Carlin Glynn: Nejlepší filmy a seriály

6.4

Carlin Glynn: Filmy a seriály

  • Tři dny Kondora
    Tři dny Kondora (1975)
    FilmRole: Mae Barberová, Samova žena
    79%
    1
  • Sixteen Candles
    Sixteen Candles (1984)
    FilmRole: Brenda Bakerová
    • iTunes
    70%
    2
  • Zákon a pořádek: Zločinné úmysly
    Zákon a pořádek: Zločinné úmysly (2001)
    SeriálRole: Ella Quinn
    68%
    3
  • A Woman Named Jackie
    A Woman Named Jackie (1991)
    Seriál
    67%
    4
  • Judy Berlin
    Judy Berlin (1999)
    FilmRole: Maddie
    67%
    5
  • Zmrtvýchvstání
    Zmrtvýchvstání (1980)
    FilmRole: Suzy Kroll
    Hlavní postavou filmového dramatu je Edna McCauleyová, která se stane obětí autonehody, při níž zahyne její manžel Joe. Ona sama se krátký čas ocitne ve stavu klinické smrti a prožije onen pověstný posmrtný zážitek zářícího tunelu. Nedojde však až na jeho konec, protože je zachráněna, i když těžce zraněná a možná trvale ochrnutá...

    Na zotavenou odjíždí do svého rodného města v Kansasu, kde se pomalu dává do pořádku a přitom zjistí, že má silné léčitelké schopnosti. Přijímá nečekaný dar z cesty do záhrobí, ale odmítá ho spojovat s božími silami či jiným náboženským vysvětlením. Zcela opačného názoru je ovšem její nový přítel, potulný kazatel Cal Carpenter, který věří, že Edna je novým vtělením Ježíše Krista. Ednino odmítnutí takové interpretace ho rozhodí natolik, že se jí rozhodne dokázat pravdu. Způsob, jakým to chce udělat, se však ukáže být pro Ednu smrtelně nebezpečný.
    Žánry:DramaFantasy
    65%
    Hlavní postavou filmového dramatu je Edna McCauleyová, která se stane obětí autonehody, při níž zahyne její manžel Joe. Ona sama se krátký čas ocitne ve stavu klinické smrti a prožije onen pověstný posmrtný zážitek zářícího tunelu. Nedojde však až na jeho konec, protože je zachráněna, i když těžce zraněná a možná trvale ochrnutá...

    Na zotavenou odjíždí do svého rodného města v Kansasu, kde se pomalu dává do pořádku a přitom zjistí, že má silné léčitelké schopnosti. Přijímá nečekaný dar z cesty do záhrobí, ale odmítá ho spojovat s božími silami či jiným náboženským vysvětlením. Zcela opačného názoru je ovšem její nový přítel, potulný kazatel Cal Carpenter, který věří, že Edna je novým vtělením Ježíše Krista. Ednino odmítnutí takové interpretace ho rozhodí natolik, že se jí rozhodne dokázat pravdu. Způsob, jakým to chce udělat, se však ukáže být pro Ednu smrtelně nebezpečný.
    Žánry:DramaFantasy
    6
  • Zahrady z kamene
    Zahrady z kamene (1987)
    FilmRole: Mrs. Feld
    • iTunes

    V roce 1987 natočil Francis Coppola svůj druhý film, jehož ústředním tématem je válka ve Vietnamu. Na rozdíl od grandiózní válečné fresky A nyní apokalypsa (1979) zvolil tentokrát komorní příběh, v němž je válka přítomna pouze v černobílém televizním přenosu. Téma smrti mladých mužů, kteří umírají kvůli své oddanosti armádě a vlasti, je zobrazeno pomocí zástupného prostředí vojenského hřbitova ve Washingtonu. Zde jsou pohřbíváni vojáci, kteří padli daleko od domova. Někteří muži z elitní jednotky, zajišťující elegantní chod exkluzivního pohřebiště, pod tlakem ponuré atmosféry a pocitu sounáležitosti k vojenskému molochu odcházejí bojovat, ačkoli nejsou přesvědčeni o spravedlnosti této války. Těžištěm filmu je snaha o zachycení atmosféry života specifického oddílu, který díky své výlučnosti charakterizuje uzavřené prostředí celé armády. - Coppola v několika svých předchozích filmech pronikl do prostředí uzavřených skupin a v podtextu vyslovil otázku o oprávněnosti užívání výlučných norem, jejichž základem jsou svérázně pojatá čest a povinnost. Mafiánské podsvětí v Kmotrovi má podobné vnitřní zákony jako armáda v Apokalypse, Cotton Club dokresluje prostředí organizovaného zločinu a Zahrady z kamene podobně dotvářejí obraz fungování armády. V obou případech se jedná o prostředí, jimž vládne mužský princip. Ženy jsou stejně jako okolní svět postaveny do pozice pozorovatele bez poradního hlasu. Ženské hrdinky mohou protestovat, ale nakonec jen přihlížejí, jak se mužský svět žene do záhuby striktním dodržováním svých vlastních pravidel - V Apokalypse režisér vytvořil barvitou féérii hrůz, jíž dokumentuje absurditu lidského válčení v každé době. Zahrady z kamene jsou proti tomuto nadčasovému varování akademickým cvičením, v průběhu jehož natáčení snad i sám režisér podlehl zvláštní poetice chlapáckého světa a do detailu vypracovaným ceremoniím. Český dabing dojem oslavného traktátu na mužné vojenství ještě podtrhuje. Schematické bonmoty, které hlavní hrdinové vypouštějí z úst, svědčí o vysokých etických ambicích snímku, jichž však filmařské ztvárnění nedosahuje.

    65%

    V roce 1987 natočil Francis Coppola svůj druhý film, jehož ústředním tématem je válka ve Vietnamu. Na rozdíl od grandiózní válečné fresky A nyní apokalypsa (1979) zvolil tentokrát komorní příběh, v němž je válka přítomna pouze v černobílém televizním přenosu. Téma smrti mladých mužů, kteří umírají kvůli své oddanosti armádě a vlasti, je zobrazeno pomocí zástupného prostředí vojenského hřbitova ve Washingtonu. Zde jsou pohřbíváni vojáci, kteří padli daleko od domova. Někteří muži z elitní jednotky, zajišťující elegantní chod exkluzivního pohřebiště, pod tlakem ponuré atmosféry a pocitu sounáležitosti k vojenskému molochu odcházejí bojovat, ačkoli nejsou přesvědčeni o spravedlnosti této války. Těžištěm filmu je snaha o zachycení atmosféry života specifického oddílu, který díky své výlučnosti charakterizuje uzavřené prostředí celé armády. - Coppola v několika svých předchozích filmech pronikl do prostředí uzavřených skupin a v podtextu vyslovil otázku o oprávněnosti užívání výlučných norem, jejichž základem jsou svérázně pojatá čest a povinnost. Mafiánské podsvětí v Kmotrovi má podobné vnitřní zákony jako armáda v Apokalypse, Cotton Club dokresluje prostředí organizovaného zločinu a Zahrady z kamene podobně dotvářejí obraz fungování armády. V obou případech se jedná o prostředí, jimž vládne mužský princip. Ženy jsou stejně jako okolní svět postaveny do pozice pozorovatele bez poradního hlasu. Ženské hrdinky mohou protestovat, ale nakonec jen přihlížejí, jak se mužský svět žene do záhuby striktním dodržováním svých vlastních pravidel - V Apokalypse režisér vytvořil barvitou féérii hrůz, jíž dokumentuje absurditu lidského válčení v každé době. Zahrady z kamene jsou proti tomuto nadčasovému varování akademickým cvičením, v průběhu jehož natáčení snad i sám režisér podlehl zvláštní poetice chlapáckého světa a do detailu vypracovaným ceremoniím. Český dabing dojem oslavného traktátu na mužné vojenství ještě podtrhuje. Schematické bonmoty, které hlavní hrdinové vypouštějí z úst, svědčí o vysokých etických ambicích snímku, jichž však filmařské ztvárnění nedosahuje.

    7
  • Escape Artist, The
    Escape Artist, The (1982)
    FilmRole: Treasurer's Secretary
    60%
    8
  • Propastný rozdíl
    Propastný rozdíl (1981)
    FilmRole: Sylvia
    60%
    9
  • Trestanci
    Trestanci (1991)
    FilmRole: Asa
    Texas roku 1902: Mladý Horace se dře na mizerné plantáži, aby mohl koupit náhrobní kámen pro svého zesnulého otce. Soll, starý nerudný majitel, musí chlapci zaplatit peníze, které mu dluží. I přes nastupující senilitu se snaží udržet farmu v chodu, ale zároveň je stále více posedlý svou vlastní smrtelností, a tak učiní jeden velký slib... čímž donutí Horace ke konfrontaci se strachem ze smrti a s tvrdými pravdami charakterizujícími dekadentní společnost. Příběh je adaptací z cyklu her Hortona Footea s názvem The Orphan's Home. V tomto snímku podává obdivuhodný výkon Robert Duvall - jeho hlavní postava filmu je sice starý, již nepříliš bystrý opilec, ale Duvall se svým hereckým umem dokázal vyhnout tomu, aby byl nudný - což by se vzhledem k charakteristikám postavy mohlo snadno stát. Zajímavé je, že ačkoli se k vězňům pracujícím na jeho plantáži často chová hrubě, ve finále s ním má divák tendenci spíše sympatizovat. Rovněž Haas, jehož postava mladého chlapce je sice nevinná, ale ne hloupá, velmi dobře přispívá k celkově realistickému pocitu z tohoto filmu. Snímek tak nabízí věrný portrét upadající, rasistické společnosti na americkém Jihu počátku 20. století, jenž se opírá o realistické dialogy, výtečnou charakterizaci postav a skvělé herecké výkony.
    Žánry:Drama
    56%
    Texas roku 1902: Mladý Horace se dře na mizerné plantáži, aby mohl koupit náhrobní kámen pro svého zesnulého otce. Soll, starý nerudný majitel, musí chlapci zaplatit peníze, které mu dluží. I přes nastupující senilitu se snaží udržet farmu v chodu, ale zároveň je stále více posedlý svou vlastní smrtelností, a tak učiní jeden velký slib... čímž donutí Horace ke konfrontaci se strachem ze smrti a s tvrdými pravdami charakterizujícími dekadentní společnost. Příběh je adaptací z cyklu her Hortona Footea s názvem The Orphan's Home. V tomto snímku podává obdivuhodný výkon Robert Duvall - jeho hlavní postava filmu je sice starý, již nepříliš bystrý opilec, ale Duvall se svým hereckým umem dokázal vyhnout tomu, aby byl nudný - což by se vzhledem k charakteristikám postavy mohlo snadno stát. Zajímavé je, že ačkoli se k vězňům pracujícím na jeho plantáži často chová hrubě, ve finále s ním má divák tendenci spíše sympatizovat. Rovněž Haas, jehož postava mladého chlapce je sice nevinná, ale ne hloupá, velmi dobře přispívá k celkově realistickému pocitu z tohoto filmu. Snímek tak nabízí věrný portrét upadající, rasistické společnosti na americkém Jihu počátku 20. století, jenž se opírá o realistické dialogy, výtečnou charakterizaci postav a skvělé herecké výkony.
    Žánry:Drama
    10
  • Noční hra
    Noční hra (1989)
    FilmRole: Alma
    50%
    11
  • Ztráta souvislostí
    Ztráta souvislostí (2003)
    FilmRole: Waitress

    Jimmy sa snaží opraviť si na ceste svoj Ford Mustang, ale nedarí sa mu. Zastaví mu krásna dáma Missy, zvezie ho a pozve k sebe do domu v malom mestečku v Mississippi, Lost Junction, v ktorom žije asi 650 obyvateľov. Jeho auto zatiaľ opravuje miestny mechanik Shorty. Missy požiada Jimmyho, aby jej pomohol odniesť jej úspory do banky a neskôr odcestujú spolu do New Orleans, aby sa stretli s jej priateľom Porterom. Cestou povie Missy Jimmymu, že telo jej manžela je v kufri, ale Jimmy je zaľúbený do Missy a zostane s ňou...

    47%

    Jimmy sa snaží opraviť si na ceste svoj Ford Mustang, ale nedarí sa mu. Zastaví mu krásna dáma Missy, zvezie ho a pozve k sebe do domu v malom mestečku v Mississippi, Lost Junction, v ktorom žije asi 650 obyvateľov. Jeho auto zatiaľ opravuje miestny mechanik Shorty. Missy požiada Jimmyho, aby jej pomohol odniesť jej úspory do banky a neskôr odcestujú spolu do New Orleans, aby sa stretli s jej priateľom Porterom. Cestou povie Missy Jimmymu, že telo jej manžela je v kufri, ale Jimmy je zaľúbený do Missy a zostane s ňou...

    12
  • Červené jako krev
    Červené jako krev (1989)
    FilmRole: Miss Jeffreys

    Sága Červené jako krev se odehrává v severní Kalifornii koncem 19. století a vypráví o utlačovaných italských vinařích. V hlavních rolích se objevují kromě jiných sourozenci Eric a Julia Robertsovi. Robustní italský patriarcha Sebastian Collogero (Giancarlo Giannini) bojuje s majitelem železničářské společnosti Williamem Bradfordem Berriganem (Dennis Hopper), aby jeho zemi nepohltila Berriganova společnost. Sebastianův odvážný syn Marco (Eric Roberts) se zamiluje do Angeliky (Lara Harris), dcery jejich rivalů, a o boj se železničářskou společností se zprvu příliš nezajímá. To však jen do chvíle, kdy Berriganovi pochopové před očima jeho sestry Marie (Julia Roberts) mučí a nakonec zabijí jeho otce Sebastiana. Marco se dává dohromady s několika přáteli a organizuje pomstu Berriganovi i jeho impériu. Válka začíná...

    Žánry:Drama
    45%

    Sága Červené jako krev se odehrává v severní Kalifornii koncem 19. století a vypráví o utlačovaných italských vinařích. V hlavních rolích se objevují kromě jiných sourozenci Eric a Julia Robertsovi. Robustní italský patriarcha Sebastian Collogero (Giancarlo Giannini) bojuje s majitelem železničářské společnosti Williamem Bradfordem Berriganem (Dennis Hopper), aby jeho zemi nepohltila Berriganova společnost. Sebastianův odvážný syn Marco (Eric Roberts) se zamiluje do Angeliky (Lara Harris), dcery jejich rivalů, a o boj se železničářskou společností se zprvu příliš nezajímá. To však jen do chvíle, kdy Berriganovi pochopové před očima jeho sestry Marie (Julia Roberts) mučí a nakonec zabijí jeho otce Sebastiana. Marco se dává dohromady s několika přáteli a organizuje pomstu Berriganovi i jeho impériu. Válka začíná...

    Žánry:Drama
    13

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.