Články o Longlegs

67%

Články 8

Děsivost má novou tvář. Horor Oddity má nadšené recenze a publikum ječí hrůzou
Filmy23. 7. 2024

Je libo pověst o Golemovi v hororovém rámu Creepshow a Dětské hry? Zámořské obecenstvo se sotva vzpamatovává z úspěšné hororové detektivky Longlegs, v níž Nicolas Cage posouvá vlastní vyšinutost skoro do sfér Mlčení jehňátek, a už tu máme další chválenou žánrovku. Druhá velebená novinka Oddity, již výhradně v prostorách jediného úzkostného sídla natočil irský režisér Damian McCarthy, se drží osvědčených duchařských zápletek. Těží z nich nicméně tak efektivně, že první diváci pějí superlativy a kritici se předhání v tom, kdo lépe popíše pocit nefalšované navozené hrůzy.

Hrůzostrašný Nicolas Cage terorizuje USA. Velebený horor Longlegs je triumfálním hitem
Filmy17. 7. 2024

Na internetu aktuálně nezavadíte o diskutovanější snímek. Virální marketingová kampaň hororové detektivky Longlegs, v níž se tajuplně ukrývá Nicolas Cage jako pekelný sériový vrah, se naštěstí promítla i do úžasných otevíracích tržeb ze severoamerických kin. Kritiky halasně vyzdvihovaný film režiséra a scenáristy Osgooda Perkinse s premiérovým výdělkem 22 milionů dolarů na hlavu porazil Scarlett Johansson s Channingem Tatutem, kteří marně dotírají s romantickou komedií Vezmi mě na Měsíc (Fly Me to the Moon). Nejsilnější kasovní otvírák pro originální horor v tomto roce těší horečně diskutující fanoušky včetně režiséra Guillerma del Tora, kteří v mnoha případech filtrují až paralyzující zděšení (rozumějte nadšení). V Čechách můžeme bohužel pouze závidět.

Nicolas Cage vybral svůj jediný film, který byste měli vidět. Jde o přehlížený poklad
Filmy9. 7. 2024

Na kontě má přes 120 filmových rolí, které mu vedle Oscara a Zlatého glóbu vynesly velmi specifické postavení mezi hollywoodskou smetánkou. Nicolas Cage z ní v minulé dekádě vypadl, zatížený dluhy začal přijímat i dříve podřadnější zakázky, v nichž nalezl nový pracovní impulz. Jak prozradil v novém rozhovoru pro The New Yorker, herectví si užívá víc než kdy dřív a obává se, jak profesi ovlivní zásahy umělé inteligence. Vybral rovněž jediný snímek, který z jeho bohaté čtyřicetileté filmografie opravdu stojí za zhlédnutí – a možná jste o něm vůbec neslyšeli.

„Noční můra ukovaná Satanem.“ Nadšené reakce na horor s Cagem hovoří o největší hrůze dekády
Filmy5. 7. 2024

Myslíte si, že hon na sériového vraha vedený mladou agentkou FBI nemůže být znepokojivější než v Mlčení jehňátek? Nadcházející obtížně uchopitelný snímek Longlegs, již americká kina uvedou už 12. července s doprovodným nadšeným jásotem prvních kritiků, si ze slavného krimithrilleru půjčuje základní charakterní typy. Nicolas Cage je nepolapitelný vyšinutý psychopat, Maika Monroe žena vhozená do mrazivého letitého případu, k němuž možná chová i osobnější vazby. Většinu povědomých propriet prý nicméně prezentuje ostřeji a každou scénou buduje možná i nejděsivější hororovou kulisu dekády. Dosavadních ohlasů není mnoho, ale na tomhle se takřka unisono shodují.

Psycho, nic než psycho. Trailer na nástupce Mlčení jehňátek straší nejen hlasem Nicolase Cage
Filmy21. 5. 2024

Uf… Horor je v oblasti komerce jedním z nejkonzistentnějších žánrů, který stále dovede překvapovat a pohrávat si s diváckými očekáváními. Ukázkovým příkladem je blížící se děsivá detektivka Longlegs od režiséra Osgooda Perkinse, v níž agentka FBI v podání Maiky Monroe šlape na paty sériovému vrahovi, sběrateli hraček zběhlým ve voodoo praktikách s tváří Nicolase Cage. Studio NEON nás od zimy zásobuje šifrovanými krátkými ukázkami, z nichž naskakuje husí kůže. První plnohodnotný trailer stále ukrývá hvězdný herecký trumf, ale víc „psycho“ už ani vyznívat nemůže.

Vraždící Nicolas Cage se blíží. Děsivá ukázka a plakáty lákají na znepokojivý horor
Filmy18. 4. 2024

Těžko si vybavit horor z posledních let, který by z propagačního materiálu vypadal znepokojivěji než nadcházející herecká výzva Nicolase Cage s názvem Longlegs. Projekt studia NEON, v němž slavný herec ztvární záhadného sériového vraha, se před červencovou premiérou v amerických kinech ukazuje v náznacích a zmatenému publiku předhazuje básnické či vizuální šifry. Už třetí teaser, na YouTube doprovázený popiskem Sweet: Part Two, je plný tajuplných frází avizujících dějové napojení na okultismus. A možná ještě na něco úplně jiného a neočekávaného.

Nové Mlčení jehňátek? Nicolas Cage bude šíleným vrahem, v traileru z něj jde strach
Filmy5. 2. 2024

Oscarový Nicolas Cage sice koncem roku vyhrožoval hereckým důchodem, ale v dohledném horizontu se jeho rázovitých výkonů ještě dosyta nabažíme. V létě do amerických (a snad také do tuzemských) kin zamíří tajuplný hororový thriller Longlegs od studia Neon, které vsadilo na unikátní kryptovanou propagaci. První půlminutové video stlačilo název i identitu projektu do obtížně čitelné šifry a nynější minutový teaser s informacemi rovněž šetří. Je ovšem snad nejatmosféričtější upoutávkou na audiovizuální dílo z nedávné doby a ikonického herce letmo představuje v jeho dosud nejděsivější úloze.

Záhadný trailer boří internet. Láká na film, v němž Nicolas Cage hraje masového vraha
Filmy9. 1. 2024

Obzvlášť u hororových titulů se mnohokrát potvrdilo, že tajuplný náznakový marketing se cení zlatem. Společnost NEON na internet vypustila blíže nespecifikovanou sedmatřicetivteřinovou upoutávku, v níž vidíme pouze dvě znepokojivé fotografie a slyšíme hovor na tísňovou linku. Ač schází název a jakékoli podrobnější informace, filmová komunita si rychle dala dohromady, že jde o nadcházející thriller s Nicolasem Cagem Longlegs. Čerstvý šedesátník v něm ztvárňuje sériového vraha a druhý záběr na podezřele dlouhé končetiny napovídá, že bychom měli být na správné adrese.