85%

Komentáře a recenze 80

blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
8
Řidič slečny Daisy naruby? Zelená kniha je milým společníkem, který vás pohladí na duši, ale na Oscara je až moc průměrný. Je však jasné, proč toho Oscara vyhrál. Musíme přeci být velký sluníčkáři a nenecháme vyprovokovat černé etnikum.. i přes to, že v nominacích byly ještě 3 takové filmy. Hele, v těch letech měli předsudky úplně všichni. To stejné, jako my máme předsudky a nenávist k cigoš.. teda, pardon k romům. Italián Tony, který je vůči ostatním rasám, zapálený rasista (opět podotýkám, v té době byl rasista každej), je propuštěn z práci vyhazovače z jednoho nóbl podniku. Pro svou rodinu chce to nejlepší, tak musí vydělat nějaké šušně, a jinak než žrát každý den 26 párků v rohlíku, musí dělat osobního šoféra černýmu hudebníkovi Donu Shirleyovi, kterému právě začíná dvouměsíční turné. Jeden je rasistický a druhý je až moc velký snob, který si nechce ušpinit ruce. Obou dvoum to po roadtripu skvěle šlape, a zkamarádí se. Sice úplně nesouhlasím s Oscarem, ale jinak je Zelená kniha příjemným překvapením, má to výborný scénář, kde hlavně Tony nejvíc hlaškuje, a pořád jen žere. Má to ale dost předvídatelný konec. Film se sociálním komentářem, kde se rasistický Ital zbaví svých předsudků. Classic Hollywood Story.
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
8
Velice feel good road movie, které dominuje perfektní Aragorn po 15 letech. Na Oscara to podle mě nestačí, ale chápu, že se dotýká velice citlivého důvodu a proto to mělo z 90% vyhráno. Zrovna u Farrellyho bych nečekal, že natočí takhle "wannabe" vážný flm. Inu v celku to je vlastně obrovský kýč. Ale kdo by neměl rád kýče.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 829 bodů
8.5
Hodně vtipných dialogů, konflikty nejdou na dřeň, naopak jsou pojaty sametově. Moc dramatu jsem tam nenacházela, spíš tu kultivovanou komedii. Samozřejmě občas něco zabolí, v jádru se totiž film opírá o reálně žijící osoby a dobové reálie (černoši nesměli u bílých na záchod, a obdobné „vychytávky“). Pokud je někde naznačena bída, nerve to srdce, spíš si člověk musí znovu přeříkat, že být tehdy černý, to byl dost průšvih. A to byl rok 1962. Kultivovaný, neprovokující film s připomenutím, že rasismus nebyl dobrý nápad. Jediným nedostatkem je malinko nadsazená délka.
VasaFlasa
VasaFlasa
2 827 bodů
7
Příběh o sociálních rozdílech mezi bílým jednoduchým ranařem a černým vzdělaným umělcem a to navíc v období 60. let na divokým jihu Ameriky. Příběh spíše jednoduchý a předvídatelný, kdy divák sleduje vznikající přátelství mezi hlavními hrdiny. Nejedná se o špatný film, ale nějak se nemohu ztotožnit s tím, že by to byl (podle výsledků letošních Oskarů) ten nejlepší snímek za rok 2018.
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
8.5
Píšou se šedesátá léta a bílý buran dělá šoféra vzdělanému a elegantnímu černochovi. Ne, nejedná se o příběh z alternativní reality, ale skutečné postavy, které se nebály změnit pohled tehdejší společnosti. Film nám ukazuje zábavnou cestu, během které se postavy seznamují a mění si navzájem názory na skupiny, z nichž pochází. Rozhodně musím pochválit obsazení, které je špičkové, i myšlenky, jež se snímek snaží divákům předat. Nezáležím na tom, z jaké vrstvy společnosti pocházíte, vždycky si můžete nalézt přítele i v někom, od koho to vůbec nečekáte. Nedivím se, že film získal Oscara, ale osobně se mi víc líbil BlacKkKlansman, který některé z myšlenek, jež mají filmy společné, dokázal ještě více vyzdvihnout. 85%
2 481 bodů
10
10/10
stantheman
stantheman
2 399 bodů
7.5
Hezký film , u kterého se nenudíte. Skvěle natočeno , výborné obsazení...takže téměř nic nelze vytknou tomu mainstreamovému dílku. Zábavné i dojemné - čili prakticky vše co průměrný divák očekává , ale natočeno se vkusem....
MajklCZsk
MajklCZsk
2 369 bodů
6
Velmi nezávadný film, který nikomu neublíží a ani neurazí ve svém provedení. Green Book je tuctová road movie, jejímž jediným posláním (potažmo lákadlem/pastí pro diváka) by měl být mezirasový přesah. Bohužel mi celkové provedení nevymaní z hlavy fakt, že film byl dělán až moc tezovitě. Celé to ,,sdělení" totiž tkví v promluvách hlavních postav. Sem tam se i něco udá skrz akci, ovšem tyto scény bývají spíše minoritní. Zcela naivně a hloupě vyznívá i proměna hlavní postavy. Na druhou stranu - jedná se o solidní podívanou, u které se dá dojmout i pobavit. Není udělaná špatně. Jen vás nesnesitelně vede za nos a snaží se k vám promlouvat skrze prvoplánová hesla (podobně jako Milada, brrr). A co si budeme, stejně toho Oscara vyhrají. :)
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
8.5
V hlavní roli talianský Aragorn, který se chová jako kdyby byl neobjeveným synem De Nirova Jamese Conwaye? No to mi nemohlo ujít! Green Book je jedna velká pohodová jízda napříč jižními státy USA, která si bere do malíčku vážná témata ohledně tamějšího chování k černošské komunitě, ovšem zároveň si nechává dost místa na to, aby diváka fakt příjemně pobavila. Je to z velké části film o rasismu, ale necpe to divákovi vyloženě do chřtánu, což v dnešní době oceňuji. Vynikající scénář navíc posilňuje opravdu skvělý Mortensenův výkon, za který si tu nominaci víc než zaslouží. Podobně je na tom i Mahersala Ali, na kterého se už setsakramentsky těším ve třetí sérii True Detective. Dohromady tvoří zajímavou a sympatickou dvojku, která si sice ze začátku úplně nerozumí, ale postupem času si k sobě najdou cestu. Ano, zní to jako hrozný kýč. A vlastně i je. Ale je to tak hrozně příjemný, že to vlastně nevadí, obzvlášť i s ohledem na to, že to je podle skutečné události. Vtipné, zábavné, podmanivé. Plus slyšet mluvit Vigga tím typickým mafiánským dialektem, místo toho medového aragornovského hlasu, je prostě k nezaplacení.
65David21
65David21
1 852 bodů
8
Velmi pěkný dojemný snímek, který rozebírá naprosto úžasně téma rasismus a nebojí se toho. Výborně balancuje mezi vážností a vtipem a závěrečná scéna vás vážně vyždíme do posledního morku kostí - ukápla slza. Nevím jestli je snímek zaslouženě ohodnocen třemi zlatými šoškami, a dokonce i tou nejhlavnější, ale kvalitu mu odepřít nemohu. 85%