George Paris: Nejlepší filmy a seriály

6.7

George Paris: Filmy a seriály

  • Great Sinner, The
    Great Sinner, The (1949)
    FilmRole: Soldier (uncredited)
    71%
    1
  • Zahraniční aféra
    Zahraniční aféra (1948)
    FilmRole: Russian Soldier (uncredited)
    Billy Wilder se vrátil v roce 1945 do Německa na žádost Úřadu válečných informací. Díky svému předválečnému působení dobře znal většinu pracovníků německého filmového průmyslu a mohl se tedy kompetentně podílet na jeho denacifikaci. Kilometry spojeneckého filmového materiálu, zachycujícího osvobozování koncentračních táborů, ho přitom inspirovaly k vytvoření dokumentu Death Mills (Mlýny smrti), který měl německé obyvatelstvo konfrontovat s vlastní minulostí a odpovědností za ni. Ironií je, že zatímco vedle služebních povinností (marně) pátral po osudu své rodiny, pobyt v Německu mu vnukl i myšlenku na nový film - romantickou komedii. Berlín v ruinách, plný zoufalých hladovějících lidí, byl pro ni podle něj dokonalou kulisou. Souhlas s natáčením získal u vojenského velení argumentem, že němečtí diváci už jsou vůči přímočaré propagandě imunní, zatímco on je zabaví a přitom jim kýžené poselství jakoby mimochodem podsune. Ať už byly Wilderovy osobní pocity vůči Němcům jakékoli (Jeho zkušenost: Nepotkal jsem jediného nacistu. Každý byl oběť, každý byl v odboji se po letech objeví i v Raz dva tři), jeho popis situace a vztahů v poválečné metropoli je podle očekávání sarkastický. Na jednom pólu je úchvatná barová zpěvačka Erika von Schlutowová, která byla za války Goebbelsovou milenkou - nebo Göringovou? Jednoho z nich určitě a která beze studu přežívá díky náklonnosti spojeneckých důstojníků. Na straně druhé stojí upjatá členka kongresové komise Phoebe Frostová z Iowy, jež přijela do Berlína na vizitaci. K ruce je jí přidělen kapitán John Pringle, který je ovšem Eričiným milencem. Další směřování děje je zřejmé. Rámec, který Wilder pro tento klasický model muže mezi dvěma ženami zvolil, je pro romantickou komedii velmi atypický, však je také Zahraniční aféra více politickým filmem než romancí. Jako romance popravdě příliš nefunguje, už proto, že postava Eriky je podstatně životnější a přitažlivější než rigidní Phoebe, vztahové rozuzlení je tudíž diktováno více potřebou než logikou. Daleko přesvědčivější je snímek coby režisérův pohled na viníky a spravedlivé, přičemž jednoznačnost tohoto hodnocení se (pro Wildera typicky) záměrně a významně rozostřuje. Snad proto byl tento původně propagandistický film v Německu poprvé uveden až v roce 1977! - Iva Hejlíčková (Letní filmová škola)
    71%
    Billy Wilder se vrátil v roce 1945 do Německa na žádost Úřadu válečných informací. Díky svému předválečnému působení dobře znal většinu pracovníků německého filmového průmyslu a mohl se tedy kompetentně podílet na jeho denacifikaci. Kilometry spojeneckého filmového materiálu, zachycujícího osvobozování koncentračních táborů, ho přitom inspirovaly k vytvoření dokumentu Death Mills (Mlýny smrti), který měl německé obyvatelstvo konfrontovat s vlastní minulostí a odpovědností za ni. Ironií je, že zatímco vedle služebních povinností (marně) pátral po osudu své rodiny, pobyt v Německu mu vnukl i myšlenku na nový film - romantickou komedii. Berlín v ruinách, plný zoufalých hladovějících lidí, byl pro ni podle něj dokonalou kulisou. Souhlas s natáčením získal u vojenského velení argumentem, že němečtí diváci už jsou vůči přímočaré propagandě imunní, zatímco on je zabaví a přitom jim kýžené poselství jakoby mimochodem podsune. Ať už byly Wilderovy osobní pocity vůči Němcům jakékoli (Jeho zkušenost: Nepotkal jsem jediného nacistu. Každý byl oběť, každý byl v odboji se po letech objeví i v Raz dva tři), jeho popis situace a vztahů v poválečné metropoli je podle očekávání sarkastický. Na jednom pólu je úchvatná barová zpěvačka Erika von Schlutowová, která byla za války Goebbelsovou milenkou - nebo Göringovou? Jednoho z nich určitě a která beze studu přežívá díky náklonnosti spojeneckých důstojníků. Na straně druhé stojí upjatá členka kongresové komise Phoebe Frostová z Iowy, jež přijela do Berlína na vizitaci. K ruce je jí přidělen kapitán John Pringle, který je ovšem Eričiným milencem. Další směřování děje je zřejmé. Rámec, který Wilder pro tento klasický model muže mezi dvěma ženami zvolil, je pro romantickou komedii velmi atypický, však je také Zahraniční aféra více politickým filmem než romancí. Jako romance popravdě příliš nefunguje, už proto, že postava Eriky je podstatně životnější a přitažlivější než rigidní Phoebe, vztahové rozuzlení je tudíž diktováno více potřebou než logikou. Daleko přesvědčivější je snímek coby režisérův pohled na viníky a spravedlivé, přičemž jednoznačnost tohoto hodnocení se (pro Wildera typicky) záměrně a významně rozostřuje. Snad proto byl tento původně propagandistický film v Německu poprvé uveden až v roce 1977! - Iva Hejlíčková (Letní filmová škola)
    2
  • Mrs. Parkington
    Mrs. Parkington (1944)
    Film
    V této rodinné sáze paní Parkingtonová vypráví příběh svého života, který začíná jako pokojská v hotelu v Nevadě, kde ji okouzlí majitel dolu a finančník Augustus Parkington. Odveze ji do New Yorku, snaží se z ní udělat dámu z vyšší společnosti a založí jejich domov mezi nejbohatšími lidmi newyorské smetánky. Rodinný a společenský život ale není vždy klidný a ona nás v retrospektivách provází vzestupy a pády rodinného majetku Parkingtonových.
    Žánry:Drama
    70%
    V této rodinné sáze paní Parkingtonová vypráví příběh svého života, který začíná jako pokojská v hotelu v Nevadě, kde ji okouzlí majitel dolu a finančník Augustus Parkington. Odveze ji do New Yorku, snaží se z ní udělat dámu z vyšší společnosti a založí jejich domov mezi nejbohatšími lidmi newyorské smetánky. Rodinný a společenský život ale není vždy klidný a ona nás v retrospektivách provází vzestupy a pády rodinného majetku Parkingtonových.
    Žánry:Drama
    3
  • Cesta kolem světa za 80 dní
    Cesta kolem světa za 80 dní (1956)
    Film
    • iTunes
    69%
    4
  • Chyťte zloděje
    Chyťte zloděje (1955)
    Film
    • iTunes
    Film Alfréda Hitchcocka. Americký lupič šperků John Robie, přezdívaný Kočka (Cary Grant), už skončil se zlodějským životem a spokojeně žije na francouzské Riviéře v Cannes. Jenže najednou se objeví loupeže páchané přesně jeho stylem. Všichni podezřívají jeho. Nejen policie, ale i jeho bývalí kumpáni a účastníci francouzského odboje, se kterými se zná z války. John pochopí, že podezření ho zbaví jen to, odhalí-li pravého zloděje sám. Využije k tomu bohatou americkou dámu Jessie Stevensovou (Jessie Royce Landisová) a její šperky. Všechno ještě komplikuje dcera americké dámy Frances (Grace Kellyová), která o něj projevuje až nezdravý zájem.
    68%
    Film Alfréda Hitchcocka. Americký lupič šperků John Robie, přezdívaný Kočka (Cary Grant), už skončil se zlodějským životem a spokojeně žije na francouzské Riviéře v Cannes. Jenže najednou se objeví loupeže páchané přesně jeho stylem. Všichni podezřívají jeho. Nejen policie, ale i jeho bývalí kumpáni a účastníci francouzského odboje, se kterými se zná z války. John pochopí, že podezření ho zbaví jen to, odhalí-li pravého zloděje sám. Využije k tomu bohatou americkou dámu Jessie Stevensovou (Jessie Royce Landisová) a její šperky. Všechno ještě komplikuje dcera americké dámy Frances (Grace Kellyová), která o něj projevuje až nezdravý zájem.
    5
  • Her Highness and the Bellboy
    Her Highness and the Bellboy (1945)
    Film
    V jedné fiktivní evropské zemi se krásná princezna zamiluje do pohledného amerického reportéra. Během cesty do New Yorku doufá, že ho znovu najde. Při pobytu v jednom z nejlepších městských hotelů se setká s dobrosrdečným hotelovým poslíčkem, který si ji splete s pokojskou. Pozve ho, aby ji doprovázel, aniž by tušila, že si myslí, že se do ní zamiloval. Každá laskavost, kterou princezna projeví, ho utvrzuje v přesvědčení, že cítí to samé co on.
    62%
    V jedné fiktivní evropské zemi se krásná princezna zamiluje do pohledného amerického reportéra. Během cesty do New Yorku doufá, že ho znovu najde. Při pobytu v jednom z nejlepších městských hotelů se setká s dobrosrdečným hotelovým poslíčkem, který si ji splete s pokojskou. Pozve ho, aby ji doprovázel, aniž by tušila, že si myslí, že se do ní zamiloval. Každá laskavost, kterou princezna projeví, ho utvrzuje v přesvědčení, že cítí to samé co on.
    6
  • Krev na slunci
    Krev na slunci (1945)
    Film
    James Cagney ve špionážním dramatu, které získalo Oscara za nejlepší umělecký počin roku 1945. Nick Condon je majitelem deníku Tokyo Chronicle v době těsně před začátkem 2. světové války. Jeho investigativní přístup ho přivede na stopu zásadního dokumentu, ve kterém Hitler Japonska – baron Tanaka plánuje útok na Čínu a Spojené státy. Myšlenka na ovládnutí světa byla přísně tajná, a tak není divu, že se Nick zamotává do stále nebezpečnější pavučiny zrady, korupce a touhy po moci. Přestože jde o víc než šedesát let starý film, výprava si ničím nezadá se současnými špionážními thrillery. Famózní výkon předvádí také JAMES CAGNEY (RAGTIME, HŘÍŠNÍ ANDĚLÉ, MILUJ MĚ, NEBO MĚ OPUSŤ), který coby trénovaný judista absolvoval všechny souboje sám.
    61%
    James Cagney ve špionážním dramatu, které získalo Oscara za nejlepší umělecký počin roku 1945. Nick Condon je majitelem deníku Tokyo Chronicle v době těsně před začátkem 2. světové války. Jeho investigativní přístup ho přivede na stopu zásadního dokumentu, ve kterém Hitler Japonska – baron Tanaka plánuje útok na Čínu a Spojené státy. Myšlenka na ovládnutí světa byla přísně tajná, a tak není divu, že se Nick zamotává do stále nebezpečnější pavučiny zrady, korupce a touhy po moci. Přestože jde o víc než šedesát let starý film, výprava si ničím nezadá se současnými špionážními thrillery. Famózní výkon předvádí také JAMES CAGNEY (RAGTIME, HŘÍŠNÍ ANDĚLÉ, MILUJ MĚ, NEBO MĚ OPUSŤ), který coby trénovaný judista absolvoval všechny souboje sám.
    7
  • Northwest Outpost
    Northwest Outpost (1947)
    Film
    Americký kavalerista James Laurence (Nelson Eddy) přijíždí do jedné z ruských kolonií, aby připravil půdu pro případné americké převzetí území. Narazí na odpor v podobě knížete Nikolaje Balinina (Hugo Haas), který nemá v úmyslu oslabit svou despotickou moc nad místními rolníky. Zápletka se zamotává, když se Laurence zamiluje do Natalie Alanovové (Ilona Massey), manželky zneuctěného šlechtice hraběte Igora Savina (Joseph Schildkraut).
    Žánry:WesternMuzikál
    Režie:Allan Dwan
    60%
    Americký kavalerista James Laurence (Nelson Eddy) přijíždí do jedné z ruských kolonií, aby připravil půdu pro případné americké převzetí území. Narazí na odpor v podobě knížete Nikolaje Balinina (Hugo Haas), který nemá v úmyslu oslabit svou despotickou moc nad místními rolníky. Zápletka se zamotává, když se Laurence zamiluje do Natalie Alanovové (Ilona Massey), manželky zneuctěného šlechtice hraběte Igora Savina (Joseph Schildkraut).
    Žánry:WesternMuzikál
    Režie:Allan Dwan
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.