Bod varu

78%

Komentáře a recenze 18

8
Bod varu je lahodný dezert, který si vychutnáváte pěkně pomaličku, lžičku po lžičce. Chcete objevit všechny ty ingredience, které byly použité. Jako milovník gastronomie a vaření jsem maximálně spokojený. Tuto sondu do kuchyně špičkové restaurace by si měl pustit každý začínající kuchař, ať ví co ho čeká, ale předpokládám, že realita bude ještě horší. Barantini přesnou režií buduje houstnoucí atmosféru za kterou může jednak personál, který nepracuje podle šéf kuchaře a také samotní hosté, kteří je svými požadavky dostávají do stresu. Stephen Graham odvádí skvělý výkon. To jak ztvárnil svou postavu je naprosto přesné a v dnešní době myslím není žádným tajemstvím, že šéfkuchaři frčí na "povzbuzovačích", aby ten stres a syndrom vyhoření zvládli. Zprvu jsem sice nebyl s koncem moc spokojený, ale jak se mi to uleželo, tak jsem názor změnil. Myslím, že bylo potřeba, aby ta směna přesně takto skončila. Škoda, že zde nebylo více z vaření nebo Food Platingu. Jinak naprostá spokojenost.
30 255 bodů
3
Tady půjdu proti proudu, prostě mě to strašně nebavilo. Film natočený zdánlivě na jeden zátah, který celý vypadá jako Ano šéfe! při zátěžovém testu. Postavy mě nebavily, je to ukřičené a má mi to vnuknout myšlenku, že gastro je nejvíce stresující odvětví na světě.. kdepak.
9 394 bodů
8
- Už vím jak ušetřit. Uděláme to bez střihu! - Říct to někdo při tvorbě jakéhokoli filmu, tak se mu tam všichni na místě vysmějí. Co ale víc, ono to funguje! Fakt není normální, aby se to udělalo na jeden shot a takhle precizně. Jakože udělat to takhle na druhý pokus, smekám. "Recenzování je jako sex. Řídíš se tím, co tam je, ne tím, co tam není." Strhující film, který zase čiší hlavně ze svojí jednoduchosti. Nádherně vidíte, kolik je potřeba, aby se zákazníkovi dostalo jídlo pod nos. Skvěle si mě to získalo, držel jsem se s nimi, jako bych celou tu hodinu a půl běhal kameramanovi za zády. Takže výsledkem je, že jsem z toho unavený, jako bych to s nimi prožil. Autentičnost z toho jen teče?! No jen tam toho naskládali poměrně hodně, takže takhle perný den asi moc nechcete. Ale být to naprosto běžný den, tak by si to diváky hledalo ještě hůře. Mimořádně jsem překvapen, kam se to nakonec vyprofilovalo, jelikož Andy (Stephen Graham) po většinu filmu působí, jak toho má hodně, jak nestíhá v práci do toho ještě rodina a holt on neví kam dříve. Ale v závěru se to odkryje celé, tak že si diváka vodí celou dobu za nos a není to vůbec tak černobílé.. Prosťoučký nápad, ještě prostší provedení, ale celé to dalo tolik práce. A ve výsledku nádherně strhující! 85%
8 671 bodů
7
Pokud bych hodnotil jen podle toho, co ve filmu je, tak by si to zasloužilo snad ještě vyšší hodnocení, protože to takřka nemá chybu, ale některé obsahy jsou lepší než jiné z podstaty toho, o čem vypráví a co divákovi nabízí. Boiling Point pojednává o jednom hektickém večeru v jedné restauraci, jejíž šéfkuchař nezvládá vlastní život. Právě díky tomu, jak se mu to rozpadá a jak se ty rány schází během onoho večera v práci film dokáže být napínavý/strhující obdobným způsobem jako Uncut Gems. Hodně tomu pomáhájí herecké výkony, které jsou naprosto uvěřitelné. Chybí však vyšší apel na aspekt zábavnosti. Uncut Gems třeba mělo groteskní postavu ohavného židáka, ale zábavnosti může být docilováno i jinak než komediálnem. Vše totiž nutně nemusí být vtipné. Takový bezobsažný Climax je třeba nadmíru bizardní a vizuálně poutavější. Zde však něco podobného chybí (alespoň v dostatečné míře, což však je otázka idividuálního měřítka) a proto jsem se vlastně příliš nebavil, ač je to skvěle vyvážený, funkčni film, který musel dát všem zúčastněným opravdu zabrat.
slord
slord
3 832 bodů
8
Po pozretí tohto filmu v reštaurácii pracovať teda fakt nebudete chcieť. Stephen Graham podáva skvelý výkon ako šéfkuchár luxunej reštaurácie a túto stresujúcu šichtu mu teda nebudete závidieť. Zážitok z filmu ešte umocňuje to, že je natočený na jeden záber. 8/10
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
4
Kdejaká epizoda Ano, šéfe s Polorajchem, Remzim nebo s tím slovenským tlusťochem. Nezajímalo mě to natolik, abych splanul s dějem. To, co nazývají stresem v práci, jako v Gastro odvětví, já prožívám každý den ve zkurvený práci v supermarketu. Pro mně je stres denní chleba, takovou ranní kávou bez které by nezačal den, a jsem zvyklej na takové tempo. Kdybych měl takovou restauraci, podávaly by se jen pečené krysy, aka specialita "Morčata na útěku". Chápete, lidé by na nic jiného nechodili, nemuseli zbytečně dumat, čím zaplní žaludek na večer, ušetří to čas, hospodářství nejlevnější jaké může existovat, dá se to jíst v každém případě, ať je jaro, léto, srpen, pátek a zapilo by se nejlépe nějakou dezinfekcí na propláchnutí kortizolu, aby se necítila žádná chuť a tím bych si pokaždý odnesl plný počet hvězdiček na Google Maps, a třeba to navštívila i hygiena, ať to konečně zavřou, a zahladi ze zemí. Dobrý plán na zbývajících 5 let.
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 361 bodů
8
Film pojednává o jedné rezervacemi nabité předvánoční šichtě v luxusní restauraci, hlavní hrdina si prochází krizí jak životní, tak pracovní a vše co může tento večer zkomplikovat se stane a vše se drolí pod rukama. Během této stresující a napjaté pracovní směny vyplývají problémy, vztahy a pocity napovrch. To vše je natočeno na více než působivý jeden záběr. Tento formát se neskutečně hodí pro příběh snímku, kdy vás to společně s postavami ponoří do časového stresu. Je tu krásný kontrast mezi kuchyní, barem a managementem. Nechápu jak se autorům podařilo to vše narvat do jednoho prostoru a tohoto stylu vyprávění. Všechny výkony jsou skvělé, ale hlavně Stephen Graham v hlavní roli exceluje.
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
9
Miluji snímky na one-shot záběr, protože jsou často koncipované tak, aby se tam neustále něco dělo. Ovšem ještě lepší jsou one-shot filmy, které jsou doopravdy a autenticky na jeden záběr a tady je to sakra atmosférou znát. Výběr tématu anglické restaurace a zaměření především na zaměstnance je opravdu jeden z těch nejoriginálnějších, co jsem za poslední dobu mohl vidět. Sám jsem v kuchyni pracoval jen chvíli a nemohu posoudit, jak daleko taková zkušenost člověka odnese. Ale mé okolí mi dostatečně několikrát vysvětlilo, že kuchařina není žádný med, žádné bon apetit, ale věčný stres a balancování mezi osobním a profesním životem tak za hranou, že by vás to mohlo klidně zabít. To samé platí i pro číšníky, kteří se každodenně musí vypořádávat s různorodými návštěvníky a jejich požadavky, návyky apod. Tenhle komfort se ze strany zákazníka dnes bere jako samozřejmost a přesto se většina lidí neumí chovat k této práci s respektem a nevidí za oponu toho, co to přináší. V jeden den obsluhujete influencera, recenzenta, rasistu a partu žen ve středním věku, které si chtějí povyrazit. Do toho se musíte řídit tím, že host má vždy pravdu, i když ji vlastně nemá a vzniká tak paradox, ve kterém jdete sami proti sobě a přesto se musíte non-stop usmívat, jinak na vás přijde stížnost a šéfkuchař vám to dá sežrat. Šéfkuchaři to dá sežrat manažer a manažerovi majitel a poté se shodnou na tom, že vás třeba strhnou z platu, protože jste neměli koutky v dostatečném úhlu, aby se to zákazníkovi zamlouvalo. Do toho vám cinká kuchyně, že je jídlo připraveno a musíte jít nadále obsluhovat, jako by se nic nestalo a přežít například dalších 7 hodin. Takové spektrum vykreslení všemožných postav a situací v tomhle filmu nacházím, ty herecké výkony jsou neskutečné a nezbývá mi, než to hodnotit opravdu nejvyšším hodnocením. jak říkala jedna recenzentka. Recenze je jako sex. Jdeš po tom co tam je a ne po tom, co tam není. PS: zvuková stopa funguje naprosto výborně, vzhledem k prostředí, kde neustále kecají lidi, cinkají sklenice, bouchající talíře a zvuk z černé kuchyně při umývání nádobí. Je to realismus a balzám pro uši a mrazí z toho.
Vidly10
Vidly10
996 bodů
8
Poslední týden před Vánoci je stresující téměř pro každého a tento film se zaměřuje na restauraci, která si toho na sebe vzala možná až moc. Celý snímek je natočený jako na jeden záběr, což zvyšuje napětí situace a na mě tato taktika dost fungovala. Podobně jako u 1917. Líbí se mi i to, jak se vám představí všechny postavy během prvních pár vět, a i to je důležité u filmu, který má kolem 90 minut. V hlavní roli zde vystupuje šéfkuchař Andy, který nestíhá nejen v práci, ale i v osobním životě a je ztvárněn skvělým Stephenem Grahamem. Pokud máte chuť na něco kratšího, a přesto dobře fungujícího, Bod varu je přesně film pro vás. 8,5/10
Snekac
Snekac
691 bodů
10
Velmi příjemné překvapení festivalu. Film je jeden dlouhý záběr, takže občas mě rušila roztřesená kamera. Celkově ale velmi dobré, občas pobaví, občas spíš naštve. Zajímalo by mě, co na to říkají lidé, kteří v restauracích pracují :)