Lee Strasberg: Nejlepší filmy a seriály

8.2

Lee Strasberg: Filmy a seriály

  • The Godfather: A Novel for Television
    The Godfather: A Novel for Television (1977)
    MinisérieRole: Hyman Roth
    93%
    1
  • Kmotr II
    Kmotr II (1974)
    FilmRole: Hyman Roth
    • Netflix
    • SkyShowtime
    • iTunes
    • +2
    Jsme větší než U. S. Steel. Al Pacino a Robert De Niro v hlavních rolích pokračování slavné mafiánské ságy, oceněné šesti Oscary. Mimořádný úspěch Kmotra (1972) ve světových kinech logicky vedl k okamžitým úvahám o natočení pokračování, k němuž koneckonců vybízel i relativně otevřený konec originálu. Coppola, který tímto snímkem získal v Hollywoodu nesmírný respekt, ovšem nejdřív svého vlivu využil k realizaci osobního projektu Rozhovor (vyznamenaného mj. Zlatou palmou na MFF v Cannes, ale komerčně neúspěšného). Scénář Kmotra II, jenž je znovu společným dílem autora původní předlohy a režiséra, rozvíjí dvě dějové linie. Další osudy nového kmotra Michaela Corleona (Al Pacino), ovládajícího své impérium z rozsáhlého sídla v nevadském Lake Tahoe. A začátky mladého Vita Corleona (Robert De Niro) v New Yorku 20. let, jež jsou obsaženy i v Puzově původní knize. Michael musí čelit nejen svým konkurentům z podsvětí, zejména Hymanu Rothovi (pozoruhodná kreace slavného hereckého pedagoga Lee Strasberga), který využívá informací zhrzeného Michaelova bratra Freda (John Cazale), ale také zvýšenému zájmu orgánů spravedlnosti, jež v průběhu druhé poloviny 50. let, kdy se Kmotr II odehrává, zintenzivnily svou kampaň proti organizovanému zločinu. Michael své obchodní zájmy uhájí, přes nedobrovolné opuštění hazardních aktivit na revoluční Kubě, ovšem cena je vysoká. Předčasně zestárlý, zahořklý kmotr je ještě nelítostnějším šéfem než jeho otec, ale rodinné vazby, tvořící páteř prvního filmu, zmizely. Michael zůstává osamocený. Bez bratra, kterého nechal zabít, i bez manželky, která od něho odešla. Kmotr II je stejně výjimečným dílem jako originál, na který navazuje. Mnozí dokonce tvrdí, že lepším. Coppola se tu jako režisér představuje ve špičkové formě, navíc posílené neotřesitelným postavením režisérské hvězdy. Už nemusel bojovat o výši rozpočtu jako v případě prvního filmu (který se z finančních důvodů měl původně odehrávat v současnosti), ani o herce, jež hodlal angažovat. Ve všem měl naprosto volnou ruku. Prozřetelným se ukázalo obsazení málo známého Roberta De Nira jako mladého Vita Corleona, jehož elektrizující herectví tu získává na přesvědčivosti také citlivým využitím sicilského dialektu, který v raných scénách nahrazuje angličtinu. Jeho osud v nové zemi, kam musel uprchnout ze sicilské vesničky, jež mu dala jméno, ostře kontrastuje s údělem jeho syna. Vito buduje svoji pozici prakticky z ničeho, dokáže využít každé příležitosti, neštítí se násilných prostředků, pokud je považuje za nutné a efektivní, ale základem je pro něho rodina. Pokračování Kmotra se stalo prvním "sequelem", který získal Cenu Akademie za nejlepší film. Nezůstalo ovšem u jediného Oscara. Kmotr II v tomto ohledu překonal originál celkem se šesti soškami; další cenu mu Akademie udělila za nejlepší režii (ta Coppolovi v prvním případě unikla ve prospěch Boba Fosseho za Kabaret), scénář, výpravu, hudbu (slavný italský skladatel Nino Rota, opominutý u prvního dílu kvůli zařazení již použitých motivů z jiného filmu, tady spolupracoval s režisérovým otcem Carminem Coppolou) a konečně za fenomenální De Nirův výkon ve vedlejší roli. (Česká televize)
    90%
    Jsme větší než U. S. Steel. Al Pacino a Robert De Niro v hlavních rolích pokračování slavné mafiánské ságy, oceněné šesti Oscary. Mimořádný úspěch Kmotra (1972) ve světových kinech logicky vedl k okamžitým úvahám o natočení pokračování, k němuž koneckonců vybízel i relativně otevřený konec originálu. Coppola, který tímto snímkem získal v Hollywoodu nesmírný respekt, ovšem nejdřív svého vlivu využil k realizaci osobního projektu Rozhovor (vyznamenaného mj. Zlatou palmou na MFF v Cannes, ale komerčně neúspěšného). Scénář Kmotra II, jenž je znovu společným dílem autora původní předlohy a režiséra, rozvíjí dvě dějové linie. Další osudy nového kmotra Michaela Corleona (Al Pacino), ovládajícího své impérium z rozsáhlého sídla v nevadském Lake Tahoe. A začátky mladého Vita Corleona (Robert De Niro) v New Yorku 20. let, jež jsou obsaženy i v Puzově původní knize. Michael musí čelit nejen svým konkurentům z podsvětí, zejména Hymanu Rothovi (pozoruhodná kreace slavného hereckého pedagoga Lee Strasberga), který využívá informací zhrzeného Michaelova bratra Freda (John Cazale), ale také zvýšenému zájmu orgánů spravedlnosti, jež v průběhu druhé poloviny 50. let, kdy se Kmotr II odehrává, zintenzivnily svou kampaň proti organizovanému zločinu. Michael své obchodní zájmy uhájí, přes nedobrovolné opuštění hazardních aktivit na revoluční Kubě, ovšem cena je vysoká. Předčasně zestárlý, zahořklý kmotr je ještě nelítostnějším šéfem než jeho otec, ale rodinné vazby, tvořící páteř prvního filmu, zmizely. Michael zůstává osamocený. Bez bratra, kterého nechal zabít, i bez manželky, která od něho odešla. Kmotr II je stejně výjimečným dílem jako originál, na který navazuje. Mnozí dokonce tvrdí, že lepším. Coppola se tu jako režisér představuje ve špičkové formě, navíc posílené neotřesitelným postavením režisérské hvězdy. Už nemusel bojovat o výši rozpočtu jako v případě prvního filmu (který se z finančních důvodů měl původně odehrávat v současnosti), ani o herce, jež hodlal angažovat. Ve všem měl naprosto volnou ruku. Prozřetelným se ukázalo obsazení málo známého Roberta De Nira jako mladého Vita Corleona, jehož elektrizující herectví tu získává na přesvědčivosti také citlivým využitím sicilského dialektu, který v raných scénách nahrazuje angličtinu. Jeho osud v nové zemi, kam musel uprchnout ze sicilské vesničky, jež mu dala jméno, ostře kontrastuje s údělem jeho syna. Vito buduje svoji pozici prakticky z ničeho, dokáže využít každé příležitosti, neštítí se násilných prostředků, pokud je považuje za nutné a efektivní, ale základem je pro něho rodina. Pokračování Kmotra se stalo prvním "sequelem", který získal Cenu Akademie za nejlepší film. Nezůstalo ovšem u jediného Oscara. Kmotr II v tomto ohledu překonal originál celkem se šesti soškami; další cenu mu Akademie udělila za nejlepší režii (ta Coppolovi v prvním případě unikla ve prospěch Boba Fosseho za Kabaret), scénář, výpravu, hudbu (slavný italský skladatel Nino Rota, opominutý u prvního dílu kvůli zařazení již použitých motivů z jiného filmu, tady spolupracoval s režisérovým otcem Carminem Coppolou) a konečně za fenomenální De Nirův výkon ve vedlejší roli. (Česká televize)
    2
  • Nejdelší den
    Nejdelší den (1962)
    Film
    • iTunes
    81%
    3
  • ...A spravedlnost pro všechny
    ...A spravedlnost pro všechny (1979)
    FilmRole: dědeček Sam
    • iTunes
    Co je to za soudní systém, kde kriminálníci zůstávají na svobodě? Mladý právník Arthur Kirkland (Al Pacino) se ptá, zda vůbec existuje SPRAVEDLNOST. Arthur je upřímný, idealistický právník, který se najednou dostává pod tlak, když má obhajovat významného soudce (John Forsythe). Ten je obviněn ze zbití a znásilnění mladé dívky. Arthur ví, že je vinen! Když dojde k soudnímu líčení, Arthur si musí vybrat mezi kariérou a ctí. Závěr soudního líčení je explozivní a nezapomenutelný.
    76%
    Co je to za soudní systém, kde kriminálníci zůstávají na svobodě? Mladý právník Arthur Kirkland (Al Pacino) se ptá, zda vůbec existuje SPRAVEDLNOST. Arthur je upřímný, idealistický právník, který se najednou dostává pod tlak, když má obhajovat významného soudce (John Forsythe). Ten je obviněn ze zbití a znásilnění mladé dívky. Arthur ví, že je vinen! Když dojde k soudnímu líčení, Arthur si musí vybrat mezi kariérou a ctí. Závěr soudního líčení je explozivní a nezapomenutelný.
    4
  • Třetí muž
    Třetí muž (1949)
    Film
    76%
    5
  • Přejezd Kassandra
    Přejezd Kassandra (1976)
    FilmRole: Herman Kaplan
    Cestující mezinárodního expresu jsou ohroženi smrtelným a silně nakažlivým virem, který v podstatě nešťastnou náhodou rozšířili mezi cestující dva radikální bojovníci za práva zvířat, toho času na útěku z budovy výzkumného střediska OSN. Hrozí nebezpečí světové epidemie a je nutno zasáhnout. Vlak je hermeticky uzavřen a cestující mají být ponecháni svému osudu. Dokonce je vlak nasměrován na kolej, která vede k železničnímu mostu Cassandra v Polsku, o kterém je známo, že vlak neunese. Boj o životy cestujících se rozbíhá na obou frontách - epidemiologické i politické...
    70%
    Cestující mezinárodního expresu jsou ohroženi smrtelným a silně nakažlivým virem, který v podstatě nešťastnou náhodou rozšířili mezi cestující dva radikální bojovníci za práva zvířat, toho času na útěku z budovy výzkumného střediska OSN. Hrozí nebezpečí světové epidemie a je nutno zasáhnout. Vlak je hermeticky uzavřen a cestující mají být ponecháni svému osudu. Dokonce je vlak nasměrován na kolej, která vede k železničnímu mostu Cassandra v Polsku, o kterém je známo, že vlak neunese. Boj o životy cestujících se rozbíhá na obou frontách - epidemiologické i politické...
    6
  • Somewhere in the Night
    Somewhere in the Night (1946)
    Film
    70%
    7
  • Ve velkém stylu
    Ve velkém stylu (1979)
    FilmRole: Willie
    70%
    8
  • The Gun Runners
    The Gun Runners (1958)
    FilmRole: Rhett
    62%
    9
  • Boardwalk
    Boardwalk (1979)
    FilmRole: David Rosen
    V tomto dramatu žijí David Rosen a jeho žena Becky v jedné čtvrti Coney Islandu téměř celý svůj manželský život. Ale tato oblast už není tím, čím bývala, a vůdce gangu jménem Strut se rozhodl udělat z Coney Islandu své nové území. Strut začne vydírat místní obchodníky a požaduje platby za „ochranu“. Násilím řeší situace s každým, kdo mu stojí v cestě. David odmítá platit Strutovi výpalné za restauraci, kterou vlastní, a proto je jeho bistro brzy zapáleno, mnoho jeho sousedů napadeno a synagoga znesvěcena.
    Žánry:Drama
    60%
    V tomto dramatu žijí David Rosen a jeho žena Becky v jedné čtvrti Coney Islandu téměř celý svůj manželský život. Ale tato oblast už není tím, čím bývala, a vůdce gangu jménem Strut se rozhodl udělat z Coney Islandu své nové území. Strut začne vydírat místní obchodníky a požaduje platby za „ochranu“. Násilím řeší situace s každým, kdo mu stojí v cestě. David odmítá platit Strutovi výpalné za restauraci, kterou vlastní, a proto je jeho bistro brzy zapáleno, mnoho jeho sousedů napadeno a synagoga znesvěcena.
    Žánry:Drama
    10
  • China Venture
    China Venture (1953)
    FilmRole: Patterson
    53%
    11
  • Parnell
    Parnell (1937)
    FilmRole: Pat
    52%
    12

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.