Hunger Games: Balada o ptácích a hadech

73%

Komentáře a recenze 32

30 208 bodů
6
Chvíli mi trvalo, než jsem pochopil, že snímek se vrací na začátek kariéry prezidenta Snowa, poté mi bylo jasné, proč je aréna "odfláknutá" a vypadá jako starověké koloseum. První polovina filmu mě moc nebavila, poté se to rozjelo, ale za mě ani druhá polovina nebyla žádná sláva. Závěr solidní a otevírá možná další možnost pokračování. Za mě nejslabší Hunger Games. 60%.
avenis
avenis
8 428 bodů
9
Jako milovnici Hunger Games mě tento prequel potěšil po všech stránkách. Především hodně toho vysvětluje v souvislosti se Snowem. Líbí se mi použití známých motivů, jako jsou písně, reprodrozdi, líčení Tigris, které připomíná Effie (Cetkí) a další věci. Každopádně hlas Rachel Zegler a její pěvecká interpretace mnou oblíbených písní mě uchvátily. Kovbojův nářek tak krásně nezpívá ani Zich. Za mě velká spokojenost.
Jamie76
Jamie76
4 309 bodů
5
6 maximálně, je to taknejak nuda, a stane se tam spousta hloupých věci bez logiky, takže si říkáte, jestli lidi v te době byli proste hloupý nebo je to jen režisér. obsazení take nic moc. Také cely systém z politického hlediska je velice zmatečný
JaraSlama
JaraSlama
2 070 bodů
4
Nové Hunger Games přináší návrat do světa Panem, tentokrát s fokusem na mladého Coriolanuse Snowa, budoucího prezidenta. Příběh sleduje jeho cestu od ambiciózního studenta po manipulátora a mentora účastníků Hladových her. Film však bojuje s nedostatečně vykreslenými postavami a nejistým vývojem vztahů. Tom Blyth jako Snow se sice snaží, ale postava působí spíše ovládaná scénářem než vnitřním morálním kompasem. Dějové linky jsou nedokončené a pokusy o emocionální momenty často selhávají. Vizuálně není film příliš poutavý, ačkoliv kostýmy jsou výrazné. Celkově Balada o ptácích a hadech nedokáže zachytit sílu předchozích Hunger Games a zůstává spíše slabým pokusem, který by mohl zaujmout pouze fanoušky série.
Marchikt
Marchikt
1 585 bodů
6
Balada o ptácích a hadech přináší zajímavý přírůstek do univerza hladových her. První dvě třetiny filmu kráčí v klasické struktuře série, odhalující zrod her a budoucího záporáka, Snowa. V poslední části film mění směr a tempo, což může způsobit, že divák začne kontrolovat stopáž na hodinkách, která je opět zbytečně dlouhá. Určitě by se dalo krátit bez větších komplikací. Bohužel větší emocionální napojení na postavy se nedostavilo, a to i kvůli nereálnému a příliš rychlému vývoji vzájemného vztahu mezi hlavními postavami, který mohl nabýt větší hloubky. Rachel Zegler v prvních dvou částech ztvárňuje sympatickou postavu, avšak ve třetí části se stává nesympatickou figurkou. Tom Blyth předvádí výrazný výkon, ačkoliv jeho přerod z kladného na záporný charakter mohl dopadnout značně lépe, pořád se jedná o uspokojivý standard série.
HNTR
HNTR
1 037 bodů
5
Prequel k sérii Hunger Games, který se zaměřuje na origin mladého Snowa a má za úkol nastínit, jak se z něj stane záporák pro původní trilogii. Film v zásadě sází na povídácí sekvence, těch pár akčních scén vlastně nestojí za řeč… Vztahy i přes to působí zkratkovitě a nenapomáhá tomu ani dlouhá stopáž. Akční scény vlastně nulové a nudné. Brutalita a krev žádná, což mi u hladových her příjde jako dost zásadní problém. Předchůdce hladových her v podobě těch desátých působí o proti původní trilogii humorně a nezáživně. kdybych byl divak z Panemj, tak mě taky nebaví na to koukat. V závěrečné třetině se pak projeví ta zmíněná zkratkovitost a vyústění mezi Lucy a Snowem zkrátka působí zkratkovitě a neuspokojivě… A už vůbec nedává zásadní motivaci přerodu Snowa v budoucího prezidenta a zápornou postavu. Bohužel to nezachraňuje ani Tom Blyth a Rachel Zegler ve snaze zahrát to, co nejlépe. Peter Dinklage pak působí jako hodně unavený Tyrion. Asi jsem čekal návrat v trochu lepší formě.
TechCluster
TechCluster
667 bodů
10
Viděl jsme to jako první Hunger games a naprosto mě to vtáhlo do celé série. Která se tak řadí mezi mé nejlepší filmové série všech dob. Baví mě ten soundtrack.
Pasadenka
Pasadenka
608 bodů
7
Nebylo to špatné. :) Jelikož se podařilo spojení původního osazenstva, film působí vizuálně i hudebně velice konzistentně. Snaha vykreslit Panem o něco zastaraleji působil trochu bizarně. Technologie působili hodně zvláštně, hlavně v porovnáním s původní sérií.

Pro diváka, který si pamatuje původní Hladové hry je zde spousta narážek, které se propojují s původní tetralogií. Zároveň se filmu daří celkem smysluplně obohatit historii světa a celkově musím říct, že film mě bavil.

No, není to film, který by nějak extrémně uchvátil. Docela dlouhou knížku zde zpracujeme ve třech partech na hodně dlouhé stopáži. Nevadilo by to, kdyby ji film dokázal okořenit dostatečnou akcí a emocemi. Režisér však vsadil na dlouhé, až artové záběry na tváře herců, ve kterých se mají odehrávat klíčové emoce. A dívat se na vykuleného Snowa, jak čučí nekonečných 30 vteřin do kamery a snaží se diváky přesvědčit o svém vnitřním boji, bylo opravdu náročné.

Jak se třetí díl původní trilogie rozdělil ve filmu na dva, aby diváci dostali hodně akce a málo příběhu, zde je tomu přesně naopak. Pozadí války, vzniku hladových her, vnitřní konflikt ve společnosti, která zpochybňuje morálku takového trestu. A zároveň vidíme, jak se televizní show začíná hledat. Deset let po válce je hlavní centrum daleko od opulentního, až dekadentního města a v kontextu toho, co vidíme za 64 let je ta změna obrovská. A výběr prvního moderátora her, který se tak moc podobá na vizuál Tucciho v původní trilogii… Ano, všechny tyto detaily pro fanoušky posouvají film o další příčku nahoru. A filmu pomáhá i dospělejší předloha, neboť Katnis bylo v knížce teprve 15 let a nevěděla nic o ničem, co se následně nepodařilo přenést do filmu, který ji udělal příliš dospělou a její chování kvůli tomu působilo nekonzistentně. Snow je však mladý dospělí s ambicemi, který hledá své morální mantinely. A z tohoto pohledu je to postava mnohem vděčnější. :)
Vetstormy_
Vetstormy_
471 bodů
7
Čekal jsem fajn podívanou v zajímavém světě, který nic více než Hladové hry nenabídne, ale naštěstí mě výsledek mile překvapil. Jedná se totiž o dost zajímavou, zábavnou a lehce romantickou jízdu, kterou můžu s čistým svědomím doporučit. PS: Pro ty co čekají jen akci, tak budou zklamaný, tady se spíše jede na vývoj hlavního hrdiny.
sammikk_
sammikk_
336 bodů
8
Předlohu jsem nikdy nečetl, a ani se k tomu nechystám. Však jsem se netajil tím že se na nové Hunger Games těším, samotné lovestory mě zaujalo na první dobrou. A stále si myslím že to je nejsilnější stránkou tohoto snímku, kinematograficky je snímek podařen a vlastně i samotný příběh vcelku. Herectví je vlastně moc fajn, jen u hlavních postav (bohužel) Peter Dinklage působí jako unavený starec bez charakteru. Za to Rachel Zegler se předvedla dost slušně. Snow je... vpohodě? příjde mi že se tvůrci dost hledali v každé scéně, co vlastně s danou postavou chtěli dělat, ale že by to byla nějaké tragédie se říct nedá. Také se nebudu tajit tím že některé scény jsou tupě zdlouhavé a nepotřebné, ale je to lehce solidní rádoby comeback. Snímek se nemusí tajit ani svou obrovskou fanbase na tiktoku, je to fajn nadprůměr. Nic revolučního, ale jako fajn hladové hry to postačí.