5.9

Peter Obermann: Filmy a seriály

  • Löwenzahn
    Löwenzahn (1981)
    Seriál
    Každá epizoda, trvající 30 minut, se věnuje samostatnému tématu nebo problému. Skládá se převážně z krátkých reportáží, které vysvětlují, zkoumají a vzdělávají diváky o tom, jak fungují věci každodenního života i složité systémy. Pokrývá širokou škálu témat, od technologií a průmyslu až po tak obyčejné věci, jako je fungování poštovních služeb.
    Žánry:Rodinný
    80%
    Každá epizoda, trvající 30 minut, se věnuje samostatnému tématu nebo problému. Skládá se převážně z krátkých reportáží, které vysvětlují, zkoumají a vzdělávají diváky o tom, jak fungují věci každodenního života i složité systémy. Pokrývá širokou škálu témat, od technologií a průmyslu až po tak obyčejné věci, jako je fungování poštovních služeb.
    Žánry:Rodinný
    1
  • Lichter
    Lichter (2003)
    Film
    74%
    2
  • Stubbe - Von Fall zu Fall
    Stubbe - Von Fall zu Fall (1995)
    Seriál
    67%
    3
  • Einsteinovy záhady
    Einsteinovy záhady (2017)
    Seriál
    66%
    4
  • Fremde Haut
    Fremde Haut (2005)
    Film
    Třicetiletá íránská překladatelka Fariba chce ve Frankfurtu získat politický azyl. Protože německá strana zřejmě nebude její žádost akceptovat, Fariba začne v provizorní ubytovně pro uprchlíky počítat hodiny, kdy bude vyhoštěna. Úřadům totiž lhala: důvodem k útěku je její lesbická orientace, za kterou jí v Íránu hrozí trest smrti. Poté, co labilní íránský uprchlík Siamak (jenž již získal předběžné, časově omezené povolení k pobytu) na letišti spáchá sebevraždu, Fariba si ostříhá vlasy a přijme jeho identitu. Navzdory hrozbě deportace si v mužském převleku a s falešnými papíry sežene ilegální sezónní práci v továrně, kde se zamiluje do dělnice Anny... Drama se v odlišném žánru dotýká téhož tématu jako komedie Terminál (cizinci, kteří nedostanou povolení ke vstupu do západní země, se ocitají na území nikoho). Zamýšlí se nad problémy islámských imigrantů v Německu i nad otázkou vnitřního exilu, který hrdinka prožívá v důsledku své sexuální orientace nejen v konzervativní islámské zemi, ale i v západní společnosti. (MFF Karlovy Vary)
    64%
    Třicetiletá íránská překladatelka Fariba chce ve Frankfurtu získat politický azyl. Protože německá strana zřejmě nebude její žádost akceptovat, Fariba začne v provizorní ubytovně pro uprchlíky počítat hodiny, kdy bude vyhoštěna. Úřadům totiž lhala: důvodem k útěku je její lesbická orientace, za kterou jí v Íránu hrozí trest smrti. Poté, co labilní íránský uprchlík Siamak (jenž již získal předběžné, časově omezené povolení k pobytu) na letišti spáchá sebevraždu, Fariba si ostříhá vlasy a přijme jeho identitu. Navzdory hrozbě deportace si v mužském převleku a s falešnými papíry sežene ilegální sezónní práci v továrně, kde se zamiluje do dělnice Anny... Drama se v odlišném žánru dotýká téhož tématu jako komedie Terminál (cizinci, kteří nedostanou povolení ke vstupu do západní země, se ocitají na území nikoho). Zamýšlí se nad problémy islámských imigrantů v Německu i nad otázkou vnitřního exilu, který hrdinka prožívá v důsledku své sexuální orientace nejen v konzervativní islámské zemi, ale i v západní společnosti. (MFF Karlovy Vary)
    5
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    6
  • Polizeiruf 110
    Polizeiruf 110 (1971)
    Seriál
    62%
    7
  • Vloupání
    Vloupání (1989)
    Film
    61%
    8
  • Vloupání
    Vloupání (1989)
    Film

    V této komedii scénáristy Johna Saylese a režiséra Billa Forsytha si Burt Reynolds zahrál Ernieho, stárnoucího profesionálního lupiče a kasaře, který ví o svém "řemeslu" víc než většina "kolegů z branže". Jedné noci Ernie nenápadně vklouzne do vytipovaného domu, jen aby zjistil, že už jej někdo předešel. Oním konkurentem je Mike, mladík, kterému je jen něco málo přes dvacet a který rád leze lidem do domů, aby jim vzal ledničku útokem a díval se u nich na televizi. Ernieho nejprve Mikeova lehkomyslnost trochu zaskočí, ale zároveň na něj udělá dojem jeho zjevný talent; je přesvědčený, že mladík má vlohy k tomu, aby se z něj stal prvotřídní lupič, a tak mu nabídne, jestli by se Mike nechtěl stát jeho chráněncem a žákem. Mladík souhlasí a brzy už pracují spolu. Zkušený Ernie se mu snaží vysvětlovat, jak důležité je, aby všechno vždycky proběhlo co nejbezpečněji, zatímco impulsivní Casey sáhne po každé možnosti, která nabízí rychlý výdělek, a dokáže ho stejně tak rychle utratit. Snímek Vloupání byl pro Burta Reynoldse zlomovým počinem v tom smyslu, že přiznal svůj věk a místo akčního hrdiny si zahrál charakterovou roli; výsledek tohoto "přerodu" byl pak kritikou náležitě oceněn.

    59%

    V této komedii scénáristy Johna Saylese a režiséra Billa Forsytha si Burt Reynolds zahrál Ernieho, stárnoucího profesionálního lupiče a kasaře, který ví o svém "řemeslu" víc než většina "kolegů z branže". Jedné noci Ernie nenápadně vklouzne do vytipovaného domu, jen aby zjistil, že už jej někdo předešel. Oním konkurentem je Mike, mladík, kterému je jen něco málo přes dvacet a který rád leze lidem do domů, aby jim vzal ledničku útokem a díval se u nich na televizi. Ernieho nejprve Mikeova lehkomyslnost trochu zaskočí, ale zároveň na něj udělá dojem jeho zjevný talent; je přesvědčený, že mladík má vlohy k tomu, aby se z něj stal prvotřídní lupič, a tak mu nabídne, jestli by se Mike nechtěl stát jeho chráněncem a žákem. Mladík souhlasí a brzy už pracují spolu. Zkušený Ernie se mu snaží vysvětlovat, jak důležité je, aby všechno vždycky proběhlo co nejbezpečněji, zatímco impulsivní Casey sáhne po každé možnosti, která nabízí rychlý výdělek, a dokáže ho stejně tak rychle utratit. Snímek Vloupání byl pro Burta Reynoldse zlomovým počinem v tom smyslu, že přiznal svůj věk a místo akčního hrdiny si zahrál charakterovou roli; výsledek tohoto "přerodu" byl pak kritikou náležitě oceněn.

    9
  • Kobra 11
    Kobra 11 (1996)
    Seriál
    • Oneplay
    53%
    10

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.