmy soustřeďují na dramatické ztvárnění osudových příběhů žen, Buñuel v první řadě ironicky líčí křehkost zdánlivě nenarušitelného buržoazního pořádku. V úvodní scéně snímku vylije Mathieu (Fernando Rey) z okna vlaku mladé Conchitě na hlavu vědro vody.... (oficiální text distributora)
    4
  • Láska na útěku
    Láska na útěku (1979)
    FilmRole: Monsieur Lucien
    73%
    5
  • Section spéciale
    Section spéciale (1975)
    FilmRole: L'avocat général Victor Dupuich
    72%
    6
  • Verdikt
    Verdikt (1974)
    FilmRole: Verlac
    71%
    7
  • Burziáni
    Burziáni (1958)
    FilmRole: Le père de Lesquendieu
    71%
    8
  • Mléčná dráha
    Mléčná dráha (1969)
    FilmRole: pan Richard
    Dielo, ktoré dopĺňa cyklus Buñuelových filmov - Nazarín, Viridiana, Šimon na púšti - venovaný témam dotýkajúcim sa náboženských otázok. Buñuel do tohto filmu síce vkladá rozpravy o šiestich základných cirkevných dogmách a ich heretických degradáciách a prvýkrát tak prechádza na pole teológie, no to neznamená, že teologizuje. O východiskách viery sa nesnaží podať bližšiu, súvislejšiu informáciu, a už vôbec nie pochopiť ich ako problém. Preto je charakteristické, že v Mliečnej dráhe sa o dogmách diskutuje v málo prehľadných útržkovitých dialógoch, zámernom znejasnení, ktorým sa demonštruje, že tu nejde o detailné porozumenie, ale o sarkastický, vopred hotový súd nad úlohou náboženskej dogmatiky v európskych dejinách. Svet dogmy však zároveň dostáva šancu odkryť aj svoju príťažlivú a v Buñuelovom rúhavom pohľade poeticky humornú kvalitu...
    71%
    Dielo, ktoré dopĺňa cyklus Buñuelových filmov - Nazarín, Viridiana, Šimon na púšti - venovaný témam dotýkajúcim sa náboženských otázok. Buñuel do tohto filmu síce vkladá rozpravy o šiestich základných cirkevných dogmách a ich heretických degradáciách a prvýkrát tak prechádza na pole teológie, no to neznamená, že teologizuje. O východiskách viery sa nesnaží podať bližšiu, súvislejšiu informáciu, a už vôbec nie pochopiť ich ako problém. Preto je charakteristické, že v Mliečnej dráhe sa o dogmách diskutuje v málo prehľadných útržkovitých dialógoch, zámernom znejasnení, ktorým sa demonštruje, že tu nejde o detailné porozumenie, ale o sarkastický, vopred hotový súd nad úlohou náboženskej dogmatiky v európskych dejinách. Svet dogmy však zároveň dostáva šancu odkryť aj svoju príťažlivú a v Buñuelovom rúhavom pohľade poeticky humornú kvalitu...
    9
  • V případě neštěstí
    V případě neštěstí (1958)
    FilmRole: L'inspecteur
    69%
    10
  • Hodinář od sv. Pavla
    Hodinář od sv. Pavla (1974)
    FilmRole: Edouard, friend of Michel
    69%
    11
  • Petite Lise, La
    Petite Lise, La (1930)
    FilmRole: André
    Victor Berthier, dobrý muž, ale zároveň velmi žárlivý, zabil svou ženu v záchvatu žárlivosti. Po několika letech strávených v pracovním táboře je propuštěn za dobré chování. Cítí se šťastný, že se může vrátit do Paříže a znovu se setkat se svou dcerou Lise. K jeho zděšení však zjistí, že Lise, kvůli André, jejímu milenci a pasákovi, se nechtěně dopustila vraždy.
    Žánry:Drama
    69%
    Victor Berthier, dobrý muž, ale zároveň velmi žárlivý, zabil svou ženu v záchvatu žárlivosti. Po několika letech strávených v pracovním táboře je propuštěn za dobré chování. Cítí se šťastný, že se může vrátit do Paříže a znovu se setkat se svou dcerou Lise. K jeho zděšení však zjistí, že Lise, kvůli André, jejímu milenci a pasákovi, se nechtěně dopustila vraždy.
    Žánry:Drama
    12
  • To je úsvit
    To je úsvit (1956)
    FilmRole: Le commissaire Fasaro
    Film francouzsko-italské koprodukce „To je úsvit“ je komorní příběh mladého lékaře, pracujícího na kterémkoli ostrůvku Středozemního moře. Jeho děj je celkem prostý. Lékař nežije ve šťastném manželství, protože jeho zhýčkaná žena se nedovede přizpůsobit prostředí a sžít se s přáteli a s prací svého manžela. V její nepřítomnosti se lékař seznámí s mladou vdovou, která je v tomto ohledu pravým opakem jeho ženy. Mezi oběma mladými lidmi vznikne hluboký citový vztah. Druhým dějovým pásmem filmu je příběh lékařova přítele, dělníka Sandra, kterému zemře milovaná žena a který v záchvatu bolestného šílenství zavraždí bohatého původce její smrti. Obě pásma jsou nenásilně spojena a dokonale se prolínají. Sandro se stane příčinou, pro kterou manželka lékaře sama opustí a tím mu uvolní cestu k druhé ženě, která se neohroženě postavila ve chvíli nebezpečí na jeho stranu. Úsvit, v němž Sandro končí dobrovolnou smrtí, je úsvitem nového života mladého lékaře a jeho budoucí ženy. (FILMOVÝ PŘEHLED 2 / 1957)
    Žánry:Drama
    68%
    Film francouzsko-italské koprodukce „To je úsvit“ je komorní příběh mladého lékaře, pracujícího na kterémkoli ostrůvku Středozemního moře. Jeho děj je celkem prostý. Lékař nežije ve šťastném manželství, protože jeho zhýčkaná žena se nedovede přizpůsobit prostředí a sžít se s přáteli a s prací svého manžela. V její nepřítomnosti se lékař seznámí s mladou vdovou, která je v tomto ohledu pravým opakem jeho ženy. Mezi oběma mladými lidmi vznikne hluboký citový vztah. Druhým dějovým pásmem filmu je příběh lékařova přítele, dělníka Sandra, kterému zemře milovaná žena a který v záchvatu bolestného šílenství zavraždí bohatého původce její smrti. Obě pásma jsou nenásilně spojena a dokonale se prolínají. Sandro se stane příčinou, pro kterou manželka lékaře sama opustí a tím mu uvolní cestu k druhé ženě, která se neohroženě postavila ve chvíli nebezpečí na jeho stranu. Úsvit, v němž Sandro končí dobrovolnou smrtí, je úsvitem nového života mladého lékaře a jeho budoucí ženy. (FILMOVÝ PŘEHLED 2 / 1957)
    Žánry:Drama
    13
  • Přátelé na neděli
    Přátelé na neděli (1957)
    FilmRole: Jean Raymond dit Raf
    • Netflix
    66%
    14
  • Homme à l'imperméable, L'
    Homme à l'imperméable, L' (1957)
    Film
    64%
    15
  • Symphonie fantastique, La
    Symphonie fantastique, La (1942)
    FilmRole: Victor Hugo (uncredited)
    Film biograficky vypráví příběh života a uměleckých bojů francouzského skladatele Hectora Berlioze. Berlioz je zobrazen jako neústupný student medicíny v hodině anatomie, snící o tom, že se stane skladatelem; na demonstraci během představení v Pařížské opeře, kterou řídil Habeneck; na večeři s dalšími mladými umělci (Hugo, Janin, Dumas, Mérimée, Delacroix); a jak pronásleduje svou budoucí manželku Harriet Smithsonovou po představení Hamleta. Dále je zobrazen jeho život v podkroví, kde trpí nemocí způsobenou abscesem v krku; návštěva jeho matky, která ho prokleje; a skládání Fantastické symfonie. Film pak ukazuje rozpad jeho manželství, premiéru jeho opery Benvenuto Cellini, jeho cesty po Evropě, jeho druhé manželství s Marií Recio (ve filmu nazývanou "Marie Martin"), přijetí veřejností ve stáří a usmíření se synem.
    Žánry:Drama
    60%
    Film biograficky vypráví příběh života a uměleckých bojů francouzského skladatele Hectora Berlioze. Berlioz je zobrazen jako neústupný student medicíny v hodině anatomie, snící o tom, že se stane skladatelem; na demonstraci během představení v Pařížské opeře, kterou řídil Habeneck; na večeři s dalšími mladými umělci (Hugo, Janin, Dumas, Mérimée, Delacroix); a jak pronásleduje svou budoucí manželku Harriet Smithsonovou po představení Hamleta. Dále je zobrazen jeho život v podkroví, kde trpí nemocí způsobenou abscesem v krku; návštěva jeho matky, která ho prokleje; a skládání Fantastické symfonie. Film pak ukazuje rozpad jeho manželství, premiéru jeho opery Benvenuto Cellini, jeho cesty po Evropě, jeho druhé manželství s Marií Recio (ve filmu nazývanou "Marie Martin"), přijetí veřejností ve stáří a usmíření se synem.
    Žánry:Drama
    16
  • Rodinná rada
    Rodinná rada (1986)
    FilmRole: Owner of the darts house
    50%
    17

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.