Tiché místo: Část II

74%

Komentáře a recenze 27

Floridsky
4 376 bodů
10
Trvalo to dlouho, ale dočkali jsme se. Osm dlouhých měsíců bez kina a 3 roky čekání na pokračování jednoho z nejlepších hororů minulé dekády. Lepší otvírák letošního filmového léta snad ani nemohl být. Tiché místo II je totiž neskutečně intenzivní podívaná, která tu doposud nebyla a hravě zastiňuje svého předchůdce a hromadu dalších současných hororů. Vše je velkolepější, akčnější i hororovější a ani na minutu vás nenechá si oddychnout. Už jen samotný úvod, tedy zrod apokalypsy, je nepříjemný a správně chaotický. No a posledních cca 30 minut jsem ani nedýchal a jen čučel na plátno a vstřebával, co se děje. Krasinski opět perfektně zrežíroval a i zahrál. Sice měl jen jednu scénu, ale celou si ji ukradl pro sebe. To ale neplatí jenom o něm, všichni hrají skvěle. Zejména pak Cillian Murphy svou postavu ztvárnil opravdu úžasně a díky tomu je přirozená a uvěřitelná. Nepříjemná atmosféra postapo světa přímo chrčí z plátna. Tuna napětí se valí a po dlouhé době jsem zase u nějakého filmu bál a lekal jumpscarů. To však samozřejmě i díky hudbě od Beltramiho a kameře. I zde se točilo na 35mm film. A je to prostě nádhera. Dlouhé záběry, skvělá práce s osvícením. A teď se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu – Práce se zvukem. Ten je neskutečně vypiplaný, během děsivých scénách správně nepříjemný a lekačky díky tomu fungují skvěle. Ten přechod z ticha do úplné hlasitosti je prostě báječný. Quiet Place Part II je děsivý, napínavý a i emocionální zážitek, který byste si neměli nechat ujít. 9,5/10.
slord
slord
3 832 bodů
8
Rovnocenné pokračovanie, ktoré ukáže trošku viac z toho post-apo sveta a hlavne je tam Cillian Murphy, ktorý je aj v tejto roli super. Do deja nás vtiahne hneď úvodná scéna, ktorá je veľmi intenzívna a dobre natočená a vidíme tak prvý stret ľudí s monštrami. Stopáž je opäť celkom krátka, ale určite by som si videl predstaviť aj dlhšiu, lebo ten svet ma baví a chcel by som preskúmať viac. Millicent Simmonds a Cillian Murphy mali fajn chémiu a chvíľu som si myslel, že pozerám Last of Us, lebo Murphy akoby z oka vypadol Joelovi. Opäť je tu skvelá atmosféra a práca so zvukom je veľmi dobrá, Pokračovanie, ktoré nerobí hanbu jednotke, ale je mu seberovné. 8,5/10
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
4
Tichá pošta se pořád hraje, jen škoda, že ke mně se ta zpráva nedostala. Což má být metafora pro to, že mě tahle duologie vůbec nebaví, a příjde mi dost nelogická. Vrátíme se asi ještě k prvnímu dílu, a jediné, co se mi nejvíc líbilo ke konci, byla po krvežíznivá Emily Blunt (kurva, to je tak zasraně pěkná žena), jak se prohání tou bouchačkou, odrovná držku, toho zkurvenýho emzáka, a po ksichtu, se jí roztečou krvavé mrdky z Alzáka, to je prostě vždy krásný záběr, který se stal mým nejoblíbenějším, ve všeobecnému filmovému umění. Sice je to trochu klišé, při dnešním Hollywoodem, ale vidět statečnou, emancipovanou bojovnici, se prát o holý cecek, je dost rajcovní, a je někdy lepší vidět nabušenou Xenu, než kozatou Sněhurku, že jo. Logicky, jsem se na tohle těšil, i v dvojce. Velký smrdutý hovno!! Tady se naprosto všichni chovaj jak kreténi. Už při jedničce mi vadilo, že holka je hluchá. Musíme mít úplný protiklad něčeho, na čem se staví celý film. Bortíme druhou stěnu, že přidáme do děje hlouchou píču, co neuslyší svoje prdy, kor pak neuvědumující, že se na ní vrhá zubatá!! Což se přiklání zase k tomu, že ty čuráci, občas, udělaj takový naprostý kravál, že by to vzbudilo i mrtvého, ale ti přerostlý opičáci, to neuslyšej. Krysinski, co má uši jak potkan, byl dost přesvědčený, že se musí natočit dvojka, tak až bude ve sprše fantazírovat o trojce, (doprdele, já si ty dvojsmysly odpustit nemůžu), tak budu u toho, a co nevidět, bude téct krev. V čem se druhý děj může lišit od toho prvního, že je tu o mnoho větší akce, a více zvratů, aby se to zdálo atraktivnější. A vtípeček na závěr. Víte, proč hluchově postížená, musí masturbovat oběma rukama? Jednou rukou si mastí husu, a tou druhou vzdychá..
kknk2
kknk2
2 961 bodů
7.5
O poznání hlasitější pokračování, než bych u Tichého místa předpokládala, se tentokrát věnuje dětským hrdinům. Mimo jejich nebezpečná dobrodružství a slušný závěr sledujícího vrací na úplný začátek, který především vysvětluje. Bohužel tak ztrácí na tajemnosti a napětí.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 835 bodů
8
Nedívám se na tento film jako na horor, ale jako silně rodinný film s poctou tradičním hodnotám: důvěra, naděje, láska. Celé je to zarámované v drsnějším postapokalyptickém hávu s vystajlovanými krvežíznivými potvorami. V jednu chvíli lehce nakročeno směrem k úvaze, zda by se s nimi přece jen nedalo skamarádit, ale Krasinski se rozhodl, že ne. Není to o třeskuté logice a vysvětlování, ale o poselství, že jsou lidé, kteří si záchranu rozhodně zaslouží. A na závěr jsem se dojala, jak už dlouho ne. Málem jsem začala hlasitě tleskat, ale nechtěla jsem rozrušit mlaďase, kteří seděli vedle.
Martrix
Martrix
2 449 bodů
7.5
Jestlipak nemáme v tom našem hřmotném multimediálním království přehnané nároky? Chlápek udělá za pár kaček skvělý horor a všichni čekají, že v jeho pokračování zachová vše co funguje, ale nebude vykrádat sám sebe, přivede zpět většinu postav, ale nesmí to být předvidatelné, že přijde s něčím progresivním, ale zopakuje atmosféru prvního filmu... . Podle mě nemělo přímé pokračování vůbec vzniknout. Někdy vydá nevyřčené slovo za víc, než hodinový proslov. Nicméně stalo se. Ale Krasinski se opět nemá zač stydět. Ano, není to tak sevřené a atmosferické...jednoduše protože se toho děje mnohem víc na několika frontách. Ale hlavně protože přibyly postavy, změnilo se prostředí a především je to jiný příběh. Ústředním motivem tentokrát není jen přežití, ale taky naděje, vůle pomáhat a hnout se z místa, přestože vás strach drží v noře. Scénář dává mnohem víc prostoru neslyšící dceři a postavě Emmeta a je to skvělá volba. Cillian Murphy nikdy nebude castingovým přehmatem jednoduše proto, že je to jeden z nejlepší herců své generace. I bez dialogů budete vědět co se Emmetovi honí hlavou a totéž platí i pro neslyšící dívku. Ano, první Tiché místo je parádní horor, ale tam kde už dvojka nemůže nabídnout moment překvapení, tam si tvůrci vypomohli dramatickou linkou která vrcholí v závěru, kdy se z bezmocných a ustrašených stávají naštvaní vzdorující. I kdybych v poslední době neviděl několik opravdu mizerných filmů, byl bych spokojený. Hororů které mají hlavu a patu, mají fajn potvory a herecké obsazení, je jako šafránu.
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 263 bodů
5.5
Další film u kterého plati pravidlo filmových dvojek. Je to slabší než jednička, a u tichého místa to platí dvojnásob.. Dej není nijak originální,sice to navazuje přímo na dej jedničky,ale žádná novinka se nekoná. Dej filmu je strohý, postavy jakstaks ujdou, až na partu houmlesaku z přístavu(nechápu že v každým podobnym filmu, musí být skupina supu, ale asi by se tak lidi chovali) průměrná podívaná která nepřináší nic nového, neokoukaneho ani atraktivního. Nejvíc mě zabolelo, že od cca 20 minut, víte jak film bude pokračovat a kam speje
Bordoshut
1 647 bodů
6
6/10 – Zatímco jednička Tichého místa přinesla vcelku ohranou zápletku, ale bohatě si to vykompenzovala slepými monstry, se kterými k prachobyčejnému přežívání v postapokalyptickém světě přichází do hry nápaditý způsob boje, dvojka už z jakés takés originality těžit nemohla a tak vzniknul jen další průměrný survival horror žijící z úspěchu předešlého dílu. Ani Emily Blunt a Cillian Murphy na tom nic nezmění. Dohromady mi vážně nepřijde, že by mohl snímek nabídnout něco, co jsme neviděli už 1000x v bledě modrém, anebo s tím už nevyrukovala jednička. Krom toho mi to místy připadá trochu uspěchané a odfláklé, takové bezemoční, napětí moc nefunguje. Možná za to může fakt, že jsem na to koukal za denního světla, nevím.🤷‍♂️ Pár spoilerů stranou: Zejména střetnutí se "zdivočelými" lidmi, mě teda vůbec neohromilo. To samé příchod do obydlené osady na ostrově – ten vyzněl tak neikonicky a neosudově, že to snad ani víc nešlo. Dost dobře jsem ani nepochopil, proč se naše skupinka musela rozdělit. Protože každý sám jsou zranitelnější? Nemohli prostě držet pohromadě? Taky mi vrtalo hlavou, proč Emily Blunt jen tak opustila syna, aby šla truchlit. To jí nenapadlo, že až se z truchlení vrátí, bude možná moct začít nanovo? A vůbec tam taky neřešili, že "ten kluk" málem přišel o nohu kvůli nějaké pasti. Co to bylo za past? Nastražil ji snad Cillian Murphy na špatné herce? Zkrátka a dobře: v Tichém místu 2 zoufale chybí nějaké dialogy, které by jednotlivým akcím a reakcím daly smysl. Smysl, který každopádně postrádají. Taky motivace těch zlých lidí, proč si někam odváděli tu holku? A co to měli s kůží? Ne ne, už mlčím. Možná jsem jenom kritičtější od dob, kdy jsem zhlédl jedničku. Abych vás po přečtení tohoto opusu rozveselil a snad i přivedl na jiné myšlenky, připravil jsem si pro vás Vtípek na dlouhé večery: "Dala si před natáčením Emily blunt? A byla po něm tupá?" Chápete? Tupá. Pardon...
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
8
Úvodní sekvence, která ukazuje retrospektivní day one, patří k jedné z nejlepších svého žánru survival. Kamera je v této sekvenci opravdu neskutečná a některé záběry na one-take jsou slastí a pornem pro oči. Pak okamžitý přechod do děje tam, kde skončil první díl a to logicky i z důvodu označení PART II. Trochu jsem doufal, že po odchodu Krasinskeho z plátna a soustředěnost plně na scénář a režii mu samotnému vnukne nápad, aby dal v další části větší prostor své a dokonce i mé milované Emily. Prostor sice větší má, ale pořád ne na takové úrovni, jak bych si představoval. Ovšem na scénu tady přichází úžasný Emmet coby Cillian Murphy, který je naprosto boží a dokazuje to právě jeho herectví než dialogy.Jeho pohyb očí, těla a gestikulace naprosto posadí na prdel a dokazuje jeho kvality, kterým se muže málokdo rovnat a chápu, že na něj celé ty roky má Nolan pifku. Němá Millicent je zde mnohem méně otravnější, ale přesto dělá nesmyslné rozhodnutí, ale herecky to jejímu věku odpovídá a já postavě naprosto důvěřuji. Part II je sytější, barevnější, lokacemi zajímavější a je radost pohledět na krásnou postapo zeleň. Zvuk se tentokrát narozdíl od první části soustředí více právě na hluk a je super, jak jde zvuk z absolutního ticha do extrémního rachotu. Je zde i více hudby, která by se právě do první části nehodila, ale tady mi seděla naprosto přesně. Příběh se posunuje pomalu, ale nabízí melancholické a nepříjemné napětí, které dodává pocit přítomnosti. Nějaké ty nelogičnosti to má, ale jako plnohodnotné pokračování to u mě obstálo ještě lépe, než první díl a doufám, že se dočkám i završení trilogie.
Duffman97
Duffman97
1 618 bodů
10
Čekal jsem že po skvělém prvním filmu bude druhá kapitola horší.Světe div se......Krasinskymu se povedlo něco,co se napříč žánry nepovedlo poměrně dlouho.Natočit kvalitní sequel......teda pardon part 2.Druhá kapitola nám ukáže svět po invazi mimozemšťanů a je oproti relativně komorní první části otevřenější a akčnější.Někomu to třeba nesedne ale mě to přijde v pořádku.Také chemie mezi postavami funguje opět na výbornou.Takhle se má dělat sequel.