René Lacourt: Nejlepší filmy a seriály

6.9

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

René Lacourt: Filmy a seriály

  • Orfeus
    Orfeus (1950)
    FilmRole: Postman (uncredited)

    Princezna zmizí za zrcadlem a přivádí Orfea ke kontaktu se zásvětím a tajemnými silami, které brzy pohltí i jeho ženu Eurydiku. Orfeus se za ní vydává do podsvětí, jeho návratu k pozemskému životu ovšem stojí v cestě několik překážek a obětí.
    Fantastické události a výjevy se mísí s realistickým pojetím, básnické vytržení v Cocteauově klasickém díle pomáhá objevit cestu vzkříšení. Dobově převratná inscenační technika představuje ve vrcholné formě hvězdu Jeana Maraise.
    Mistrovské dílo Jeana Cocteaua v nové digitálně restaurované kopii.

    76%

    Princezna zmizí za zrcadlem a přivádí Orfea ke kontaktu se zásvětím a tajemnými silami, které brzy pohltí i jeho ženu Eurydiku. Orfeus se za ní vydává do podsvětí, jeho návratu k pozemskému životu ovšem stojí v cestě několik překážek a obětí.
    Fantastické události a výjevy se mísí s realistickým pojetím, básnické vytržení v Cocteauově klasickém díle pomáhá objevit cestu vzkříšení. Dobově převratná inscenační technika představuje ve vrcholné formě hvězdu Jeana Maraise.
    Mistrovské dílo Jeana Cocteaua v nové digitálně restaurované kopii.

    1
  • Circonstances atténuantes
    Circonstances atténuantes (1939)
    Film
    Pařížský soudce Gaetan, známý jako "Monsieur Maximum", se nudí v důchodu a odjíždí na dovolenou k moři. Jenže Gabriel, jeho řidič, má hlavu plnou milostných starostí, ne řízení. Gaetan a jeho žena Nathalie tak uvíznou na venkově, kde naleznou útočiště v zapadlé hospodě, kterou navštěvují samí veselejší trestance. Jakmile se prolomí ledy, užívají si báječný čas. Jenže soudce se snaží své nové přátele přimět k nápravě, a tak se neodvratně blíží odhalení...
    Žánry:Komedie
    Režie:Jean Boyer
    73%
    Pařížský soudce Gaetan, známý jako "Monsieur Maximum", se nudí v důchodu a odjíždí na dovolenou k moři. Jenže Gabriel, jeho řidič, má hlavu plnou milostných starostí, ne řízení. Gaetan a jeho žena Nathalie tak uvíznou na venkově, kde naleznou útočiště v zapadlé hospodě, kterou navštěvují samí veselejší trestance. Jakmile se prolomí ledy, užívají si báječný čas. Jenže soudce se snaží své nové přátele přimět k nápravě, a tak se neodvratně blíží odhalení...
    Žánry:Komedie
    Režie:Jean Boyer
    2
  • Prázdniny pana Hulota
    Prázdniny pana Hulota (1953)
    FilmRole: Strolling Man
    • iTunes
    Situační komedie o laskavém a ochotném muži, panu Hulotovi, který přijede do přímořského střediska vlastním autem. Jeho dobrosrdečnost a nápady se však vždy vrátí do opačné polohy a přinášejí mezi prázdninové hosty vzruch. Avšak ani tito hosté neznamenají v tomto filmu množství, nýbrž jsou dobře viděnými jednotlivými postavičkami s vlastními charakteristickými znaky. A pak se přiblíží konec pobytu této společnosti ve středisku, kterému pravý půvab tentokrát přinesla usměvavá a typická postavička pana Hulota. (FILMOVÝ PŘEHLED 34 / 1955)

    Prázdniny pana Hulota jsou druhým celovečerním filmem Jacquese Tatiho. Kaskádu gagů, drobných postřehů, komických situací rozvrstvených do několika plánů rozehrává Tati v prázdninovém prostředí přímořského městečka blízko Bretaně. Kaleidoskop lidí, kteří se přijeli rekreovat k Atlantiku, je složen ze zástupců různých evropských národů. Přestože všichni opouštějí své všednodenní stereotypy, zdaleka neodhazují svůj charakter a zažité způsoby chování, jež jsou vpravdě národní. Angličanky nepřestanou hrát tenis a popíjet čaj, stejně jako typická Francouzka bude neustále hlídat své oblečení a účes a německá povaha vystupuje na povrch v nejobyčejnějších situacích. Zatímco multinárodní společnost se zabývá drobnými problémy lidí na prázdninách, v pozadí z rozhlasu zaznívají zprávy a komentáře zásadních politických a hospodářských problémů doby. Se šumem moře se mísí prázdninový ruch - hoteliéři, plavčíci, neúnavné všudypřítomné děti. A uprostřed tohoto kolotání pan Hulot, nepřehlédnutelný nešika, který nemá ani zdání o tom, že je nešika. I v tomto filmu můžeme obdivovat Jacquese Tatiho jako neúnavného pozorovatele všeho lidského i nelidského ve světě jeho doby, který geniálním způsobem dokázal reflektovat své vnímání.
    Žánry:Komedie
    72%
    Situační komedie o laskavém a ochotném muži, panu Hulotovi, který přijede do přímořského střediska vlastním autem. Jeho dobrosrdečnost a nápady se však vždy vrátí do opačné polohy a přinášejí mezi prázdninové hosty vzruch. Avšak ani tito hosté neznamenají v tomto filmu množství, nýbrž jsou dobře viděnými jednotlivými postavičkami s vlastními charakteristickými znaky. A pak se přiblíží konec pobytu této společnosti ve středisku, kterému pravý půvab tentokrát přinesla usměvavá a typická postavička pana Hulota. (FILMOVÝ PŘEHLED 34 / 1955)

    Prázdniny pana Hulota jsou druhým celovečerním filmem Jacquese Tatiho. Kaskádu gagů, drobných postřehů, komických situací rozvrstvených do několika plánů rozehrává Tati v prázdninovém prostředí přímořského městečka blízko Bretaně. Kaleidoskop lidí, kteří se přijeli rekreovat k Atlantiku, je složen ze zástupců různých evropských národů. Přestože všichni opouštějí své všednodenní stereotypy, zdaleka neodhazují svůj charakter a zažité způsoby chování, jež jsou vpravdě národní. Angličanky nepřestanou hrát tenis a popíjet čaj, stejně jako typická Francouzka bude neustále hlídat své oblečení a účes a německá povaha vystupuje na povrch v nejobyčejnějších situacích. Zatímco multinárodní společnost se zabývá drobnými problémy lidí na prázdninách, v pozadí z rozhlasu zaznívají zprávy a komentáře zásadních politických a hospodářských problémů doby. Se šumem moře se mísí prázdninový ruch - hoteliéři, plavčíci, neúnavné všudypřítomné děti. A uprostřed tohoto kolotání pan Hulot, nepřehlédnutelný nešika, který nemá ani zdání o tom, že je nešika. I v tomto filmu můžeme obdivovat Jacquese Tatiho jako neúnavného pozorovatele všeho lidského i nelidského ve světě jeho doby, který geniálním způsobem dokázal reflektovat své vnímání.
    Žánry:Komedie
    3
  • Plukovník Chabert
    Plukovník Chabert (1943)
    Film
    72%
    4
  • Nous sommes tous des assassins
    Nous sommes tous des assassins (1952)
    Film
    Film Všichni jsme vrazi, původně nazvaný Nous Sommes Tout des Assassins, režíroval Andre Cayette, bývalý právník, který nenáviděl francouzský systém poprav. Scénář Charlese Spaaka se ani nesnaží očistit čtyři hlavní postavy (Marcel Mouloudji, Raymond Pellegrin, Antoinine Balpetre, Julien Verdeir): bez ohledu na motivace, všichni jsou to zatvrzelí vrazi. Film nicméně odsuzuje sadistický rituál, kterým jsou tito čtyři muži vedeni na popraviště. Ve Francii je zvykem nikdy neříkat odsouzenému, kdy k popravě dojde – a pak se bez varování objevit a odvléct oběť kopající a křičící do záhuby, bez jakékoli možnosti smířit se se sebou samým nebo se svým Stvořitelem. Na konci tohoto trýznivého filmu se divák cítí stejně odlidštěný jako čtyři „protagonisté“. Film Všichni jsme vrazi byl francouzskými orgány činnými v trestním řízení tvrdě odsouzen, ale na filmovém festivalu v Cannes v roce 1952 získal zvláštní cenu poroty.
    Žánry:Drama
    72%
    Film Všichni jsme vrazi, původně nazvaný Nous Sommes Tout des Assassins, režíroval Andre Cayette, bývalý právník, který nenáviděl francouzský systém poprav. Scénář Charlese Spaaka se ani nesnaží očistit čtyři hlavní postavy (Marcel Mouloudji, Raymond Pellegrin, Antoinine Balpetre, Julien Verdeir): bez ohledu na motivace, všichni jsou to zatvrzelí vrazi. Film nicméně odsuzuje sadistický rituál, kterým jsou tito čtyři muži vedeni na popraviště. Ve Francii je zvykem nikdy neříkat odsouzenému, kdy k popravě dojde – a pak se bez varování objevit a odvléct oběť kopající a křičící do záhuby, bez jakékoli možnosti smířit se se sebou samým nebo se svým Stvořitelem. Na konci tohoto trýznivého filmu se divák cítí stejně odlidštěný jako čtyři „protagonisté“. Film Všichni jsme vrazi byl francouzskými orgány činnými v trestním řízení tvrdě odsouzen, ale na filmovém festivalu v Cannes v roce 1952 získal zvláštní cenu poroty.
    Žánry:Drama
    5
  • Fin du jour, La
    Fin du jour, La (1939)
    Film
    71%
    6
  • Ils étaient neuf célibataires
    Ils étaient neuf célibataires (1939)
    FilmRole: Le maire (uncredited)
    70%
    7
  • Voici le temps des assassins
    Voici le temps des assassins (1956)
    Film
    68%
    8
  • Dents longues, Les
    Dents longues, Les (1952)
    FilmRole: Le concierge de l'immeuble (uncredited)
    62%
    9
  • Armoire volante, L'
    Armoire volante, L' (1948)
    FilmRole: Un salutiste (uncredited)
    Alfred Puc, poddajný pařížský výběrčí daní, se dozví o smrti své tety. Ta zemřela během jízdy v dodávce, když se stěhovala. Řidič, aby se vyhnul policejnímu vyšetřování, schová její mrtvolu do skříně a teprve poté informuje Alfreda. Jenže dodávku někdo ukradne. Alfred, coby dědic bohaté dámy, se pouští do zběsilého pátrání po zmizelé dodávce a skříni, protože dědictví nelze uplatnit, pokud chybí "corpus delicti". Během hledání se zaplete do sítě podsvětí a ve svém pokoji najde tělo zavražděného gangstera. Nakonec skříň vypátrá, ale vzápětí ji zase ztratí. Ale počkat, ještě není "finis".
    Žánry:Komedie
    Režie:Carlo Rim
    62%
    Alfred Puc, poddajný pařížský výběrčí daní, se dozví o smrti své tety. Ta zemřela během jízdy v dodávce, když se stěhovala. Řidič, aby se vyhnul policejnímu vyšetřování, schová její mrtvolu do skříně a teprve poté informuje Alfreda. Jenže dodávku někdo ukradne. Alfred, coby dědic bohaté dámy, se pouští do zběsilého pátrání po zmizelé dodávce a skříni, protože dědictví nelze uplatnit, pokud chybí "corpus delicti". Během hledání se zaplete do sítě podsvětí a ve svém pokoji najde tělo zavražděného gangstera. Nakonec skříň vypátrá, ale vzápětí ji zase ztratí. Ale počkat, ještě není "finis".
    Žánry:Komedie
    Režie:Carlo Rim
    10
  • Destin fabuleux de Désirée Clary, Le
    Destin fabuleux de Désirée Clary, Le (1942)
    FilmRole: Un greffier
    61%
    11
  • Ztracené vzpomínky
    Ztracené vzpomínky (1950)
    Film
    V povídkovém filmu francouzského režiséra Christiana-Jaqua se setkáme s celou řadou hvězd francouzského filmu v době, kdy, až na Gérarda Philipa, stáli na počátku své umělecké kariéry.

    V povídce Soška Usirida si Pierre Brasseur zahrál roli notorického hochštaplera, který sice dokáže milovat, ale nikdy by se nedokázal přiznat k tomu, jaký život ve skutečnosti vede. Svou pravou tvář raději skryje za roli úspěšného egyptologa ženatého s velmi bohatou dámou. Yves Montand jako vytáhlý hubený mladík si právě v tomto filmu zazpíval slavnou píseň na slova Jacquese Préverta Spadané listí.

    V povídce Housle si ho přivede městský strážník Raoul, Bernard Blier, mladé vdově, které se chce zalíbit, aby posoudil talent jejího chlapce, který už dávno mučí celé své okolí hrou na housle. Nařídí mu, že musí synka pochválit za každou cenu. Ale mladý zpěvák je tak pohledný! Gérard Philipe jako Gérard de Narcay byl kvůli své rozhazovačnosti a excesům zavřený rodinou do blázince. Podařilo se mu však uprchnout a mstí se na všech, kteří se na jeho internaci podíleli. Při posledním zločinu je však málem chycen. Z policejního obklíčení ho zachrání dívka, která se právě chystá skočit do Seiny. Ale co když i ona udělala osudovou chybu?

    Hlavní roli v poslední povídce vaudevillového ražení si Francois Périer zahrál bohatého nenapravitelného sukničkáře a lháře, který žije se svým sluhou Armandem a rozhodně se nechce vázat. Všechny své známosti opustí dřív, než by na něho mohly vznést jakýkoliv nárok. Právě se s jednou dívkou rozešel a odpoledne musí stihnout pohřeb svého strýce. Ještě že věrný sluha Armand vše zařídí. Černý oblek i věnec. A zrovna v ten den si jistá dáma přijela s Jeanem-Pierrem vyříkat jejich vztah. Když mává před Armandem revolverem, zrovna přinesou objednaný věnec. Zoufalý Armand namluví Florence, že pán zemřel.
    Žánry:Drama
    60%
    V povídkovém filmu francouzského režiséra Christiana-Jaqua se setkáme s celou řadou hvězd francouzského filmu v době, kdy, až na Gérarda Philipa, stáli na počátku své umělecké kariéry.

    V povídce Soška Usirida si Pierre Brasseur zahrál roli notorického hochštaplera, který sice dokáže milovat, ale nikdy by se nedokázal přiznat k tomu, jaký život ve skutečnosti vede. Svou pravou tvář raději skryje za roli úspěšného egyptologa ženatého s velmi bohatou dámou. Yves Montand jako vytáhlý hubený mladík si právě v tomto filmu zazpíval slavnou píseň na slova Jacquese Préverta Spadané listí.

    V povídce Housle si ho přivede městský strážník Raoul, Bernard Blier, mladé vdově, které se chce zalíbit, aby posoudil talent jejího chlapce, který už dávno mučí celé své okolí hrou na housle. Nařídí mu, že musí synka pochválit za každou cenu. Ale mladý zpěvák je tak pohledný! Gérard Philipe jako Gérard de Narcay byl kvůli své rozhazovačnosti a excesům zavřený rodinou do blázince. Podařilo se mu však uprchnout a mstí se na všech, kteří se na jeho internaci podíleli. Při posledním zločinu je však málem chycen. Z policejního obklíčení ho zachrání dívka, která se právě chystá skočit do Seiny. Ale co když i ona udělala osudovou chybu?

    Hlavní roli v poslední povídce vaudevillového ražení si Francois Périer zahrál bohatého nenapravitelného sukničkáře a lháře, který žije se svým sluhou Armandem a rozhodně se nechce vázat. Všechny své známosti opustí dřív, než by na něho mohly vznést jakýkoliv nárok. Právě se s jednou dívkou rozešel a odpoledne musí stihnout pohřeb svého strýce. Ještě že věrný sluha Armand vše zařídí. Černý oblek i věnec. A zrovna v ten den si jistá dáma přijela s Jeanem-Pierrem vyříkat jejich vztah. Když mává před Armandem revolverem, zrovna přinesou objednaný věnec. Zoufalý Armand namluví Florence, že pán zemřel.
    Žánry:Drama
    12

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.