Černobyl

94%

Komentáře a recenze 47

Atchyroz
3 402 bodů
10
95% - Minisérie Chernobyl je další absolutní kvalitní trefou do černého z produkce HBO. Pětihodinový výpravný zážitek o katastrofě jaderné elektrárny Černobyl docela jistě strhne každého a ukáže nám mnoho věcí kolem této tragické události. Má velmi dobrou temnější atmosféru, parádní herce v hlavních rolích, scénář a po celou dobu vám půjde mráz po zádech. I když není vše v tomto seriálu úplně přesně podle historických událostí, hodně se jich drží. Určitě číslo jedna mezi seriály v roce 2019.
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
8.5
Černobyl je dobrý seriál, ale je neskutečně přehypovaný. Celé dílo má skvělé obsazení i atmosféru a ukazuje nám samotnou katastrofu, její následky i snahu všechno ututlat. Nedivím se, že Rusové seriál zakázali, ale na druhou stranu nemohou stále tvrdit, že to bylo úplně jinak a katastrofa má na svědomí jen pár desítek oběti... Nevím, jednoho dne možná zkouknu i onu ruskou "pravdivou" verzi, ale takhle kvalitně určitě zpracovaná nebude. Co mě ale nejvíce kolem celého seriálu zděsilo, bylo, jak lidi nejvíce fňukali u umírajících zvířátek. Dnešní společnost to dotáhla opravdu daleko... 85%
Edward
Edward
2 487 bodů
10
10/10
Kuca25
2 132 bodů
10
Wow, opravdu drsný seriál, nebo spíš mini série. Která však během pouhých pěti dílech dokázal ukázat co se tenkrát na té Ukrajině dělo. Aspoň já jsem se díky HBO dozvěděl mnohem více než to co jsem doted věděl. Média jsou obrovsky silná a důležitá. Je dobře že vznikl tento seriál. Není to jenom kvalitně a umělecky dobře zpracované, ale také to má obrovskou historickou hodnotu a to je na tom celé nejdůležitější. Cítil jsem při sledování několik emocí, bylo to velmi silné. P.S. Já vždy sleduji seriály v originálu a ani Černobyl nebyla vyjímka. Bylo strašně divné koukat na soudruhu jak mluví anglicky. Ale co se dá dělat, Sověti to nenatočili.
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
10
Ano. Ten seriál je neuvěřitelný. Ale jedna věc mi přijde možná ještě více neuvěřitelná - jeho tvůrce a scénárista Craig Mazin. Když se totiž podíváte na zbytek jeho filmografie, zjistíte, že většina jeho děl se skládá z trapných a podprůměrných komedií a parodií, plus slabých sequelů lepších filmů, přičemž žádný z nich nemá na čsfd nad 70%. A najednou se vytasí s Černobylem. Dílem, které na IMDB během několika týdnů sesadilo ze seriálového trůnu takové titány jako Breaking Bad, Hra o trůny a Bratrstvo neohrožených. A snad i právoplatně. Takovou neuvěřitelnou a mistrovskou atmosféru jsem neviděl od dob první série True Detective. Ta hudba, kamera,... Už hned z první epizody běhá mráz po zádech, plus ono vyobrazení havárie opravdu působí, jako kdyby oni nešťastníci omylem otevřeli bránu do samotného pekla, ze které se rázem vyrojily miliony démonů. Neviditelných démonů, kteří pošpinili duši a tvář matky Země snad napořád. Seriál však není jen o havárii jako takové, ale úžasně demonstruje fakt, že pýcha předchází pád. Není to jen příběh o lidském hrdinství, oběti a mizérii, ale i o neuvěřitelné aroganci a přemíře lhaní, která opravdu může mít fatální následky. Mazin evidentně umí psát. Když teda nedělá šašky.
Siddharta
Siddharta
1 768 bodů
9.5
Tohle bychom si měli připomínat pořád. Myslím, že není co dodat. Věrohodnost a porovnání se skutečností jasně nadzvedlo mandle i dnešním sovětům, kteří si možná do dodnes myslí, že neudělali chybu. Chyba se ale stala, že tyhle elektrárny vůbec po světě stojí. Autenticita, dokumentární styl, vše skvělý. Jen ta epizoda se psy možná nevyzněla tak ostře, jak bylo plánováno. Doufám, že tenhle seriál povede k vypínaní všech atomových elektráren po světě. HBO palec nahoru.
Duffman97
Duffman97
1 618 bodů
8
Realistické zpracování Černobylské havárie.Je vidět že do toho HBO nacpalo hodně peněz protože herci byli výteční (hlavně Stelan Skarsgård a Jared Harris),vizuálně je to na filmové úrovni a hlavně žádný Hollywood.
TheSompeque
TheSompeque
1 554 bodů
10
Normálně tady o seriálech nepíšu z několika důvodů. Zaprvé se to kvůli délce těžce hodnotí jako jednotný celek, zadruhé to zkrátka zabere víc času než si pustit nějaký film. Každopádně u Černobylu chci udělat výjimku. Takový "boom" jsem u seriálu ještě neviděl. Po ne zrovna šťastném zakončení Game of Thrones přišlo HBO s minisérií, která nám přinesla historické drama o masivní havárii v Černobylu. Před touto sérií vyšly desítky, ne-li stovky dokumentů, které nám sdělily co se tam stalo - ale Černobyl od HBO na to jde jinak. Jde na to více osobněji. Během pěti epizod se odprezentuje událost z několika úhlů - od obyčejného občana města Pripjať po samotné pracovníky elektrárny. Série tak dostává dynamiku díky několika postavám, které jinak smýšlejí, mají jiné cíle a životy, které se díky havárii mimořádně změnily. Co mám rád na historických filmech/seriálech je to, že se tvůrci snaží přiblížit určité éře, kterou pravděpodobně známe z vyprávění nebo dějepisu a je nám zkrátka vzdálená. Skvělé na tom je, že danou historickou etapu autoři dostanou do podvědomí, pokud to pochopitelně udělají dobře, a to Černobyl rozhodně udělal. Ačkoliv tušíte, co stane a jak to dopadne, tak i přes to zatajujete dech při sledování. O to víc je to silnější, když víte, že koukáte na něco, co se opravdu stalo. Jasně, byly tam určité historické nesrovnalosti, ale upřímně, kdybyste si to nepřečetli někde v zajímavostech na ČSFD, že tohle se stalo až později a tahle ženská neexistovala a tohle a támhle, tak o tom nevíte a ve výsledku by to sérii nijak neuškodilo. Atmosféra je přesně taková, jaká by měla v dané době být - strach, bezmoc, zoufalství. A toho je Černobyl plný. V úvodu jsem zmínil svůj vztah k seriálům a tento udělal přesně to, co málokterý - držel si svou laťku vysoko, od začátku do konce. Žádná hluchá místa, která by narušovala tak vypjatou atmosféru. Absolutní seriálový skvost, který dlouho nebude mít obdoby.
naineko
naineko
1 549 bodů
8
Posledním dílem to docela nesmyslně přitáhli za vlasy, ale jinak víc než dobré. Seriál na výbornou reflektuje, o čem je jaderná katastrofa a taky o čem vlastně je totalitní režim.
Azrael93
Azrael93
1 476 bodů
10
Opravdu silný, silný zážitek. Naprosto strhujících 5 hodin, které jsem se zatajeným dechem dal na jeden zátah a ani na vteřinku jsem se od obrazovky neodpoutal. Naprosto strhujících 5 hodin svědectví o obrovské tragédii, která mohla jednoduše nabýt ještě mnohem obludnějších rozměrů nebýt nevýslovných obětí a hrdinství obrovského počtu lidí. Naprosto strhujících 5 hodin svědectví o lživém režimu, který nakonec svým přístupem prohnil sám sebe natolik, až grandiózně zkolaboval. Vynikající herecké výkony ode všech, z nichž samozřejmě ale nejvíce vyčnívalo ústřední duo. Skvělý minimalistický soundtrack. Neskutečná práce maskérů a trikařů, jejichž zaživa rozkládající se těla ozářených ve mě zanechala hluboký odpor a fascinaci zároveň. Úchvatný počin, který nelze hodnotit jinak než 10/10. A o to víc fascinující i odporná představa zároveň je to, že se to všechno skutečně stalo.