Poslední souboj

85%

Komentáře a recenze 33

mojmir.sedlacek
6 046 bodů
8
Kdo by to byl čekal, že se z chlapácké rytířské legendy vyklube silný a velmi funkční feministický manifest? Tým kolem Ridleyho Scotta spojil těžkopádný, povídavý a v řadě ohledů zastaralý obraz středověku s moderním poselstvím, jež je dostatečně čitelné, aby si ho museli všimnout i diváci, kteří přišli na historickou rubačku. Důraz na konverzace, společenské i psychologické pozadí ústředního sporu však má do epičtějších Scottových kusů jako Království nebeské či Gladiátor hodně daleko; spíše se blíží slavnému Rašómonovi z hlediska převyprávění jednoho příběhu z několika úhlů pohledu. Tenhle svět ovládají muži, kteří jsou však hnáni spíše svými křivdičkami nežli Boží spravedlností. Přihoďte trochu krve na těch správných místech, nepříjemného násilí na jiných a středověkého tmářství, jež ženám nepřiznává žádná práva a nastavuje inspirativní zrcadlo i současnosti. Dvě a půl hodiny utečou a člověk je mile překvapen, jak progresivní film v poctivě oldschoolovém hávu dovede režijní matador i po osmdesátce natočit.
Floridsky
4 376 bodů
10
Jedním slovem WOW. Úžasná výprava do středověké Francie, která vás chytne a už nepustí. Herci na vysoké úrovni a Matt s Benem napsali i parádní scénář. Jodie v silných scénách rulez! Ridley opět přesvědčil, že ač má občas slabší chvilky, tak je právem považován za jednoho z nejlepších filmových režisérů. Po technické stránce nemám též, co vytknout. Dechberoucí výprava, nápaditá kamera a do uší zní nádherná medieval hudba. Doporučuji zajít na Atmos. Ovšem kdo čeká velkolepou řežbu, bude zklamán, jde totiž o komorní konverzačku, kde se hodně podrobně řeší psychologie jednotlivých postav. Já osobně jsem ale maximálně spokojen. Při sledování jsem se navíc cítil jako bych byl přímo v centru dění a brutální souboj plný napětí je jen třešničkou na dortu, a po těch 152 minutách jsem chtěl víc. Kvalitní filmařina jak má být! Duna má letos silného konkurenta a už se nemohu dočkat, co Scott předvede v House of Gucci. Jsem rád, že něco takového vzniklo, takové filmy se často nerodí a doufám, že vyhraje několik Oscarů. 10/10
slord
slord
3 832 bodů
10
Ridley to má stále v sebe, po tých nepodarkoch čo točil posledné roky, som myslel, že už takáto pecka nepríde, ale som rád, že som sa mýlil. Výborný historický epos, ktorý skvelo pracuje s rôznymi perspektívami a postavy nie sú čiernobiele, takže človek nevie kto má pravdu. Damon a Driver sú vo svojich rolách vynikajúci, avšak Jodie Comer si to celé kradla pre seba a vychutnával som si každú scénu kde sa objavila. A záverečný fight je len čerešničkou na tejto skvelo upečenej torte. 9,5/10
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
2
Zahlédli jste během filmu Briana nebo Montyho Pythona? Niet? Tak nemám zájem..
Hroty Algernona
Hroty Algernona
3 341 bodů
10
Tak právě jsem zažil v kině Poslední souboj! Panečku to byla podívaná, ten starej blázen Ridley to konečně po letech dokázal a nadělil opět neskutečný film a příběh! Sakra, nevěřím tomu, že jsem šel dva dny po sobě do kina (první den Duna) a zažil dvakrát kinematografii na nejvyšší úrovni. Je to šílený, ale taková euforie! Film má tolik silných zpráv relevantních pro dnešní svět, což je na historický příběh úctyhodné! Je to příběh o perspektivách, pravdě, o tom, jak je každý hridnou svého příbehu a o útlaku žen, ale tak krásným nenuceným způsobem. Dlouho jsem nebyl na konci filmu, tak napjatý, jak to dopadne, doslova jsem seděl na krajíčku sedačky a modlil se, ať to dopadne dobře, tak moc jsem byl znechucen bezpravím a tak moc jsem to prožíval a byl zažraný do těch postav a jejich příběhu. Nebudu říkat finální pocity, aby nikdo nevěděl, jak to vlastně dopadne, ale vřele doporučuji. Je škoda, že zrovna dva vynikající filmy stojí v kině proti sobě a že tento film moc lidí neuvidí. Užasný herecký koncert podtržen perfektní režií a scénářem. Více ZDE!
kknk2
kknk2
2 955 bodů
7
Navzdory tomu, že Poslední souboj se může zdát jako velkolepé dílo reflektující stále přetrvávající sociální problém z dávných dob, neoznačila bych jej za zvlášť výjimečný. Nálada je jaksepatří ponurá a výkony herců vynikající, avšak zasazení do Francie mi připadalo slabé, nevýrazné a oba rivalové nezajímaví. Vzhledem k opakování děje se divák snaží od sebe odlišovat všechny pravdy, což ve výsledku vede k podezřívavosti vůči úplně všemu.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 829 bodů
8.5
Nadčasové téma ve středověkém hávu. Ačkoliv jeden příběh o znásilnění vidíme ze tří pohledů o celkové délce 152 minut, nejsou k mání praktický žádná hluchá místa. Začátek je takový fofr, že jsem obávala, zda se v tom neztratím, ale pak už to bylo dokonale přehledné. Uvěřitelně vyprávěný příběh vztahu postaršího rytíře, prostého intelektuálních ambicí, ale férového přímočarého chlapa, a mladé krásné a na tehdejší dobu velmi vzdělané Marguerite. Ona si s ním sice nepokecala o literatuře, ale respektovala jej, protože si nebál vzít dcerku tatíka, který bojoval na špatné straně. Pravda kromě té překrásné vizáže, chudá taky nebyla. On (Matt Damon) zase respektoval jaký poklad má v kočce, která se vyzná v účetní knihách a je schopná dohlédnout na hospodářství. I když se rozběsnil kvůli jejímu hlubšímu dekoltu, v klíčovém momentu jí věřil a postavil se za ní. Ridley Scott využil téma, aby vyjádřil podporu #MeToo. Le Gris je o své neodolatelnosti skálopevně přesvědčen, ona ho chtěla a jelikož si hraje na dámu, tak říká ne. Závěrečný souboj je nádherná parádní klasika, kam Scott i střihl i jeden moment z Gladiátora.
2 481 bodů
7
7/10
  • Kamera
  • Herecké výkony
  • Moc dlouhé
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 261 bodů
10
Po dlouhé době jsem opravdu nadšen..a to z této filmové lahůdky.Uz před asi 2ma měsíci jsem viděl prvních 5 minut filmu a přesné sem věděl že tohle bude přesně pro mě.. nejdřív mě trochu zarazila délka,ale musím říct,že mě to mile překvapilo,ani na chvíli během 2a půl hodiny sem se nenudil.velice příjemné pro mě bylo odvypráveni stejného příběhů ze třech různých pohledů..v každém se lišili sice detaily,ale ve výsledku velmi důležité a pěkně zpracované detaily.herecky výkon všech tří hlavních postav byl famózní,Damon byl velmi přesvědčivý,Drivera znám pouze ze Star wars,a i on mi padl do oka tímto snímkem,a corner velice přesvědčivá a navíc i sexy.Filk měl vše co chci od tohoto snímku,dialogy napětí i akci, Scott krásně napíná a závěrečný souboj je opravdu lahůdka..jen jsem zhusen tím jak dřív ženy měli Vlastne žádná práva,a i to Scott krásně přednesl .Když tam Corner říkali co se jí stane když manžel prohraje (kvůli Bohu samozřejmě) tam mi skoro vystrikli slzy do očí...Naprosto nádherný film ke kterému se budu rád vracet
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
10
Tento snímek je typickým příkladem toho, že se za žádnou cenu nesmíte poddat neúspěchu v číslech, resp. box office a celková sledovanost a návštěvnost v kinech. Je pravda, že politicky historické drama je opravdu riskantním plánem, jak jej nasadit do kin v roce 2021 a rozhodně by bylo od začátku rozumnější ho nasadit na streamovací služby, kde by měla úspěšnost o dost větší potenciál a věřím, že by se o něm mluvilo daleko víc. Ale k věci. Jeden příběh a tři pohledy opravdu dobře napsaných postav, které znázorňují ty nejtypičtější charakterové vlastnosti pro dané téma. Plejáda lží, polopravd a intrik. Poupravené úhly pohledu dávají divákovi náhled na všechny perspektivy a nutí ho celý film přemýšlet o tom, kde ta pravda vlastně vězí a napětí tomu rozhodně nechybí. Je důležitý každičký detail a přesto vám garantuji, že ani na konci si nebudete sami sebou jistí. Od určité chvíle jsem byl opravdu nalepený na každý dialog a případnou změnu a došlo to až tak daleko, že jsem i několikrát přetáčel zpět, abych si danou situaci a různé slovíčkaření, či pohledy vyložil správně podle sebe. Je to pomalé a rozhodně je třeba dávat pozor po dobu 2 hodin, ale zároveň to není ani trochu nudné a naopak jsem opravdu spokojený s finálním rozuzlením, u kterého se taky většina z nás nesejde. Poslední souboj byl jen finální třešničkou na dortu a byla radost pohledět na tak surový a autentický boj. Každopádně, co se týče herců..ehm, Driver je špica, Damon má po dlouhé době opravdu zajímavou roli a nejvíc z těchto známých tváří musím pochválit Afflecka, který mě po dlouhé době opravdu svým výkonem uchvátil a ten blond mu fakt slušel. Největší hold bych měl ale vzdát Jodie Comer, která se female (un)power zmocnila opravdu přirozeně a nadlidsky to táhla po celou dobu filmu. Někdy NE znamená NE a někdy NE znamená MOŽNÁ či ANO. Je děsivé, jak moc se tato myšlenka podobá situacím z dnešní doby a ani radikální rozhodování nevybočuje a neopouští od principu. Francie jako taková zfilmovaná dobře, ovšem občas ten digitál fakt bil do očí. Ale vynahradila to dobová atmosféra se soundtrackem a výborné kostýmy. Na závěr bych asi jen chtěl podotknout, že se jedná možná o nejlepší film roku 2021, který jsem měl možnost vidět. Well done, Ridley!