Tiché místo: Část II

74%

Komentáře a recenze 27

47 084 bodů
7
První Tiché místo přišlo s originálním nápadem na Horor v němž hrálo prim ticho a strach s napětím pramenící ze zvuků. Bylo tak jasné, že druhý díl už nemá moc v čem překvapit a to se také stalo. Dostali jsme v podstatě to samé jen jsme více prozkoumali svět ve kterém se příběh odehrává. No a to mi přijde ve výsledku málo. Po technické stránce nelze moc co vytknout. Atmosféra je opět výborná a Krasinski dobře pracuje s napětím, když opět pomocí ticha dokáže držet diváka v pozoru. Pokud by měl přijít i další díl (což se nejspíš stane), tak bych se rád podíval na začátek invaze.
29 697 bodů
7
Tiché místo 2 není vlastně o nic horší, než první díl, jen už tu není ten efekt něčeho nového. Stále stejně napínavé, skvělé lekačky, divák doslova prožívá každý krok a čeká, jestli někde nepraskne větvička pod nohou. Tento film nepřinesl nic nového a jak říkám, podruhé to samé už prostě tolik nefunguje. Přesto mě Tiché místo baví a těším se na další.
28 387 bodů
8
Námět o nějakých potvorách útočící na vše živé podle hluku tedy zaujal a tak tu máme pokračování. Začíná prologem k připomenutí jak to celé začalo a jede se dál. Mohlo by se také zdát, že vlivem znalostí o co jde a jak to probíhá už další film nebude mít čím překvapit a bude předvídatelný. No, je to všechno půl na půl. Režisér a scénárista v jedné osobě John Krasinski se s tím popral docela přívětivě. Příběh sice jede po nastavených kolejích, ale po dějové stránce stále graduje a přesvědčivě vytváří děsivé okamžiky, i když se motivem stále jedná o jedno a to samé. Zkrátka John Krasinski pevně využívá divácké znalosti a dobře s tím v rámci dalšího vývoje zapracoval. Jsou tu použité také určité detaily z předchozího snímku, takže bez jeho zhlédnutí je nelze rozlišit a tím i v rámci dramatizace použít v tom, co znamenají či představují. Snímek je tedy opět atmosféricky tvrdě neodbytný, intimní a hlavně nervy drásající. P.S. Vydrželi by jste zůstat potichu při zachycení nohy do zvířecí ozubené pasti?
8
Dvojka už nemohla bodovat tím momentem překvapení, navíc se zdála být už od ohlášení vlastně zbytečná... jenže Krasinski to zase zvládl. Nervydrásající thriller, kdy zase sice zůstává dost nezodpovězených otázek, ale na to asi bude dost času v dalších dílech. 8/10
10
První Tiché místo bylo v roce 2018 skutečně velkým překvapením. A to nejen kvůli tomu, že šlo o masivní hit, který při rozpočtu 20 milionů dolarů vydělal dohromady 341 milionů dolarů. Šlo totiž opravdu o skvělou podívanou, kdy John Krasinski nejen výtečně uměl pracovat s atmosférou, ale zároveň ve světě plném nebezpečných vetřelců, kteří jsou citliví na zvuk dokázal vytvořit silný emocionální příběh, který se točí kolem jedné rodiny. Už kvůli vysokým tržbám a lehce otevřenému konci se pokračování tak trochu nabízelo. A ve finále na něj skutečně došlo. Otázka je ovšem pochopitelně důležitá: Stojí návrat do světa Tichého místa za to? John Krasinski si opět jako scenárista a režisér uvědomil, co přesně dělá film dobrým pokračováním. Nejen, že je Tiché místo: Část II dle očekávání mnohem větší (akčnější, výpravnější, emocionálnější), ale skutečně se daří přijít s něčím novým. Dostaneme nový pohled na svět Tichého místa, pracuje se s jistými tématy, které použilo již první Tiché místo a skutečně se přitom daří i něco více než vaření z vody prvního filmu. Tiché místo: Část II je skutečně větší. Více akce, více nebezpečných vetřelců, více obětí a větší rozšiřování mytologie. Jenomže Tiché místo: Část II to vše používá způsobem, kterým to skvěle funguje. Díky Krasinskiho scénáři a režii přitom opět fungují emoce, daří se opět nahnat tu správnou atmosféru, je to celé neskutečně intenzivní a především se opět mistrovky pracuje se zvukem. Což je u filmu, který se jmenuje Tiché místo a jeho zápletka se točí kolem co nejmenší přítomnosti zvuků tak trochu důležité. Hlavní děj Tichého místa: Část II začíná přesně v momentě, kde skončili události předchozího dílu. Ještě předtím ovšem následuje prolog, který se odehrává ještě před událostmi prvního filmu a funguje skvěle nejen díky představení nové postavy Emmetta v podání Cilliana Murphyho, ale především i skvěle prezentuje, jak nenadálá invaze vetřelců zničila veselí rodiny Abbottů. Jenže Tiché místo: Část II nadále dokazuje, že tahle rodina prostě drží při sobě a díky své vzájemné lásce a s ní spojenou silnou vůli jsou společně schopni velkých věcí. Abbottovi zůstávají očividně milující rodinou. Emily Blunt je nadále naprosto skvělá, stejně tak mladá (skutečně hluchá) Millicent Simmonds, která v Tichém místu: Část II dostává ještě zásadnější úlohu. I Noah Jupe je ve své roli nadále skvělý a i on dostává v Tichém místu: Část II výraznější úlohu. V Tichém místu: Část II je ovšem především skvěle zapojena postava Emmetta v podání Cilliana Murphyho. Murphy nezklamal a daří se mu prodat silný herecký výkon, kdy je motivace jeho postavy skvěle vykreslena, Murphy do své role skutečně dává vše a je k rodince Abbottů připojen výtečným způsobem. Obsazení Tichého místa: Část II je jednoduše skvěle a to i díky ověřené sázce na jistotu z předchozího filmu, tak i v sázce na nové postavy. I takový Djimon Hounsou ve své menší roli je opravdu výtečný. Tiché místo: Část II je brilantně napsaným filmem. Dá se to velmi snadno potvrdit i tím, že snad neexistuje pomyšlení na to, že by z toho Krasinski mohl vymlátit ještě o poznání víc. Tiché místo: Část II má daleko od toho, aby působilo jako na rychle slepené pokračování. Jde o skvěle napsaný hororový thriller. Díky délce, která nepřesáhne 100 minut se především v Tichém místu: Část II pořád něco děje a přesto Krasinski dokáže vše schopně vyprávět za pochodu. I té akce ve finále ovšem není tolik a dojde na spoustu momentů, kdy si postavy navzájem povídají a funguje přitom emocionální náboj. Přitom všem se skutečně daří vybudovat atmosféra apokalypsy, Krasinski ve scénáři několikrát přijde se správně mrazivými momenty a pak dojde na finále, kde velmi snadno dojde k husině a vyloženému nepříjemnému napětí. Je to ukázka naprosté intenzivní podívané, kde se dá intenzita krájet. Scénář Tichého místa: Části II neodpoví na všechny otázky, které divákovi naskočí. Divák je v podstatě ohledně invaze nebezpečných vetřelců ve stejném obraze jako hlavní hrdina. A díky tomu to tak moc dobře funguje. Když tak dojde na nějaké to odhalení o nepřátelích z vesmírů, divák je stejně tak překvapen jako hlavní hrdinové. Když dojde na lámání chleba a hlavním hrdinům jde o krk, divákovi velmi pravděpodobně bude bít srdce. Krasinski s atmosférou dokáže pracovat stejně jako v prvním díle, tentokrát dost možná i o ždibec silněji. A i kvůli tomu musí divák Krasinskimu složit pomyslný klobouček. Kameramanku prvního filmu Charlotte Bruus Christensen nahradila kameramanka Polly Morgan. Stejně jako v případě prvního filmu se ovšem film točil na 35mm film. A je to prostě neskutečně krásný. Divák dost možná při sledování těžko rozezná rozdíl mezi klasickou filmovou surovinou a digitálem, přesto ovšem ty rozdíly existují. A Tiché místo: Část II ukazuje, že hororová podívaná může vypadat jednoduše skvěle. Morgan si hraje s dlouhými záběry, skvěle pracuje s osvícením i použitím jeřábů a na Tiché místo: Část II a jeho vizuál se prostě nedá vynadívat. Kamera hodně pomáhá onu budování té nepříjemné atmosféry a v případě téhle výměny kameramanek nemohl Krasinski jednoduše šáhnout po lepší náhradě. Díkybohu se opět skvěle pracuje se zvukem. Vrátili se stejní mistři zvuku Erik Aaadahl Ethan Van der Ryn a naštěstí se drží nastavené úrovně předchozího dílu. Ten zvuk je očividně neskutečně vypiplaný, při děsivých scénách správně nepříjemný a husí kůže tak moc funguje i díky němu samotnému. Především momenty, kdy dojde na lekačky fungují opravdu skvělým způsobem. Zvuk je u Tichého místa důležitý a tvůrci si to naštěstí uvědomili i druhého dílu. Vrátil se i skladatel Marco Beltrami a opět jeho hudba stojí za to. Dochází na ní sice opatrně a to právě kvůli oné práci se zvukem, jakmile na ní ovšem dojde, ta hudba je tak správným způsobem mrazivá v momentech, kdy tomu má být, dojemná v momentech, kdy tomu má být a a napínavá v momentech, kdy tomu má být. Krasinski si naštěstí udržel většinu svých spolupracovníků a i díky tomu Tiché místo: Část II nejspíš tolik funguje. Tiché místo: Část II je jednoduše příkladem skvělého pokračování. Emocionální, děsivý a napínavý zážitek, který těží ze svého výtečného castingu, brilantního scénáře, skvělé režie a celkově výtečného zpracování. Tiché místo: Část II dost možná patří mezi nejlepší hororová pokračování všech dob, kdy se skutečně skvělým způsobem rozvíjí motivy staré a zároveň přichází i něco nové. Tak trochu se mění způsob vyprávění, smysluplně se rozšiřuje mytologie a ukazuje se, že tohle pokračování rozhodně není zbytečné. Těžko říct, zda i další film ze světa Tiché místo ukáže, že se potenciál nadále nevyčerpal, minimálně po Tichém místu: Části II tomu ovšem nic nenapovídá. Snad tedy kromě plánovaného spin-offu bude i potencionální třetí díl stát za to. Tiché místo: Část II zatím ovšem nezávazně na svém potencionálním nástupci funguje jako ideální prostřední díl trilogie. A Krasinski jednoduše odvedl opět výtečnou práci a o poznání větší ukousnuté sousto zkousl s plnou parádou. Při detailnějším rýpání by se možná lehké vady na kráse našli, přesto je Tiché místo: Část II nejen skvělým pokračováním, ale především skvělým filmem......
9 279 bodů
8
Jak mě první část vtáhla do děje (že čas byl rázem relativní), tak tentokrát se to tolik nepovedlo. Absence Johna Krasinskiho byla hodně znát. Už i ten "wow efekt" tu nebyl tak silný.. Všechno se už dalo vyřešit "naslouchátkem". Nicméně úvodní sekvence, kdy jsme mohli vidět původ "invaze", jsem hodně uvítal! Závěrečný střet na několika linkách se zatraceně povedl! 75%
M3lios
M3lios
9 140 bodů
10
[SPOILER FREE] Keď jednotka Johna Krasinského uzrela svetlo sveta, bol som udivený s akou jednoduchosťou dokázal poňať zaujímavý námet bez toho, aby k nemu potreboval nejaký účinný, hudobný, hlasový či dokonca jumpscareový doprovod. Preto som bol nesmierne rád, keď som sa dozvedel o nedávnom dokončení produkcie pokračovania jedného z mála skvelých hororov. Bohužiaľ pandémia si vyžiadala svoje obete a okrem investorov na to asi najviac doplatili samotní fanúšikovia, ktorí na film museli čakať o ďalší rok navyše i navzdory tomu, že mal film oficiálnu premiéru už pred rokom. Ale k veci. Sequel splnil moje očakávania na výbornú a vďaka svojmu autentickému podaniu sa ho nebojím po produkčnej, ale aj kvalitatívnej stránke porovnávať s jeho originálom. Postavy nám trochu zostarli, niektoré pribudli a za niektorými nám bude smutno ešte dlho. Aj dvojka dokázala so sebou priniesť svojrázny strach z jemných zvukov a z neznámeho druhu monštier, ktorých dizajnová nápaditosť dokáže stále uchvátiť. Čo, ale filmu asi najviac berie na kvalite je jeho roztrúsenosť, ktorú som v nejakej forme kritizoval už pri jednotke. Skrátka film si niekde v príbehu začne a skončí si tam, kde sa mu bude práve chcieť. Práve pri pokračovaní to bolo trochu horšie rozhodnutie, pretože budete mať miestami pocit, že sa vo filme strácate, i keď sa vám príbeh nič extra nesnaží povedať. Snímke sa tiež nebojím vytknúť zopár samoúčelných jumpscareov, ktoré ale aspoň dobre podčiarkujú fakt, že tento film vás dokáže svojou napnutou atmosférou náležite až tak moc upútať, že sa po následnom vyrušení môžete kľudne zľaknúť aj obyčajných vtákov. Vo výsledku som, ale s filmom podobne (ak nie viac) spokojný než so samotným originálom. Je to proste jedno z tých pokračovaní, ktoré sa snaží byť vo všetkých smeroch iné, ale zároveň rovnaké a očividne sa mu to aj darí. To, že vám pri pozeraní filmu na zopár miestach možno ani jedno oko neostane suché ani nekomentujem. Takéto efekty navyše len vítam. Môžem hercov, tak ako aj tvorcov veľmi pochváliť a samostatne si okrem pána Krasinského moju pochvalu zaslúži aj Cillian Murphy, ktorého je radosť vidieť zase v nejakom unikátnom filme a po dlhej dobe nie v zápornej postave. Ako človek, ktorý horory moc nemusí vám môžem aj pokračovanie filmu Tiché Miesto srdečne odporučiť. Od snímky som mal nulové očakávania a tak som plne spokojný, že aj tento horor je výnimka potvrdzujúca pravidlo vo všetkých smeroch. A na záver ešte jedna myšlienka, pokračujúca v tej, ktorú som napísal k predchádzajúcemu filmu: Ak takto podľa filmu vyzeral rok 2021, obávam sa, čo prinesie rok 2022...
Riverdon
Riverdon
7 386 bodů
7
Jednička překvapila a tady se jen nastavuje děj. Ale má to skvělý rozjezd, lekačky a rychle to uteče, protože Vás to po celou dobu udržuje v napětí.
mojmir.sedlacek
6 033 bodů
6
Není to špatné, jen tak trochu zbytečné. Návrat do světa Tichého místa nebyl nijak nutný, což je vidět na jeho pokračování, které bohužel nemá mnoho es v rukávu. S emzáky se bojuje stejně jako v jedničce, propracovaný sound design stojí na přechodech mezi riskantními ruchy a tichým světem hluché dívky Regan stejně jako v jedničce a takhle bychom mohli ještě chvíli pokračovat. Dokonce ani rozšíření světa mimo ústřední rodinu nepřináší mnoho objevného, naopak se vtírá pocit, že scenáristi jeli na volnoběh – v akčních a hororových scénách proto film docela sviští, ale když se zastaví, tak vlastně nemá co vysvětlovat. Zvukové hrátky a sympatické obsazení z jedničky už nikoho nepřekvapí, a tak potěší hlavně umírněná stopáž, jež podtrhuje hlavní dojem: druhé Tiché místo je neurážející, ale nic nového nepřinášející epizodkou ze světa, který se už vyčerpal. Více zde.
blazma
blazma
4 928 bodů