Pavučina

64%
Pavučina
Zpřítomněná noční můra každého dítěte na filmovém plátně. Osmiletý Petr se ve svém pokoji potýká s neustálým ťukáním zpoza zdi. Na stupňující se chlapcovu paranoiu rodiče neberou zřetel a jeho strach odmávnou tvrzením, že má jen zlé sny. Petr tak ztrácí důvěru ve své rodiče a pomalu začne odhalovat temné tajemství, které před ním skrývají.

Recenze: Pavučina

Kinobox.cz
80%

Název a trailery sice naznačovaly rutinní horor, ale Pavučina stojí pevně na vlastních nohách. Neobejde se bez lehce nadpřirozených motivů a ve finále následuje obvyklou hororovou šablonu. Jenže provedením je většinou vítaně realistická a má vtahující příběh i proto, že obvyklé hororové šablony umně převléká. Rozhodnutí některých postav je diskutabilní, napínavě formovaná kulisa však vítězí a nekompromisní krvavé zúčtování musí každého žánrového fandu potěšit.

8
Koncept má samozřejmě fatální logické díry a trochu ztrácí efekt, pokud znáte jednu čarodějnickou epizodu Simpsonových… Ale sakra, já byl nervózní a každý přesně načasovaný zvrat jsem si hrozně užíval. Na Pavučině je nakonec nejvíc nešťastné, že v závěru bezpečně zúročí načrtnuté motivy a primárně zůstává mainstreamovým hororem, ačkoli mířila k vyššímu a ojedinělému vysvědčení. Jenže práce s těmito motivy v čele s odvážným rozhodnutím démonizovat na pohled milující příměstskou rodinu je natolik jistá, že žánroví fandové by měli vzít kina útokem. Ač nedosahuje jeho kvalit a nechce se jim přibližovat, loňského Barbara Pavučina připomene opakovaně. Neobejde se bez lehce nadpřirozených motivů a ve finále následuje obvyklou hororovou šablonu. Jenže provedením je většinou vítaně realistická a má vtahující příběh i proto, že obvyklé hororové šablony umně převléká.
9 335 bodů
7
A najednou se odněkud vynořila, žádné kino, žádný stream, jen Pavučina... Chris Thomas Devlin si dal druhé rande s hororovým žánrem a tentokrát z toho nebude jen kontroverzní předělávka.. Pavučina je totiž horor, který vidět chcete! Rodinka, kde se Homelander a Virginia Johnsonová tváří jako ideální rodiče, dokud jejich synáček nezačne poslouchat, co nemá.. Ovšem nejde o hlasitější projevy lásky rodičů, nýbrž o přehnanou starost, že by si synáček mohl myslet, že klepání ve zdech, není jen klepání. A jako na potvoru vše změní Halloween.. Pavučina mě bavila dokud vás zamotává do svojí atmosféry, v níž si vychutnáváte každé šustnutí či klepnutí, dokud přemýšlíte, co mají ti rodičové za problém.. Jenže když vám příběh začne dávat odpovědi, došel jsem zklamání, které ve mně nakonec vyvolávalo daleko více otázek.. Pavučina je děsivá ve svých hrách s nepolíbeným divákem, který touží po zorientování, ale když mu podá ruku, aby mu ukázala cestu, už je ho schopná vést leda někam "do pryč".. Vynikající hra se stíny, ruchy, ale když se vyjde na světlo můžou některé prvky působit až směšně levně.. Škoda finální třetiny, do té doby se rýsoval hororový zážitek roku.. 70%
JaraSlama
JaraSlama
2 014 bodů
7
"Další hororový snímek, který už mě přeci nemůže překvapit svojí průměrností", jsem si řekl. Opak je ale pravdou. Cobweb je překvapivě skvěle nasnímaný horor jenž si hraje jak s mysterióznem, tak psychikou hlavních postav. Bohužel tomu chyběla koncovka, která tahá snímek trochu dolů. Atmosféra ale funguje a přestože vám to nezůstane, kvůli masivnímu počtu hororů za rok, v hlavě, tak jde o krásnou jednohubku.

Dodatečné informace

Původní název:
Cobweb (více)