Komentáře a recenze 47

9
Gorbačov: "Skutečnou příčinou zhroucení Sovětského svazu mohla být jaderná katastrofa v Černobylu." MASTERPIECE!
Jto_rating
Jto_rating
1 417 bodů
9
Naprosto dobře zfilmovaný seriál o havárii v Chernobylu. Skvělá je hlavně první ep. Zbytek se zaměřuje na řešení problémů. Jsou zde zabudovaný minipříběhy a místy trochu zdlouhavé pasáže. Poslední ep řeší soud a přináší do seriálu ještě hlubší myšlenku než jen dokument o havárii. Kritiku systému SSSR proč nefungoval atd. Doporučuji těm koho zajímá historie a fyzika. To první minus je jen taková blbost ale v mnoha snímcích to bylo kreativně vyřešeno.
  • kvalitní seriál
  • realistické a historicky přesné
  • oproti očekávání dobré tempo
  • filmařsky skvěle zvládnuto (hudba, zajímavá kamera)
  • jediný co jde vytknout je že v E2 pořád svítí do kamery baterkama a je fakt nepříjemné když v úplný noci musíte mrkat očima protože celá obrazovka je bílá
  • Historicky přesná není jenom fiktivní vědkyně, která má zastupovat více vědců. Působí podivně to kolik věci dělá a na kolika místech je
  • Navíc je zpracována tak nějak zvláště a působí nesympaticky.
Enon
Enon
1 096 bodů
10
„What is the cost of lies?” Musím říct, že z pohledu člověka, co tyto události nezažil a dodnes pořádně nevěděl, co se v Černobylu vlastně stalo, se jedná o velmi intenzivní a děsuplný zážitek. HBO si s tímto miniseriálem dost vyhrálo a dopřálo nám naprosto skvělou a vypiplanou podívanou s rozsahem pěti dílů, která mě, i dost jiných lidí, nenechá ještě dlouho spát. Celé je to strašně reálné a úplně mě to ponořilo do té hnusné atmosféry té doby a toho místa, což je dobře jelikož se jedná o skutečnou událost. A to je asi ten fakt, co mě na tomto seriálu nejvíce děsí, to že to není jen výplod fantazie nějakého člověka ale, že tohle se skutečně dělo. Fakt mě to nenechává klidným. O preciznosti tohoto seriálu se absolutně nemůžu s nikým hádat. Vše je perfektně promyšlené a vykonstruované tak, aby to diváka, co nejvíce zaujmulo. Na Chernobylu se mi líbí, že chytře, poutavě a velmi zřetelně ukazuje s čím se v té době museli lidé potýkat, není to jen nějaký dokument. Je super, že se zde nezapomnělo na nic a sice třeba to, co to má za následek pro prostý lid. A lid zde hraje VELMI KLÍČOVOU ROLI. Protože právě ty scény kde se to týká běžných lidí, jsou ty nejsilnější (hasič s jeho ženou, zabíjení psů, kopání tunelu, uklízení střechy, evakuace měst…) tyto scény byli nejsilnější, a to z toho důvodu, že se do nich dokážete nejvíce vžít. Nesmíme ovšem zapomenout na hlavní postavy, které jsou tak perfektní jak to jen jde, fandíte jim, můžete jim věřit, nepůsobí vůbec suše a mají nějaký charakter, který se v průběhu seriálu vyvíjí. Veškeré zobrazení té situace bylo prostě brilantní. Tento miniseriál je něco, co sem ještě nikde neviděl a asi už ani neuvidím. Je to něco jiného, něco temného, něco co má hloubku a myšlenku. Něco čemu dávám 98%.
HNTR
HNTR
1 037 bodů
10
Tak jo, celý je to za námi... Mrazivá a hutná atmosféra, zobrazení sovětské reality naprostá dokonalost. Hodně silně působící katastrofický snímek. Casting celýmu seriálu dokonale sednul a i když víte jak to celý dopadlo, tak jen se zatajeným dechem koukáte, co se bude dít dál.
Senkys57
Senkys57
973 bodů
10
Koukat na vrtulník, který se zřítil nad továrnou asi stála hodně peněz. Je vtipný si uvědomit, že tomu opět velel 1 člověk, který všechno dokázal posrat Tahle mini-série je naprosto úchvatná a jsem rád, že nám v dobrý kvalitně konečně ukázali, jak to doopravdy bylo. Excelentně kvalitní seriál - nic jinýho nemá šanci to překonat
Ricmont
Ricmont
815 bodů
10
Nejlepší seriál za dlouhou dobu. Jasný příběh který vás musí chtít.
Květka
Květka
711 bodů
9.5
Konečně jsem si pustila tuto pětidílnou sérii a už po prvním díle jsem pochopila, proč se Černobyl stal tak slavným a všemi vychvalovaným. Všechny díly mají něco do sebe a každý má co říct. První díl ve mně zanechal snad největší dojem, cítila jsem úplnou beznaděj po zhlédnutí. Rozhodně doporučuji.
Judinka
Judinka
627 bodů
9
Další z filmových počinů HBO, autentický, syrový. Nejhorší havárie v historii v pěti dílech mapujících krok po kroku události, ke které nemuselo dojít. Fabulace a lži vystavené na tisících a tisících nevinných obětí. Opravdu skvělá minisérie se skvělými hereckými výkony, která Vás zcela pohltí a nepustí. Naprostá povinnost pro všechny milovníky skvělých seriálů, ale též ty, kteří chtějí poodhalit pozadí události, kterou již nikdy nikdo nevymaže z naší novodobé historie.
jajsemviktor_
jajsemviktor_
621 bodů