6.7

Charles Saynor: Filmy a seriály

  • The Avengers
    The Avengers (1961)
    Seriál
    78%
    1
  • Muž v bílém obleku
    Muž v bílém obleku (1951)
    FilmRole: Pete
    Skromný a nemotorný vynálezce Sidney Stratton vytvoří zázračnou látku, která se nikdy nezašpiní ani neopotřebuje. Je jasné, že prodejem oděvů z tohoto materiálu může vydělat majlant, ale zároveň může způsobit krizi. Koneckonců, jakmile si někdo koupí jeden z jeho obleků, už ho nikdy nebude muset opravovat ani kupovat jiný, a oděvní průmysl se přes noc zhroutí. Sidney je nicméně odhodlán uvést svůj vynález na trh, což nutí zbohatlíky z oděvních továren k zoufalým opatřením...
    Žánry:DramaKomedieSci-fiSatira
    72%
    Skromný a nemotorný vynálezce Sidney Stratton vytvoří zázračnou látku, která se nikdy nezašpiní ani neopotřebuje. Je jasné, že prodejem oděvů z tohoto materiálu může vydělat majlant, ale zároveň může způsobit krizi. Koneckonců, jakmile si někdo koupí jeden z jeho obleků, už ho nikdy nebude muset opravovat ani kupovat jiný, a oděvní průmysl se přes noc zhroutí. Sidney je nicméně odhodlán uvést svůj vynález na trh, což nutí zbohatlíky z oděvních továren k zoufalým opatřením...
    Žánry:DramaKomedieSci-fiSatira
    2
  • Ohlédni se v hněvu
    Ohlédni se v hněvu (1959)
    Film
    • iTunes
    V roce 1958 Tony Richardson a dramatik John Osborne založili novou produkční společnost Woodfall. Chtěli svému okolí dokázat, že i dobré filmy, tedy takové, které ukazují život v Británii jako skutečnou realitu, mohou být natáčeny velmi levně. Nejprve zfilmovali Osbornovu hru Ohlédni se v hněvu, v roce 1960 následoval Komik a posléze se vrhli na díla mladých rozhněvaných mužů a režijně nebo producentsky realizovali Pokoj nahoře (1960) a filmy V sobotu večer, v neděli ráno (1960) a Hrozivé ticho (1960). Na filmovém scénáři jejich prvního společného projektu spolupracoval John Osborne s dramatikem a scenáristou Nigelem Knealem. Původní literární předlohu citlivě upravili, její kritické ostří částečně obrousili a některá z nechvalně známých protitřídních promluv vypustili. I přesto film v celkovém vyznění i dnes velmi ostře vypovídá o nespokojenosti mladého rozhněvaného muže.

    Hrdinou filmu je Jimmy Porter (Richard Burton), nový a ve své době zatím ojedinělý typ antihrdiny věčně protestujícího proti všemu oficiálnímu. Vysokoškolsky vzdělaný hrdina dělnického původu má malý cukrářský stánek na pouličním trhu a žije se svou ženou Alison, kterou neustále zahrnuje svými kritickými výpady vůči společnosti, politice, církvi, šlechtě. Vlastně vůči všemu, co považuje za pokrytecké. Nejčastějším terčem Jimmyho útoků je právě Alison. Jejich vztah osciluje mezi láskou a trápením, Jimmy svou ženu sice miluje, nicméně neustále ji zasypává urážkami, které pramení z jeho pohrdání střední společenskou vrstvou, z níž Alison pochází. Po příjezdu nejlepší přítelkyně Heleny se ale situace alespoň nakrátko změní...

    Richardson se snažil filmařsky vyrovnat s Osbornovou převážně monologicky laděnou hrou, která se už ve své podstatě sama vzpouzela filmovému zpracování. Akčnost je ovšem i zde potlačena do pozadí, hlavní síla zpracování tkví v dokonale propracované psychologii postav a zároveň i v podtržení společenského protestu. Adaptaci tak dominují především herecké výkony, v hlavní roli se představil excelentní Richard Burton. Ačkoli byl již poněkud starý na roli pětadvacetiletého Jimmyho, vžil se do jeho postavy velmi důkladně.
    Žánry:Drama
    69%
    V roce 1958 Tony Richardson a dramatik John Osborne založili novou produkční společnost Woodfall. Chtěli svému okolí dokázat, že i dobré filmy, tedy takové, které ukazují život v Británii jako skutečnou realitu, mohou být natáčeny velmi levně. Nejprve zfilmovali Osbornovu hru Ohlédni se v hněvu, v roce 1960 následoval Komik a posléze se vrhli na díla mladých rozhněvaných mužů a režijně nebo producentsky realizovali Pokoj nahoře (1960) a filmy V sobotu večer, v neděli ráno (1960) a Hrozivé ticho (1960). Na filmovém scénáři jejich prvního společného projektu spolupracoval John Osborne s dramatikem a scenáristou Nigelem Knealem. Původní literární předlohu citlivě upravili, její kritické ostří částečně obrousili a některá z nechvalně známých protitřídních promluv vypustili. I přesto film v celkovém vyznění i dnes velmi ostře vypovídá o nespokojenosti mladého rozhněvaného muže.

    Hrdinou filmu je Jimmy Porter (Richard Burton), nový a ve své době zatím ojedinělý typ antihrdiny věčně protestujícího proti všemu oficiálnímu. Vysokoškolsky vzdělaný hrdina dělnického původu má malý cukrářský stánek na pouličním trhu a žije se svou ženou Alison, kterou neustále zahrnuje svými kritickými výpady vůči společnosti, politice, církvi, šlechtě. Vlastně vůči všemu, co považuje za pokrytecké. Nejčastějším terčem Jimmyho útoků je právě Alison. Jejich vztah osciluje mezi láskou a trápením, Jimmy svou ženu sice miluje, nicméně neustále ji zasypává urážkami, které pramení z jeho pohrdání střední společenskou vrstvou, z níž Alison pochází. Po příjezdu nejlepší přítelkyně Heleny se ale situace alespoň nakrátko změní...

    Richardson se snažil filmařsky vyrovnat s Osbornovou převážně monologicky laděnou hrou, která se už ve své podstatě sama vzpouzela filmovému zpracování. Akčnost je ovšem i zde potlačena do pozadí, hlavní síla zpracování tkví v dokonale propracované psychologii postav a zároveň i v podtržení společenského protestu. Adaptaci tak dominují především herecké výkony, v hlavní roli se představil excelentní Richard Burton. Ačkoli byl již poněkud starý na roli pětadvacetiletého Jimmyho, vžil se do jeho postavy velmi důkladně.
    Žánry:Drama
    3
  • Lease of Life
    Lease of Life (1954)
    FilmRole: The Policeman
    67%
    4
  • Blue Lamp, The
    Blue Lamp, The (1950)
    FilmRole: PC Wal Tovey (Uncredited)
    • Netflix
    66%
    5
  • Kid for Two Farthings, A
    Kid for Two Farthings, A (1955)
    FilmRole: Hokey Pokey Man (uncredited)
    Joe je mladý chlapec, který žije se svou matkou Joannou v dělnické čtvrti Londýna. Bydlí v bytě nad krejčovskou dílnou pana Kandinského, který rád vypráví Joeovi různé historky. Když mu Kandinsky řekne, že jednorožec může plnit přání, Joe se plný naděje rozhodne koupit si malé kůzle s malým rohem, protože věří, že je to pravý jednorožec. Nezlomný Joe se i přes drsné prostředí, ve kterém žije, snaží dokázat, že přání se mohou stát skutečností.
    Režie:Carol Reed
    63%
    Joe je mladý chlapec, který žije se svou matkou Joannou v dělnické čtvrti Londýna. Bydlí v bytě nad krejčovskou dílnou pana Kandinského, který rád vypráví Joeovi různé historky. Když mu Kandinsky řekne, že jednorožec může plnit přání, Joe se plný naděje rozhodne koupit si malé kůzle s malým rohem, protože věří, že je to pravý jednorožec. Nezlomný Joe se i přes drsné prostředí, ve kterém žije, snaží dokázat, že přání se mohou stát skutečností.
    Režie:Carol Reed
    6
  • A Boy, a Girl and a Bike
    A Boy, a Girl and a Bike (1949)
    Film
    63%
    7
  • Weak and the Wicked, The
    Weak and the Wicked, The (1954)
    FilmRole: Policeman
    61%
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.