?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Olga Berluti: Filmy a seriály

  • Několik dní se mnou
    Několik dní se mnou (1988)
    Film
    • Netflix
    68%
    1
  • Farinelli
    Farinelli (1994)
    Film
    Snímek režiséra Gérarda Corbiaua Farinelli je nevšední biografií jedné z významných osobností evropské operní scény 18. století. Carlo Broschi, zvaný Farinelli (1705-1782), patřil mezi nejobdivovanější zpěváky své doby; sopranista, vrcholný představitel slohu bel canto, díky svému zmrzačení (byl kastrát) zvládl tři a půl oktávy a dokázal udržet tón celou minutu. Fascinující a nejednoznačná postava je pro autory průvodcem dobou baroka s jeho pompézností a smyslem pro efekty; hrdina si však zároveň zachovává tajemství, jež tkví v neuchopitelném umění dojímat krásou zpěvu. Právě Farinelliho božské umění je ústředním prvkem vyprávění, jež zobecňuje osud skutečné osobnosti v historické době na pozadí vztahů mezi protagonisty a jejich zvláštních rolí. Souputníkem kastráta, jemuž je dáno okouzlovat a milovat ženy, avšak bez očekávaného naplnění, je jeho starší bratr Riccardo. Muž, který zpěváka v dětství zmrzačil, aby uchoval jeho hlas, je pouze průměrným skladatelem; o to zoufaleji se drží geniálního sourozence, jemuž dělá manažera, společníka i skladatele. Utajovaná žárlivost spolu s neschopností dostát dávnému slibu, že pro zpěváka složí vysněnou operu o Orfeovi, se nakonec postaví mezi bratry, kteří byli nerozluční nejen v práci, ale i v soukromí (Carlo se s Riccardem dělí o ženy, jež dobyl). Dalším aktérem dramatu je Georg Friedrich Händel, léta toužící, aby kastrát zpíval jeho skladby. To je i Farinelliho stále trýznivějším tajným snem (zpěvák dokonce ukradne skladateli jeden jeho opus); Carlo však zůstává věrný bratrovi a londýnskému souboru italského mistra Porpory. Ničivé spory nakonec ochromují tvůrčí schopnosti všech aktérů, svazovaných závistí, strachem ze ztráty tvůrčí potence a touhou po dokonalosti. Pouta lásky a důvěry se však nakonec ukazují být stejně důležitá jako věčné, a přece tak pomíjivé umění tónů. Corbiau své téma pojednává v přitažlivých, vizuálně dynamických obrazech, v nichž dominuje na jevišti zpívající, androgynní a magický král tónů (zpěv tenoristy Dereka Leeho Ragina a sopranistky Ewy Mallas Godlewské byl pro potřeby filmu digitálně upravován). Zřejmá je paralela mezi dobovými zpěváky a moderními hvězdami pop music, které jsou na jedné straně hýčkané a obdivované davem, na straně druhé však trpí osamělostí a pocity nejistoty. Farinelli navíc strádá svou neplodností, jež je v příkrém kontrastu s uvolněnou, požitkářskou atmosférou doby i s jeho tvůrčí potencí. Atraktivitu myšlenkově i vizuálně pozoruhodného snímku umocňují herecké výkony hlavních představitelů, Stefana Dionisiho (Farinelli) a Enrica Lo Versa (Riccardo).
    66%
    Snímek režiséra Gérarda Corbiaua Farinelli je nevšední biografií jedné z významných osobností evropské operní scény 18. století. Carlo Broschi, zvaný Farinelli (1705-1782), patřil mezi nejobdivovanější zpěváky své doby; sopranista, vrcholný představitel slohu bel canto, díky svému zmrzačení (byl kastrát) zvládl tři a půl oktávy a dokázal udržet tón celou minutu. Fascinující a nejednoznačná postava je pro autory průvodcem dobou baroka s jeho pompézností a smyslem pro efekty; hrdina si však zároveň zachovává tajemství, jež tkví v neuchopitelném umění dojímat krásou zpěvu. Právě Farinelliho božské umění je ústředním prvkem vyprávění, jež zobecňuje osud skutečné osobnosti v historické době na pozadí vztahů mezi protagonisty a jejich zvláštních rolí. Souputníkem kastráta, jemuž je dáno okouzlovat a milovat ženy, avšak bez očekávaného naplnění, je jeho starší bratr Riccardo. Muž, který zpěváka v dětství zmrzačil, aby uchoval jeho hlas, je pouze průměrným skladatelem; o to zoufaleji se drží geniálního sourozence, jemuž dělá manažera, společníka i skladatele. Utajovaná žárlivost spolu s neschopností dostát dávnému slibu, že pro zpěváka složí vysněnou operu o Orfeovi, se nakonec postaví mezi bratry, kteří byli nerozluční nejen v práci, ale i v soukromí (Carlo se s Riccardem dělí o ženy, jež dobyl). Dalším aktérem dramatu je Georg Friedrich Händel, léta toužící, aby kastrát zpíval jeho skladby. To je i Farinelliho stále trýznivějším tajným snem (zpěvák dokonce ukradne skladateli jeden jeho opus); Carlo však zůstává věrný bratrovi a londýnskému souboru italského mistra Porpory. Ničivé spory nakonec ochromují tvůrčí schopnosti všech aktérů, svazovaných závistí, strachem ze ztráty tvůrčí potence a touhou po dokonalosti. Pouta lásky a důvěry se však nakonec ukazují být stejně důležitá jako věčné, a přece tak pomíjivé umění tónů. Corbiau své téma pojednává v přitažlivých, vizuálně dynamických obrazech, v nichž dominuje na jevišti zpívající, androgynní a magický král tónů (zpěv tenoristy Dereka Leeho Ragina a sopranistky Ewy Mallas Godlewské byl pro potřeby filmu digitálně upravován). Zřejmá je paralela mezi dobovými zpěváky a moderními hvězdami pop music, které jsou na jedné straně hýčkané a obdivované davem, na straně druhé však trpí osamělostí a pocity nejistoty. Farinelli navíc strádá svou neplodností, jež je v příkrém kontrastu s uvolněnou, požitkářskou atmosférou doby i s jeho tvůrčí potencí. Atraktivitu myšlenkově i vizuálně pozoruhodného snímku umocňují herecké výkony hlavních představitelů, Stefana Dionisiho (Farinelli) a Enrica Lo Versa (Riccardo).
    2
  • Mes nuits sont plus belles que vos jours
    Mes nuits sont plus belles que vos jours (1989)
    Film
    64%
    3
  • Femme publique, La
    Femme publique, La (1984)
    Film
    V tomto svém ryze francouzském snímku se tvůrce obrací ke svému celoživotnímu tématu: manipulace s lidskými city a myšlenkami, a to až do posedlosti. Předlohu francouzské spisovatelky Zulawski rozšířil o politický aspekt - nebezpečí terorismu. Svůj oblíbený motiv dvojnictví a rozdvojení se tak rozvedl do politické roviny, která ve Veřejné ženě existuje rovnoběžně vedle roviny démonické. Film ve své době proslul skandálem, který byl vyvolán přílišným zdůrazněním nahoty herečky Valérie Kaprisky. Myslel jsem, že úspěch bude větší, protože Kaprisky je velký fenomén, který by měl přitáhnout více lidí. Nebyli jsme puštěni do soutěže v Cannes, ale na jedinou půlnoční projekci v historii festivalu přišlo deset tisíc diváků, vstupní dveře do sálu praskaly ve švech. (mj)
    63%
    V tomto svém ryze francouzském snímku se tvůrce obrací ke svému celoživotnímu tématu: manipulace s lidskými city a myšlenkami, a to až do posedlosti. Předlohu francouzské spisovatelky Zulawski rozšířil o politický aspekt - nebezpečí terorismu. Svůj oblíbený motiv dvojnictví a rozdvojení se tak rozvedl do politické roviny, která ve Veřejné ženě existuje rovnoběžně vedle roviny démonické. Film ve své době proslul skandálem, který byl vyvolán přílišným zdůrazněním nahoty herečky Valérie Kaprisky. Myslel jsem, že úspěch bude větší, protože Kaprisky je velký fenomén, který by měl přitáhnout více lidí. Nebyli jsme puštěni do soutěže v Cannes, ale na jedinou půlnoční projekci v historii festivalu přišlo deset tisíc diváků, vstupní dveře do sálu praskaly ve švech. (mj)
    4
  • Utonutí zakázáno
    Utonutí zakázáno (1987)
    Film
    Molinat dostane případ muže nalezeného s kulkou v uchu na pobřeží malého letoviska na Atlantiku, které dobře zná. Kdysi tam žil, než se jeho žena ztratila v moři a už nikdy nebyla nalezena. Jak oceán vyplavuje každý den novou mrtvolu, záhada se prohlubuje a seznam potenciálních podezřelých se prodlužuje. To zpomaluje Molinatův postup stejně jako těžkopádný Leroyer, který byl vyslán, aby ho špehoval a pokud možno mu bránil v postupu. Napětí stoupá a kruh kolem tří mladých dam v šedém sídle, vesnického blázna a realitního agenta se začíná vymykat kontrole.
    Žánry:Krimi
    62%
    Molinat dostane případ muže nalezeného s kulkou v uchu na pobřeží malého letoviska na Atlantiku, které dobře zná. Kdysi tam žil, než se jeho žena ztratila v moři a už nikdy nebyla nalezena. Jak oceán vyplavuje každý den novou mrtvolu, záhada se prohlubuje a seznam potenciálních podezřelých se prodlužuje. To zpomaluje Molinatův postup stejně jako těžkopádný Leroyer, který byl vyslán, aby ho špehoval a pokud možno mu bránil v postupu. Napětí stoupá a kruh kolem tří mladých dam v šedém sídle, vesnického blázna a realitního agenta se začíná vymykat kontrole.
    Žánry:Krimi
    5
  • Mima
    Mima (1991)
    Film
    62%
    6
  • Mon ami le traître
    Mon ami le traître (1988)
    Film
    • Netflix
    60%
    7
  • Markýza
    Markýza (1997)
    Film
    Film Markýza je volně inspirován osudy markýzy du Parc (1633–1668), která zazářila v divadle 17. století ve Francii. Postavu herečky, jež dokázala uchvátit Molièra, Racina i Ludvíka XIV., ztvárnila půvabná Sophie Marceauová. Markýza touží po divadle, ale odmítá se podrobit dobovým hereckým konvencím. Její svobodomyslnost i odvaha, s jakou dokázala milovat, z ní dělají zářivou, talentovanou osobnost. V jejím příběhu, natočeném jako velkolepé kostýmní představení, nahlédneme do historie nesmrtelného divadla Molièrovy doby, obklopeného intrikami a rivalitou mezi herci i autory, až k piedestalu božského Krále Slunce. (Česká televize)
    58%
    Film Markýza je volně inspirován osudy markýzy du Parc (1633–1668), která zazářila v divadle 17. století ve Francii. Postavu herečky, jež dokázala uchvátit Molièra, Racina i Ludvíka XIV., ztvárnila půvabná Sophie Marceauová. Markýza touží po divadle, ale odmítá se podrobit dobovým hereckým konvencím. Její svobodomyslnost i odvaha, s jakou dokázala milovat, z ní dělají zářivou, talentovanou osobnost. V jejím příběhu, natočeném jako velkolepé kostýmní představení, nahlédneme do historie nesmrtelného divadla Molièrovy doby, obklopeného intrikami a rivalitou mezi herci i autory, až k piedestalu božského Krále Slunce. (Česká televize)
    8
  • Les 2 crocodiles
    Les 2 crocodiles (1987)
    Film
    58%
    9
  • Come mi vuoi
    Come mi vuoi (1997)
    Film
    Pasquale, policista z Říma, se při zátahu setkává s Desiderií. Desideria je transsexuálka, žijící se dvěma dalšími trans osobami, Gaiou a Gioiou. Desideria a Pasquale jsou staří známí, chodili spolu do školy. Desideria se do Pasquale okamžitě zamiluje. Policista má ale snoubenku Nellinu, se kterou se kvůli velké vzdálenosti vídá jen zřídka. I proto by Pasquale mohl svůj názor na Desiderii změnit.
    Žánry:DramaKomedie
    57%
    Pasquale, policista z Říma, se při zátahu setkává s Desiderií. Desideria je transsexuálka, žijící se dvěma dalšími trans osobami, Gaiou a Gioiou. Desideria a Pasquale jsou staří známí, chodili spolu do školy. Desideria se do Pasquale okamžitě zamiluje. Policista má ale snoubenku Nellinu, se kterou se kvůli velké vzdálenosti vídá jen zřídka. I proto by Pasquale mohl svůj názor na Desiderii změnit.
    Žánry:DramaKomedie
    10
  • Cours privé
    Cours privé (1986)
    Film
    54%
    11
  • Lola Zipper
    Lola Zipper (1991)
    Film
    S rizikem ztráty práce se Gérard vsadí se svým šéfem, že dokáže proměnit nevrlou bezdomovkyni Lolu v hvězdu televizních obrazovek. S příslibem slávy jako návnadou ji vezme pod svá křídla a stane se jejím učitelem. Posílá ji na baletní a herecké lekce, kde se Lola chová nepřístojně. Většinu svého vzdoru však směřuje přímo na Gérarda. Nicméně v duchu tradice filmů jako Pretty Woman nebo My Fair Lady nakonec získá nejen dívku, ale i novou hvězdu – v jedné osobě.
    Žánry:Komedie
    50%
    S rizikem ztráty práce se Gérard vsadí se svým šéfem, že dokáže proměnit nevrlou bezdomovkyni Lolu v hvězdu televizních obrazovek. S příslibem slávy jako návnadou ji vezme pod svá křídla a stane se jejím učitelem. Posílá ji na baletní a herecké lekce, kde se Lola chová nepřístojně. Většinu svého vzdoru však směřuje přímo na Gérarda. Nicméně v duchu tradice filmů jako Pretty Woman nebo My Fair Lady nakonec získá nejen dívku, ale i novou hvězdu – v jedné osobě.
    Žánry:Komedie
    12
  • Mangeclous
    Mangeclous (1988)
    Film
    • Netflix
    50%
    13
  • Harém
    Harém (1985)
    Film
    48%
    14
  • Toxic Affair
    Toxic Affair (1993)
    Film
    V této někdejší komedii je Penelope (Isabelle Adjani) už tak dost rozrušená tím, že už není topmodelka a musí se poohlédnout po jiném zaměstnání. Když ji opustí přítel, propadne hysterii, vymýšlí plány na pomstu, uvažuje o sebevraždě a tak dále. Tyto dramatické výlevy nakonec její nejlepší kamarádku Sophii (Clementine Celarie) natolik otráví, že začne uvažovat o tom, že Penelope, jejího bývalého přítele nebo je oba dva zabije, jen aby to fňukání už skončilo.
    Žánry:AkčníKomedie
    45%
    V této někdejší komedii je Penelope (Isabelle Adjani) už tak dost rozrušená tím, že už není topmodelka a musí se poohlédnout po jiném zaměstnání. Když ji opustí přítel, propadne hysterii, vymýšlí plány na pomstu, uvažuje o sebevraždě a tak dále. Tyto dramatické výlevy nakonec její nejlepší kamarádku Sophii (Clementine Celarie) natolik otráví, že začne uvažovat o tom, že Penelope, jejího bývalého přítele nebo je oba dva zabije, jen aby to fňukání už skončilo.
    Žánry:AkčníKomedie
    15

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.