6.7

Ildikó Bánsági: Filmy a seriály

  • Mefisto
    Mefisto (1981)
    FilmRole: Nicoletta von Niebuhr
    Filmem MEFISTO, natočeným podle stejnojmenného románu Klause Manna, dosáhl maďarský režisér István Szabó vrcholu své dosavadní tvorby. Je to příběh talentovaného herce Hendrika Höfgena, podléhajícího bezmezné ctižádosti, jíž obětuje své morální zásady, politické přesvědčení, umělecké ambice, osobní život. Přitom klame sám sebe iluzí, že ve zvráceném totalitním světě by mohl kolem sebe vytvořit klidný ostrov umění. Na vrcholu společenského vzestupu je Höfgen osamoceným a vnitřně rozpolceným mužem, vydaným na milost a nemilost nacistické moci, které sloužil. Jeho závěrečná slova ve filmu nejsou jen poznáním vlastní tragédie, ale i přiznáním zrady, beznaděje a viny. Snímek vykresluje především obraz kariéristického umělce, který je ochoten spojit svůj osud s nacisty, ale také zachycuje v širokém záběru politické události v Německu ve třicátých letech. Z velkého počtu výborných interpretů vystupuje do popředí představitel titulní role, vídeňský herec Klaus Maria Brandauer, strhující svým vynikajícím a přesvědčivým výkonem. Na XXXIV. MFF v Cannes 1981 získal Mefisto Cenu za nejlepší scénář a Cenu FIPRESCI.
    Žánry:DramaOscarovýRetro
    77%
    Filmem MEFISTO, natočeným podle stejnojmenného románu Klause Manna, dosáhl maďarský režisér István Szabó vrcholu své dosavadní tvorby. Je to příběh talentovaného herce Hendrika Höfgena, podléhajícího bezmezné ctižádosti, jíž obětuje své morální zásady, politické přesvědčení, umělecké ambice, osobní život. Přitom klame sám sebe iluzí, že ve zvráceném totalitním světě by mohl kolem sebe vytvořit klidný ostrov umění. Na vrcholu společenského vzestupu je Höfgen osamoceným a vnitřně rozpolceným mužem, vydaným na milost a nemilost nacistické moci, které sloužil. Jeho závěrečná slova ve filmu nejsou jen poznáním vlastní tragédie, ale i přiznáním zrady, beznaděje a viny. Snímek vykresluje především obraz kariéristického umělce, který je ochoten spojit svůj osud s nacisty, ale také zachycuje v širokém záběru politické události v Německu ve třicátých letech. Z velkého počtu výborných interpretů vystupuje do popředí představitel titulní role, vídeňský herec Klaus Maria Brandauer, strhující svým vynikajícím a přesvědčivým výkonem. Na XXXIV. MFF v Cannes 1981 získal Mefisto Cenu za nejlepší scénář a Cenu FIPRESCI.
    Žánry:DramaOscarovýRetro
    1
  • 2
  • Vypůjčený domov
    Vypůjčený domov (1980)
    FilmRole: Kata
    Psychologické, komorně laděné drama, oceněné za režii Stříbrným medvědem na MFF v Berlíně 1980, líčí zvláštní nedobrovolný vztah dvou cizích lidí na sklonku 2. světové války. János a Kata se setkávají v pronajatém bytě a v zájmu podzemního hnutí předstírají, že jsou manželé, ačkoliv oba mají své vlastní rodiny. Kata netušila nic o manželově odbojové činnosti. Snímek postihuje vnitřní kolize a nejistoty muže a ženy, jejichž vzájemný vztah i citové vzplanutí byly podmíněny a ovlivňovány vyhrocenou situací válečného provizoria. Dramatizujícím momentem je ochromující strach mužského hrdiny, jehož bytostná nedůvěra je znásobena rizikem ilegální činnosti.
    Žánry:Drama
    74%
    Psychologické, komorně laděné drama, oceněné za režii Stříbrným medvědem na MFF v Berlíně 1980, líčí zvláštní nedobrovolný vztah dvou cizích lidí na sklonku 2. světové války. János a Kata se setkávají v pronajatém bytě a v zájmu podzemního hnutí předstírají, že jsou manželé, ačkoliv oba mají své vlastní rodiny. Kata netušila nic o manželově odbojové činnosti. Snímek postihuje vnitřní kolize a nejistoty muže a ženy, jejichž vzájemný vztah i citové vzplanutí byly podmíněny a ovlivňovány vyhrocenou situací válečného provizoria. Dramatizujícím momentem je ochromující strach mužského hrdiny, jehož bytostná nedůvěra je znásobena rizikem ilegální činnosti.
    Žánry:Drama
    3
  • Sindibád
    Sindibád (1971)
    FilmRole: Mária
    72%
    4
  • Szabadság, szerelem
    Szabadság, szerelem (2006)
    FilmRole: Karcsi anyja
    71%
    5
  • Rózsa Sándor
    Rózsa Sándor (1971)
    Seriál
    70%
    6
  • Líbá, máma
    Líbá, máma (1986)
    Film
    Rodina Kalmárových se snaží přiblížit k ideální představě způsobu moderního života. Otec a matka mají atraktivní a výhodné zaměstnání a jejich dokonale vybavený rozlehlý dům s garáží, postavený ve vilové čtvrti, bude za několik týdnů dokončen. Přesto - jak se zdá - v rodině Kalmárových něco neklape. To vidí dospívající dcera Mari a především šestiletý syn Petr, pozorující dění v celém domě díky svému důmyslně sestrojenému periskopu. Rodina se totiž často dorozumívá pouze pomocí nástěnky, na níž každý nachází své úkoly a ostatním zanechává vzkazy. Jednoho dne však pravidelný chod domácnosti naruší řetěz neobvyklých událostí...
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Rodina Kalmárových se snaží přiblížit k ideální představě způsobu moderního života. Otec a matka mají atraktivní a výhodné zaměstnání a jejich dokonale vybavený rozlehlý dům s garáží, postavený ve vilové čtvrti, bude za několik týdnů dokončen. Přesto - jak se zdá - v rodině Kalmárových něco neklape. To vidí dospívající dcera Mari a především šestiletý syn Petr, pozorující dění v celém domě díky svému důmyslně sestrojenému periskopu. Rodina se totiž často dorozumívá pouze pomocí nástěnky, na níž každý nachází své úkoly a ostatním zanechává vzkazy. Jednoho dne však pravidelný chod domácnosti naruší řetěz neobvyklých událostí...
    Žánry:DramaKomedie
    7
  • Korhatáros szerelem
    Korhatáros szerelem (2017)
    Seriál
    Rodiny mají různé podoby. Dávid, 24letý flákač, se ocitne vzhůru nohama, když potká dívku svých snů – Eszter – a její tři děti. 'Láska bez omezení' je odlehčené, optimistické rodinné drama, které ukazuje jednu z realit moderního života – že rodiny mají různé tvary a velikosti. V tomto seriálu je domov tam, kde je srdce – i když je ten domov narvaný dětmi, teenagery, bývalými tchyněmi a příživníky. Může tento nekonvenční vztah přežít věkový rozdíl a tlaky vícegenerační domácnosti? Dokáže Dávid dospět a být správným rodičem? Měl by se o to vůbec snažit? Může tato nezkrotná parta žít šťastně až do smrti jako jedna velká šťastná rodina?
    70%
    Rodiny mají různé podoby. Dávid, 24letý flákač, se ocitne vzhůru nohama, když potká dívku svých snů – Eszter – a její tři děti. 'Láska bez omezení' je odlehčené, optimistické rodinné drama, které ukazuje jednu z realit moderního života – že rodiny mají různé tvary a velikosti. V tomto seriálu je domov tam, kde je srdce – i když je ten domov narvaný dětmi, teenagery, bývalými tchyněmi a příživníky. Může tento nekonvenční vztah přežít věkový rozdíl a tlaky vícegenerační domácnosti? Dokáže Dávid dospět a být správným rodičem? Měl by se o to vůbec snažit? Může tato nezkrotná parta žít šťastně až do smrti jako jedna velká šťastná rodina?
    8
  • Jiný pohled
    Jiný pohled (1982)
    FilmRole: Szalánczky Éva (voice)
    Děj filmu se odehrává v hluboké totalitě v roce 1959. Novinářka Éva Szalánczkyová (Jadwiga Jankowska-Cieślak) si zachovává své mravní a etické postoje a nenechává se vmanipulovávat do situací, kdy by se stávala jen bezmocnou loutkou. Zažívá kvůli tomu všemu tvrdé represe. Šéfredaktor jednoho časopisu, bývalý politický vězeň, ji přijme jako redaktorku. Éva se nemilosrdně pouští do kritické reportáže o zemědělském družstvu. Vše skončí jejím dobrovolným odchodem z časopisu. Další rovinou příběhu je její vášnivý vztah s vdanou kolegyní Lívií (Grazyna Szapolowska), který způsobí v jejím životě mnoho dramatických konfliktů. Líviin manžel, který není s to se vyrovnat s manželčiným odchodem, se Évu pokusí zastřelit, ale obětí je Livia. Těžce zraněná se v nemocnici s Évou pohádá. Ani tentokrát se Éva nemíní podřídit a rozhodne se emigrovat. Při pokusu o překročení maďarsko-jugoslávské hranice je však zastřelena. Film Jiný pohled líčí lidskou statečnost v prostředí, kde vládne lživá politická praxe. Slavný maďarský režisér do svého snímku jako ústřední dvojici obsadil vynikající polské herečky, v roli šéfredaktora se objevuje slovenský Jozef Króner. V zobrazení lesbických motivů působí snímek zcela autenticky, zároveň však i neobyčejně lyricky a cudně. Zobrazuje složitou situaci osobních vztahů zasazenou do rámce života v totalitním státě, kdy jednotlivec nemá žádnou velkou hodnotu a vše je podřízeno kolektivu a masám. Uvážíme-li navíc, kdy tento film vznikl, pochopíme i velkou smělost režiséra Makka. Jiný pohled po právu posbíral mnohá ocenění na prestižních filmových festivalech, např. v Cannes.
    69%
    Děj filmu se odehrává v hluboké totalitě v roce 1959. Novinářka Éva Szalánczkyová (Jadwiga Jankowska-Cieślak) si zachovává své mravní a etické postoje a nenechává se vmanipulovávat do situací, kdy by se stávala jen bezmocnou loutkou. Zažívá kvůli tomu všemu tvrdé represe. Šéfredaktor jednoho časopisu, bývalý politický vězeň, ji přijme jako redaktorku. Éva se nemilosrdně pouští do kritické reportáže o zemědělském družstvu. Vše skončí jejím dobrovolným odchodem z časopisu. Další rovinou příběhu je její vášnivý vztah s vdanou kolegyní Lívií (Grazyna Szapolowska), který způsobí v jejím životě mnoho dramatických konfliktů. Líviin manžel, který není s to se vyrovnat s manželčiným odchodem, se Évu pokusí zastřelit, ale obětí je Livia. Těžce zraněná se v nemocnici s Évou pohádá. Ani tentokrát se Éva nemíní podřídit a rozhodne se emigrovat. Při pokusu o překročení maďarsko-jugoslávské hranice je však zastřelena. Film Jiný pohled líčí lidskou statečnost v prostředí, kde vládne lživá politická praxe. Slavný maďarský režisér do svého snímku jako ústřední dvojici obsadil vynikající polské herečky, v roli šéfredaktora se objevuje slovenský Jozef Króner. V zobrazení lesbických motivů působí snímek zcela autenticky, zároveň však i neobyčejně lyricky a cudně. Zobrazuje složitou situaci osobních vztahů zasazenou do rámce života v totalitním státě, kdy jednotlivec nemá žádnou velkou hodnotu a vše je podřízeno kolektivu a masám. Uvážíme-li navíc, kdy tento film vznikl, pochopíme i velkou smělost režiséra Makka. Jiný pohled po právu posbíral mnohá ocenění na prestižních filmových festivalech, např. v Cannes.
    9
  • Milá Emo, drahá Bětko
    Milá Emo, drahá Bětko (1992)
    FilmRole: Emma (hlas)
    Tragický příběh dvou vesnických dívek, které za bývalého režimu vyučovaly ruštinu na jedné základní škole. Zvrat dějin a změna režimu způsobily zrušení ruštiny jako povinného jazyka, a tak, aby mohly dál vyučovat, navštěvují večerní kurzy angličtiny. Ze svého platu si nemohou dovolit vlastní byt či pronájem, a tak spolu žijí sedm let v ubytovně. Ema udržuje beznadějný milostný vztah s ženatým ředitelem školy a Bětka se dostává do potíží s policií kvůli prostituci. Zápas obou mladých žen o znovuzískání sociálního postavení, které si tvrdě vydobyly za předešlého režimu, vykreslil Szabó esejistickým, impresivně mozaikovitým stylem. Snímek získal Zvláštní cenu poroty a Stříbrného medvěda na MFF v Berlíně 1992. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:Drama
    69%
    Tragický příběh dvou vesnických dívek, které za bývalého režimu vyučovaly ruštinu na jedné základní škole. Zvrat dějin a změna režimu způsobily zrušení ruštiny jako povinného jazyka, a tak, aby mohly dál vyučovat, navštěvují večerní kurzy angličtiny. Ze svého platu si nemohou dovolit vlastní byt či pronájem, a tak spolu žijí sedm let v ubytovně. Ema udržuje beznadějný milostný vztah s ženatým ředitelem školy a Bětka se dostává do potíží s policií kvůli prostituci. Zápas obou mladých žen o znovuzískání sociálního postavení, které si tvrdě vydobyly za předešlého režimu, vykreslil Szabó esejistickým, impresivně mozaikovitým stylem. Snímek získal Zvláštní cenu poroty a Stříbrného medvěda na MFF v Berlíně 1992. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:Drama
    10
  • Vášeň
    Vášeň (1998)
    FilmRole: manželka
    69%
    11
  • Schůzka s Venuší
    Schůzka s Venuší (1991)
    FilmRole: Jana
    Slavná švédská operní hvězda Karin Andersonová má vystoupit v mezinárodně vysílané produkci Tannhäusera. Paní Andersonová se vzpírá myšlence pracovat s neznámým maďarským dirigentem Zoltánem Szantem. Kvůli problémům mezi vedením a zaměstnanci, vnitrofiremní žárlivosti a střetu eg se zdá, že se tolik očekávaná produkce nikdy neuskuteční. Uprostřed tohoto chaosu se nesourodá dvojice Andersonová a Szanto do sebe zamilují.
    68%
    Slavná švédská operní hvězda Karin Andersonová má vystoupit v mezinárodně vysílané produkci Tannhäusera. Paní Andersonová se vzpírá myšlence pracovat s neznámým maďarským dirigentem Zoltánem Szantem. Kvůli problémům mezi vedením a zaměstnanci, vnitrofiremní žárlivosti a střetu eg se zdá, že se tolik očekávaná produkce nikdy neuskuteční. Uprostřed tohoto chaosu se nesourodá dvojice Andersonová a Szanto do sebe zamilují.
    12
  • Budapešťské povídky
    Budapešťské povídky (1977)
    FilmRole: Nanette
    68%
    13
  • Roncsfilm
    Roncsfilm (1992)
    FilmRole: Körzeti orvosnő
    Píše se rok 1989, rok zániku socialismu ve východní Evropě. Nicméně, ústřední téma filmu Smetiště nesměřuje k tomuto historickému momentu vznešených ideálů, ba naopak, divoká, groteskní motivová mozaika jako by vyplazovala jazyk na arogantní politiky s hlavou v oblacích. Film hrubě poukazuje na tajemství a nedostupnost obklopující každodenní existenci politiky. Děj se odehrává v zaplivané, rozpadající se hospodě zvané Gólya a jejím bezprostředním okolí.
    Žánry:Komedie
    68%
    Píše se rok 1989, rok zániku socialismu ve východní Evropě. Nicméně, ústřední téma filmu Smetiště nesměřuje k tomuto historickému momentu vznešených ideálů, ba naopak, divoká, groteskní motivová mozaika jako by vyplazovala jazyk na arogantní politiky s hlavou v oblacích. Film hrubě poukazuje na tajemství a nedostupnost obklopující každodenní existenci politiky. Děj se odehrává v zaplivané, rozpadající se hospodě zvané Gólya a jejím bezprostředním okolí.
    Žánry:Komedie
    14
  • Napló
    Napló (1984)
    FilmRole: Juli's mother
    67%
    15
  • Hanussen
    Hanussen (1988)
    FilmRole: Betty
    Příběh muže, který se odehrává souběžně s Hitlerovým vzestupem. Rakušan Klaus Schneider, zraněný v první světové válce, se zotavuje v péči doktora Emila Bettleheima. Bettleheim zjistí, že Schneider má schopnosti empatie a jasnovidectví, které by mohly pomoci pacientům se sebevražednými sklony. Po válce si Schneider, s jedním přítelem jako manažerem a druhým jako milencem, změní jméno na Erik Jan Hanussen a odchází do Berlína, kde vystupuje jako hypnotizér a jasnovidec v sálech a divadlech. Vždy mluví pravdu, což ho přivede do pozornosti mocných nacistů. Předpovídá jejich vzestup (což je pro ně dobrá propaganda) a jejich násilí (což už tak dobré není). Je v ohrožení a trpí. Jaká je Hanussenova budoucnost?
    Žánry:DramaHistorickýRetro
    66%
    Příběh muže, který se odehrává souběžně s Hitlerovým vzestupem. Rakušan Klaus Schneider, zraněný v první světové válce, se zotavuje v péči doktora Emila Bettleheima. Bettleheim zjistí, že Schneider má schopnosti empatie a jasnovidectví, které by mohly pomoci pacientům se sebevražednými sklony. Po válce si Schneider, s jedním přítelem jako manažerem a druhým jako milencem, změní jméno na Erik Jan Hanussen a odchází do Berlína, kde vystupuje jako hypnotizér a jasnovidec v sálech a divadlech. Vždy mluví pravdu, což ho přivede do pozornosti mocných nacistů. Předpovídá jejich vzestup (což je pro ně dobrá propaganda) a jejich násilí (což už tak dobré není). Je v ohrožení a trpí. Jaká je Hanussenova budoucnost?
    Žánry:DramaHistorickýRetro
    16
  • Napló apámnak, anyámnak
    Napló apámnak, anyámnak (1990)
    FilmRole: Ildi
    Příběh sleduje mladou studentku, která v dospívání osiří a dospívá ve stínu Maďarského povstání v roce 1956. Pochází z komunistické inteligence a vidí, jak na události reagují její přátelé a rodina. Její milenec, ženatý vedoucí továrny, podporuje vlastence a později pomáhá spolupracovníkům zorganizovat stávku. Její sestra a další lidé naopak vyjadřují hněv nad tím, že byli během revoluce vyhnáni ze svých domovů, a i nadále projevují nenávist k povstalcům. Nakonec si ale uvědomí, že pro všechny lidi není po povstání a jeho brutálním potlačení Sověty a jejich kolaboranty možný skutečný život.
    65%
    Příběh sleduje mladou studentku, která v dospívání osiří a dospívá ve stínu Maďarského povstání v roce 1956. Pochází z komunistické inteligence a vidí, jak na události reagují její přátelé a rodina. Její milenec, ženatý vedoucí továrny, podporuje vlastence a později pomáhá spolupracovníkům zorganizovat stávku. Její sestra a další lidé naopak vyjadřují hněv nad tím, že byli během revoluce vyhnáni ze svých domovů, a i nadále projevují nenávist k povstalcům. Nakonec si ale uvědomí, že pro všechny lidi není po povstání a jeho brutálním potlačení Sověty a jejich kolaboranty možný skutečný život.
    17
  • Deník pro mé lásky
    Deník pro mé lásky (1987)
    FilmRole: Ildi
    64%
    18
  • Na krásném modrém Dunaji
    Na krásném modrém Dunaji (1992)
    Film
    Po zavraždění nového maďarského premiéra na recepci musí být vyšetřování rychlé a důkladné. Tento strhující politický thriller odhaluje dva hlavní podezřelé: ženu, která vůdce zastřelila, a muže, jenž byl přítelem jak s premiérem, tak s vražedkyní. Režisér Miklós Jancsó, známý svým vizuálním stylem a schopností sdělovat myšlenky neverbálně, kombinuje fantazii a realitu s velkou dávkou ironie, přičemž využívá videozáznamy a další umělecké a symbolické obrazy.
    Žánry:Parodie
    64%
    Po zavraždění nového maďarského premiéra na recepci musí být vyšetřování rychlé a důkladné. Tento strhující politický thriller odhaluje dva hlavní podezřelé: ženu, která vůdce zastřelila, a muže, jenž byl přítelem jak s premiérem, tak s vražedkyní. Režisér Miklós Jancsó, známý svým vizuálním stylem a schopností sdělovat myšlenky neverbálně, kombinuje fantazii a realitu s velkou dávkou ironie, přičemž využívá videozáznamy a další umělecké a symbolické obrazy.
    Žánry:Parodie
    19
  • Rózsovy písně
    Rózsovy písně (2003)
    FilmRole: Lili
    Píše se rok 1944. Inženýr Géza Halász bydlí s rodinou ve velkém vilovém domě proslulého operního zpěváka Rózsy. Přišel o práci v továrně, ale za každou cenu se snaží ochránit své nejdražší před terorem, který v Budapešti proti židovskému obyvatelstvu vystupňovali fašisté. Odmítá nosit potupnou žlutou hvězdu a také neodejde se svou rodinou do židovského ghetta. Pan Halász vedle svých starostí dokáže mít dostatek pochopení i pro uprchlíky z venkova, vždy u něho nacházejí dočasný úkryt. V ulicích zatím řádí Němci i všeho schopní maďarští fašisté - šípáci. Všechny obyvatele domu posilují v jejich naději na přežití jen starobylé židovské melodie, jež občas zaznívají z podkrovního pokoje v pěveckém podání pana Rózsy...

    Film je režijním debutem scenáristy Andora Szilágyiho. Jeho příběh zachycuje nehrdinské hrdinství obyčejných lidí v době druhé světové války, přitom působí velmi lidsky a nepateticky. Na Maďarském filmovém týdnu v roce 2003 získal cenu za nejlepší scénář. Zaujme působivými výkony italského herce Franca Castellaniho, který ztvárnil roli Gézy Halásze, stejně jako desetiletého chlapce Davida Zuma v postavě jeho syna Tomiho. Matku Lili Halászovou vytvořila v Maďarsku populární Ildikó Bánságiová (známá z filmů Budapešťské povídky, Mephisto, Hanussen), úlohu Olgy představuje herečka rumunského původu Maja Morgensternová (Sedmý pokoj, Witmanovic hoši). Postavu dědečka hraje Djoko Rosič (v minulosti vystupoval v maďarských filmech Hajduk, Živ nebo mrtev, Nebeské zástupy, Maďarská rapsodie, Cikánský zákon).
    Žánry:Drama
    61%
    Píše se rok 1944. Inženýr Géza Halász bydlí s rodinou ve velkém vilovém domě proslulého operního zpěváka Rózsy. Přišel o práci v továrně, ale za každou cenu se snaží ochránit své nejdražší před terorem, který v Budapešti proti židovskému obyvatelstvu vystupňovali fašisté. Odmítá nosit potupnou žlutou hvězdu a také neodejde se svou rodinou do židovského ghetta. Pan Halász vedle svých starostí dokáže mít dostatek pochopení i pro uprchlíky z venkova, vždy u něho nacházejí dočasný úkryt. V ulicích zatím řádí Němci i všeho schopní maďarští fašisté - šípáci. Všechny obyvatele domu posilují v jejich naději na přežití jen starobylé židovské melodie, jež občas zaznívají z podkrovního pokoje v pěveckém podání pana Rózsy...

    Film je režijním debutem scenáristy Andora Szilágyiho. Jeho příběh zachycuje nehrdinské hrdinství obyčejných lidí v době druhé světové války, přitom působí velmi lidsky a nepateticky. Na Maďarském filmovém týdnu v roce 2003 získal cenu za nejlepší scénář. Zaujme působivými výkony italského herce Franca Castellaniho, který ztvárnil roli Gézy Halásze, stejně jako desetiletého chlapce Davida Zuma v postavě jeho syna Tomiho. Matku Lili Halászovou vytvořila v Maďarsku populární Ildikó Bánságiová (známá z filmů Budapešťské povídky, Mephisto, Hanussen), úlohu Olgy představuje herečka rumunského původu Maja Morgensternová (Sedmý pokoj, Witmanovic hoši). Postavu dědečka hraje Djoko Rosič (v minulosti vystupoval v maďarských filmech Hajduk, Živ nebo mrtev, Nebeské zástupy, Maďarská rapsodie, Cikánský zákon).
    Žánry:Drama
    20
  • Pánik
    Pánik (2008)
    FilmRole: Elli
    60%
    21
  • Magyar vándor
    Magyar vándor (2004)
    FilmRole: Áltörök nő
    • iTunes
    58%
    22
  • Erasing Frank
    Erasing Frank (2021)
    Film
    58%
    23
  • His Master's Voice
    His Master's Voice (2018)
    FilmRole: Erzsi
    58%
    24
  • Horoskop Ježíše Krista
    Horoskop Ježíše Krista (1989)
    FilmRole: Márta
    Film se zaměřuje na utrápené životy intelektuálů, kteří neprotestovali proti nedávným problémům ve své vlasti. Jancsó klade důraz na silně evokující a nejednoznačné obrazy namísto dialogů nebo expozic, a skrze vizuálně fascinující zobrazení líčí bolestné, zakrnělé životy maďarských intelektuálů, kteří zůstali mlčet a byli neúčinní během různých politických krizí.
    Žánry:Drama
    57%
    Film se zaměřuje na utrápené životy intelektuálů, kteří neprotestovali proti nedávným problémům ve své vlasti. Jancsó klade důraz na silně evokující a nejednoznačné obrazy namísto dialogů nebo expozic, a skrze vizuálně fascinující zobrazení líčí bolestné, zakrnělé životy maďarských intelektuálů, kteří zůstali mlčet a byli neúčinní během různých politických krizí.
    Žánry:Drama
    25
  • Dalších deset minut II.
    Dalších deset minut II. (2002)
    FilmRole: (segment "Ten Minutes After")
    Ambiciózny medzinárodný filmársky projekt spojil pätnásť režisérov svetového formátu. Každý z nich nakrútil filmovú poviedku s jednotnou a voľne poňatou témou času. Vznikli tak dva celovečerné filmy, ktoré nesú názvy Trúbka a Čelo. Segment Spikea Leeho sa s režisérovým príznačným politickým radikalizmom volá We Wuz Robbed (Okradli nás) a zachytáva udalosti prehry Al Gorea v amerických prezidentských voľbách s Georgeom Bushom. Werner Herzog nakrútil dokument o prírodnom národe v amazonskej džungli, ktorý od objavenia bielymi ľuďmi čelí vymretiu na civilizačné choroby. Jim Jarmusch v štýlovo čistej poviedke zachytil desaťminútovú pauzu filmovej herečky počas náročného nakrúcania. Wim Wenders zobrazil halucinácie človeka pod vplyvom LSD. Claire Denisová zachytila dialóg francúzskeho filozofa a jeho študenta, v ktorom diskutujú o probléme inakosti. Jean-Luc Godard zostrihom svojich filmov opäť potvrdil sám sebe, že je najväčším filmovým režisérom všetkých čias. Jiří Menzel vyrobil z archívneho materiálu portrét herca Rudolfa Hrušinského od mladosti až po smrť.
    57%
    Ambiciózny medzinárodný filmársky projekt spojil pätnásť režisérov svetového formátu. Každý z nich nakrútil filmovú poviedku s jednotnou a voľne poňatou témou času. Vznikli tak dva celovečerné filmy, ktoré nesú názvy Trúbka a Čelo. Segment Spikea Leeho sa s režisérovým príznačným politickým radikalizmom volá We Wuz Robbed (Okradli nás) a zachytáva udalosti prehry Al Gorea v amerických prezidentských voľbách s Georgeom Bushom. Werner Herzog nakrútil dokument o prírodnom národe v amazonskej džungli, ktorý od objavenia bielymi ľuďmi čelí vymretiu na civilizačné choroby. Jim Jarmusch v štýlovo čistej poviedke zachytil desaťminútovú pauzu filmovej herečky počas náročného nakrúcania. Wim Wenders zobrazil halucinácie človeka pod vplyvom LSD. Claire Denisová zachytila dialóg francúzskeho filozofa a jeho študenta, v ktorom diskutujú o probléme inakosti. Jean-Luc Godard zostrihom svojich filmov opäť potvrdil sám sebe, že je najväčším filmovým režisérom všetkých čias. Jiří Menzel vyrobil z archívneho materiálu portrét herca Rudolfa Hrušinského od mladosti až po smrť.
    26
  • Para
    Para (2008)
    FilmRole: Etus
    Náš hrdina Lajos, padesátník a bývalý policajt, alkoholik, který se vrátil ze spárů smrti. Jeho starý přítel Feri, věčný úzkostlivec s černými předtuchami, a jeho žena Etus, která věří ve všemocnou lásku i posmrtný život. A samozřejmě jejich blízký kamarád Tibi, kluk po dvacítce, posedlý paranormálními jevy a konspiračními teoriemi – zvlášť od chvíle, kdy jeho rodiče zasáhl kulový blesk. Tuto čtveřici přátel spojuje fascinace esoterikou a spiritismem. K nim se přidává i Etina sestra Évike, čerstvá vdova, která se díky Etině domácí magii beznadějně zamilovala do Lajose. Lajos, který pracuje jakoSecurity guard, má mezitím velké potíže: podsvětím protřelý obchodník s uměním, pan Faragó, mu dal dvoudenní odklad na splacení dluhu v řádu milionů.
    51%
    Náš hrdina Lajos, padesátník a bývalý policajt, alkoholik, který se vrátil ze spárů smrti. Jeho starý přítel Feri, věčný úzkostlivec s černými předtuchami, a jeho žena Etus, která věří ve všemocnou lásku i posmrtný život. A samozřejmě jejich blízký kamarád Tibi, kluk po dvacítce, posedlý paranormálními jevy a konspiračními teoriemi – zvlášť od chvíle, kdy jeho rodiče zasáhl kulový blesk. Tuto čtveřici přátel spojuje fascinace esoterikou a spiritismem. K nim se přidává i Etina sestra Évike, čerstvá vdova, která se díky Etině domácí magii beznadějně zamilovala do Lajose. Lajos, který pracuje jakoSecurity guard, má mezitím velké potíže: podsvětím protřelý obchodník s uměním, pan Faragó, mu dal dvoudenní odklad na splacení dluhu v řádu milionů.
    27

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.