85%

Komentáře a recenze 33

naineko
naineko
1 542 bodů
10
Po přešlapech typu Covenant a omylech jako Marťan se Scott zas pro jednou vrací v plné síle. Je s podivem, jak historické spíše až komorní drama, dokáže tak krásně pointovat svět kolem nás. Skvělé zvládnuté role ve velmi nadprůměrně odvedeném scénáři podané kvalitní a solidní kamerou. Ano, má to dvě a půl hodiny - na konci jsem to ještě kontroloval - uteče to jako voda. Jako bonus velká dávka deromatizace rytířství, které překrývá přízemnost a špinavost boje (Karel IV. by mohl vyprávět).
Azrael93
Azrael93
1 476 bodů
10
Absolutně skvělý film, který nenásilným způsobem přináší poselství o spravedlnosti a ženské síle v době, kdy žena nemohla stát na společenském žebříčku níže. Jodie Comer je naprosto skvělá a to samé se dá říci o Adamu Driverovi. Matt Damon je tak trochu v jeho stínu, ale Ridley z něj klasicky dokázal vyždímat maximum, stejně jako ze všech ostatních herců. Vše podtrhuje výborná Ridleyho režie, skvělý scénář a také okouzlující soundtrack, který sice není tak zapamatovatelný jako například v Kingdom of Heaven, ale i tak mi vykouzlil úsměv na rtech. Film má trochu pomalejší tempo, ale rozhodně jsem se vůbec nenudil a oceňuji rozdílný pohled na věc všech tří hlavních představitelů. Závěrečný naprosto epický souboj je už jen třešnička na dortu tohoto v podstatě středověkého komorního dramatu. Již dlouho jsem ale nezažil, abych nervózně poposedával v křesle a při každém úderu nezadržoval dech. Tak moc jsem si přál, aby zvítězila spravedlnost a vůbec jsem si nebyl jistý, zda se tak nakonec stane. Neskutečný zážitek a brilantně natočený rytířský duel. Opravdu v něm byl cítit každý úder a každičká kapka potu a krve. Závěrem bych chtěl říct, že Ridley to prostě zase dokázal a nadělil nám opravdu vynikající filmový zážitek, na který budu ještě nějakou dobu rozhodně s úsměvem vzpomínat.
Enon
Enon
1 096 bodů
8
Čekal jsem od toho trochu víc, nejedná se vůbec o špatný film a dokonce mohu říct, že tento film je nadprůměrný ale něco mi tam prostě chybělo. Myslim to tak, že tam nebyla nějaká fakt jako WOW scéna u které bych si řekl, že tohle sem ještě neviděl a potřebuji to nutně vidět znova. To je jako tak nějak můj jediný a zásadní problém. Jinak se jedná o skvělý historický film s nádechem dramatu a špetkou surovosti, který si zaslouží uznání a vaši pozornost.78%
HNTR
HNTR
1 037 bodů
10
Je fajn, že v dnešní době ještě někdo umí natočit film ze středověku. Komorní příběh, který má ale koule! Jedna pravda ze tří pohledů. Herci zvládají své role na jedničku a na konci filmu jen doufáte, že to dopadne, tak jak má. Určitě víc takových filmů.
ZaS
ZaS
632 bodů
5
Me Too v historickém hávu. Řemeslně velmi dobře natočný film (jak jinak u takového matadora jakým Scott je),ovšem s pachutí "společensky angažovaného" tématu.
Ethan Hunt
Ethan Hunt
620 bodů
7
Na tento film by jsem se nekoukl, kdyby tam nehrála legendární dvojka z filmu Dobrý Will Hunting a samozřejmě rovněž kvůli režisérovi, který též má pár snímků za sebou. Filmařina je bezchybná, expedice je úžasná v tom smyslu, že se mění lokace toho děje a sedí to do té atmosféry. Jedině proč jsem tomu nedal 5 hvězdiček je, protože na mě příběh neudělal, až tak velký dojem v zásadě to byla "obyčejná nevěra" na tu dobu, ale to neznamená že ten film nedoporučuji, kdo má rád historické filmy, tak Poslední souboj je ta správná volba.
ob_ver
ob_ver
617 bodů
9
Děkujme Bohu za to, že Scott se na publikum nevycákal nějakým dalším překombinovaným scífkem, které by ke všemu snažně operovalo s motivem vyvolenosti pro slabomyslné. Výslednice celého toho idealizovaného vyprávění mi může být sebevíce protivná, jenže… Stačil jsem si všimnout jen vteřinového diskutabilního zakolísání kamery někde na začátku. Na perspektivy vyprávění, motivy a charaktery je radost koukat. Vykašlete se na Dunu, tohle je ohromná porce poctivé řemeslné práce, kterou si nesmíte nechat ujít. A doufejme, že Scott tímto ještě svou práci neuzavírá. Tak tedy, může být lež milosrdná?
RafCapone
RafCapone
516 bodů
9
Takto epickou a krvavou rubačku jsem ještě neviděl. Ve třech kapitolách vidíme pohled tří lidí na situaci, která vyeskaluje v poslední souboj dvou dlouholetých přátel. Skvělé dobové zasazení bohužel opět ztrhává bezbarvý středověk.
  • herci
  • příběh
  • tři kapitoly se postupně doplňují
  • krvavé, surové
  • pěkné slovní hříčky
  • středověk ukázaný jako bezbarvá směs bláta, deště, moru a špatné nálady
ballvyr
ballvyr
159 bodů
9
zajimave pojeti, ale zdlouhavé
Drover
Drover
134 bodů
9
Naprosto úžasný kinozážitek, kterých nebývá mnoho, a další z plejády důkazů, že Ridley Scott je PAN režisér, jemuž i v současnosti může pod rukama vzniknout monumentální dílo, na které se může celý žánr po dekády odkazovat. Rašómon dostal svého duchovního nástupce, ve kterém řinčí ocel o ocel, postavy tnou do živého a koně klusají přes potok s takovou pompou a precizností, že každý frame a každý zvuk, který se na diváka line, je jako okno do historie. Ale nemyslím tím jen historii ve smyslu dávné minulosti, mluvím především o historii, jež se člověku odehrává před očima. Je to historie opulentní a osudová stejně jako intimní a osobní, ve které se herci skutečně stávají svými hrdiny, dávají do toho srdce a když dojde na lámání chleba, to napětí je až elektrizující. Zároveň se v příběhu odráží nepatrné nuance vdechující celému konceptu opravdový život, a v jeho průběhu se otvírají tíživá sociální témata, která rozhodně nejsou relevantní pouze prizmatem středověku. Historický opus magnum, v jehož zdánlivě prosté zápletce a zdánlivě prostých hrdinech je jeho největší síla. Když tedy pomineme, jak úžasně je to celé natočené.