6.1

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Tomás Torres: Filmy a seriály

  • Sladký život
    Sladký život (1960)
    FilmRole: Gianelli (uncredited)
    • Filmbox+
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    75%
    Italský film Sladký život režiséra Federica Felliniho je jedním z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce posledních let. Není sevřeným filmovým dramatem, ale v podstatě řadou volně spojených příběhů a epizod, s nezvyklou otevřeností popisujících mravní rozklad vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie. Jeho ústřední postavou je novinář Marcello, člověk v podstatě vážný a seriózní, který však při své práci poznal sladký život vyšší společnosti a podlehl mu. Stává se hrdinou erotických skandálů, divokých večírků ve vilách a zámcích, zvrhajících se v pitky a orgie, prohýřených nocí, po nichž přichází kalné ráno, odhalující rub tohoto života. Dva lidé by mu mohli pomoci v jeho současné duševní krizi: filozofující spisovatel Steiner a mladičká dívenka Paola. První však končí těžko pochopitelnou sebevraždou a Paolin hlas, volající Marcella k lepšímu životu, je příliš slabý a zaniká ve všeobecné vřavě. Pro Marcella již není cesty zpátky. Film byl vyznamenán Velkou cenou na MFF v Cannes 1960 a mnoha dalšími mezinárodními cenami a uznáními. Na XIII. FFP 1962 získal jednu ze tří hlavních cen. Tímto dílem vtrhla do historie moderního filmu revoluce, nejen v Itálii, kde Sladký život vyvolal nevídaný skandál, především prudkou reakcí katolické církve, která mu udělila verdikt zapovězeného filmu, nepřístupného všem. Vzápětí však byl oceněn na canneském festivalu Zlatou palmou a stal se kasovně nejúspěšnějším Felliniho snímkem. Fellini provedl otevřený průřez italskou společností bez ohledu na všechna dosavadní tabu ve sféře morální, náboženské a erotické. Hlavní hrdina, bulvární novinář Marcello Rubini, kterého ztělesnil Marcello Mastroianni, je moderním Candidem procházejícím mravně rozpadlým světem a zároveň sám prožívá svůj soukromý a profesní debakl, neschopen provést zásadní krok pro svou záchranu. Film je strhující výpovědí v kaleidoskopu mistrně natočených scén, které nahlíženy v jejich reálnosti i metaforičnosti patří dnes už do klasiky moderní kinematografie: jmenujme aspoň Marcellovo noční extempore ve fontáně di Trevi s americkou sexbombou Sylvií (v podání živelné superženy Anity Ekberg) nebo luxusní party dekadentní římské aristokracie a vedle ní večírek snobských intelektuálů a pseudoumělců či závěrečné orgie znuděných bohatců ve Fregene. Ve všech Fellini jako bystrý, citlivý pozorovatel, aniž by ulpěl na vnějškové atraktivitě, pronikal k zastírané podstatě úpadku jedince i společnosti na sklonku 50. let. Tímto filmem zakrojil hluboko ostří svého tvůrčího vhledu do zkonvenčnělého umění a dodnes upoutává jako svrchovaně otevřený dialog talentovaného tvůrce se svou dobou.
    1
  • Gentleman Jo... uccidi
    Gentleman Jo... uccidi (1967)
    Film
    59%
    2
  • Sonora
    Sonora (1968)
    FilmRole: Reyes
    58%
    3
  • Yankee
    Yankee (1966)
    FilmRole: Luiz
    56%
    4
  • Bara per lo sceriffo, Una
    Bara per lo sceriffo, Una (1965)
    FilmRole: Pablo, Rojo's henchman
    Shenandoah (Steffen) se infiltruje do bandy silničních lupičů vedené Rojem (Armando Calvo). Jeho zasvěcení spočívá v tom, že má vystopovat a zabít člena gangu, který má dvanáct nábojů, zatímco on sám dostane jen dva. Když se bandité pokusí okrást bohatého rančera, kterého Shenandoah zná, varuje ho. Zločinci začnou mít podezření, že byli zrazeni, a začnou Shenandoahovi ubližovat. Shenandoah pak odhalí svůj pravý důvod, proč se ke gangu připojil: jeden z nich zabil jeho ženu a on je tam kvůli pomstě.
    Žánry:Western
    55%
    Shenandoah (Steffen) se infiltruje do bandy silničních lupičů vedené Rojem (Armando Calvo). Jeho zasvěcení spočívá v tom, že má vystopovat a zabít člena gangu, který má dvanáct nábojů, zatímco on sám dostane jen dva. Když se bandité pokusí okrást bohatého rančera, kterého Shenandoah zná, varuje ho. Zločinci začnou mít podezření, že byli zrazeni, a začnou Shenandoahovi ubližovat. Shenandoah pak odhalí svůj pravý důvod, proč se ke gangu připojil: jeden z nich zabil jeho ženu a on je tam kvůli pomstě.
    Žánry:Western
    5
  • Centomila dollari per Ringo
    Centomila dollari per Ringo (1965)
    Film
    52%
    6
  • Cuatro dólares de venganza
    Cuatro dólares de venganza (1966)
    FilmRole: Pedro
    50%
    7
  • Místo v pekle
    Místo v pekle (1969)
    Film
    Manila roku 1942. Filipíny už byly téměř celé v rukou japonské armády a Američané teprve sbírali síly po drtivém útoku na Pearl Harbor. Manila byla tehdy peklem, bombardovaným den co den Japonci. Aby přežila, rozhodne se malá skupinka lidí k zoufalému útěku. Ten však končí na ostrově, který je opět v moci nepřátelských vojsk. Za pomoci několika spojenců se odhodlají k hrdinskému činu – zničit fašistickou radarovou základnu. Od začátku je jasné, že mise bude stát životy řady lidí, protože slovy jednoho z mála přeživších: „Lidstvo bude válčit tak dlouho, dokud bude v pekle ještě nějaké volné místo.“
    Žánry:Válečný
    48%
    Manila roku 1942. Filipíny už byly téměř celé v rukou japonské armády a Američané teprve sbírali síly po drtivém útoku na Pearl Harbor. Manila byla tehdy peklem, bombardovaným den co den Japonci. Aby přežila, rozhodne se malá skupinka lidí k zoufalému útěku. Ten však končí na ostrově, který je opět v moci nepřátelských vojsk. Za pomoci několika spojenců se odhodlají k hrdinskému činu – zničit fašistickou radarovou základnu. Od začátku je jasné, že mise bude stát životy řady lidí, protože slovy jednoho z mála přeživších: „Lidstvo bude válčit tak dlouho, dokud bude v pekle ještě nějaké volné místo.“
    Žánry:Válečný
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.